1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[ZUNE in Nederland] Microsoft start verhuur HD-films in Nederland

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Fireballs_nl, 4 nov 2009.

  1. Fireballs_nl

    Fireballs_nl OF JE WORST LUST!

    Berichten:
    691
    Leuk Bevonden:
    0
    Nu ook een speciale plek voor Zune op dit forum, maar dan specifiek voor Nederland: Geen US (account) commentaar hier dus graag.

    Microsoft start later deze maand in Nederland betaalde streams en downloads van films via Xbox Live. Dat gebeurt onder de Zune-vlag.
    Microsoft biedt in de VS en enkele andere landen al langer filmverhuur via Xbox Live aan, maar start daar voor het eind van november ook in Nederland mee. Daarmee is het bedrijf een van de eerste grote technologiebedrijven die zich heeft gestort op het tegen betaling aanbieden van streams en downloads van topfilms in Nederland. Apple, Amazon en Netflix hebben ons land op dit vlak tot nu toe links laten liggen.

    In Nederland werken vier grote filmstudio's mee aan het leveren van titels voor het video-on-demand-deel in Xbox Live. Het gaat om Universal, Warner, MGM en Paramount. Gestart wordt met meer dan 100 films, waarna er wekelijks nieuwe films bijkomen. De exacte datum waraop de nieuwe versie van Xbox Live in Nederland beschikbaar komt, wil Microsoft nog niet zeggen. Het bedrijf demonstreert de functies de komende dagen aan de Nederlandse pers.

    Zune-logo
    De filmverhuur is in de Xbox te vinden via het Zune-menu. De films zijn zowel in standaardkwaliteit als op Full HD-resolutie te bekijken. Gebruikers kunnen kiezen voor een stream of een download. De prijzen van streams en downloads zijn gelijk en worden afgerekend in Xbox-punten. Ongerekend gaat het om iets meer dan 2 euro voor een gewone film en 4 euro voor een HD-titel.
    Microsoft Nederland ziet zichzelf op het gebied van video-on-demand als een rivaal voor traditionele tv-aanbieders als Ziggo, UPC en KPN. 'Wij hebben een mooiere user interface dan deze partijen. Ook ondersteunen we meer HD-films', aldus Thijs van Doorn, marketingchef rond de Xbox in Nederland.

    'Zonder haperen'
    Volgens hem is de Xbox geschikter voor het streamen en tonen van HD-films dan de settopboxen van bijvoorbeeld kabelaars. Tijdens een demonstratie op het Nederlandse Microsoft-kantoor bij Schiphol liet van Doorn zien dat de beelden niet haperen bij het doorspoelen van een stream. 'Een gewone ADSL-verbinding is voldoende om zonder haperingen te kijken.' De Xbox test overigens eerst of de verbinding snel genoeg is. De minimale snelheid heeft Microsoft niet bekendgemaakt.
    Microsoft positioneert de Xbox als familie-console. 'Video-on-demand is een belangrijk onderdeel in de strategie om de Xbox te presenteren als de spelcomputer voor de hele familie.' In een Party-modus is het mogelijk om samen met Xbox-vrienden tegelijkertijd naar dezelfde film te kijken en daarover met hun avatars te communiceren terwijl de film doorloopt. 'Dit past bij het doel de Xbox socialer te maken. Het zijn niet alleen pukkelige nerds die in hun eentje zitten te spelen. Je kan er altijd met je vrienden communiceren.'

    Zune naar mobiel
    De Zune Marketplace mag dan straks ook in Nederland voor films beschikbaar zijn, de Zune HD-mediaspeler verschijnt echter nog niet in ons land, bevestigde Van Doorn. Wel wil Microsoft komend jaar ook films en muziek aanbieden op mobiele telefoons. Steve Ballmer heeft al aangekondigd dat Zune Marketplace ook in Windows Mobile 7 komt te zitten.
    Microsoft praat nog met Nederlandse omroepen en commerciele tv-zenders over het aanbieden van on-demand programma's via Xbox Live. In Engeland biedt Sky al zijn programma's aan via Xbox Live. Ook lopen er gesprekken over het beschikbaar maken van bonusmateriaal bij films, vertelde Van Doorn.

    Bron: www.webwereld.nl
     
    Laatst bewerkt: 4 nov 2009
  2. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.477
    Leuk Bevonden:
    8.472
    Alvast een waarschuwing voor mensen die gebruik maken van een wireless adapter voor de XBox: HD streamen zonder haperen gaat er niet inzitten.
     
  3. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Moeten ze maar opschieten met die Wireless N adapter ;)
     
  4. SjaccoPopino

    SjaccoPopino Stay Frosty

    Berichten:
    3.526
    Leuk Bevonden:
    86
    Hoop dat later deze maand het aanbod van (nieuwe) films dan ook flink uitgebreid wordt bij ons en we gewoon dezelfde (nieuwe) films als de Amerikanen kunnen kijken! En dat ze opschieten met (Nederlandse) ondertiteling!
     
