1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Algemeen XBWRacing klets topic

Discussie in 'XBW Racing' gestart door Flavourlicious, 7 mrt 2013.

  1. FuzzySkittle

    FuzzySkittle Active Member

    Berichten:
    243
    Leuk Bevonden:
    37
  2. Rovaro2

    Rovaro2 I am the Stig!

    Berichten:
    140
    Leuk Bevonden:
    0
    Wordt zeker een toffe film!

     
  3. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    ben alleen bang dat het weer zo'n geromantiseerde hollywood prductie wordt..

    maar de basis beloofd veel goeds..
     
  4. yarnicksoer99

    yarnicksoer99 King Cobra

    Berichten:
    154
    Leuk Bevonden:
    0
    Precies waar ik ook bang voor ben!!:9
     
  5. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    Heb er nog nooit van gehoord moet ik bekennen. Vrees het ergste maar ga hem zeker in de gaten houden!

    Je kunt al uittekenen hoe deze gaat, als hij de gemiddelde sportfilm volgt:
    Waarschuwing: spoilers
    De held is talentvol, knap, maar te lief en met te weinig budget voor de racewereld. De slechterik is ontzettend rijk, heeft altijd donker haar en rijdt in een donkere auto. Hij heeft een heel mooie vriendin, en wint vooral dankzij zijn geld en vanwege vals spel. De held rijdt hele seizoen in een slechtere auto dan de slechterik. Halverwege het seizoen (deels door valsspelen van de slechterik en deels door superieure auto slechterik, maar noooit door falen held) staat de held slechts op de 10e plaats in het klassement. Dan is het standaard ommekeermoment: De held gaat praten met z'n oude mentor, en extra hard trainen, en gaat races winnen. De kranten smullen ervan. In de allerlaatste race (een race vol tegenslagen overigens, waarbij hij het bijna alsnog lijkt te verliezen) in de allerlaatste ronde, wint hij , met een cleane en heel slimme inhaalmanoevre de slechterik in, die maakt in diezelfde bocht ook nog een foutje, en crasht, waarbij hij gefrustreerd op z'n stuur slaat en stoute woorden zegt. De held wordt kampioen en je ziet krantenkoppen in beeld. Dan champagne. En tussendoor nog liefdesachtigdingetje met een meisje, wat eindigt in meisje en held die samen nog lang en gelukkig leven. -EINDE-
     
    Laatst bewerkt: 9 apr 2013
  6. Flavourlicious

    Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

    Berichten:
    8.014
    Leuk Bevonden:
    1.409
    Om ook maar ff hier mijn stage te spammen:

    Ik loop dus stage op de content afdeling van Cruden. Zij maken professionele race simulatoren voor echte race teams. Ik werk aan allerlei visuele aspecten. Ik heb onlangs bijvoorbeeld een track gebouwd. Verschillende gebouwen en onderdelen van de omgeving. Daar mag ik verder niks inhoudelijks over vertellen of laten zien, maar ik heb vanmiddag wel een filmpje van Zandvoort opgenomen in de sim:

    [yt]1n3zywyGPt0[/yt]
     
  7. Rovaro2

    Rovaro2 I am the Stig!

    Berichten:
    140
    Leuk Bevonden:
    0
    En hierbij de 2013 versie van Peugeot
    Peugeot 208 T16
    [​IMG]

    [yt]fzo0ekXikt8[/yt]
     
    Laatst bewerkt: 16 apr 2013
  8. Flavourlicious

    Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

    Berichten:
    8.014
    Leuk Bevonden:
    1.409
    Sexy shit! :) die zie ik wel even rond Ladera gaan.
     
  9. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    Net voor het eerst weer Forza opgestart en ik kwam mijn Honda CRX Dragracer tegen die ik destijds gebruikt heb bij het dragracen op het rechte stuk van LeMans..

