1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Xboxconnect]Halo 1

Discussie in 'XBW Gaming' gestart door MasterApu, 5 okt 2005.

  1. Escobar

    Escobar OK DEAL

    Berichten:
    215
    Leuk Bevonden:
    0
    neen n00b, laat mij je argumenten even vertalen in waarheid:

    1: Het verschil is wel groot, iedere goede speler weet dat. Alleen de noobs zeggen dat ze zo weinig verschil merken (ironisch dat jij dat ook zegt);

    2: Je kunt je tv WEL op een ntsc stand zetten, dit is ook nodig om de ntsc versie van halo 1 te spelen. Als je dit niet doet zal het enorm laggen online en het spel zal nog hetzelfde lopen als de pal versie. Het programma hiervoor heet Enigma Video Switch.

    Hieruit blijkt dat jij NIET weet waar je het over hebt en dat ik WEL weet waar ik het over heb, aangezien ik niet zomaar onzin "uitblaat" over dingen waar ik geen/weinig verstand van heb.

    En dan nog even over je laatste puntje. Ik heb genoeg tegen jullie gespeeld om te weten dat jullie niet zo maar een beetje, maar 1STE KLAS n00bs zijn. Als ik jullie ooit nogeens zie op xbc speel ik graag nogeens een game tegen jullie en wees dan niet zo schijterig om me te kicken. _0/
     
  2. BuGaBoO

    BuGaBoO Active Member

    Berichten:
    698
    Leuk Bevonden:
    0
    - Alles is sneller
    - Je springt hoger
    - Veel minder last van lag en minder delay op LAN
    - Meer falldamage

    PAL is gewoon 10x slechter, als jullie het verschil nie merken heb je je box niet op de goede videomode staan, maargoed. :{
    Jullie zijn echt om te lachen, je denken het zo goed te weten allemaal en je komt zo dom over, haha.

    BTW: Escobar ownt jullie op jullie laggy xbc host. kthxbye.
     
    Laatst bewerkt: 15 okt 2005
  3. 0906-ICE

    0906-ICE Active Member

    Berichten:
    26
    Leuk Bevonden:
    0
    Ok, laat me het verschil uitleggen:
    Het verschil komt doordat BUNGIE het spel in 2 regio's heeft uitgebracht (duh) waardoor ze met 2 systemen te maken kregen namelijk PAL en NTSC.
    Het verschil tussen beide is dat PAL met 50Hz werkt en NTSC met 60Hz.
    Hierdoor is het niet mogelijk om NTSC op PAL te gebruiken, zou je dit wel lukken dan zit je dus met dat verschil van 10Hz per seconde.
    Wat heeft BUNGIE nu gedaan om dit op te lossen, nou gewoon alle snelheden in het spel aanpassen door de tags over de snelheid in het spel te veranderen.
    In deze tags staat alle info van de game, maar dus ook de loop- val- schiet- snelheid etc.
    BUNGIE heeft dus al die tags over snelheid zo veranderd dat wij op 50Hz ook een beetje vooruit komen.
    Maar met al die veranderingen zijn bepaalde dingen sneller geworden en andere weer trager om dat te compenseren wat dus tot andere gameplay leid.
    Dus het verschil in PAL en NTSC hz, word opgelost door het veranderen van die TAGS over snelheden.

    1:Nou, niet dus, want bungie heeft er alles aan gedaan om beide versies op elkaar te laten lijken.

    2:Enigma Video Switch, ja heb ik zelf ook maar hiermee verander je de "snelheid" van je xbox en niet die van je tv.
    Zou dit wel kunnen dan koop ik vandaag nog een 60Hz tv, en maak daar dan een 100Hz tv van :cool:

    En dus:
    - Alles is sneller
    Nou nee, dit zouden mensen zeggen die denken dat het verschil zit in het aantal Hz van PAL en NTSC, maar dat is dus niet zo het zit em in de tags van de game.
    - Je springt hoger
    Kan kloppen, maar spring je niet HOGER, maar je springt met grotere SNELHEID.
    - Veel minder last van lag en minder delay op LAN
    Hmmm zou kunnen maar is vast veel gecomliceerder dan jjij denkt.
    - Meer falldamage
    Kan ook, doordat je dan waarschijnlijk met grotere snelheid valt, wat meer pijn doet ;)

    Dit ondersteunt mij theorie toch wel redelijk ofniet?

    Enja, hoe ik dit weet?
    Nou het hele verhaal over PAL NTSC en TAGS stond op een forum, ironisch genoeg geschreven door BUNGIE zelf.

    En door het destijds lezen van dat artikel weet ik er nu meer over dan jij _0/

    En over mijn/onze skills zijn de meningen blijkbaar verdeeld.
     
  4. Candyman

    Candyman Guest

    Ik heb zojuist xbc gedownload mare wat moet ik nou doen om te spelen ?
     
  5. 0906-ICE

    0906-ICE Active Member

    Berichten:
    26
    Leuk Bevonden:
    0
    het installeren,
    je xbox op of een netwerkkaart in je pc of je router aansluiten,
    XBC je box laten vinden met find my xbox/console o.i.d.
    en een server joinen,
    en gaan met die banaaan!

    Zet je xbox hiervoor wel aan en in een menu waarin hij zoekt naar system link games.
     
  6. Candyman

    Candyman Guest

    waar kan ik find my xb console vinden ?.. als ik een game aan klik dan gaat die zoeken maar dan vind die niks.
     
