1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] [xbox] Kuifje (tintin)

Discussie in 'Games' gestart door CountryHarp1970, 27 dec 2011.

  1. CountryHarp1970

    CountryHarp1970 Member

    Berichten:
    21
    Leuk Bevonden:
    0
    Voor mijn zoontje laatst het avonturenspel Kuifje gekocht en na een uurtje spelen, scheid het spel er gewoon mee uit.
    M.a.w. hij blijft dan hangen, het enige wat ik dan nog kan doen is de xbox uit zetten en proberen hoever hij nu komt.
    Na een aantal pogingen blijft het spel op meest rare plekken hangen.
    Nu, vanmorgen, wilde het spel al nieteens meer opstarten.
    Het spel is ook al in zijn geheel op de HD gezet op van daaruit te testen en werkend te krijgen.
    Wie weet raad of moet ik het spel ruilen in de winkel.
    Lijkt mij dat deze hetzelfde resultaat gaat geven.
     
  2. Flavourlicious

    Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

    Berichten:
    8.014
    Leuk Bevonden:
    1.409
    Test het met een geheel andere game. Dan kan je uitsluiten of het aan je console ligt. Anders de game inderdaad om ruilen.
     
  3. CountryHarp1970

    CountryHarp1970 Member

    Berichten:
    21
    Leuk Bevonden:
    0
    Hartelijk dank voor de snelle reactie.
    Het ligt, voor zover ik weet, niet aan de xbox, omdat de overige spellen perfect werken.
     
  4. Flavourlicious

    Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

    Berichten:
    8.014
    Leuk Bevonden:
    1.409
    Misschien dat er krassen op zitten. Is de console bewogen terwijl het spel er in zat en speelde? Dat resulteert tot een cirkel achtige kras waardoor je spel vast loopt. Ik zou hem inderdaad proberen te ruilen bij de winkel.
     
    Laatst bewerkt: 27 dec 2011
  5. CountryHarp1970

    CountryHarp1970 Member

    Berichten:
    21
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoi Flavourlicious, het plaatje geheel nagekeken op krasjes, maar geen.
    De console staat vrij en is niet bewogen tijdens het spelen.
    Er is wel een vraag gekomen via een zij-lijn of de laatste firmware op de xbox staat.
    Dit geeft toch wel wat vraattekens bij mij op, gezien de xbox orgineel is.
    Wel heb ik ergens gelezen dat je de cache geheugen opgeschoont moet worden, dit is de eerste actie wat hierna zal volgen.
    Het resultaat zal hierna geoppert worden.

    mogelijke oplossing:
    - Druk op de Guide -knop op de controller.
    - Ga naar Settings en selecteer System Settings.
    - Selecteer Storage of Memory.
    - Selecteer een opslagapparaat en druk op Y op de controller.
    Belangrijk Druk niet op de A-knop.
    (Het maakt niet uit welk opslagapparaat u selecteert. De cache wordt voor alle opslagapparaten gewist.)
    - Selecteer Clear System Cache (Systeemcache wissen).
    - Selecteer Yes wanneer u wordt gevraagd het onderhoud aan het opslagapparaat te bevestigen.
    - Herhaal de handelingen waardoor het beeld de vorige keer vastliep.
    einde.....
     
  6. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.432
    Leuk Bevonden:
    4.958
    Probeer dat eens inderdaad, misschien helpt het.. Lukte het op de HDD zetten trouwens niet?
     
  7. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Ale je xbox helemaal origineel is en een internetverbinding heeft kun je er vanuit gaan dat de laatste firmware er op staat
     
  8. BassieBaas

    BassieBaas Active Member

    Berichten:
    650
    Leuk Bevonden:
    0
    Waarschijnlijk is het spel niet goed op de disc gezet door de fabrikant. Ik zou hem ruilen. En hoe sneller hoe beter anders wordt je niet geholpen in de winkel. Of heb je hem online besteld? Dan even bij die winkel kenbaar maken en vervolgens opsturen.
     
  9. P-au-L

    P-au-L Member

    Berichten:
    3
    Leuk Bevonden:
    0
    Voor mijn vriendin gister ook het spel gekocht.
    Vandaag al weer terug geweest naar de winkel.
    Helaas met de nieuwe disk hetzelfde probleem.
    Ook na jullie tips voor het leeggooien van de cash geen succes.
    Ik ga hem terug brengen.
    Moet ze een ander spel uitzoeken.
    Is wel erg slecht zeg.
     
