1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Welke videokaart voor myn pc , specs in post.

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door SiK Stijn, 18 jun 2012.

  1. SiK Stijn

    SiK Stijn Stijn : )

    Berichten:
    268
    Leuk Bevonden:
    0
    Het is nu al bijna een jaar geleden dat ik mijn desktop gekocht heb en in het begin kon ik al mijn games soepel draaien maar nu begin ik meer en meer last te krijgen van lag enzo . Ik zou een nieuwe videokaart willen aanschaffen maar aangezien ik hier GEEN ervaring mee heb dacht ik , ik vraag het hier . Ik zoek dus een videokaart die het toelaat zonder enige lag ofzo te spelen , ik speel geen call of duty enzo , ik ben een mmorpg gamer , dus diablo , wow enzo zijn mijn games en hier moet het in eerste instantie voor dienen . Het zou natuurlijk altijd handig zijn moest de kaart ook vele andere games goed aankunnen . Mijn budget is maximum 300 euro , maar dat is echt het maximum , minder maar nog altijd zeer goed zou zeer handig zijn . De videokaart moet ook zeker in myn computer passen , dus dat ik deze er (zelf) kan insteken ! Mijn pc ; http://www.topproduct.nl/hardware/d...p-pavilion-p6635uk-desktop-pc-xh777eaabu.html en dan mijn huidige videokaart is de nvidia geforce 315 . Owja mijn voorkeur gaat uit naar de nvidia kaarten . Gelieve ook even een link te droppen :thumbs:
     
  2. RemcoM

    RemcoM Ash and molten glass like Eyjafjallajökull

    Berichten:
    4.278
    Leuk Bevonden:
    2.030
    Dan zou ik voor deze gaan.
    Er zijn niet echt Nvidia kaarten tussen de 200/300 euro, ze zitten er net allemaal iets boven of onder.
    Verder is dit een enorm goede kaart, waarschijnlijk de beste prijs/kwaliteits verhouding van welke videokaart dan ook.
    Je kunt ook voor een andere 7850 gaan maar ik heb zelf een ATI kaart met een Twin Frozr II (deze heeft een Twin Frozr III) koeling en ik ben er erg teverden mee.

    PS: Volgende keer kun je zo'n vraag het best in dit topic stellen.
     
  3. Maarten00

    Maarten00 Active Member

    Berichten:
    2.160
    Leuk Bevonden:
    35
    Dat is inderdaad de kaart die ik ook aan wou raden. Wel is het zo dat deze kaart redelijk overkill is voor enkel MMO's, alleen Guild Wars 2 zal wat veeleisender zijn maar voor de rest is een 6850 o.i.d. ook al genoeg, en dan ben je toch rond de 165 euro al klaar. Het ligt er gewoon aan wat je er voor uit wil geven.
     
  4. SiK Stijn

    SiK Stijn Stijn : )

    Berichten:
    268
    Leuk Bevonden:
    0
    En je bent zeker dat ik deze kaart kan inbrengen in mijn pc ? Want ik hoorde dat dit niet altijd lukt ivm moederbord en koelers enzo.. ?
     
  5. SiK Stijn

    SiK Stijn Stijn : )

    Berichten:
    268
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb hem besteld en de man van de winkel zei dat ik ook een nieuwe voeding zal hebben , hoogstwaarschijnlijk een van 1100 watt . Zal er buiten de graphics van de games eigenlijk nog iets verbeteren ? wss een noob vraag maar ja ik ken er niet veel van :+
     
  6. RemcoM

    RemcoM Ash and molten glass like Eyjafjallajökull

    Berichten:
    4.278
    Leuk Bevonden:
    2.030
    1100 watt is veeeeel te veel, is alleen nodig als je een pc van dik +1000 met meerdere videokaarten etc.
    Waarschijnlijk hoef je geen nieuwe voeding te kopen, kan het nu niet nakijken want ik zit op mn telefoon.

    Naar welke computer winkel ga je eigenlijk?
     
  7. Maarten00

    Maarten00 Active Member

    Berichten:
    2.160
    Leuk Bevonden:
    35
    http://h20000.www2.hp.com/bizsuppor...portFAQ&prodSeriesId=4269976&prodTypeId=12454

    De man in de winkel had wel gelijk dat je waarschijnlijk een nieuwe voeding nog zult hebben, want de voeding die je nu hebt is maar 300 watt. 450 watt zal echter meer dan genoeg zijn, 1100 watt is echt belachelijk. Je kan je videokaart beter gewoon op internet bestellen, dan kan je gelijk deze voeding meebestellen:
    http://tweakers.net/pricewatch/284634/corsair-builder-cx430-v2.html

    De winkel waar je geweest bent probeert je op te lichten, of ze hebben totaal geen verstand van computers. Komt op hetzelfde neer, ze kloppen je onnodig geld uit de zak.
    Een nieuwe voeding inbouwen is echter wel wat meer werk en wat lastiger dan een videokaart. Er kan in principe niks fout gaan maar je moet wel alles weer aansluiten zoals het zat, anders zal je PC niet meer goed werken.
     
    Laatst bewerkt: 19 jun 2012
  8. Flix

    Flix Active Member

    Berichten:
    4.837
    Leuk Bevonden:
    2
    Om nog even terug te komen;
    Bullshit. De GTX570 valt in dit segment.
    http://tweakers.net/pricewatch/282380/msi-gtx570-twin-frozr-iii-power-edition-oc.html
    Scored over het algemeen toch wel wat beter als de 7850

    Ga je alleen wel minimaal 600w voeding nodig hebben.
     
    Laatst bewerkt: 20 jun 2012
  9. SiK Stijn

    SiK Stijn Stijn : )

    Berichten:
    268
    Leuk Bevonden:
    0
    Bedankt voor de reacties enja , zou ik zelf die voeding steken of niet ? En als ik het niet zou doen zou dat lang duren ?
     
  10. Pim

    Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.887
    Leuk Bevonden:
    76
    Zelfs dan niet 8)

    Hoe komen jullie toch aan die maffe hoge waardes?
    Heb een OCZ ModXStream Pro 600W met 2x 6870, 3x SATA Samsung F1 750gb, 2x SSD en nog wat losse hardware erin hangen. Nooit een probleem gehad. Daarbij een complete overclock op alle hardware waar mogelijk.

    600W zou voor nu, en ook voor de komende jaren goed zijn. Als je geen absolute high-end PC wil, that is.


    Edit:

    Prik de kaart erin en ga gewoon kijken of alles werkt. Voeding kun je zelf inbouwen, niet moeilijk gelukkig.
     
  11. Maarten00

    Maarten00 Active Member

    Berichten:
    2.160
    Leuk Bevonden:
    35
    Belachelijk hoge waardes? Ik stelde voor dat hij een 430Watt voeding zou halen, dat leek me meer dan genoeg.
    Hij heeft er nu een 300Watt in zitten, uitgaande van een efficientie van 80% levert die dus maar 240watt, waarschijnlijk zal hij wel booten, maar het kan wel zijn dat onder hoge load de pc uitvalt o.i.d. omdat dat gewoon net wat te weinig is.
     

Deel Deze Pagina