30 plus gamers xThread

Discussie in 'Algemeen' gestart door Sony, 2 jan 2006.

  1. Sony

    Sony Geriatric Gamer

    Berichten:
    24
    Leuk Bevonden:
    0
    Dag mensen,

    af en toe denk ik:

    'ik ben (al) 35 en ik zit nog steeds met een controller in mijn handen op nazi's of ander gespuis te schieten, ben ik geen ouwe lul temidden van veel jeugdigere medegamers en moet ik me niet met andere zaken bezighouden?'

    Anderzijds heb ik de indruk dat er toch best veel gamers boven de dertig zijn. Omdat ik het meestal prettiger vind om op xboxlive met de wat meer 'volwassen' gamers te gamen heb ik een aantal 30plussers van dit forum een friend request gestuurd...

    Dat wilde ik even melden....als 'ouwe lullen onder elkaar' , zeg maar, en met alle respect voor de jongere gamers, waarmee het vaak ook wel leuk gamen is trouwens...
     
    Laatst bewerkt: 2 jan 2006
  2. dynamike

    dynamike i love astrid

    Berichten:
    2.702
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb daar al een thread over gelezen ooit. Je bent zeker niet enige! :)
     
  3. Joene90

    Joene90 Active Member

    Berichten:
    3.970
    Leuk Bevonden:
    1
    Beetje onduidelijke openingspost imo, en volgens mij bestaat er al zoiets (zoekfunctie?)

    Maar goed, als je alleen maar afgemaakt wordt door jeugdige gamers kan ik me zo voorstellen dat je je oud voelt, zo niet, wat is dan het probleem?
     
  4. Brandts

    Brandts Active Member

    Berichten:
    1.427
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zie mezelf over 15 jaar ook nog steeds gamen en ik heb meerdere mensen van 40+ gezien op dit forum.
    Een ouwe lul ben je tenopzichte van mij wel ;) maar wat maakt het uit of jij nu gamed of niet? :)
     
    Laatst bewerkt: 2 jan 2006
  5. FeaR

    FeaR Inside you ...

    Berichten:
    665
    Leuk Bevonden:
    4
    Vind het eigelijk wel cool dat gasten boven de 30 gewoon gamen :)

    ben zelf 18
     
  6. Sony

    Sony Geriatric Gamer

    Berichten:
    24
    Leuk Bevonden:
    0
    Geen probleem Joene, post was nog niet af, per ongeluk op verkeerde knop gedrukt waarschijnlijk, maar jij, waarschijnlijk als snelle jonge gast ;) , had toen al gereageerd, maar zo gaat dat ('imo')
     
  7. Cole Trickle

    Cole Trickle Active Member

    Berichten:
    1.954
    Leuk Bevonden:
    6
    Game zelf bijna alleen met volwassenen (21 jaar+) en een paar van dit forum staan ook nog op mijn friendlist.

    Als je geen problemen hebt met engelsen (grotendeels) te gamen, neem een kijkje hier www.live-lounge.co.uk . Vooral veel fps wordt gespeeld, maar ook racen/sport etc. Waarschijnlijk vind men dit spam, dus als het adres is weggehaald kan je deze ook via pm bij me opvragen.
     
  8. haantje

    haantje Valentino Rossi!!#46

    Berichten:
    757
    Leuk Bevonden:
    1
    Tja ik verwacht ook niet dat ik er zelf ooit mee stop.. ik ben nu 20 het verveelt nooit.
     
  9. Brandts

    Brandts Active Member

    Berichten:
    1.427
    Leuk Bevonden:
    0
    Met ouderen gamen vind ik wel beter. Soms kom je kinderen van 13 tegen die vragen of je nog met lego speelt. Niet dat ik iets tegen die kinderen heb want zo ben ik zelf misschien ook wel geweest maar om te gamen speel ik liever met "volwassenen".
     
  10. carlito

    carlito Active Member

    Berichten:
    319
    Leuk Bevonden:
    0
    en ben dan nog geen 30+ maar ik begin me toch ook al oud te voelen op sommige fora en gamesites... ik ben 25.
     
