1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] [X360]Xbox Live NAT Probleem - downloaden, gamen met vrienden, etc [Deel 2]

Discussie in 'Games' gestart door Gdzr, 18 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wuuht

    wuuht Member

    Berichten:
    2
    Leuk Bevonden:
    0
    hallo ik ben nieuw op dit forum maar, ik ging eens mijn router instellingen veranderen om dat mijn nat moderate is mijn, fritzbox 7170 heeft wel zo,n upnp en dat stond al aan maar bij network zie ik ook nergens xbox staan, en ik zou toch wel graag een open nat willen
    gr wouter
     
  2. robin1992

    robin1992 Member

    Berichten:
    1
    Leuk Bevonden:
    0
    Het Probleem

    Wat is het probleem (korte omschrijving)?: Ik kan op COD6 geen matches vinden omdat mijn NAT strict is. Dit is al eerder geweest dat ik strict heb gehad maar dat is dat telkens opgelost nadat ik wat dingen had geprobeerd met UPnP (?) en poorten forwarden. Nadat mijn NAT dan open is, kan ik een maandje ofzo gamen voordat ie weer op strict springt. Terwijl er niks verandert is in de instellingen. Heel irritant. Deze keer krijg ik het maar niet weg...
    Welke provider?: KPN
    Wat voor soort (kabel, adsl, sdsl, etc)?: ADSL
    Wat zijn je up en download snelheden (Kbits/sec) ?: Up? en down 2mb volgens mij

    Modem

    Welk merk modem heb je?: KPN Experia Box
    Modem type?: ?
    USB/ Ethernet?:

    Internet Delen / ICS

    Werk je net ICS (Ja/Nee)?: Weet niet wat dat is.
    Welke Firewall heb je (Zone Alarm/Mc Afee/ Windwos/ Norton/ etc)?: Norton. Problemen met de firewall kan het haast niet zijn toch omdat het telkens terugkomt en er niks verandert wordt.

    Router
    Welk merk router heb je?: ?
    Welk router type?:?
    Welke firmware?:??
    Hoe is je xbox aangesloten (Ethernet/Draadloos)?:Van mijn router direct naar mn Xbox.

    De Foutmelding
    Wat is de exacte foutmelding?: NAT type strict.
    Wat heb je geprobeerd?: Poorten forwarden. UPnP. Aan en uit. Resetten.
    Waar stopt de test?: NAT
    Wat zijn de suggesties van de xbox 360? (zie more info): Router aan en uit. En nog twee opties.

    Als je iemand niet kan zien of horen

    Wat staat er bij NAT?: Strict.
     
  3. tinus321

    tinus321 Member

    Berichten:
    2
    Leuk Bevonden:
    0

    Maar wat is dat UPnp?? Ik snap dat allemaal neit ik wil gwoon me Nat open hebben op een makkelijke manier!!Maar ik weet neit hoe.

    alvast bedankt.
     
  4. karstanova

    karstanova Member

    Berichten:
    8
    Leuk Bevonden:
    0
    Screen Zyxel instellingen

    Ik denk dat je gelijk hebt.
    Ik heb 5 screens gemaakt van mijn zyxel instellingen, waarvan ik denk dat ze relevant zijn. Kan jij alsjeblieft met je eigen instellingen vergelijken waar het wel werkt??

    Bvd

    http://rapidshare.com/files/359708217/zyxel1.jpg.html

    http://rapidshare.com/files/359708366/zyxel2.jpg.html

    http://rapidshare.com/files/359708616/zyxel3.jpg.html

    http://rapidshare.com/files/359708803/zyxel4.jpg.html

    http://rapidshare.com/files/359708932/zyxel5.jpg.html
     
  5. DiaL

    DiaL XBW Senior

    Berichten:
    2.606
    Leuk Bevonden:
    21
    Heb je je router nadien ook gerestart door hem even uit te trekken en enkele minuutjes later terug in te pluggen? Je combineert toch niet portforwarding met UPnP, het is een van beide, samen zorgen ze vaak voor een conflict.

    Gebruikte je de laatste keer toen je NAT open was portforwarding en staat je xbox nu toevallig op automatisch IP verkrijgen of op statisch?

    Herstart je je router door hem een paar minuutjes van het electriciteitsnet te halen i.p.v. hem gewoon snel even aan/af te zetten? Probeer eerst eens (nog) eens zonder portforwards en met UPnP, en haal nadien even je modem en router van het net alvorens ze terug in te steken.
     
