Eindelijk een stuurtje met Force Feedback op komst!

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Forza M, 9 mei 2006.

1. Forza M

Forza M Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Voor mij wordt het wachten op een deftig force-feedback stuurtje nu nog wat moeilijker. Heb namelijk net dit gekocht:

2. JeePee

JeePee Guest

Dat nieuwe stuurtje van M$ past er in elk geval niet op. Maar in elk geval gefeliciteerd met je aankoop :)

3. Forza M

Forza M Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Waarom past dit niet?

4. JeePee

JeePee Guest

Omdat het voeten steundje daarvoor te klein is (mijn DFP gaspedalen pasten ook net niet, daar heb ik het steuntje groter voor moeten maken) en als je ziet hoe breed dat stuur is, dan is het volgens mij MI:III om in je stoel te kunnen komen. Maar nu heb ik het over die van Microsoft (die witte) en niet over die jij hebt, want die hoort gewoon te passen :)

5. Insane/Erret

Insane/Erret If in doubt.. Flat out

Leuk Bevonden:
    108
    is die van logitech nou wel FF dan? en nog geen pics??

6. Louike

Louike Far Beyond Metal

Leuk Bevonden:
    0
    ze zijn beide Force Feedback, hopelijk werkt "the force" ook met NFSMW en Burnout, dat zou kicke zijn!

7. Forza M

Forza M Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Die zou inderdaad ook Force Feedback hebben. En omdat je het zo lief vraagt, een eerste (onofficiële) foto:

8. JeePee

JeePee Guest

Dat is gewoon het GT3 stuurtje :eek: Die padelen zijn exact hetzelfde, en de case van het stuur ook. Alleen het wiel is iets anders. De rand van het wiel lijkt weer heel erg op de DFP. En als die rand (grip) echt hetzelfde is als de DFP, dan zeg ik: \o/\o/\o/

9. Insane/Erret

Leuk Bevonden:
    108
    forzaM tnx voor de info en pics omdat je het zo lief post :D die moet ik dus habben als die uitkomt samen met een playseat :)

10. Louike

Louike Far Beyond Metal

Leuk Bevonden:
    0
    Nu wordt het dus wachten geblazen, want Logipech gaat waarschijnlijk een hybride stuurtje uitbrengen voor zowel de 360 als de Ps3 (gran turismo)

11. snike888

snike888 Tomatenpuree

Leuk Bevonden:
    0
    en hoe dacht je dat uit te gaan spreken dan? :+

Ik vind het zeker wel vet dat er een FF stuurtje voor de 360 komt!
    Maar volgens mij is dat stuurtje van logitech hier ergens boven dus NIET Force Feedback, dat meen ik ergens gelezen te hebben.
    Maar als dat wel het geval is koop ik die gewoon, alleen hopen dat ze bij dit stuur de klemmen voor aan een tafel een stukje wijder hebben gemaakt omdat mijn Logitech Formula Force GP stuurtje voor de PC precies dezelfde case (en pedalen) als deze heeft, en het lijkt er dus al op dat ze alweer net iets te nauw zijn kwa klem :'-(

12. Opgeduveld

Opgeduveld Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Logitech presenteert high-end stuurwiel

Damn! Dat is echt vet! :cool:

Bron: Tweakers.net

13. Louike

Louike Far Beyond Metal

Leuk Bevonden:
    0
    Dat is echt te cool!!! :)

14. JeePee

JeePee Guest

Dat stuur is wel heel vet _O_
    Alleen helaas niet voor de 360 :mad:

15. Opgeduveld

Opgeduveld Active Member

Leuk Bevonden:
    0

In het bericht hierboven hebben ze het over de Logitech DriveFX Wheel, deze komt rond juni op de markt voor 99,- euro

Dat is deze

16. Insane/Erret

Leuk Bevonden:
    108
    maar weer wordt er niet helemaal duidelijk gedaan over of die wel FF heeft of ben ik nou gek??

17. ErroX

ErroX Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Omfg die is inderdaad erg vet. Hoewel ik dat ding van Microsoft ook wel vet vind. Dies immer wireless.

18. freakyoliver

freakyoliver ps360

Leuk Bevonden:
    0
    Las hier net over op Tweakers, leek me wel interessant om hier even te vermelden aangezien de vraag naar een betaalbaar realistisch stuur hier al dikwijls voorbij gekomen is.

Voor zo'n 300€/$ zou je een stuurtje krijgen + 3 pedalen + apparte versnellingspook die er mij toch dik in orde uitziet

link naar artikel op tweakers hier

ALS het goed is (en als het uiteindelijk niet duurder wordt) lijkt mij de prijs toch wel dik in orde voor hetgeen je in ruil krijgt.

Zoals er daar vermeld wordt betaal je bij de meeste andere producten een heel pak meer. Valt af te wachten natuurlijk hoe de kwaliteit zal zijn, maar gezien hun populaire momo zou dat moeten meevallen hoop ik.

kijk zoals hier boven al staat dit is gewoon de max zoiets moet ook naar de xbox360 en ps3 komen

19. Insane/Erret

Leuk Bevonden:
    108
    Play

We tested the Logitech DriveFX Wheel with our favorite next generation racer Project Gotham 3 from Bizarre creations. The wheel performs as advertised, but we’re not convinced that the rumble is the big selling point here. The vibrations are timed nicely, say, when you’re heading over rough pavement, or when a bit of wheel hop occurs from a nasty launch, but the effect seems a bit weak. Maybe some larger motors would have helped transfer more of the vibration to the wheel and the connecting components.

We do, however, love how electricity adds additional counter forces on the wheel, thus producing a fairly realistic feedback ruse. This force helps to keep the car from “wandering”. Your mind is used to real handling feedback, so the tendency in gaming is to yank the wheel back manually. This is harder to do with the Logitech DriveFX Wheel, as its fighting this process by mimicking real handling physics.

The pedal set, although a bit simplistic and sprung weirdly, does allow for precise application of both accelerator and brake. We found it easier to left foot brake though, as the pressure to push down the accelerator was less heel/toe friendly than as expected.

review van het stuurtje op www.teamxbox.com

20. Highlander

Highlander Hete bliksem

Leuk Bevonden:
    33
    Ik ben erg benieuwd, normaliter ben ik een beetje huiverig voor racestuurtjes op consoles. Dit door de combinatie onrealistische rij eigenschappen in games en bamipangrang stuurtjes.

Voorheen speelde ik vaak gp4 met een momo racestuur.
    Dat het meest realistisch van alles toen der tijd.

Als de x360 racegames minstends net zo realistisch te tunen zijn op handicaps en wagen instellingen (als gp4) + dat er een fatsoenlijk richtingswiel uitkomt waar ik alle onefenheden en echt moet werken om het sjeesbak op het asfalt te houden, dan ben ik waarschijnlijk verkocht :b:

Deel Deze Pagina