    Toen ook even gekeken naar de andere auto's die ik daarvoor gebouwd heb en ik kreeg wel zin in een potje tunen/dragracen.. is er nog animo voor een 1malige dragrace-competitie??.. dus 1 dag, 2 klassementen(FWD en een andere) allemaal heads-up tegen elkaar waarna een knock-out systeem 1 iemand overblijft als e winnaar..

    ik wil hem wel organiseren, gewoon eenmalig, niet teveel gedoe en thats it. was toen erg leuk en spannand..
     
  10. FuzzySkittle

    FuzzySkittle Active Member

    Berichten:
    243
    Leuk Bevonden:
    37
    Dragracen sla ik persoonlijk over.
     
  11. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    Voor de duidelijkheid, het is geen dragrace op die dragbanen die in het spel zitten. Het is op het rechte stuk van LeMans, van de 1e chicane naar de 2e chicane op de Mullsane Straight.. snelheden van ongeveer 300 - 310 zijn er mogelijk en het is spannend en vermakelijk aangezien er best veel bij komt kijken...
     
  12. yarnicksoer99

    yarnicksoer99 King Cobra

    Berichten:
    154
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik weet niet of het Cruden is maar ik ga met m'n klas ook naar zon bedrijf die racesimulatoren maakt voor echte race teams. nu vraag ik me af of dit dan Cruden is. zal mn leraar even navragen :)
     
  13. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.557
    Heb jullie btw geen vrijblijvende avondjes lekker rustig rondracen?
     
  14. Flavourlicious

    Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

    Berichten:
    8.014
    Leuk Bevonden:
    1.409
    Ben benieuwd! :p

    Woensdag en zondag is competitie. Maar heel de week zijn er in de avond altijd mensen van de groep online om te oefenen of gewoon wat te racen in andere auto's. :)
     
  15. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Kan ook overdrijven. :p
     
  16. Rovaro2

    Rovaro2 I am the Stig!

    Berichten:
    140
    Leuk Bevonden:
    0
    Hey mannen, helaas kon ik er woensdag niet bij zijn en dat heeft zo zijn reden gehad. Heb een aanrijding gehad op weg naar m'n werk. Nu was het slechts op 50 meter van het parkeerterrein van Europcar echter m'n Ford Fiesta is wel goed aan bonken. 7 jaar m'n rijbewijs en helaas nu zonder schone lei. Vwb de betreft de situatie heb ik een situatieschets bijgevoegd. Weet niet of er mensen zijn die wat ervaring hebben mbt schadeverzekeringen etc. Voor zover ik heb begrepen, ook van onze schade/verzekeringsexpert op het hoofdkantoor,is de tegenpartij (overigens een Hertz Huurauto bestuurd door een Hiker van hen) fout, aangezien hij uit de uitrit van het parkeerterein komt en mij bevindende op een voorrangsweg heeft gehinderd.

    [​IMG]

    Ik heb alleen nog maar naar rechts kunnen sturen en hem in zijn linkerzijkant geraakt en met m'n eigen auto de hoek van het hekwerk op rechts. Door de klap is de tegenpartij ook zodanig tegen mijn linkeachterkant aangekomen dat ik dus schade heb over de hele voorkant en mn linkerachter zijpaneel.

    Verzekeringspapierwerk is iig allemaal ingevuld en dat wordt nu dus een kwestie van afwachten wat de schadeexpertise gaat uitwijzen en of het verhaald kan worden bij de schadeverzekering van Hertz. Ik ga ervanuit dat het bovenstaande geld en dat hij mij heeft gehinderd maar de tegenpartij zegt ook getuigen te hebben die op het parkeerterrein waren en dat ik nog genoeg tijd zou hebben gehad om te remmen.

    In ieder geval is er verder geen sprake lichamelijk letsel bij beide partijen maar ik heb er wel flink de balen in en ben dus voorlopig "soldaat te voet" Ik hou jullie op de hoogte van de afloop en mochten jullie nog iets in te brengen hebben vwb het invullen van de achterkant van het schadeformulier of bepaalde verwoording dan hoor ik dat graag.
     
