1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[X360]Xbox LIVE NAT Probleem - downloaden, gamen met vrienden, etc. [Deel 3]

Discussie in 'XBW Gaming' gestart door DiaL, 11 mrt 2010.

  1. Servantes

    Servantes Well-Known Member

    Berichten:
    8.900
    Leuk Bevonden:
    3.280
    Ik heb totaal geen problemen met KPN NAT staat hier al een hele tijd gewoon open.
     
  2. Siemenn

    Siemenn pee es vee

    Berichten:
    7.883
    Leuk Bevonden:
    444
    Beetje gaar dit. Ik speel FIFA en kom steeds als 'uit-partij' te spelen bij online potjes. Kijk ik dus op internet en staat er dat het te maken heeft met je connection, of je NAT wel open staat. Nou, ik die netwerk test doen en geen problemen.. Zijn er andere manieren om je NAT makkelijk te controleren?

    Ik lees op een ander forum overigens ook dat de firewall van je router uit moet staan. Maar waarom? "The firewall blocks unauthorized accesses to your network." Dat klinkt best positief toch?
     
    Laatst bewerkt: 25 nov 2013
  3. DiaL

    DiaL XBW Senior

    Berichten:
    2.606
    Leuk Bevonden:
    21
    Als de test op je dashboard zegt dat er geen probleem is is dat er normaal ook niet, m.a.w. zou je NAT inderdaad open moeten zijn. Sommige spellen (Halo, etc.) geven dit ook nog eens zelf aan.
    Indien UPnP aanstaat in je router heb je normaal geen problem, gebruik je bv een torrent programma op je computer? Kan je meestal ook snel even gebruiken om te peilen naar je netwerk settings.

    Dat zinnetje bij de optie "firewall" is generiek, in de praktijk kan een firewall bv. poorten blokkeren die je nodig hebt voor je game's dataverkeer maar die in theorie ook voor iets anders kunnen gebruikt worden. Echter geen reden om je zorgen te maken.
    De meeste router firewalls doen trouwens niet moeilijk als je voornoemde UPnP optie hebt ingeschakeld, dus dan is er ook geen reden om ze uit te schakelen.

    Onthou wel als je settings verandert, opslaan, en de router een paar resetten; d.w.z. een halve minuut van stroomnet halen alvorens hem terug in te pluggen.
     
  4. ABSTRACT LFX

    ABSTRACT LFX New Member

    Berichten:
    17
    Leuk Bevonden:
    0
    is er niemand in omgeving rotterdam die dit voor mij kan fixen! deze NAT gedoe?
     
  5. DiaL

    DiaL XBW Senior

    Berichten:
    2.606
    Leuk Bevonden:
    21
    Wat is je probleem juist, een gesloten NAT volgens de xbox live test?

    Wat is je opstelling juist en kan je inloggen op je modem/router om wat instellingen te bekijken of zit je bv. op een studentenflat? (zie ook formulier startpost)
     
  6. Schil1

    Schil1 GT : Schil1

    Berichten:
    1.298
    Leuk Bevonden:
    73
    ik heb afgelopen maandag mijn One binnen gehad , alles aangesloten en mijn 360 ernaast gehouden , getest of deze het ook gewoon deed qua live e.d.

    One stond op NAT Open en gisteren kreeg ik opeens een DNS foutmelding op de 360, gefixed om hem weer automatisch te zetten maar de One staat
    opeens op moderate:confused:
     
  7. Jasonboersma

    Jasonboersma IDon'tKnow

    Berichten:
    754
    Leuk Bevonden:
    2
    Hoe krijg ik mijn NAT open?
    Ik heb al op YouTube gezocht, poorten open zetten zonder resultaat. Hij staat op Moderate nu..

    Sent From my ...
     
  8. Rossi

    Rossi Active Member

    Berichten:
    110
    Leuk Bevonden:
    5
    Ik heb sinds ik een nieuwe wifimodem van Ziggo heb veel problemen met Live. Ik twijfel of ik op de juiste manier mijn poorten heb open gezet. In mijn menu ziet het zo eruit.

    [​IMG]

    Weet iemand of ik het juist heb gezet? Of wat het probleem is/kan zijn? Moet ik iets bij external ofzo invullen?

    Eerst was mijn opzet oude modem+wifi router. Nu heb ik dus alleen dat wifimodem van Ziggo (Ubee EVW321B).
     
