1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Welke internet provider?

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door BigKabuto, 22 feb 2013.

  1. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.782
    Leuk Bevonden:
    556
    Ik zit nu sinds eind 2008 bij Alice ADSL en heb weinig problemen gehad. Echter zijn ze vorig jaar samengegaan met Tele 2 en zit ik sindsdien nog steeds met de Alice modem en ervaar nu vaak irritante disconnects op zowel laptop als XBL. Ik moet gewoon overgezet worden naar Tele 2. Maar nu komt het...

    Ik heb vanochtend gebeld met Tele 2 en het komt op het volgende neer: Als ik voor twee jaar ga, dan kost het mij de eerste 12 maanden maar 7,50 per maand met een speed van 20mbit, terwijl ik nu 12mbit heb. In het tweede jaar ga ik 27 euro per maand betalen. Ik zit echter wel vast aan die twee jaar als ik ervoor kies, dus op zeggen kan ik vergeten. Ik heb het vanochtend besteld, maar kan binnen zeven dagen nadat ik de overeenkomst heb ontvangen van de boel af zien.

    Ik twijfel behoorlijk, want al is 7,50 per maand het eerste jaar natuurlijk geweldig. Er twee jaar echt aan vast zitten is niet zo geweldig. Stel dat het fucking slecht is, dat is niet best. Ik denk zelf dat het wel ok zal zijn, aangezien ik weinig shit met Alice heb gehad, maar toch.

    Andere opties zijn Ziggo of KPN. Ziggo bied echter niet Internet only en dat is kut, ik moet er persé tv bijnemen terwijl ik echt nooit tv kijk. En de kosten zijn ook flink veel hoger en dan vraag ik me dus of of dat het waard is. Enig advies voor mij mensen?
     
  2. Flix

    Flix Active Member

    Berichten:
    4.837
    Leuk Bevonden:
    2
    Wij hebben ADSL gehad van KPN en dat is één groot drama.
    Na 00:00 uur zakte de internet zodanig in dat er gewoon geen gebruik maar van te maken was.
    Achteraf bleek dat ze de servers in de buurt hebben uitgezet en moest t signaal dus uit Utrecht komen(35km verderop).
    Ze updaten 't ADSL kanaal ook totaal niet meer. Hun resources gaan nu uit naar VDSL en Glasvezel.

    Wat mij betreft is ADSL van KPN af te raden.
    Over hun glasvezel ben ik wel zeer te spreken.
     
  3. Tim

    Tim Active Member

    Berichten:
    7.740
    Leuk Bevonden:
    1.938
    Sowieso weet ik ook niet of ik nog 2 jaar lang aan een 20mbit lijn zou willen vastzitten ongeachte de provider of het type internet...
     
  4. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Je moet helemaal niets.
    Een provider kan jouw niet verplichten om een andere abonnement te nemen.
    Heb jij na de overname nieuwe algemene voorwaarden gekregen van Tele2 ?

    Vermoed dat Tele2 moedwillig de verbinding slechter heeft gemaakt om de consument zo te dwingen een andere abonnement aan te smeren.

    Mijn ouders hebben ook een 20Mbit verbinding maar de snelheid komt zeer zelden boven de 8Mbit.

    KPN met Experia zie ik niet als een optie.
     
  5. AnubisNefer

    AnubisNefer Well-Known Member

    Berichten:
    7.480
    Leuk Bevonden:
    3.138
    @Melbuuln,

    Waarom zie je KPN+Experia niet als optie?
     
  6. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    ADSL + KPN + Experia + XBL is vragen om problemen.
    Ken veel mensen die dagelijks problemen hebben en van KPN totaal geen ondersteuning krijgen.
    Daarbij komt ook nog eens dat er Experia modems zijn die alleen nog werken via dynamische ip-adressen.
     
  7. AnubisNefer

    AnubisNefer Well-Known Member

    Berichten:
    7.480
    Leuk Bevonden:
    3.138
    Maar is ADSL een must voor BigKabuto?
     
  8. Flix

    Flix Active Member

    Berichten:
    4.837
    Leuk Bevonden:
    2
    Die Experia box is idd een groot drama als het op wifi aankomt.
    Hebben er hier vrijdag een gekregen voor t glasvezel(100/100) en heb binnen 24 uur er een tweede router achter gehangen om van al het gezeik af te zijn.
    Met de Experia haalde ik 30mbs door t hele huis. Met de nieuwe 80 tot 95.

    Toen ik in de winkel het woord Experia in de mond nam gingen spontaan al z'n nekharen overeind staan...
     