  17. Flavourlicious

    Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

    Berichten:
    8.014
    Leuk Bevonden:
    1.409
    Ik heb er 0 verstand van. Heb nog niet eens een rijbewijs. :p Wel mooi om te horen dat het alleen je auto is, en niet jij zelf die in de prak ligt! Desalniettemin erg vervelend!
     
  18. asjemenou75

    asjemenou75 FIFO:............Fit In or F... ...

    Berichten:
    673
    Leuk Bevonden:
    771
    Het grote ROVARO crash topic......

    ....mmm niet erg mooi. Lijkt mij inderdaad dat als je uit een uitrit komt i.i.g. geen voorrang hebt, dus ik vraag me af of het er toe doet of je al of niet "genoeg" tijd had om te remmen. Volgens mij mag je als je dan de weg opdraaid niemand hinderen. Maar ik heb niet heel veel ervaringen met schade.

    Wel hoor ik vaak dat ookal is er geen letsel het wel even handig is om langs je huisarts te gaan voor dossiervorming en gewoon ff checken.

    Succes.

    N.b. is je fiesta nu met siesta?

    grt A.
     
    Laatst bewerkt: 19 apr 2013
  19. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    Leek aan het woord:

    Zo dacht ik er ook over. Wanneer die man van het parkeerterrein afkomt moet hij al het kruisend verkeer en jou dus ook voorrang verlenen en dat heeft hij verzuimd te doen Voorrangsregels bij inrit en uitrit.

    Hier (niet officieel) wordt voorrang verlenen gedefinieerd als: "Het de betrokken bestuurders in staat stellen ongehinderd hun weg te vervolgen." Het feit dat jij zou moeten remmen om een ongeval te voorkomen brengt automatisch met zich mee dat jij gehinderd wordt in het vervolgen van je weg, en er geen voorrang aan jou verleend wordt waar je dat wel verdiende. Om die reden heb je (zoals ik het zie) geen schuld en de tegenpartij wél. De vraag of je had kúnnen remmen is denk ik niet relevant: je had simpelweg voorrang, klaar. Het feit dat zij aandragen dat jij had kunnen remmen, doet naar mijn mening dan ook nie ter zaken bij de schuldvraag (mits je niet te hard reed).

    Overigens: je hebt hem geraakt dus blijkbaar was er niet genoeg tijd om te remmen!

    EDIT: Wanneer de tegenpartij erop zou hebben geanticipeerd dat jij zou remmen voor hem daar, dan is dat misschien zelfs ongunstig voor zijn zaak, omdat hij dan bewust de voorrangsregels in de wind heeft geslagen en voorrang heeft genomen waar hij dat niet had (jij kon immers niet ongehinderd je weg vervolgen als hij erop draaide).
    Kan inderdaad geen kwaad lijkt me.
    Dat is het belangrijkst!
     
    Laatst bewerkt: 19 apr 2013
  20. Rovaro2

    Rovaro2 I am the Stig!

    Berichten:
    140
    Leuk Bevonden:
    0
    Thanks voor jullie input. Die tegenpartij van Hertz was ook niet bepaald de makkelijkste maar er is iig getekend voor het feit "reed weg van een parkeerplaats, uitrit"

    Dat moet de expertise nog uitwijzen maar als ik verhalen zo links en rechts van mijn collega's hoor dan is er vrij veel kans dat het als total loss moet wordt beschouwd.

    Het is/was echt een superfijne auto en heb er sinds aanschaf eind 2008 bijna 90.000 km's mee gemaakt. Mss dat nieuw transport wel een Mini Coopertje (de klassieke) wordt die nog onder het stof bij m'n ouders staat. In ieder geval zal ik eens kijken voor een medische check, voel me toch wel wat stijfjes in armen en benen.

    Helaas dus een ervaring rijker maar een illusie armer en voorlopig nog aangewezen op de benewagen en OV. Ik ben iig zondag van de partij bij de seizoensopener van de DTM Golden Years Trophy dus na m'n optreden in de peugeot 207 op Barcelona telt een gewaarschuwd mens voor twee ;)
     

Deel Deze Pagina