Zo dus de Xbox kan 125miljoen polygonen per seconde weergeven hè? ik hoop het niet voor microsoft, want dan zou hun console DOOD gaan! 125 miljoen trekt hij namelijk helemaal niet! De bandwijdte van de Xbox is 6.4GB/sec. DDR SDRAM (wat dus in de Xbox zit) is minder dan 50% effectief, dus: 6.4 * 50% = 3.2GB/sec Een polygoon neemt 40bytes (geometry en belichtings data) aan geheugen op: 125.000.000 * 40 = 5GB/sec 3.2 - 5 = -1.8GB/sec 1GB per seconde voor de CPU -1.8 - 1 = -2.8GB/sec Dan heb je natuurlijk nog de texture data die door de bandwijdte moet (en dat is meestal ook het meeste) + de bandwijdte dodende Z-buffer reads... De Xbox zou sterven bij 125miljoen polygonen per seconde, omdat de bandwijdte te klein is omdat weer te geven... Geloof dus niet de getallen die MS je geeft...
Ik ga niet voor specs of aantal polygonen hoor is altijd wle mooi meegenomen, maar mij gaat het dus gewoon om de gamezz..
Godsodesjeemig!!!!! Intel 2000 mhz kost 1930 piek!!! Amd 1400 is 500 piek!!! Intel is met gelijke processoren VIER keer zo duur!!! Het is een kwestie van tijd en M$ gaat met AMD door en kickt Intel in de prullenbak
Dat is nou echt onzin. Ik heb een AMD 1000hz, de mijne word (mede door mijn iets te fanatiek overklokker gedrag en mijn ranzig slechte koeling) 60 graden, en werkt verder perfect. elke processor brand door als je de fan eraf haalt. nog even over die vergelijking tussen die 1,4Ghz en 2Ghz de AMD is in practische benchmarks vaak nog sneller als de Intel. Kortom, AMD is op dit moment op processor gebied superieur. Maar mooi ook anders hadden we nogsteeds duizenden guldens betaald voor processors. Concurrentie is altijd goed.
Bij zulke berekeningen nemen ze nooit die belichtingsdata enzo mee, deden ze met ps2 ook om maar te laten zien hoeveel sneller ie was als dc.