1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

wifi/internet op zolder voor elkaar krijgen HOE!?

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door titan1980, 9 jan 2014.

  1. titan1980

    titan1980 Bruce Springsteen

    Berichten:
    1.304
    Leuk Bevonden:
    33
    huisje gekocht, hartstikke leuk maar je wilt wel door je hele huis WiFi hebben... Ik heb een apple airport Extreme router (N-Router) die zowel 2,4/5Ghz aan kan. Nu heb ik fantastisch bereik in de woonkamer en op de eerste verdieping, maar op zolder is het een compleet drama! Ik heb daar een computer staan (Mac) en wil daar gewoon een goede verbinding hebben.

    Wat heb ik geprobeerd:

    1) Netgear WN3000RP gekocht, dat is een wifi versterker voor in het stopcontact.

    Resultaat: Op zich prima op zolder alleen maar 1mb/sec internet waar 5mb/sec mogelijk moet zijn!

    Dus deze terug gebracht en een Netgear Wifi Range Extender WN3500RP gehaald, prijsverschil dike 60 eur!


    2) Netgear WN3500RP gekocht

    Resultaat: Verbinding waardeloos! Deze moet 2,4 & 5Ghz ondersteunen maar ik kom ook niet boven de 1,5-2mb/sec


    Wat is nou in mijn geval de beste oplossing want ik ben er wel een beetje flauw van na al die signaalsterktes en kanalen te checken. Dit moet anders kunnen volgens mij!

    Je hebt van die kastjes die je in het stopcontact stopt (powerline adapters) en dan met utp kabel naar router aansluit. En het 2e kastje sluit je aan bij de computer boven en sluit je via utp ook weer aan. Alleen dit werkt alleen als je op "dezelfde groep" zit? Of kun je deze dingen blindelings kopen en dat gaat werken?

    zoiets? http://www.wifishop.nl/powerline-adapters/cid=3481

    heeeeeelp ;)
     
    Laatst bewerkt: 9 jan 2014
  2. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Ik maak alweer een tijdje gebruik van powerline adapters van Zyxel. Werkt prima, dezelfde groep is niet nodig, wel dezelfde stoppenkast uiteraard :)
     
  3. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Ik heb nog een setje powerline adapters over. Zijn wel maar 200mbit dacht ik, in de praktijk heb ik nooit hoger dan 30mbit mee gehaald. Maar dan heb je wel een stabiele 30mbit en niet die wireless crap. Het lijkt mij in ieder geval de beste oplossing na een kabel trekken.
     
  4. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Volgens mij kan je over een electriciteitsnetwerk ook maar iets van 112 Mb max. halen.
     
  5. xboxlol

    xboxlol Active Member

    Berichten:
    1.651
    Leuk Bevonden:
    40
    Als je geluk hebt, de meeste huisinstallaties zijn hiervoor niet geschikt gemaakt en dan haal je nauwelijks 400KB. :emo:
     
  6. Maddmonkey

    Maddmonkey Well-Known Member

    Berichten:
    16.756
    Leuk Bevonden:
    5.435
    Hoe werken die powerlines? Is het resultaat goed en hoe zit het als je stroomverbruik groot is op de groep?

    wifi is beneden prima hier, maar boven niet echt geweldig te noemen. Ik heb vaak dat ik uit een game gekickt wordt op de xbox, maar ik wordt niet uitgelogd. Ik denk dus dat het signaal niet altijd goed doorkomt waardoor dit gebeurd.
     
  7. Ethereal

    Ethereal Active Member

    Berichten:
    261
    Leuk Bevonden:
    97
    Kabel trekken. Kost wat moeite en is kutwerk, maar echt, níks is beter.
     
  8. Maddmonkey

    Maddmonkey Well-Known Member

    Berichten:
    16.756
    Leuk Bevonden:
    5.435
    voor sommigen is dat geen optie ;)
     
  9. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Simpel, prik de twee adapter op willekeurige plekken in huis in het stopcontact en ze maken contact met elkaar. Dan is het een kwestie van kabeltje erin en klaar. Het stroomverbruik maakt verder niet veel uit, en je hoeft niet eens op dezelfde groep te zitten.
     
  10. titan1980

    titan1980 Bruce Springsteen

    Berichten:
    1.304
    Leuk Bevonden:
    33
    Ik ga dat wellicht nog proberen en anders zit er niets anders op dan een kabeltje trekken, of kan ik naast die Wifi versterker nog 1 aansluiten en dan op zolder? Krijg ik dan wel een goede sterkte met wifi?
     
    Laatst bewerkt: 9 jan 2014
  11. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Ik heb zelf een kabel getrokken naar de 1e verdieping en daar een draadloze router neergezet.

    Beneden staat de Wifi kabelmodem van Ziggo en op de 1e verdieping staat nu een Apple Airport Express.
    Perfect ontvangst door het hele huis.
     
  12. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Waarom een computer via WiFi aansluiten.. Je gaat er niet mee in de hand rondlopen toch? Gewoon een kabel eraan via een powerline adapter, en eventueel nog een switch ertussen wil je meer apparaten op zolder voorzien.
     
  13. titan1980

    titan1980 Bruce Springsteen

    Berichten:
    1.304
    Leuk Bevonden:
    33
    ik ga de Sitecom LN-555 Homeplug Combo pack maar eens proberen vandaag, als dat ook niet goed werkt dan gaan we maar gaten boren en een kabel leggen. Dan heb ik zowel bekabeld internet op zolder en wifi (wellicht dat gelijk sterk genoeg voor de verdieping eronder O-)
     

Deel Deze Pagina