  10. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.432
    Leuk Bevonden:
    4.958
    Dan ligt het aan je 360 ben ik bang.
     
  11. P-au-L

    P-au-L Member

    Berichten:
    3
    Leuk Bevonden:
    0
    Die is gloedje nieuw.
    lijkt mij niet.
    Andere spelen doen het wel gewoon.
     
  12. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.432
    Leuk Bevonden:
    4.958
    Als een 360 een spel niet kan spelen lijkt mij toch echt dat je 360 niet deugt, nieuw hoeft niet alles te zeggen, een nieuwe kan ook kapot zijn.

    Is het spel wel PAL trouwens? Misschien heb je wel de verkeerde regio te pakken :+
     
  13. P-au-L

    P-au-L Member

    Berichten:
    3
    Leuk Bevonden:
    0
    Het is een PAL

    en het spel begint in eerst instantie ook af te spelen.
    maar naar een minuut of 2 stopt het spel met spelen en loopt de hele xbox vast.
    Bij andere spelen waar we al de hele dag mee spelen hebben we geen problemen.
     
  14. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Hangt je xbox aan het internet? Met andere woorden, heb je de nieuwste dashboard update er op staan?

    Ik meen ergens gelezen te hebben dat Kuifje en een aantal andere spellen die het nieuwe disc format gebruiken problemen kunnen hebben op een oude dashboard maar kan het bericht nergens meer vinden
     
  15. CountryHarp1970

    CountryHarp1970 Member

    Berichten:
    21
    Leuk Bevonden:
    0
    Om een antwoord te geven op ieder 'n vragen, hieronder in volgorde van vraagsteller, lees poster, laatste eerst.

    @Delphiki (17:01): De xbox hangt aan internet en is voor zien van de laatste dashboard.
    @P-au-L (16:56): mijn disc is ook een PAL
    @Jorrie (16:49): mag toch wel aanemen dat als ik in een nederlandse winkel een spel koopt, hij wel binnen deze regio valt, maar goed, hij is van deze regio.
    @P-au-L (16:45): de mijne is inmiddels 1 jaar oud, maar andere spellen doen het volop (vanmorgen nog door de kids bijna 2 uur nonstop viva pinata gespeeld), TDU (bijna 1 uur) en Dorito Curse.
    @P-au-L (16:42): ook bij het lege van de cashe deed het spel (of beter gezegd, de xbox) niet wat ie moet doen.

    Als laatste: het spel wordt morgen (donderdag dus) omgeruild voor een ander exemplaar, wordt vervolgt..............
    Niet te hopen dat er ooit nog een spel uit komt van Han Pekel, LOL.
     
  16. CountryHarp1970

    CountryHarp1970 Member

    Berichten:
    21
    Leuk Bevonden:
    0
    Helaas, ook bij het omgeruild exemplaar wordt het speelplezier na ongeveer 15minuten abrupt gestopt.
    Ik denk dat de laatste ruilactie volgend jaar wordt gedaan om de keuze op een ander spel te laten vallen, jammer voor Ubisoft.
    Of Microsoft moet een patch uitbrengen nav de nieuwste dashboard. Misshien zit het wel een foutje in, want het is wel typsch dat deze actie gebeurd na de update van 7 december (op 5 dec kwam de melding van de nieuwe live opgeving).
     
  17. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.432
    Leuk Bevonden:
    4.958
    Bel de Xbox helpdesk anders even?
     
  18. Mastat

    Mastat Active Member

    Berichten:
    2.159
    Leuk Bevonden:
    10
  19. CountryHarp1970

    CountryHarp1970 Member

    Berichten:
    21
    Leuk Bevonden:
    0
    @Jorrie, ik heb de xbox helpdesk maar even een mailtje gestuurd, wachtend op een oplossing.
    Voor de time being, gewoon effe een ander spel draaien.
     
  20. CountryHarp1970

    CountryHarp1970 Member

    Berichten:
    21
    Leuk Bevonden:
    0
    Nu krijg ik vandaag een email van de klantenservice met het verzoek of ik ze telefonisch wil bereiken ivm het niet kunnen beantwoorden van de mails door de drukte van de kerstperiode.
    Wordt weer vervolgt........
     

Deel Deze Pagina