  9. Pride

    Pride Active Member

    Berichten:
    4.162
    Leuk Bevonden:
    397
    http://support.xbox.com/nl-NL/xbox-360/networking/network-ports-used-xbox-live

    Hier staan de poorten die je moet forwarden. Mocht het niet lukken wil ik je best helpen Realkiller. Volgensmij heb je me nog op Xbox Live.

    Wat geeft je XBox aan? Ik heb het zelfde modem als jou en mijn NAT is open zonder dat ik er iets aan heb gedaan. Ik zit wel bekabeld tho want een echt gamer zit op kabel:+

    Wellicht een idee om beide consoles een vast IP adres te geven en dan je poorten te forwarden. ( mocht dit dan nog nodig zijn )
     
  10. Rossi

    Rossi Active Member

    Berichten:
    110
    Leuk Bevonden:
    5
    Ik zit ook op kabel. Ik speelde eerst zonder iets in te stellen, toen kreeg ik na een aantal dagen problemen. Vooral met FIFA, zodra ik opstartte werd ik van EA server gegooid en zodra ik op start drukte om te verbinden viel mijn Live eruit. Hierop die poorten ingevuld, ging het even goed, daarna zelfde gezeik.

    Nu speel ik met die instellingen uit, gisteravond ging het goed, nu weer gezeik.
     
  11. Pride

    Pride Active Member

    Berichten:
    4.162
    Leuk Bevonden:
    397
    Je moet het volgende even checken:

    1. Word je ook wel is van Live uitgegooid?
    2. Heb je een game net als CoD? hier word aangegeven of je NAT open staat of niet, is de snelste manier.
    3. Check ff je download / upload snelheid of dat klopt wellicht kan er ook iets in je netwerk zitten.

    Ik moet sowieso weten waar je NAT nu op staat om je te kunnen helpen. Want soms eruit worden gegooid etc kan ik van afstand heel weinig mee:+
     
  12. Rossi

    Rossi Active Member

    Berichten:
    110
    Leuk Bevonden:
    5
    Ik heb enkel FIFA, Halo, NHL, GTA V en ergens BF3. Is er geen andere manier mijn NAT te checken?
     
  13. Pride

    Pride Active Member

    Berichten:
    4.162
    Leuk Bevonden:
    397
    Ja volgensmij als je je netwerk connectie test, maar not sure tho anders zou je even moeten google. Ik heb het altijd gedaan via CoD haha.
     
  14. Rossi

    Rossi Active Member

    Berichten:
    110
    Leuk Bevonden:
    5
    Ik kan er vrij weinig over vinden. Heb nu zelfs dat zodra ik een game start, ik niet meer op Live kan. Dus het is of op Live en praten in de party of offline gamen -.-

    Denk de beste oplossing is dat ***ziggo op te zeggen, want het wordt met de tijd dramatischer. Volgens hun ligt het probleem namelijk bij Microsoft/Xbox Live, yea right|:-
     
  15. Pride

    Pride Active Member

    Berichten:
    4.162
    Leuk Bevonden:
    397
    Ziggo ondersteund het niet om je NAT open te gaan zetten. Hier gaan ze je niet mee helpen.
    Rechts onder op je PC of laptop zie je je wireless icoontje op een PC staan. Klik hierop en open netwerkcenter.

    Druk op je verbinding en op details. Dan zie je je IP adres. Dan zie je daar je IPv4 adres. Dit is een LAN adres meestal 192.168.xxx.xx.

    Daaronder zie je IPv4standaardgateway staan. dit is bij ziggo meestal 192.168.xxx.1
    Dat adres vul je in in je browserbalk. Dit is je modem ( als je er geen router tussen hebt staan!!! En hier log je in.

    Dan moet je je poorten gaan forwarden, dit kun je doen met hulp van deze site:
    http://support.xbox.com/nl-NL/xbox-360/networking/network-ports-used-xbox-live

    Poorten die geforward moeten worden:

    Voor Xbox Live moeten de volgende poorten geopend zijn:

    Poort 88 (UDP)
    Poort 3074 (UDP en TCP)
    Poort 53 (UDP en TCP)
    Poort 80 (TCP)

    Maar lees dat verhaaltje ook even door. Hier kun je veel in terug vinden.

