1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox One vs. PS4

Discussie in 'Algemeen' gestart door Dusky Demon NL, 26 mei 2013.

  1. mcbbvb

    mcbbvb Active Member

    Berichten:
    209
    Leuk Bevonden:
    113
    Precies om deze reden neig ik naar de Playstation maar omdat ik zoveel 'history' heb met de Xbox (achievements en vooral digitale games) heb ik moeite om de knoop door te hakken...

    Dat heb ik ook wel al een beetje gedaan. Bij Xbox spreken Cuphead, Ori and the blind forest (en straks Ori and the will of the wisps) en Forza me erg aan. Bij Playstation vooral the last guardian, ratchet & clank, horizon zero dawn, last of us, uncharted series en straks ni no kuni II, detroit: become human en shadow of the colossus. Zoals je ziet is het lijstje van de Playstation wel wat langer. Mag ik vragen waarom je de One X gebruikt voor je multiplats? Is dat gewoon weg omdat het er mooier uitziet?

    Het ziet er naar uit dat ik voor de PS4 ga dus nu is het alleen beslissen of ik voor de goedkope Slim ga of voor de Pro versie...
     
  2. Olijke Poffer

    Olijke Poffer PC VR fan.

    Berichten:
    3.963
    Leuk Bevonden:
    2.613
    als je niet voor de XB1X gaat dan zou ik een PS4-pro halen (mist je een UHD tv hebt).
     
  3. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.436
    Leuk Bevonden:
    17.528
    banned
     
    SPELVERZIEKER vindt dit leuk.
  4. SPELVERZIEKER

    SPELVERZIEKER Active Member

    Berichten:
    118
    Leuk Bevonden:
    101
    .
     
    Laatst bewerkt: 23 aug 2021
  5. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.436
    Leuk Bevonden:
    17.528
  6. NuclearGoat

    NuclearGoat PSN: Acrillic

    Berichten:
    3.819
    Leuk Bevonden:
    843
    Ik heb allebei de consoles. De PS4 Pro en een Xbox One S.

    Ben echt veel meer tevreden over de PS4 (Pro), betere games, betere controller, betere UI, betere sales in store
    en multi platform games waren ook beter tot voor kort :+.
     
  7. Servantes

    Servantes Well-Known Member

    Berichten:
    8.901
    Leuk Bevonden:
    3.280
    Heb de pro en de x de pro is poep man:+
     
  8. Maddmonkey

    Maddmonkey Well-Known Member

    Berichten:
    16.756
    Leuk Bevonden:
    5.435
    Ook beide consoles. PS4 is voor echt een console voor de exclusives. Verder ligt dat ding constant stof te happen. Ik ben nog steeds hartstikke tevreden over de Xbox en vooral bij shooters blijft de Xbox controller (zeker de elite versie) echt superieur aan die van Sony. Bumpers van de Xbox zijn wel slechter dan op de PS4. Gaan makkelijk kapot.

    Waarom is de x trouwens een brug te ver en de pro niet?

    Verstuurd vanaf mijn ONE A2003 met Tapatalk
     
  9. NuclearGoat

    NuclearGoat PSN: Acrillic

    Berichten:
    3.819
    Leuk Bevonden:
    843
    Is ook een beetje persoonlijke voorkeur.
    Ik ben echt opgegroeit met de PlayStation en de Xbox er altijd naast gehad.. Alleen de 360 een tijd als main console gehad.
     
  10. Mallakai

    Mallakai Active Member

    Berichten:
    4.406
    Leuk Bevonden:
    1.570
    De multiplats zien er zeker beter uit en zeker op mijn 4k scherm, op mijn monitor is het wel nice maar wordt er niet warm van, buiten het feit dat multiplats ook beter draaien op de Xbox One X.
    Zoals gezegd, games, vrienden, os, controller zijn allemaal dingetjes die je moeten liggen en welke je fijner vind.
     
  11. mcbbvb

    mcbbvb Active Member

    Berichten:
    209
    Leuk Bevonden:
    113
    Bedankt allemaal voor de hulp! Al word ik er nog niet wijzer van...


