1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Zoekfunctie vergemakkelijken

Discussie in 'Xboxworld.nl : Frontpage en forum discussie' gestart door Yellow 13, 17 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.062
    Leuk Bevonden:
    4.706
    Een tijdje geleden heb ik een aantal topics op het The Green Mile forum geopend. Deze zijn, TERECHT, door de moderators gesloten aangezien ik niet goed gekeken heb. Ik weet dus even niet of dit het juiste forum is voor deze topic, maar het kan denk ik niet zoveel kwaad. Ik wil bij deze namelijk een voorstel doen aan de leiding van de site om hun in de toekomst het nodige aan sluitwerk te besparen. Ik kom namelijk veel gesloten topics tegen soms en dat is zonde, de helft heeft vaak te maken met topics die er al zijn.

    Wat is nu mijn voorstel:

    Als we de zoekfunctie voor iedereen nou eens vergemakkelijken en deze ook duidelijk zichtbaar naar voren halen op het forum. Op deze manier kun je dan sneller de zoekfunctie vinden en bovendien kun je dus sneller zien of bepaalde topics al bestaan. Je kunt het op een paar manieren doen:

    1. Op elk forum een aparte zoekfunctie zodat je niet alle fora hoeft af te zoeken en niet onnodig veel zoekresultaten krijgt. Op deze manier hoef na een zoekopdracht niet teveel verder te zoeken.

    2. Zoeken op bepaalde titels en de mogelijkheid om op [deel ??] te zoeken. Op deze manier krijg je dus ook minder hits en zou je directer kunnen zien of een bepaalde topic al bestaat.

    Het laatste is gewoon, als een van deze dingen gedaan zou worden, een duidelijke weergave over waar alles zich bevind en hoe je het kunt gebruiken. Ik heb namelijk zelf nergens nog een zoekfunctie kunnen vinden en voor nieuwelingen is het ook lastig een topic te openen als ze vermoeden dat deze al bestaan. Je kunt van een nieuweling namelijk niet direct verwachten dat hij de site al goed kent. Ik ben dan wel geen nieuweling, maar voor degene die dat wel zijn is het juist belangrijk dit soort dingen te doen. Het kan in de toekomst het nodige werk besparen voor moderators en bovendien hoeven dan niet veel mensen bang te zijn dat hun topic word gesloten, tenzij ze echt veels te lui zijn.

    Ik hoop dat het zo duidelijk is, want ik ben van mening dat het zoeken naar dingen en topics op dit forum en de site nog wel wat beter en gebruiksvriendelijker kan. ;):thumbs:
     
  2. X360Fr33k

    X360Fr33k RacePro

    Berichten:
    388
    Leuk Bevonden:
    0
  3. Rebel8319

    Rebel8319 XBW Addict

    Berichten:
    2.784
    Leuk Bevonden:
    0
    maar hij heeft wel gelijk
     
  4. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Even verplaatst.

    Alles wat je echter geschreven hebt bestaat al. De zoekknop zit helemaal bovenaan de pagina, maar ook in elk topic zelf. Verder kan je geavanceerd zoeken en aangeven in welk forumdeel je wilt zoeken, hoe en wat je wilt zoeken etc.. (geavanceerd zoeken)
     
  5. Orange

    Orange One of a kind.

    Berichten:
    2.138
    Leuk Bevonden:
    0
    Persoonlijk vind ik die zoekfunctie duidelijk genoeg. Hij is gemakkelijk te vinden, scroll maar naar boven, en wat staat er dan in dat balkje: Zoeken.

    Vervolgens klik je op 'Geavanceerd zoeken' en kom je hier uit. Je kan onder andere op berichten, titels en discussies zoeken. De optie waar jij om vraagt is ook al beschikbaar, je kan namelijk aan de rechterkant de fora selecteren waar je in wilt zoeken.

    Daarnaast kan je zulke vragen hier kwijt. ;)
     
  6. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Ja inderdaad, volgende keer dus beter zoeken! :+
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina