Ik heb sinds kort een nieuwe computer. Op de oude computer was het zo dat je shift + " moest drukken en daarna op e om een ë te krijgen. Bij de nieuwe computer werkt dit echter niet meer. Hoe moet ik het nu doen?
je drukt op: Shift + ", daarna druk je op de e wil je een hoofdletter, dan druk je op dus ophet laatste op shift + e
Ik probeer juist uit te leggen dat Shift + " wel werkte op de vorige computer, maar niet meer op deze computer...
oeps, sorry ik zag de titel, en ben gelijk zonder jouw verhaaltje te lezen aan het typen geslagen //edit: om toch nog nuttig over te komen: mss moet je het bij het omcirkelde deel, NL naar Engels zetten (andersom helpt ook wel eens...)
Bij mij is het gewoon " + e. En anders moet je, wat DulleNl al zei, ff die optie veranderen (NL > EN). Als je dat dingetje niet hebt, Ctrl + Shift doet het hier ook. En trouwens, voor een é is het alleen maar ' + e. Wat een moeilijkerds hier .
vraag ik me alleen af waarom dat bij je nieuwe pc niet meer kan? is het toetsenbord verkeerd ingesteld ofzo? tijdens installatie kun je hem op nederlands usa of usa usa zetten oid. mss is dat verkeerd gegaan.
DulleNL en shizzel hebben volgens mij gelijk.. ik heb ook wel eens dat ik geen ë kan maken, dan druk ik 1 of 2 keer ctrl+shift en tadaa!! hij doet het weer zoals het hoort..
Dat komt omdat jij tussen talen wisselt (ctrl + shift + links). De ene taalfunctie heeft dat en de andere bijv USA International niet. Ik weet niet precies welke taal nu die functie heeft, maar ik dacht nederlands. Configuratiescherm––>Land instellingen––>Talen––>Details––> Toevoegen (indien je nog niet hebt) Nederlands → Nederlands––> Toepassen, OK ––>Computer opnieuw opstarten. Nu kan je tussen de talen switschen met ctrl shift links. Ik heb Nederlands → Nederlands en Engels → Verenigde Staten. Ik switch tussen deze talen. Verenigde staten gebruik ik normaal en voor de accenten gebruik ik nederlands.
Control + Shift helpt. Vreemdgenoeg blijft hij dan wel op Engels staan... Maar het werkt, dus bedankt! Ik had al gewoon standaard Engels. Nederlands klopt bij mij niet met het toetsenbord.