1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Sticky XBW film van de maand (Coherence)

Discussie in 'TV, Film & Series' gestart door Hybrid, 20 apr 2014.

  1. Ron76

    Ron76 GT: Ron D Core

    Berichten:
    2.435
    Leuk Bevonden:
    144
    Ik doe mee! Falling Down lang geleden eens gezien en vond het een erg goede film. Michael Douglas speelt de rol uitstekend en je 'snapt' hem helemaal. Iedereen heeft wel eens zo'n tijdje dat alles tegen lijkt te zitten en dat je eigenlijk de wereld in de hens wil zetten.
     
  2. McSparkle

    McSparkle Well-Known Member

    Berichten:
    7.028
    Leuk Bevonden:
    1.189
    Ik wilde nog een film kijken en kon niet kiezen. Hij staat te down... bijna klaar om te kijken nu :+
     
  3. Maddmonkey

    Maddmonkey Well-Known Member

    Berichten:
    16.756
    Leuk Bevonden:
    5.435
    Ik ben benieuwd hoe anderen deze film zien :) wat dat betreft is dit wel leuk, want je weet dat er nu heel wat anderen hier op het forum naar de film gaan kijken. Misschien dat jullie het anders zien, waardoor ik de film misschien wat beter begrijp.
     
  4. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Net ook gekeken.
    Best vermakelijke film, hetzij soms iets te (cliché). [agent op z'n laatste dag nog even de held uithangen]
    M.D. speelt wel erg sterk. Uiteindelijk is het niets meer dan een gast die niet 100% is en uiteindelijk doordraait. Desondanks wel vermakelijk om te zien.
    7

    Dat ie zichzelf niet als bad guy beschouwt na een kill, bewijst maar weer dat ie niet spoort. Had iets meer uit de film gehaald kunnen worden als ie niet al onstabiel / insane was, of als zijn acties iets beperkter waren (om het thriller aspect ipv de actie te verhogen).
     
  5. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Dat is de bedoeling ook idd. Het is ook wel een aparte film en sommige zullen hem tof vinden en andere niet. :)
     
  6. Dusky Demon NL

    Dusky Demon NL Daan

    Berichten:
    5.436
    Leuk Bevonden:
    213
    Super leuk initiatief! Ik ga hem zeker kijken!
     
  7. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.027
    Leuk Bevonden:
    5.809
    Wel eens op TV gezien, stuk in park kan ik me nog herinneren.
    Maar eens kijken! :D
     
  8. s4nd3r

    s4nd3r Active Member

    Berichten:
    932
    Leuk Bevonden:
    152
    Eens met de rest: tof idee! Heb de film alvast binnengehaald, van de week maar eens kijken.
     
  9. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.558
    Tof idee! Falling Down heb ik iig al op mn HDD dus zal hem een kijkbeurt wagen :cool:
     
  10. Conscience

    Conscience Mr. Fahrenheit

    Berichten:
    2.406
    Leuk Bevonden:
    54
    Ha, vond 'm leuk. Douglas zet een een goede rol neer als een persoon die, zoals hierboven al werd gezegd niet helemaal 100% is, en gewoon overal lak aan heeft om tot zijn doel te komen. Het doel heiligt de middelen. Een beetje een mix tussen de Coens en Tarantino.

    7
     
  11. ArtificialFaith

    ArtificialFaith Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.266
    Leuk Bevonden:
    1.540
    Ik vond de film bijzonder. Had nog niet eerder zoiets gezien. Ik vond het mooi om te zien hoe de film speelt met zwarte humor en spanning. Zo voelde ik sympathie in de eerste helft van de film. Het voelde humoristisch, en soms absurd aan en kon me af en toe wel in z'n woede vinden. Het werd wat donkerder toen zijn dochtertje bij het verhaal betrokken werd en al snel kon ik nergens meer om lachen. Ik vind wel dat de film nergens een hoogtepunt heeft. Dit komt door de manier hoe de film is opgebouwd, bijna als skits. Iedere keer een nieuwe locatie, iedere keer een nieuw personage. Ik geef de film een 6.5 leuk als tussendoor, enigzins vernieuwend, maar geen geheel.
     
  12. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Nog een paar dagen jongens. :)
     
  13. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.558
    Heb hem ook inmiddels gezien, binnenkort even typen.
     
  14. Maddmonkey

    Maddmonkey Well-Known Member

    Berichten:
    16.756
    Leuk Bevonden:
    5.435
    Niet echt veel reviews nog he?
     
  15. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.027
    Leuk Bevonden:
    5.809
    Van de week ook gezien en was wel vermakelijk. Zaten wel wat mooie scenes met Douglas (Burger gedeelte was echt geniaal) tussen. Andere kant van het verhaal met Duvall boeide wat minder maar kwamen uiteindelijk wel aardig naar elkaar toe. Grootste pluspunt van de film? Los Angeles. Mooie beelden van een veel te warme en vieze stad. Film had overigens wel echt een heerlijke 90's sfeertje. 7
     
    Laatst bewerkt: 29 apr 2014
  16. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Daarom wil ik ook een film per maand ipv 2 weken. Wat imo gewoon net te kort is. :)

    Jup. Jaren 90 LA is super. Het is idd vies en warm en brengt altijd een bepaalde sfeer met zich mee. :)
     
  17. McSparkle

    McSparkle Well-Known Member

    Berichten:
    7.028
    Leuk Bevonden:
    1.189
    Ik heb hem inmiddels ook gezien. Apparte film die eigenlijk met geen andere film is te vergelijken. Ik vond hem wel vermakelijk, maar het is niet mijn all-time favorite.

    6/10

    Wie kiest er eigenlijk een nieuwe film uit voor mei?
     
  18. Obscure Thing

    Obscure Thing Active Member

    Berichten:
    1.026
    Leuk Bevonden:
    142
    Ik heb m al een tijdje terug gezien, maar was een vrij goede film. De beelden waren tof en Douglas baast hem wel vrij hard :thumbs:
    7,5/10
     
  19. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Staat allemaal in de startpost hoe het werkt. :)
     
  20. McSparkle

    McSparkle Well-Known Member

    Berichten:
    7.028
    Leuk Bevonden:
    1.189
    Ja die had ik gelezen, dus bij deze; Ik wil best wel een film uitkiezen hoor :)
     

Deel Deze Pagina