  7. Candyman

    Candyman Guest

    Sorry mare nog een vraagje dan maar ;) ik ben niet zo handig met dit soort dingen :p. Me console is nu gevonden maar hoe moet ik nu spelen ?
     
  8. 0906-ICE

    0906-ICE Active Member

    Berichten:
    26
    Leuk Bevonden:
    0
    Op een game klikken die je wilt gaan spelen,
    En dan 1 "server" uit die lange lijst uitzoeken
    en dan kun je als het goed is joinen met je xbox,
    want dan vind hij een 2e of meerdere xbox(en)
     
  9. Candyman

    Candyman Guest

    maar er gebeurd dan niks op me xbox in welk menu moet ik zijn in me xbox als ik een game wil joinen ?
     
  10. BuLLeTTiMe 88

    BuLLeTTiMe 88 .

    Berichten:
    1.406
    Leuk Bevonden:
    0
    je moet bijvoorbeeld bij halo2 naar system link gaan en dan gaat je xbox zoeken naar games, als je xbox goed is aan gesloten vind je de game die je wil en zie je van zelf de lobby die je kan joinen. Maar eerst moet je via XBC een game joinen en als hij verbonden is(zodat je in die xbc lobby met mensen kan praten) dan kan je op je xbox de game ook joinen.

    :D _0/ Succes halopro!
     
  11. Candyman

    Candyman Guest

    THx het is gelukt :p nou ff gaan zoeken naar wat relaxen Nederlandse servers :p
     
  12. BuLLeTTiMe 88

    BuLLeTTiMe 88 .

    Berichten:
    1.406
    Leuk Bevonden:
    0
    welk spel speel je? halo1 of halo2?
     
  13. Candyman

    Candyman Guest

    Ik speel nu Halo 2 en voor allen mensen ik ben Tru3_LegenD en ik zal gewoon spelen onder de naam MaeStRo ik zie jullie daar ;). En BBE The one je mag hem best wel acc hoor.
     
  14. Escobar

    Escobar OK DEAL

    Berichten:
    215
    Leuk Bevonden:
    0
    Je begint hier opeens te praten over de historie van pal en ntsc, who gives a f*ck? Dat hele verhaal is ook bij mij bekend, nog ff wat meer niet-boeiende informatie:

    ze hebben nog meer versies van halo (behalve ntsc en uk pal):
    - de Franse pal versie (zelfde als de Duitse en Zwitserse sommigen noemen het ook Duitse pal)
    - de Italiaanse versie (volgens mij is deze versie voor Italie alleen uitgebracht)
    - kunnen er nog meer zijn die ken ik niet

    Waar ik het over had = er is veel verschil tussen die 2, waar dat nou allemaal door komt is een heel ander verhaal. Leg liever uit waarom jij vindt dat er niet veel verschil is in plaats van op een ander onderwerp over te gaan.

    Nog een vreemd dingetje:
    je zegt ironisch genoeg door bungie zelf geschreven dat verhaal over pal/ntsc, ehm ja dat is toch ook de maker van het spel, en waarom is dat ironisch???
     
  15. BBE TheOne

    BBE TheOne BBE Forever!!!

    Berichten:
    412
    Leuk Bevonden:
    0
    acc wtf is dat candyman?
     
  16. SjaaK3

    SjaaK3 Drie keer niks

    Berichten:
    211
    Leuk Bevonden:
    0
    accepteren...
     
  17. 0906-ICE

    0906-ICE Active Member

    Berichten:
    26
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja ik dacht dat als je zou begrijpen waar die verschillen vandaan kwamen,
    je zou kunnen inzien dat de verschillen niet zo groot zijn ;)

    Dus waarom ik vind dat er niet zon groot verschil is,
    is omdat bungie dit heeft geprobeerd te voorkomen.
    (wat ook uit mijn uitleg was te halen maar ok)
     
  18. BuGaBoO

    BuGaBoO Active Member

    Berichten:
    698
    Leuk Bevonden:
    0
    =\

    Dat hebben ze juist niet gedaan, ze hebben eerst de NTSC versie gemaakt en toen nog ff snel het spel aanpassen zodat het ook op PAL boxen werkt. Bungie had helemaal niet doorzien dat hun multiplayer zo populair zou worden. En ja, groot verschil of niet... Daar zijn we het dan blijkbaar niet over eens, tis maar hoe je het bekijkt he. Je hebt in beide spellen dezelfde wapens en maps etc. Maar de hele gameplay is gewoon verschillend van elkaar, iig dat vind ik. Alleen toen ik voor het eerst NTSC speelde speelde ik zonder die enigma switch en toen speelde het inderdaad bijna net als PAL. Vandaar dat wij ook het vermoeden hadden dat jij ook zo gespeeld had, want ik vind het onbegrijpelijk dat je de verschillen maar minimaal vindt. Bijna iedereen die ik ken vindt NTSC veel fijner spelen en de enige reden waarom sommige nog PAL speelden was dat het af en toe lastig was op een server met een normale ping te vinden bij NTSC.

    8)
     
  19. PUNK

    PUNK Active Member

    Berichten:
    45
    Leuk Bevonden:
    0

    nu snap ik er helemaal niets meer van8)
     
  20. BuGaBoO

    BuGaBoO Active Member

    Berichten:
    698
    Leuk Bevonden:
    0
    Geeft niks hoor als het te hooggegrepen voor je is. :+
     

Deel Deze Pagina