1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox One Controller

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door coffac, 5 mrt 2014.

  1. coffac

    coffac New Member

    Berichten:
    64
    Leuk Bevonden:
    0
    Goedendag Xboxers.

    Net als vele anderen op dit forum, heb ik mijn Xbox One vanaf de befaamde Day One en tot zover ben ik er enorm tevreden mee. Vanaf het moment dat ik hem huis heb is er echter wel iets wat mij is opgevallen en dat is het bereik van de Xbox One controller, die naar mijn ervaring aanzienlijk korter is dan de controller van de Xbox 360. Na wat speurwerk op het internet, heb ik niet veel meer kunnen vinden dan wat artikelen/forum berichten waar andere mensen met hetzelfde probleem zitten maar verder geen duidelijke oplossing hiervoor hebben gevonden.

    Nou moet ik zeggen dat ik niet echt een probleem heb. Als ik achter mijn TV zit is alles namelijk prima. Ik schets effe snel een scenario in. Negen van de tien keer als ik mijn Xbox aanheb, zit ik in een party met wat vrienden. Zodra we klaar zijn met een potje Battlefield, Fifa of Forza, heb ik wel eens zin om tussen de rondes door een sigaretje te roken en de enige plek waar ik vind waar überhaupt binnenshuis gerookt mag roken, is in mijn keuken onder de afzuigkap. In het verleden kon ik met de Xbox 360 controller/headset en al naar de keuken lopen en een sigaretje opsteken terwijl ik verder aan het praten was met mijn vrienden. In veel gevallen had ik mijn Xbox 360 puur aan om wat te babbelen terwijl ik (bijvoorbeeld) met het huishouden bezig was. Nu echter, met de Xbox One, gaat dat niet meer. Op het moment dat ik de woonkamer verlaat, valt de controller meteen al uit en is het praktisch einde gesprek totdat ik weer achter mijn TV zit en de boel re-connect. De keuken zit een verdieping onder de woonkamer, maar zodra ik in de keuken ben, sta ik in feite precies onder het TV meubilair. Je zou dan kunnen zeggen dat het plafond het signaal blokkeert maar met de 360 controller kon ik makkelijk twee verdiepingen naar beneden lopen, mijn voordeur uitstappen en nog steeds verbinding hebben. Ergens vind ik dat maar vreemd en daarbij staat er op de support pagina van de Xbox One dat het bereik van de Xbox One controller minstens zo groot is als die van de Xbox 360 (30 ft, ca. 9 meter).

    Natuurlijk is dit meer een luxeprobleem, maar ik ben benieuwd of er anderen zijn op dit forum die een soortgelijke ervaring hebben of ook iets hebben ondervonden met het bereik van de Xbox One controller. Ik ben daarom ook benieuwd of dat te verhelpen is.

    Alvast bedankt.
     
    Laatst bewerkt: 5 mrt 2014
  2. Ron76

    Ron76 GT: Ron D Core

    Berichten:
    2.435
    Leuk Bevonden:
    144
    Ik heb dat probleem als ik even naar de supermarkt wil rijden als het bier op is. :+


    Ik zeg, stoppen met roken.
     
  3. coffac

    coffac New Member

    Berichten:
    64
    Leuk Bevonden:
    0
    Bedankt voor het briljante antwoord Ron. Nooit eerder over nagedacht.
     
  4. Ron76

    Ron76 GT: Ron D Core

    Berichten:
    2.435
    Leuk Bevonden:
    144

    Nja, zoals je zelf al aangeeft.
    First world problems. Weinig aan te doen!
     
  5. Maddmonkey

    Maddmonkey Well-Known Member

    Berichten:
    16.756
    Leuk Bevonden:
    5.435
    Mocht het bereik daadwerkelijk kleiner zijn, is daar niet veel aan te doen. Wel apart...
     
  6. coffac

    coffac New Member

    Berichten:
    64
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat vind ik dus ook, helemaal als er wordt aangegeven dat het bereik net zo groot zou moeten zijn als de controller van de Xbox 360. Een maat van mij heeft het zelfs al zodra hij even zijn gordijnen dichtdoet, wat drie meter van zijn Xbox weg is.
     
  7. Maddmonkey

    Maddmonkey Well-Known Member

    Berichten:
    16.756
    Leuk Bevonden:
    5.435
    Ik doe dat op de 360 ook vaak. Even naar beneden oid. Ik hoop dan dat dit opgelost gaat worden, maar het is de eerste keer dat ik dit lees zelf. MS anders een mail sturen? Ze zullen waarschijnlijk niks toegeven, maargoed..
     
  8. coffac

    coffac New Member

    Berichten:
    64
    Leuk Bevonden:
    0
    Zojuist met de chat helpdesk van Xbox.com contact gehad. Ze waren blijkbaar bekend met het probleem en zou er in de nabije toekomst updates komen die de signaalsterkte van de controller zou moeten verbeteren.

    Dat waren zijn woorden echter, of het waar is dat moeten we eerst maar eens zien..
     
  9. MieZ

    MieZ Avaholic

    Berichten:
    638
    Leuk Bevonden:
    8
    Is het niet ook zo dat je wordt uitgelogd als Kinect je niet meer ziet? Meen me te herinneren dat ik dat wel eens heb gehad toen ik even m'n drankje ging bijvullen in de keuken
     
  10. coffac

    coffac New Member

    Berichten:
    64
    Leuk Bevonden:
    0
    Eerlijk gezegd nooit last van gehad. Heb mijn Kinect immers ook 9 van de 10 keer uitstaan, maar volgens mij kan je dat instellen of je uitgelogd wilt worden zodra je uit het beeld verdwijnt.
     

Deel Deze Pagina