1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Worden niet alle games op HD installed ?

Discussie in 'PlayStation Hardware' gestart door Masterchief71, 10 sep 2009.

  1. Masterchief71

    Masterchief71 Active Member

    Berichten:
    22
    Leuk Bevonden:
    0
    IS me opgevallen dat op de PS3 schijnbaar niet alle games op de HD worden opgeslagen. Kan ook de optie niet vinden om dat desnoods op commando te doen.

    Baal ervan want ik stik van de vrije ruimte en wil die games op de HD hebben want dat scheelt gelaad van de BR disc.

    Iemand ?

    P.s. Met name van Killzone 2 valt het me tegen, juist een game die HD installation kan gebruiken want nu heb ik toch regelmatig 'freeze' laad momentjes en dat vind ik jammer op een PS3.
     
  2. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Eerste keer dat ik dit hoor :eek:. Een van de minpunten aan de PS3 versie van een game is de vaak verplichte installatie.

    Maar om op je vraag te beantwoorden: Nee, niet alle games worden op de HDD gelezen. De meeste wel, maar sommige niet. En nog minder hebben het als een optie maar ik denk dat dat enkel zo was bij een aantal launch titels.

    Het valt ook niet met een commando te doen.

    Ps: De officiële afkorting voor de harde schijf is HDD (HardDisk Drive). HD werd vroeger veel gebruikt, maar sinds het HD (High Definition) tijdperk bijna niet meer (voor HardDisk dan :+).
     
  3. Nightbringer

    Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.896
    Leuk Bevonden:
    556
    Street Fighter IV kun je bv, installeren al is dit niet verplicht.
     
  4. Nickaliciouz

    Nickaliciouz Ook op PSN!

    Berichten:
    25
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik snap het probleem niet echt, want bij installatie draait je game sowieso een stuk soepeler dan als je het niet zou doen.
     
  5. Shinobi X

    Shinobi X Active Member

    Berichten:
    496
    Leuk Bevonden:
    0
    Het probleem is juist dat sommige games niet kunnen worden geïnstalleerd. ;)

    Ik heb zelf ook maar één spel dat je niet moet installeren maar waar het wel kan en dat is een Japans honkbalspel.
     
  6. Revan NL

    Revan NL Active Member

    Berichten:
    706
    Leuk Bevonden:
    0
    Het probleem is dat je voor sommige games eerst een half uur moet wachten terwijl het geinstalleerd wordt (I'm looking at you DMC4). Ook zijn er games als MGS4 die na ieder hoofdstuk rustig de tijd nemen om die zooi eerst op de harde schijf te gooien.

    Ontwikkelaars zouden een voorbeeld moeten nemen aan Raven Software, X-Men Origins Wolverine installeert de bestanden terwijl je aan het spelen bent, je merkt niet eens dat de game wordt geinstalleerd.

    Uncharted heeft al die HDD install ongein niet nodig en de laadtijden zijn er niet zo heel veel langer door terwijl het met afstand de mooiste game is op de PS3.
     

Deel Deze Pagina