1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox one controller connectie problemen

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door pawarana50, 6 dec 2014.

  1. DarkRuleR

    DarkRuleR Active Member

    Berichten:
    117
    Leuk Bevonden:
    25
    Dit is jammer genoeg een bestaand probleem.
    En blijkbaar pittig om op te lossen door Microsoft.

    Zit je in het Preview Program dan heb je de mogelijkheid om direct feedback te geven op het moment dat je een storing hebt met je controller.
    (Xbox knop even vasthouden op je controller -> In het menu waarin je de controller en console kan uitzetten heb je dan een extra optie -> Feedback)
    Je stuurt dan gegevens van je Xbox One mee zodat Microsoft deze kan analyseren.

    Volgens Microsoft krijgen ze steeds minder meldingen binnen.
    Mogelijk omdat de gebruikers moe worden van het steeds melden.
    Blijf hier a.u.b. wel mee doorgaan.
     
  2. pawarana50

    pawarana50 Active Member

    Berichten:
    39
    Leuk Bevonden:
    0
    Interessant, waar komt deze informatie vandaan?
    En hoe kom ik/je in een Preview Program?
     
  3. DarkRuleR

    DarkRuleR Active Member

    Berichten:
    117
    Leuk Bevonden:
    25
    Ik kan je wel een invite sturen.
    Is Pawarana50 ook je gamertag?
    Het is uiteindelijk wel aan Microsoft om te beslissen of je mee mag doen.

    Als je in het Preview Program zit kan je ook inloggen op het speciale forum.
    Daar staat meer info.
     
  4. pawarana50

    pawarana50 Active Member

    Berichten:
    39
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik neem aan dat je niet betaald krijg om de fouten van MS op te lossen in het Preview Program van MS.
    Wat staat er dan precies (copy/paste) in dat speciale forum/Preview Program van MS over het xbox one "disconnected controller"probleem?
     
    Laatst bewerkt: 10 dec 2014
  5. pawarana50

    pawarana50 Active Member

    Berichten:
    39
    Leuk Bevonden:
    0
    Op deze link http://forums.xbox.com/xbox_forums/xbox_support/xbox_one_support/f/4677/t/1627064.aspx
    En deze quote:

    I'm having the same problem... very aggravating. Mine isn't a "Day One" edition. I found this link:

    support.xbox.com/.../wireless-controller-disconnects

    Which indicates that the controller works up to 19.2 feet (I'm slightly farther than that!), and doors, routers, etc. can interfere. This sucks... my console is in a cabinet around the corner from the TV. The 360 controller range was much greater and has no problem in the same location.

    I don't have a good solution for this... I moved the router a bit further away and will try sitting closer to see if that helps. MS is trying to redesign my living room...

    On a side note, the Kinect cord is way too short for this setup as well. I can live with that for now though. I do noeed to be able to use my controller.

    Also unlike the 360, when the controller disconnects, it DOES NOT pause the game... which killed me in Dead Rising, of course.

    Ik heb exact de zelfde ervaring.
    Overigens op dit officiƫle xbox forum beslaat het hele onderwerp (Xbox one controller cuts out/disconnects) uit maar liefst 61 |:-:x pagina's.
    De techniek die ze op de x1 toepassen is wi-fi direct in tegenstelling van Bluetooth 2.1 + EDR's van de ps4.
    Nu begrijp ik ook beter waarom er geen routers, tablets, wifi repeater, kortom alles wat met straling te maken hebt.
    Met andere woorden, als je in een oud flatje/appartementje woont met dunne wandjes heb je de kans dat je x1 "gestoord" wordt door de naarste buurman of een verdere buurman met een sterke wifi zender.
    Ga maar even aan kloppen bij de buren en vragen of ze stoor apparaten hebben die speel problemen op de x1 veroorzaken, en vervolgens vragen of ze de kamer even gaan verbouwen!?
    Overigens heb ik geen enkel "straal apparaat in de omgeving van de x1 staan, maar ik ga toch morgen eens testen met ALLE apparatuur uit in de omgeving van het "speelveld" van x1 en de controllers.
     
  6. DarkRuleR

    DarkRuleR Active Member

    Berichten:
    117
    Leuk Bevonden:
    25
    Microsoft legt de lat ook wel erg hoog voor zichzelf.
    De Xbox One kan 8 controllers aan.
    Als je dan ook nog bedenkt dat de 8 controllers ingame en chat geluid moeten kunnen ontvangen / versturen dan heb je daar best wel wat bandbreedte voor nodig.
    Ik verwacht dat dit de reden is voor Microsoft om naar WiFi technologie over te stappen.
     
  7. pawarana50

    pawarana50 Active Member

    Berichten:
    39
    Leuk Bevonden:
    0
    @DarkRuleR

    Wat staat er dan precies (copy/paste) in dat speciale forum/Preview Program van MS over het xbox one "disconnected controller"probleem?
     
  8. DarkRuleR

    DarkRuleR Active Member

    Berichten:
    117
    Leuk Bevonden:
    25
    Ik wil liever geen dingen copy/pasten uit een gesloten forum.
    Weet niet of ik daar problemen mee krijg.
     