    Ik woon niet in Nederland en de prijzen liggen hier wat anders. De PS4 Slim is ongeveer 300 euro en de PS4 Pro 360 euro. De X is rond de 640 euro en dat verschil vind ik te groot.

    Door het tijdsverschil kan ik niet echt gamen met mijn Nederlandse vrienden en mijn vrienden hier hebben geen console. Maar qua OS, controller, mijn account en met het beter draaien van de multiplats neig ik naar de Xbox maar de exclusives van de PS4 zien er zoveel beter uit.
     
    Mallakai vindt dit leuk.
  12. Mallakai

    Mallakai Active Member

    Berichten:
    4.406
    Leuk Bevonden:
    1.570
    Oh wow 640 euro voor een Xbox One X...? damn fuck dat dan haal die Ps4 pro en pak er een hele sloot aan exclusieve games bij :+
     
    Tim en Alexknl vinden dit leuk.
  13. mcbbvb

    mcbbvb Active Member

    Berichten:
    209
    Leuk Bevonden:
    113
    Hahaha yeah. Daarom is de X geen optie en gaat het tussen de Pro en de One S. Microsoft is niet officieel aanwezig met de Xbox dus alles is geïmporteerd. En dan te bedenken dat het salaris veel lager is dus maakt het eigenlijk nog duurder.
     
  14. MAD 1976

    MAD 1976 Useless info here...

    Berichten:
    9.044
    Leuk Bevonden:
    1.285
    Waar de fuck woon je dan man? Zuid Korea??:confused:
     
  15. NuclearGoat

    NuclearGoat PSN: Acrillic

    Berichten:
    3.819
    Leuk Bevonden:
    843
    Medellín, Colombia
     
  16. mcbbvb

    mcbbvb Active Member

    Berichten:
    209
    Leuk Bevonden:
    113
    Is het zo vreemd dat sommige merken niet in alle landen ter wereld zitten? Ze werken wel 'samen' met wat grote winkels hier maar verder niks. Ik woon btw in Colombia. Ik kan de Xbox One S 340 euro kopen wat op zich wel een goede prijs is.
     
  17. MAD 1976

    MAD 1976 Useless info here...

    Berichten:
    9.044
    Leuk Bevonden:
    1.285
    Was geen sneer richting jou hoor; vond het verschil alleen zo groot.;)

    Maar als je van variatie in je games houd zou ik zeggen go PS4.
    ALs je niet zonder Halo, Forza of Gears kunt, go Xbone.
     
  18. stokvis

    stokvis Active Member

    Berichten:
    7
    Leuk Bevonden:
    0
    Heeft er iemand ervaring met online gaming op PSN tov Xbox Live? Ik heb geen vrienden met een Xbox om mee te co-oppen, en als ik online ga kom ik eigenlijk geen of nauwelijks volwassenen uit Nederland tegen. Wel veel kiddo's en blaatapen uit de rest van de wereld. Is dat op PSN beter voor elkaar?
     
  19. Rampage

    Rampage Well-Known Member

    Berichten:
    8.313
    Leuk Bevonden:
    3.328
    XBOX = goede service(s). Verder zijn er hier maar zat die online gamen.
    PSN = meestal even op vakantie gedurende de kerst en de jaarwisseling. Het kan voorkomen dat je tijdens feestdagen even de kans krijgt om te genieten van de buitenlucht.

    Overal is overigens prima op te gamen. Het netwerk van Sony was (of is?) echter niet zo stabiel als dat van Microsoft.
     
  20. stokvis

    stokvis Active Member

    Berichten:
    7
    Leuk Bevonden:
    0
    Oke, maar het is niet zo dat je op PSN eerder met Nederlanders in een lobby terecht komt ivm Xbox Live?

    Een van mijn eerste multiplayerervaringen was met de X360 in Burnout Paradise. Ik zat toen in een lobby te racen en stunten met een groepje Nederlanders. Beetje ouwehoeren tussendoor, dat vond ik eigenlijk wel relaxed! De laatste keren dat ik Forza online deed, hoorde ik vooral schreeuwende kids en lompe Amerikanen...
     

Deel Deze Pagina