  11. Forgottensoul

    Forgottensoul The One

    Berichten:
    1.408
    Leuk Bevonden:
    0
    ik denk dat dat niet gebeurt hoor:cool:
     
  12. Robby Bobson

    Robby Bobson Die rapper.

    Berichten:
    2.117
    Leuk Bevonden:
    0
    Fardo, Svennies, beide 2 gerespecteerde members en gamers, van VER boven de 30 :+
     
  13. Meneer Stefan

    Meneer Stefan Active Member

    Berichten:
    3.061
    Leuk Bevonden:
    0
    En natuurlijk frankx :+
     
  14. Brandts

    Brandts Active Member

    Berichten:
    1.427
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb het al eens meegemaakt, daarom post ik het ook. Nu is dit natuurlijk een uitzondering maar het is ook maar als voorbeeld bedoeld
     
  15. Forgottensoul

    Forgottensoul The One

    Berichten:
    1.408
    Leuk Bevonden:
    0
    sorry maar dat is echt zielig als je dat gaat vragen:D
     
  16. Brandts

    Brandts Active Member

    Berichten:
    1.427
    Leuk Bevonden:
    0
    Ach jah, het komt voor. Iedereen heeft zo zijn eigen ding. Maar omdat ik op live zit om te gamen heb ik daar geen zin in en dat begrijpen oudere mensen toch wel veel beter :)
     
  17. carlito

    carlito Active Member

    Berichten:
    319
    Leuk Bevonden:
    0
    ik vind het zelf nooit een probleem dat ik al wat ouder ben, alleen word het wel steeds lastiger door mijn omgeving (ouders, vriendin, werk, studie, voetbal), mijn omgeving vind het denk ik best raar dat ik nog zeer vaak games speel, ze vinden het kinderachtig denk ik? ook ga ik mijn scriptie over trends in games schrijven en daar is volgens mij ook niet iedereen het mee eens... maar ja ik schrijf liever over een onderwerp dat mijn interresseerd dan over een of ander saai bedrijf..
     
  18. marco3key

    marco3key Active Member

    Berichten:
    123
    Leuk Bevonden:
    0
    ach ik trek me ook niks aan wat mijn omgeving zegt vind het heerlijk gamen met mijn kids te kunnen delen en deze vinden het echt supercool dat hun 37 jarige vader op xbox live zit te knallen ;-)

    greets bouwjaar 68 marco3key
     
  19. High 5

    High 5 _/_/_/

    Berichten:
    172
    Leuk Bevonden:
    1
    Leeftijd zit tussen je oren.
    Bovendien is oud worden niet erg, het alternatief is veel erger.
    Zelf ben ik van 1958 en oplettende lezertjes weten dat dit mij dan 47 mooie jaartjes oud maakt.
    Gamen houdt me jong en de reflexen soepel.
    (Ik kan mijn rollator binnen de 10 seconden in elkaar zetten)

    :+
     
  20. Sony

    Sony Geriatric Gamer

    Berichten:
    24
    Leuk Bevonden:
    0
    Het is best interessant om de diverse reacties te lezen.

    Bij bepaalde groepen bestaat immers het beeld dat gamen, en ik chargeer:

    - 'kinderachtig' is
    - bestemd is een groepje voor 'sociaal gestoorde' nerds8)
    - iets voor jongens cq de mannelijke helft van de bevolking is
    - je er als mens sociaal en psychologisch niet veel beter van wordt

    Hier zal wellicht enige kern van waarheid in zitten. Aan de andere kant, als je naar de feiten (gebaseerd op onderzoek) kijkt dan zie dat:

    - er vrij veel volwassen en oudere gamers zijn, met een behoorlijke groep tussen de 30 en 40
    - er ook steeds meer vrouwelijke gamers zijn
    - gamen steeds meer 'mainstream' cultuur is (en dientengevolge big business)
    - gamen ook positieve sociale en psychologische effecten kan hebben

    Misschien moeten bejaarden ook maar eens vaker een potje gamen om de hersenen soepel te houden?
     

Deel Deze Pagina