    Ook zou je hierbij je Xbox op een Static IP adres kunnen zetten. Dit doe je bij je netwerk settings. En je kunt weten wat je IP reeks is zodra je op je PC of laptop kijkt wat je uitgestraalt krijgt. Dit is meestal 192.168.xxx.1 tot 192.168.xxx.254 Als je dit wilt doen raad ik aan hem verder weg te zetten. Bijvoorbeeld 192.168.xxx.150. Op deze manier krijg je nooit IP conflicten met mensen die al op je netwerk zitten.
     
    Laatst bewerkt: 7 mei 2014
  16. StephanieVM

    StephanieVM Member

    Berichten:
    41
    Leuk Bevonden:
    0
    Hopelijk kan iemand mij hier helpen.. Mijn xbox disconnect sinds gisteren heel veel met live. Dan ben ik ingame of wil ik een match zoeken of iemand een bericht sturen en dan wordt ie verbroken.. Weet iemand waar dit aan kan liggen? Kan als t ware gewoon niet online gamen.

    Het is een Wi-Fi verbinding en mijn laptops/tel doen het nog wel..
     
  17. Maddmonkey

    Maddmonkey Well-Known Member

    Berichten:
    16.756
    Leuk Bevonden:
    5.435
    Kan zijn dat het signaal afzwakt op dat moment ;) Ik heb dat ook gehad en een wifi repeater hielp ook niet echt (wel dat hij niet meer uitlogde, maar dat ik wel uit een potje werd gekickt omdat er even geen signaal was). Daarna overgestapt op een powerline adapter en daarna nooit problemen meer gehad.

    Speel nu een maand op de PS4 en daar heb ik het nooit gehad (op welke manier ik ook speelde). Lijkt dus iets te maken te hebben met de xbox
     
  18. StephanieVM

    StephanieVM Member

    Berichten:
    41
    Leuk Bevonden:
    0
    Oh oke. Maar eerder nooit last van gehad. Dat is toch raar dat het opeens is
     
  19. Pride

    Pride Active Member

    Berichten:
    4.162
    Leuk Bevonden:
    397
    Is opzich niet heel vreemd. Als jou buren bijvoorbeeld net een nieuw modem krijgen, een wireless router kopen oid en hun zetten hem op een kanaal die stoort met de joue ben je er al. Wifi is super voor telefoon, tablet, laptop om te internetten. Echter vergt gaming een stabiele verbinding. Als dit dus word gestoort door link, rechts, boven of onder buren, of wellicht iemand die nog ergens een versterker heeft liggen dan ben je er al.

    Probeer je Wifi modem op een ander kanaal te zetten, kijk waar de rest op zit in de buurt ( heb je tooltjes voor en bij ziggo kun je het via het modem doen ) en zet hem dan op waar de rest ook op zit.

    Wifi signaal is net als wisselstroom, de frequentie is een golflijn. Als daar een andere golflijn doorheen loopt ( omdat hij op een ander kanaal begint ) krijg je daar problemen mee. En een tablet / telefoon / laptop hebben hier niet veel last van omdat een website dan gewoon even langzamer laad. Echter knalt de game er wel gewoon uit.
     
  20. Rossi

    Rossi Active Member

    Berichten:
    110
    Leuk Bevonden:
    5
    Ik heb van alles geprobeerd. Static ip alles... Met Static ip had ik juist nog meer problemen. Ook mijn oude Sitecom er tussen gezet maar niets helpt. Met CoD4:MW geeft hij aan Open NAT. Echter word ik nog steeds van Live gegooid zodra ik verbinding wil maken met bijvoorbeeld de EA servers. Het is dus offline gamen of online op dashboard zitten om met mijn vrienden te praten.

    Als ik van de week tijd heb neem maar ik contact op met een of ander servicenummer wat Ziggo mij heeft gegeven. En anders kunnen ze hun hele pakket in een donkere plek stoppen.

    Denk dat ik binnenkort overstap op KPN.


    Edit: Na lang gerommel kreeg ik hem toch Open. Ik kwam nu erachter dat ik met Open geen verbinding kan maken met de EA Servers e.d. Wil ik wel op EA Servers, dus online Fifa en NHL dan moet ik op strict spelen. Heel vreemd. Iemand een oplossing? Doe ik iets niet goed?
     
    Laatst bewerkt: 27 mei 2014

Deel Deze Pagina