1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Windows 8

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Excess-Denied, 14 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Excess-Denied

    Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.644
    Leuk Bevonden:
    169
    [​IMG]
    [gb]Windows 8 topic[/gb]​

    Welkom in het topic speciaal en alleen over Windows 8, deel hier je ervaringen met Windows 8 of post nieuwtjes etc.

    [gb]Wat is Windows 8?[/gb]​

    Windows 8 is een versie van Microsoft Windows, een reeks van besturingssystemen ontwikkeld door Microsoft voor het gebruik op computers, laptops en tablets en is de opvolger van Windows 7. De Release To Manufacturing (RTM) is voltooid op 1 augustus 2012 en Windows 8 zal beschikbaar zijn vanaf 26 oktober 2012 voor consumenten. Mensen met een TechNet- of MSDN-account (of een andere soort account met de mogelijkheid voor het verkrijgen van een licentie van Windows 8) kunnen Windows 8 al gebruiken vanaf 15 augustus 2012. De Windows 8-servervariant, Windows Server 2012, is in ontwikkeling, samen met Windows 8.

    [yt]aebfjzdLxJA[/yt]

    Het Windows Design Team zegt dat Windows 8 is "reimagined from the chipset to the user experience" (herzien van de chipset tot de gebruikservaring), terwijl Windows 7 meer was gefocust op huidige lijn van Windows-besturingssystemen. Windows 8 beschikt over een geheel nieuwe gebruikersinterface, gebaseerd op Microsofts interface met de codenaam Metro, gelijkaardig aan de interface van Windows Phone, Xbox, Office 2013 en Zune. De nieuwe interface is ontworpen om beter geschikt te zijn voor touchscreens, maar ook om goed te werken met muis en toetsenbord. Een versie van Windows 8, genaamd Windows RT, biedt ook ondersteuning voor ARM-processors.

    13 augustus 2012 lekte uit dat er wordt gewerkt aan een update voor Windows 8 onder de codenaam Windows Blue, deze zou gepland staan voor 2013. Het is nog onbekend of het over nieuwe functies gaat of dat het gewoon een Service Pack is. Het is ook niet bekend of deze update gratis zal zijn of niet. Indien het om een Service Pack gaat is deze sowieso gratis.
    Bron. Wiki

    [gb]Windows 8 devices[/gb]
    [​IMG]
    Microsoft Surface

    [​IMG]
    Samsung ATIV zowel smartphone, laptop als tablet

    [gb]Video's[/gb]
    [yt]U7UlE-o8DQQ[/yt]
    [yt]k6x63B7ZSUg[/yt]

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 17 mei 2013
  2. WinterBase

    WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.594
    Leuk Bevonden:
    654
    Nice!

    Vanochtend de Developer Preview van Windows 8 gedownload en een poging gedaan deze werkend te krijgen in VMware, helaas nog niet gelukt.
     
  3. Excess-Denied

    Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.644
    Leuk Bevonden:
    169
    Ja ik ga het hier nog maar niet proberen, want heb teveel belangrijke documenten op mijn pc. Ben bang dat als het mis gaat de heleboel kapot draait, maar ben wel erg benieuwd!
     
  4. WinterBase

    WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.594
    Leuk Bevonden:
    654
    Ja, me to!
    Ik ben wel benieuwd naar de toevoeging van de Metro-interface op desktops en laptops, of het een beetje goed gaat werken.
     
  5. Conquistador

    Conquistador XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.869
    Leuk Bevonden:
    5
    Ik ben bezig met het downloaden van W8 op het moment ben zeer benieuwd. :)
     
  6. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Ik ben vooral benieuwd hoe de nieuwe UI gaat werken op mijn laptop, zoals velen ongetwijfeld. Ik vind het er iig erg netjes uitzien, maar of het werkbaar is. Het werken met de windows lijkt me zo een stuk lastiger.

    Overigens is er een projectje genaamd 'Mosaic' die de ui min of meer mogelijk maakt op w7

    http://mosaicproject.codeplex.com/
     
  7. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    222
    grmbl mijn n-trig driver werkt nog niet :mad:

    GUI werkt goed met een multi-touch muis of tablet ;)
     
  8. WinterBase

    WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.594
    Leuk Bevonden:
    654
    Hoe geïnstalleerd? In een virtuele machine of.. ?
     
  9. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    222
    Ik wilde mijn laptop al een keer op nieuw refreshen dus ik heb hem tijdelijk op mijn laptop gezet. Maar mijn n-trig (multi-touch driver) wilt hij niet installeren (ook niet als ik windows 7 kies) .. Helaas :mad:
     
  10. MrX

    MrX Active Member

    Berichten:
    809
    Leuk Bevonden:
    0
    Yumyum, binnenkort Metro interface op Windows Phone 7, op Xbox en volgend jaar ook op Windows 8. Eindelijk begint onze "3 screens an a cloud" visie werkelijkheid te worden. Ik droom hier al bijna 4 jaar van.

    Xbox Live op alle 3 de platformen, Zune, messenger en wie weet wat nog al meer.
     
    Laatst bewerkt: 14 sep 2011
  11. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Van de Facebook van m'n broer:

    [​IMG]

    Leuk voor de verandering! :D
     
  12. Vegetom

    Vegetom whojow!

    Berichten:
    1.810
    Leuk Bevonden:
    3
    Zeker, ik ben ook voorstander, WP7 telefoontje kan niet snel genoeg komen. :D

    Trouwens, zeker geen ondersteuning voor Kinect in de W8 preview? :p
     
    Laatst bewerkt: 14 sep 2011
  13. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.464
    Leuk Bevonden:
    8.430
    Wat werkt het waardeloos op een laptop, zeg...
    Vensters 1 voor 1 slepen als je van venster wilt wisselen, als je je niet ingelezen hebt weet je totaal niet hoe je apps sluit, dus totaal niet intuïtief, etc.

    Het heeft nog veel werk nodig op iig. de desktopsystemen. Gelukkig kan je ook gewoon naar classic Windows 7 met wat leuke extra's switchen. Het "Deze Computer" scherm is nu nog meer verbeterd, wat wel een pluspunt is. :)
     
  14. Excess-Denied

    Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.644
    Leuk Bevonden:
    169
    En hoe denk jij dat dat komt? ;) Net zoals mensen nu proberen het te installeren op hun Mac... gaat niet werken...:b: Hadden we maar met z'n alle bij BUILD 2011 aanwezig geweest dan hadden we hardware 'gekregen' die ervoor gebouwd is!

    Over Build 2011 gesproken... de volgende keynote gaat van start elk moment!
     
    Laatst bewerkt: 14 sep 2011
  15. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
  16. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Props voor de startpost, nu even de dev build downloaden.

    Waarom staat die link hier niet? 8)
     
  17. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Windows 8 in Parallels.

    [​IMG]
     
  18. Kortestier

    Kortestier Shortbull XBW.nl ICT

    Berichten:
    3.105
    Leuk Bevonden:
    121
    Ziet er gaaf uit zeg! Werd wel tijd voor iets "nieuws" van hun kant. :D
     
  19. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Krijg alleen m'n tijd niet goed. Ook al heb ik Time Location wel op GMT+1 Amsterdam staan.
     
  20. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.464
    Leuk Bevonden:
    8.430
    Ziet er wel geinig uit, ja. Maar het werkt niet veel beter dan hoe het hiervoor was. Beste toevoeging voor mij is nog de nieuwe balk in "Mijn computer". Voor de andere opties zou ik het eens op een tablet moeten proberen. Daarvoor lijkt Metro geweldig.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina