1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbazars

Discussie in 'Xboxworld.nl : Frontpage en forum discussie' gestart door Magixz, 8 jan 2009.

  1. Magixz

    Magixz Give me some fun

    Berichten:
    451
    Leuk Bevonden:
    0
    hey,

    Ik weet niet of jullie die mening ook delen, maar nu er 2 Xbazars in het forum zijn vind ik het toch onoverzichtelijker, het was de bedoeling om het overzichtelijker te maken.

    voorbeeld: threads die worden gesloten door een mod omdat de titel niet goed is in de oude kon je zetten [TK] [GEZ] [TK/TR/GEZ], in de nieuwe Xbazar is er weer een andere regel, [XBOX360] [PS3] [PC] dus je topic moet beginnen met betrekking tot het platform waar je de spellen voor hebt. Begin je in de nieuwe toch met [TK/TR] dan word de topic gesloten inplaats dat de mods de titel gewoon ff veranderen.

    Ook is het verveelend dat je zo-nu-en-dan gewoon veel slotjes achterelkaar ziet, maar de mods hebben toch de bevoegdheid om die topics te verwijderen tenminste als de deal rond is ??¿¿

    Grtz Magixz
     
  2. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    De 'oude' X-Bazar blijft open/zichtbaar tot 16 januari, zodat zoveel mogelijk lopende deals kunnen worden afgerond. Dit staat ook in de aankondiging vermeld.

    De X-Bazar mods zouden er een dagtaak aan hebben als ze alle verkeerde titels aan zouden passen! In de eerste weken van de lancering van de nieuwe X-Bazar subfora zijn we hier soepel mee omgegaan, en hebben we de titels aangepast. Echter, verwachten we na een tijdje ook een stukje verantwoordelijkheid van de leden die daar een thread openen. :)

    Gesloten threads verwijderen we niet, deze zakken op een gegeven moment vanzelf naar beneden.
     
  3. Magneto 360

    Magneto 360 XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.478
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zelf begin vanaf nu actief thread te sluiten als ze niet aan de regels voldoen , dit is puur om mensen te laten leren van hun fouten.

    Na verloop van tijd zal er af en toe nog eens ween foutje worden gemaakt en dan veranderen we het weer gewon zoals we dat ook deden in de oude Xbazar.

    Nu is het even geen doen omdat de leden nog de oude regels gewent zijn en dus als gevolg heeft dat ik nu ruim 25 toopics gesloten heb in het afgelopen uur
     
  4. Cookie

    Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

    Berichten:
    9.247
    Leuk Bevonden:
    528
    Elke titel veranderen is gewoon geen doen. Toen de bazar net was ingevoerd hadden Magneto en ik een dagtaak hieraan. Elke dag tientallen threads van een correcte titel voorzien gaat erg ver. Daarom zijn de regels ook wat strenger nu de meesten aan de nieuwe regels gewend zijn. Threads die niet exact kloppen met de regels pas ik nog wel aan, bijvoorbeeld "[Xbox360][TK/TR] ..." maar als ze echt niet volgens de regels zijn dan gaat er vanaf nu een slotje op. Één thread aanpassen is geen probleem maar in de bazar gaat het om velen threads elke keer en we willen ook nog wel iets van onze vrije tijd over houden :)
     
  5. Magixz

    Magixz Give me some fun

    Berichten:
    451
    Leuk Bevonden:
    0
    In mijn xbazar thread kreeg ik net deze melding te zien

    /Mod: Algemene titels zijn niet meer toegestaan. Uit de titel moet af te lezen zijn welke spellen er worden aangeboden. Dus je mag een nieuwe thread maken die wel een duidelijke titel heeft - Cookie

    En als ik verder in de bazar kijk zie ik 11 thread met zo'n zelfde topic naam als ik had en zie je ook niet over welke games het gaat.

    ik maakt een algemene thread aan zodat ik niet voor ieder spel een nieuw topic hoef aan te maken, zodat ik er altijd mijn updates in kan plaatsen en een kick kan geven als er weer iets nieuws is wat ik kan ruilen of verkopen.
    dus geef me een reden waarom mijn topic wel gesloten word, en die van de rest niet er zitten er zelfs tussen die ouder dan mij zijn en nog open zijn ?
     
  6. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    "Waarom hij wel en ik niet" is niet echt een geldige redenering. Je topic gaat echt niet open, omdat we andere threads over het hoofd zien. "[Xbox360] Magixz Bazar" is geen correcte titel, omdat er in de titel tenminste iets moet staan wat er wordt aangeboden. Dat is de reden die gegeven is en nog steeds staat. Je hebt inmiddels een thread geopend die wel aan de voorschriften voldoet, dus no harm done. :) Mocht je je toch nog afvragen waarom andere topics dan wel open blijven, gebruik de report knop, dan zal er een moderator nog eens naar die threads kijken.
     
  7. Gdzr

    Gdzr Hmmm?

    Berichten:
    2.751
    Leuk Bevonden:
    62
    Misschien iets om in de code aan te passen, dat als er een topic gesloten wordt, deze allemaal onder aan de pagina staan.
     
  8. WHAT

    WHAT Active Member

    Berichten:
    2.185
    Leuk Bevonden:
    44
    Misschien een idee om dit in de regels te zetten. Want dit is niet duidelijk.
     
  9. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Stond het toch al...
     
  10. Boes

    Boes Active Member

    Berichten:
    78
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb nu in een thread staan als titel : [360] GTA 4, Mass Effect en meer, daarnaast probeer ik nog wat games te slijten. Als ik GTA 4 en Mass Effect nou verkocht/verruild heb dan is mijn titel toch misleidend? Of moet ik dan een nieuwe thread starten? Het lijkt me ook niet bevorderlijk ten aanzien van de overzichtelijkheid dat ik alle 7 games die ik aanbied in de topictitel ga stoppen...

    bv: [360] Grand Theft Auto 4, Mass Effect, Saints Row, Prey, Project Gotham Racing 3, Gears of War, The Orange Box.. etc.

    Nog een vraagje: In de regels staat dat er geen afkortingen meer in de titels mogen, maar dan krijg je dus zoiets als bovenstaandje.. of word dit met de bekendere afkortingen wel gedoogd ofzo? zoals GTA en PGR dan..
     
  11. WHAT

    WHAT Active Member

    Berichten:
    2.185
    Leuk Bevonden:
    44
    Er staat niet bij wat je er precies moet neerzetten heb je meerdere games in je thread te koop staan. En dan bedoel ik bijvoorbeeld 10 games. Heb dat topic gelezen en niks gezien. Dus heb ik iets over het hoofd gezien meld het me dan maar Lenny............
     
  12. Dusky Demon NL

    Dusky Demon NL Daan

    Berichten:
    5.436
    Leuk Bevonden:
    213
    Heb ik dat of is het de 21e? :+
     
  13. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.027
    Leuk Bevonden:
    5.812
    Ik zou gewoon de waardevolle games in mijn titel zetten. Dus laten we zeggen: [XBOX360] Skate 2, Fallout 3 en meer! Dat zou ik er dan van maken, en ondertussen bied ik in mijn topic ook nog oude games aan.
     
  14. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Hij is toch al dicht? Hij bleef nog een week zichtbaar om lopende deals af te ronden, ofzo :+
     
  15. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    http://forum.xboxworld.nl/showthread.php?t=124164

    Komt inderdaad niet overeen met de eerste aankondiging. :) Dat hebben we bewust gedaan om mensen in de eerste instantie een beetje te haasten om lopende deals zo snel mogelijk af te ronden. De meesten hebben dat gedaan, maar er zijn altijd mensen die geen aankondigingen hebben gelezen of iets dergelijks. De oude X-Bazar is nu wel volledig gesloten, maar nog zichtbaar voor de laatste deals.
     
  16. Cookie

    Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

    Berichten:
    9.247
    Leuk Bevonden:
    528
    Er staat in de regels ook dat je éénmaal per week een threadtitel wijziging mag PM'en naar een mod om de thread up to date te houden. Ook bekende afkortingen zijn niet toegestaan omdat je dan weer het getouwtrek krijgt over het feit wat wel en geen bekende titels zijn. Nu zijn de regels duidelijk en anders krijg je weer meer onduidelijkheid en dat is juist iets wat we met de nieuwe regels willen voorkomen.
     
  17. Boes

    Boes Active Member

    Berichten:
    78
    Leuk Bevonden:
    0

    Okay, duidelijk!
     
  18. trodat4030

    trodat4030 Scrat is cool ;)

    Berichten:
    91
    Leuk Bevonden:
    0
    Vind t allemaal maar gezeik!

    Moet ik 4(!) draadjes maken om iedereen te bereiken!
    Moet ik steeds in de ene draad zeggen dat er in de andere draad ook iemand geinteresseerd is..
    Over onduidelijk gesproken!

    Lijkt juist wel dat jullie de hele dag uit jullie naze zitten te vreten en uit verveling maar nieuwe regels zijn gaan verzinnen zodat jullie weer een tijdje politie-agentje kunnen spelen..

    Ze zoeken nog echte agenten hoor!! :+
    klik maar eens :lol:
     
  19. Sognare

    Sognare Active Member

    Berichten:
    1.096
    Leuk Bevonden:
    0
    Als het goed is heb je maar 2 Threads. Te koop/Te ruil en Gezocht meer kan je er niet hebben want het is niet de bedoeling om een Te koop, Te ruil, Te koop/Te ruil en een Gezocht draadje te hebben.

    Dit is dus je eigen schuld.
     
  20. trodat4030

    trodat4030 Scrat is cool ;)

    Berichten:
    91
    Leuk Bevonden:
    0
    vraag me nu af of ik in mn te koop draadje eventueel een ruil mag sluiten of moet ik dat weer per se doen via mn ruildraad?
     

Deel Deze Pagina