  5. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    een stukje over de prijzen is denk ik ook wel interessant :)
     
  6. Fireballs_nl

    Fireballs_nl OF JE WORST LUST!

    Berichten:
    691
    Leuk Bevonden:
    0
    Joh, wat een veel makkelijkere oplossing is als kabels en draadloos een probleem vormen: gewoon de verbinding via het stopcontact laten lopen als het gaat om apparaten met een vaste plaats. Bespaar je al die moeite:

    - zeer snel (tegenwoordig tot 200Mbps!)
    - relatief goedkoop
    - flexibel (overal in het huis en meermalen te gebruiken)
    - veilig

    Ik heb het al jaren beneden voor mn ps3 / xbox360 en op zolder voor de live blu-ray speler! Ook totaal geen problemen met HD films, online gamen of wat dan ook. Tegenwoordig zijn de stekkers zelfs nog sneller geworden!

    Hoezo wireless of kabels nodig als dat moeilijk ligt...?

    ps. in de PCM van deze maand alles over internet / netwerken via het stopcontact, de zogenaamde powerline-adapters
     
    Laatst bewerkt: 4 nov 2009
  7. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.477
    Leuk Bevonden:
    8.472
    Weet je hoeveel stopcontacten ik al gebruik bij m'n tv met al die consoles, digitale receivers en boxen etc.? 8)
     
  8. fioranojc

    fioranojc Active Member

    Berichten:
    13
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb een kast van 1 meter hoog en dik 2 meter breed onder mijn opgehangen tv. Als je achter die kast kijkt is het zwart van de draden/converters/ontvangers/schakelaars noem maar op. :eek:
     
  9. Fireballs_nl

    Fireballs_nl OF JE WORST LUST!

    Berichten:
    691
    Leuk Bevonden:
    0
    Daar heb je weer hele goede stekkerblokken voor :+ Ik heb daar 2 stopcontacten. 1 voor de powerline adapters voor de xbox360, ps3 en mediaspeler, de rest (xbox360, ps3, -zware- versterker, digitaletvbox en -grote plasma- tv, subwoofer) zitten op dat stekkerblok en die weer aan het 2e stopcontact. No problem at all! :)

    /zullen we dan maar weer ontopic gaan? ;)

    Ik ben benieuwd welke films bij de start te bekijken zijn. Iemand een lijstje gevonden?
    Zou je het signaal ook kunnen oppikken om op te nemen op harddisk vroeg ik mij af? (ik denk dat het antwoord nee is, drm?)
     
    Laatst bewerkt: 4 nov 2009
  10. E-lite Victoria

    E-lite Victoria Active Member

    Berichten:
    983
    Leuk Bevonden:
    0
    Iemand een lijst met films die nu beschikbaar zijn?
     
  11. Remy669

    Remy669 Active Member

    Berichten:
    467
    Leuk Bevonden:
    0
    Nog maar een stekkerdoos erbij dan? :9
     
  12. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
     
  13. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Ik heb gewoon een kabel. Mijn Xbox360 staat 1,5m van me router af, met mijn monitor ertussen ;). PC staat nog geen 20cm van de router af. Dus van draden door het hele huis heb ik geen probleem.

    @Dulle:
    Als het Dulle niet is met zijn filmpjes! :b:
     
  14. RedDevil_NL

    RedDevil_NL Ginger Kid

    Berichten:
    2.274
    Leuk Bevonden:
    0
    Oh klinkt intressant. Zal eens kijken, goede oplossing voor mensen die ik ken.
    Welke heb jij?
     
  15. Atmaxar

    Atmaxar Banned

    Berichten:
    363
    Leuk Bevonden:
    2
    Bij de Intertoys staat de N-adapter in ieder geval al in het kassa-systeem, dus het zal niet lang meer duren lijkt me dan.
     
  16. Doelie

    Doelie Ballin'

    Berichten:
    1.788
    Leuk Bevonden:
    31
    En wanneer kan ik dit nou echt op mijn xbox zetten? Zal wel weer een half jaar duren
     
  17. BurningMetal

    BurningMetal Active Member

    Berichten:
    59
    Leuk Bevonden:
    0
    17 november.
     
  18. Stephan123

    Stephan123 Active Member

    Berichten:
    2.780
    Leuk Bevonden:
    1
    17 november gaat het allemaal gebeuren met wekelijks nieuwe films \o/
     
  19. MrX

    MrX Active Member

    Berichten:
    809
    Leuk Bevonden:
    0
    20 november komt de wireless N adapter op de markt, vrijwel gelijk dus met Zune HD.
     
  20. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Ik hoop echt dat hier in NL ook recentere films komen.

    Las gisteren dat de Video dienst van Sony ook naar de EU komt (ok, niet gelijk naar NL, maar toch) en dat die films zal bevatten als Harry Potter: HBP, de laatste Transformers enz.
    Mooier aanbod dan wat wij hier nu hebben. ;)
     

Deel Deze Pagina