Voor mijn zoontje laatst het avonturenspel Kuifje gekocht en na een uurtje spelen, scheid het spel er gewoon mee uit. M.a.w. hij blijft dan hangen, het enige wat ik dan nog kan doen is de xbox uit zetten en proberen hoever hij nu komt. Na een aantal pogingen blijft het spel op meest rare plekken hangen. Nu, vanmorgen, wilde het spel al nieteens meer opstarten. Het spel is ook al in zijn geheel op de HD gezet op van daaruit te testen en werkend te krijgen. Wie weet raad of moet ik het spel ruilen in de winkel. Lijkt mij dat deze hetzelfde resultaat gaat geven.
Test het met een geheel andere game. Dan kan je uitsluiten of het aan je console ligt. Anders de game inderdaad om ruilen.
Hartelijk dank voor de snelle reactie. Het ligt, voor zover ik weet, niet aan de xbox, omdat de overige spellen perfect werken.
Misschien dat er krassen op zitten. Is de console bewogen terwijl het spel er in zat en speelde? Dat resulteert tot een cirkel achtige kras waardoor je spel vast loopt. Ik zou hem inderdaad proberen te ruilen bij de winkel.
Hoi Flavourlicious, het plaatje geheel nagekeken op krasjes, maar geen. De console staat vrij en is niet bewogen tijdens het spelen. Er is wel een vraag gekomen via een zij-lijn of de laatste firmware op de xbox staat. Dit geeft toch wel wat vraattekens bij mij op, gezien de xbox orgineel is. Wel heb ik ergens gelezen dat je de cache geheugen opgeschoont moet worden, dit is de eerste actie wat hierna zal volgen. Het resultaat zal hierna geoppert worden. mogelijke oplossing: - Druk op de Guide -knop op de controller. - Ga naar Settings en selecteer System Settings. - Selecteer Storage of Memory. - Selecteer een opslagapparaat en druk op Y op de controller. Belangrijk Druk niet op de A-knop. (Het maakt niet uit welk opslagapparaat u selecteert. De cache wordt voor alle opslagapparaten gewist.) - Selecteer Clear System Cache (Systeemcache wissen). - Selecteer Yes wanneer u wordt gevraagd het onderhoud aan het opslagapparaat te bevestigen. - Herhaal de handelingen waardoor het beeld de vorige keer vastliep. einde.....
Ale je xbox helemaal origineel is en een internetverbinding heeft kun je er vanuit gaan dat de laatste firmware er op staat
Waarschijnlijk is het spel niet goed op de disc gezet door de fabrikant. Ik zou hem ruilen. En hoe sneller hoe beter anders wordt je niet geholpen in de winkel. Of heb je hem online besteld? Dan even bij die winkel kenbaar maken en vervolgens opsturen.
Voor mijn vriendin gister ook het spel gekocht. Vandaag al weer terug geweest naar de winkel. Helaas met de nieuwe disk hetzelfde probleem. Ook na jullie tips voor het leeggooien van de cash geen succes. Ik ga hem terug brengen. Moet ze een ander spel uitzoeken. Is wel erg slecht zeg.
Als een 360 een spel niet kan spelen lijkt mij toch echt dat je 360 niet deugt, nieuw hoeft niet alles te zeggen, een nieuwe kan ook kapot zijn. Is het spel wel PAL trouwens? Misschien heb je wel de verkeerde regio te pakken
Het is een PAL en het spel begint in eerst instantie ook af te spelen. maar naar een minuut of 2 stopt het spel met spelen en loopt de hele xbox vast. Bij andere spelen waar we al de hele dag mee spelen hebben we geen problemen.
Hangt je xbox aan het internet? Met andere woorden, heb je de nieuwste dashboard update er op staan? Ik meen ergens gelezen te hebben dat Kuifje en een aantal andere spellen die het nieuwe disc format gebruiken problemen kunnen hebben op een oude dashboard maar kan het bericht nergens meer vinden
Om een antwoord te geven op ieder 'n vragen, hieronder in volgorde van vraagsteller, lees poster, laatste eerst. @Delphiki (17:01): De xbox hangt aan internet en is voor zien van de laatste dashboard. @P-au-L (16:56): mijn disc is ook een PAL @Jorrie (16:49): mag toch wel aanemen dat als ik in een nederlandse winkel een spel koopt, hij wel binnen deze regio valt, maar goed, hij is van deze regio. @P-au-L (16:45): de mijne is inmiddels 1 jaar oud, maar andere spellen doen het volop (vanmorgen nog door de kids bijna 2 uur nonstop viva pinata gespeeld), TDU (bijna 1 uur) en Dorito Curse. @P-au-L (16:42): ook bij het lege van de cashe deed het spel (of beter gezegd, de xbox) niet wat ie moet doen. Als laatste: het spel wordt morgen (donderdag dus) omgeruild voor een ander exemplaar, wordt vervolgt.............. Niet te hopen dat er ooit nog een spel uit komt van Han Pekel, LOL.
Helaas, ook bij het omgeruild exemplaar wordt het speelplezier na ongeveer 15minuten abrupt gestopt. Ik denk dat de laatste ruilactie volgend jaar wordt gedaan om de keuze op een ander spel te laten vallen, jammer voor Ubisoft. Of Microsoft moet een patch uitbrengen nav de nieuwste dashboard. Misshien zit het wel een foutje in, want het is wel typsch dat deze actie gebeurd na de update van 7 december (op 5 dec kwam de melding van de nieuwe live opgeving).
Het gebeurd bij meer mensen, schijnt idd met de update te maken te hebben. Hier zijn er meer http://www.xbox360achievements.org/forum/showthread.php?t=350453
@Jorrie, ik heb de xbox helpdesk maar even een mailtje gestuurd, wachtend op een oplossing. Voor de time being, gewoon effe een ander spel draaien.
Nu krijg ik vandaag een email van de klantenservice met het verzoek of ik ze telefonisch wil bereiken ivm het niet kunnen beantwoorden van de mails door de drukte van de kerstperiode. Wordt weer vervolgt........