    Laatst bewerkt: 22 feb 2013
  9. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.782
    Leuk Bevonden:
    556

    Nou ze hebben het mij ook niet echt verplicht. Ik zit zelf nog met een Alice modem, terwij Alice nu niet meer is en het Tele 2 is geworden. Dus of ik stop ermee en ga voor een andere provider, of ik ga over naar Tele 2, kies ik voor het twee jarige abonnement dan betaal ik het eerste jaar maar 7,50 per maand en het tweede jaar 27 per maand. Kies ik voor 1 jaar, dan betaal ik gelijk 27 per maand. Maar die vrouw vertelde mij aan de telefoon dat wanneer ik het abonnement gekozen heb, ik niet meer ervanaf kan zien. Ik heb vandaag de overeenkomst binnen gekregen en daar kan ik binnen 7 dagen nog van af zien. Maar daarna niet meer is mij verteld.
     
  10. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Niet verder vertellen maar dat zijn 7 werkdagen ;)

    Zaterdag , zondag en feestdagen tellen volgens de wet niet mee.

    Heb je een vaste 20Mbit verbinding of krijg je een verbinding die behoorlijk kan schommelen.
     
  11. Hoosie

    Hoosie The Race is ON!

    Berichten:
    2.024
    Leuk Bevonden:
    1.295
    Kijk anders ook even bij telfort, die hebben wel internet only en zijn best goedkoop!
     
  12. Lethal AK47

    Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.739
    Leuk Bevonden:
    4.204
    Telfort=KPN en voor mij zelf echt geen KPN meer... trage shit en kut service (misschien is het nu beter). Ik weet dat ik aardig heb lopen vloeken op UPC, maar sinds een tijdje werkt het weer vlekkenloos en zit ik soms met de upload (voor gaming niet geheel onbelangrijk) zelfs boven de snelheid die ik zou moeten hebben. :)
     
  13. ExquisiteSteez

    ExquisiteSteez Active Member

    Berichten:
    3.198
    Leuk Bevonden:
    909
    XS4ALL schijnt het beste internet te hebben volgens de consumentenbond. Maar damn, wat zijn de prijzen duur daar zeg.
     
    Laatst bewerkt: 1 mrt 2013
  14. iTz FaRiiD x

    iTz FaRiiD x Hoppaaaaa

    Berichten:
    588
    Leuk Bevonden:
    6
    Ziggo/UPC niks voor jou?

    Zit zelf met Ziggo alles in 1 en heb weinig te klagen, werkt vrijwel altijd en het internet is ook echt 60mb ipv. De theoretisch beloofde snelheid van tele2 e.a.
     
  15. CheesieOnion

    CheesieOnion <font color="green"><b>Redacteur</b></font>

    Berichten:
    1.058
    Leuk Bevonden:
    0
    UPC hier. Ook weinig te klagen, behalve dat met de standaardinstellingen van het modem je netwerk-IP elk uur wordt veranderd en je er dus even uit ligt, maar dit is aan te passen in het modem en als je een statisch IP-adres instelt op je apparaten heb je er ook geen last meer van. Wij hebben alles in een en ook hier is de beloofde snelheid ook de snelheid die wordt behaald.
     
  16. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    +1 voor Ziggo

    ja ze proberen je een bundel door de strot te drukken en zijn zeker niet de goedkoopste

    maar kabel >>>> ADSL
     
  17. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.427
    Leuk Bevonden:
    4.947
    Ziggo werkt hier vrijwel altijd en echt prima snelheid, geen enkele problemen mee :)
     
  18. ExquisiteSteez

    ExquisiteSteez Active Member

    Berichten:
    3.198
    Leuk Bevonden:
    909
    Ik heb zelf UPC 120 MB.

    Al jaren klant en nooit problemen mee gehad, Internet is snel en constant.

    Je bent wel verplicht om een standaard televisie abonnement (18eu per maand) erbij te nemen als je internet wil.
     
  19. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Ziggo is echt relaxed.

    Per maand opzegbaar en je hebt er een vast nummer bij. Ik dacht ooit er nooit gebruik van te maken maar het drukt mijn mobiele rekening behoorlijk.

    Daarnaast woon je in Groningen toch? Via Ziggo kan je nu hotspots aanzetten. Hiermee legt Ziggo een wifi-netwerk aan door gebruik te maken van de aangemelde hotspots. Iaw in Groningen heb je nu praktisch overal gratis wifi :cool:
     
  20. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Kabel >>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>> ADSL :)
     

Deel Deze Pagina