  6. karstanova

    karstanova Member

    Berichten:
    8
    Leuk Bevonden:
    0
    Routerinstelling Zyxel

    Mensen.
    Ik heb UPNP aangevinkt. Maar heb het gevoel dat ik heb DNS misschien wat dingen verkeerd heb staan.
    Heb het als volgt staan nu:

    When Bypass Triangle Route is checked, all LAN to LAN and WAN to WAN packets will bypass the Firewall check.

    Packet Direction Default Action Log
    WAN to LAN PermitDropReject
    LAN to WAN PermitDropReject
    WAN to WAN / Router PermitDropReject
    LAN to LAN / Router PermitDropReject


    Is dit goed?
     
  7. DiaL

    DiaL XBW Senior

    Berichten:
    2.606
    Leuk Bevonden:
    21
    Maar wat zegt je dashboard connectie test? Is daar alles goed of krijg je daar inderdaad een (DNS) error?

    Als je Bypass Triangle Route checkt bypass je normaal een deel van je router's firewall lijkt me, op zich zou dat geen probleem mogen geven denk ik.

    Trouwens, heb je bij UPnP op een Zyxel niet volgende opties, dan moet je die beide ook aanvinken;
     
    Laatst bewerkt: 9 mrt 2010
  8. Static

    Static Member

    Berichten:
    4
    Leuk Bevonden:
    0
    Het Probleem

    Wat is het probleem (korte omschrijving)?: Ik heb deze instellingen modem -> router -> draad xbox open nat. Ik wil een wireless router en tussen hangen maar hij geeft dan een moderated nat aan. modem -> router -> wireless router -> draad xbox moderated nat

    instellingen: modem IP 192.168.2.254 /24->DHCP 192.168.2.34 /24 router IP 192.168.0.254 /24-> DHCP 192.168.0.100 /24 Wireless router IP 192.168.1.254 /24 -> DHCP 192.168.1.1 /24 draad xbox

    weet iemand een oplossing?

    Welke provider?: Telfort
    Wat voor soort (kabel, adsl, sdsl, etc)?: ADSL
    Wat zijn je up en download snelheden (Kbits/sec) ?: abbo tot 20mb heb ongeveer 15 mb down en 0.78 up

    Modem

    Welk merk modem heb je?: Zyxel
    Modem type?: P-2602R-D1A
    USB/ Ethernet?: 1 ethernet poort

    Internet Delen / ICS

    Werk je met ICS (Ja/Nee)?: ja, modem -> router-> wireless router
    Welke Firewall heb je (Zone Alarm/Mc Afee/ Windwos/ Norton/ etc)?:

    Router

    Welk merk router heb je?:2 merken Trendnet en Linksys
    Welk router type?:Trendnet TW100-S4W1CA en Linksys WRT320n
    Welke firmware?:v1.00, v 1.0.03
    Hoe is je xbox aangesloten (Ethernet/Draadloos)?: draad

    De Foutmelding Moderated Nat
    Wat is de exacte foutmelding?:
    Wat heb je geprobeerd?: firewall bij zyxel alles open van traigel route. bij alle router en modem Port foward, upnp, dmz geprobeert en heb alles 1 voor 1 uitgezet en restart geeft steeds aan dat hij moderated is
    Waar stopt de test?: einde
    Wat zijn de suggesties van de xbox 360? (zie more info):

    Als je iemand niet kan zien of horen

    Wat staat er bij NAT?: Moderated
     
  9. DiaL

    DiaL XBW Senior

    Berichten:
    2.606
    Leuk Bevonden:
    21
    Waarom hou je de eerste router nog? Kan je die niet gewoon vervangen door de wireless router? Want je problemen worden hoogstwaarschijnlijk veroorzaakt door de dubbele router configuratie.

    Je 2de router zou eigenlijk niet als 'router' mogen functioneren maar als switch/(w) ap. Heb je de kabel van de 1ste router (die rechtstreeks verbonden is met de modem) in de LAN (i.p.v. WAN) poort van de wireless router gestoken? En staat op de wireless router firewall beveiliging, DHCP uit?
     
  10. Static

    Static Member

    Berichten:
    4
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja het staat in lan. anders kan ik geen internet krijgen. heb bij alle router beveiligin uit staan. is er een optie dat ik mijn wireless router is AP / switch kan laten fuctioneren?
     
  11. DiaL

    DiaL XBW Senior

    Berichten:
    2.606
    Leuk Bevonden:
    21
    Ah dat is al goed, je moet enkel zorgen dat bij je 2de (wireless) router DHCP af staat & dat het interne IP van deze router in het subnet valt van je primaire router (maar best buiten de DHCP range van je eerste router).