  9. pawarana50

    pawarana50 Active Member

    Berichten:
    39
    Leuk Bevonden:
    0
    Een vraagje aan de "directie" van Xboxworld, waarom is/wordt er geen sticky onderwerp van dit super probleem gemaakt, waar de x1 al meer dan 1 jaar mee te kampen heeft?
     
  10. Ironstar

    Ironstar Active Member

    Berichten:
    345
    Leuk Bevonden:
    62
    @pawarana50 @Pollie

    Ik doe nog even een 'rewind', ook in mijn grijze massa.

    1. Dat mensen ALLES gedaan hebben zoals in de support, ik ken mijzelf en dat neem ik met een korrel zout.
    2. Bereik is 'Up to 30ft' dat is ongeveer 9 meter ZONDER muurtjes! (10cm gispblokken :D)
    3. Xbox One Algemeen & FAQ (vragen/opmerkingen) [Deel 4] Toewijzen controller aan Gamertag is beter.
    4. Ik had zelf een 3rd party accupack wat problemen gaf, originele MS accupack geen disconnect meer.
    5. Heb je echt alles uitgesloten dan blijft alleen contact over met MS support.

    Wil je er een echte case van maken zul je erg goed voor de dag moeten kunnen komen.
    Dan ga je richting consumentenbond, programma's als Kassa.

    ;)
     
  11. pawarana50

    pawarana50 Active Member

    Berichten:
    39
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat ik vraag; maak er een sticky onderwerp van, want samen staan we sterk.



    En dat MS een probleem heeft is wel duidelijk, gezien de vele mensen die er last van hebben, zie de fora's die er vol mee staan.
    Uiteraard heb ik alles geprobeerd, ALLE apparatuur uitgeschakeld in de omtrek van 2 meter in het "speelveld" van de x1 naar controller zelfs heb ik mijn 2 wifi netwerken (x1 met lan bedraad) uitgeschakeld.

    X1 tot controller hemels breed 3.5 mtr!! zonder gaas in muurtje (aangetoond met speciale meter).

    En programma's als de consumentenbond of Kassa, die wil ik het liefst overslaan en meteen mij geld terug bij de rechter eisen.

    Het kan toch niet waar wezen dat je huis moet "verbouwen" om met een x1 met plezier te gamen!?
     
  12. Reson

    Reson Active Member

    Berichten:
    770
    Leuk Bevonden:
    635
    Ik zit nu naar me controller te kijken en je mag eventuele oplossingen nooit uitsluiten vind ik.....

    Kan het heeeeeeeeeeel misschien zo zijn dat je per ongeluk bij het indrukken van de LB knop de 'connectknop' indrukt?
     
  13. pawarana50

    pawarana50 Active Member

    Berichten:
    39
    Leuk Bevonden:
    0

    Deze "fout" maakt bijvoorbeeld iedereen die zit te "klagen/zeuren in dit http://forums.xbox.com/xbox_forums/xbox_support/xbox_one_support/f/4677/t/1627064.aspx forum van MS zelf :p|:-

    https://www.youtube.com/results?search_query=xbox one disconnected controller

    en heel veel filmpjes ZONDER MUURTJE
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 dec 2014
  14. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    We hebben een "bewerk" knop. Een triple post is niet nodig.
     
  15. pawarana50

    pawarana50 Active Member

    Berichten:
    39
    Leuk Bevonden:
    0
    Aha, een Moderator, kan jij hier geen sticky onderwerp van maken, zo kunnen we onder de gebruikers van dit forum in kaart brengen hoe groot het probleem is onder de gebruikers van dit forum.
     
  16. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    We hebben al een sticky forum voor problemen. :)
    http://forum.xboxworld.nl/threads/xbox-one-problemen.172039/

    Daarnaast valt deze thread nu genoeg op. Weet niet of het een heel groot probleem hier op het forum is. Als ik zo de thread doorlees zie ik 3 mensen die het hebben.
    Maar vervelend is het wel.
     
  17. pawarana50

    pawarana50 Active Member

    Berichten:
    39
    Leuk Bevonden:
    0
    Als je niet een sticky maakt weet je het nooit, maar ik verwachte toch een sticky voor zo'n groot probleem minimaal een jaar geleden hier bij XBW, zo niet een paar dagen naar de September update, toen mensen massaal begonnen te klagen.

    @Hybrid
    En, by the way 2x een sticky "toestaan" over het zelfde onderwerp "Xbox One Games Installatie Groottes" je bent niet erg consequent" over een triple (in dit geval een dubbel post) gesproken ;)
     
  18. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    De een gaat over 360 games en de andere om One games. :)
    Daarnaast zijn wij geen officieel forum dus we moeten niks. Ik lees nu pas over de problemen met connectie.
     
  19. pawarana50

    pawarana50 Active Member

    Berichten:
    39
    Leuk Bevonden:
    0
    jammer dat je er zo over denkt, kan ik ook hier een sticky van maken, of moet je daar "gemachtigd" voor zijn?
     

Deel Deze Pagina