    De wireless instellingen (encryptie, channel, wireless mode) kan je gewoon instellen. Zet verder UPnP aan in je primaire router (die aan je modem hangt) en herstart beide door gewoon een tijdje ze van het electriciteitsnet te halen. Plug ze terug in en voer de connectie test dan nog eens uit.
     
  12. Static

    Static Member

    Berichten:
    4
    Leuk Bevonden:
    0
    krijg het niet voor elkaar. Ik heb nu een ander manier maar nog steeds moderated. Ik heb de primary router vervangen door de wireless router linksys wrt 320n en met mijn laptop dan een draadloos verbingings brug maken met mijn xbox.
     
  13. DiaL

    DiaL XBW Senior

    Berichten:
    2.606
    Leuk Bevonden:
    21
    Aaah je maakt ook echt gebruik van ICS? Ik dacht dat je niet goed wist wat het was en dat je xbox gewoon gebruik maakte van een wireless adapter.

    Maar in dat geval, kan je beter werken m.b.v. netwerk bridging i.p.v. ICS, heb je het zo geprobeerd?

    XP
    [yt]NAEkphv5F5Y[/yt]

    Vista
    [yt]_EaHUS8NGO4[/yt]

    Windows 7
    [yt]ZwvUcXUXfk8[/yt]
     
  14. Static

    Static Member

    Berichten:
    4
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja heb het zo gedaan maar heb nog steeds moderated :confused:

    heb het 1 keer open. heb de router uit aan gezet en connect en het was open. Ik heb daarna verbinding verbroken met de draadloze router en netwerk kabel en weer connect en gekeken of hij het altijd open is. en nu staat die weer moderate. mischien is er iets met de router. heb probeerd om een manual ip te geven maar is nog steeds moderated. soms kan ik het open krijgen door 1 keer de router aan en uit te zetten. maar als ik een keer mij verbinding verbreek. moet ik weer mijn router aan uit zetten en kijken of ik geluk heb net als een gok automaat:confused:
     
    Laatst bewerkt: 9 mrt 2010
  15. DiaL

    DiaL XBW Senior

    Berichten:
    2.606
    Leuk Bevonden:
    21
    Je moet eens even je modem en router van het electriciteitsnet halen en ze ook uit laten voor enkele minuten en dan alle apparaten terug aanzetten/power cyclen.
     
  16. Lenndor

    Lenndor Member

    Berichten:
    18
    Leuk Bevonden:
    0
    ey karsta,

    ik heb naar je screenshots gekeken en deze komen overeen met mijn instellingen. als je de twee hokjes bij unpn hebt aangevinkt zou die t moeten doen.

    Ik snap er alleen helemaal niets meer van. op een of andere manier moet ik iedere keer mn router herstarten om open nat te krijgen.
    wanneer ik dit niet doe is t weer moderate. :confused:
     
  17. karstanova

    karstanova Member

    Berichten:
    8
    Leuk Bevonden:
    0
    He Len, bedankt voor de moeite!
    Ik heb dus idd beide hokjes aangevinkt bij UNPN.
    Iemand andes hier vroeg daar ook naar, maar dat is dus het geval.

    Ik snap er helemaal niks van, baal er echt van.
    Ik krijg het gewoon niet voor elkaar. Is toch belachelijk dat ik niet met vrienden kan spelen?
     
  18. karstanova

    karstanova Member

    Berichten:
    8
    Leuk Bevonden:
    0
    Hier kan je het zien hoe het erbij staat in mijn router:

    Device Name: ZyXEL P-2602R-D1A Internet Sharing Gateway

    Active the Universal Plug and Play(UPnP) Feature Aangevinkt
    Allow users to make configuration changes through UPnP Aangevinkt

    Note :
    For UPnP to function normally, the HTTP service must be available for LAN computers using UPnP.
     
  19. DiaL

    DiaL XBW Senior

    Berichten:
    2.606
    Leuk Bevonden:
    21
    Naast die UPnP opties aan te vinken, heb je ook je firewall uitgezet?
    Heb je je router al eens grondig herstart? (D.w.z. hem op z'n minst een paar minuten van het electriciteitsnet halen alvorens hem terug in te pluggen.)

    Je hebt er nog een Belkin achterhangen, heb je die gewoon ingesteld eigenlijk als switch/(w) access point i.p.v. router omdat je Zyxel op zich al een modem/router combo is?
    Kan je even proberen je xbox rechtstreeks in je Zyxel te pluggen, is je NAT dan wel open?
     
  20. Lenndor

    Lenndor Member

    Berichten:
    18
    Leuk Bevonden:
    0
    ehm firewall uitzetten? lijkt me niet echt verstandig
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina