[XOne] Internet verbinding invloed op prestatie?

Discussie in 'Games' gestart door Fina1rampage, 12 jul 2006.

1. Fina1rampage

Fina1rampage Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik vroeg me af of de internetverbinding die je hebt invloed heeft op je prestatie?

stel je hebt een verbinding met een download van 300Kbyte en een upload van 50, zou het dan kunnen dat iemand met een verbinding van 3 mb down en 500kb up je altijd of vaak een stapje voor is?

Denk dan aan shooters zoals Halo2 etc..

2. Qontroller

Qontroller Q-dance fan

Leuk Bevonden:
    0
    Ja, volgens mij heb je wel lichtelijk voordeel als je een snellere internetverbinding hebt. Alles gaat net iets eerder, zie halo 2 als je tegen merendeel van de amerikanen speelt, maar dit ligt er ook aan of je host bent of niet.

3. DSF Darkraver

DSF Darkraver TW Darkraver

Leuk Bevonden:
    0
    uhm nee.

je hebt maar een kleine hoeveelheid nodig.

+ als de host goede upload heeft is e vaak weinig aan de hand ook al heb je lage download.

en mensen met lagere download gaan soms (veel) moeilijker dood met schietspellen.
    voorbeeld van spel: rainbowsix 3 black arrow

als je daar of een lage verbinding het of met een bepaald aantal kb download en speelt ben je soms heel moeilijk dood te schieten.

4. Cyrax

Cyrax Weldoener van beroep

Leuk Bevonden:
    903
    Je hebt een snelle verbinding en je kunt zo goed tegen je verlies?

Dat wat jij zegt is naar mijn ervaringen gemeten niet waar. Ik heb een redelijk snelle verbinding en als ik bij een vriend ga gamen die ook een 360 heeft met een trage(re) verbinding dan merk ik zwaar verschil in mijn nadeel. Thuis ga ik heel wat minder snel dood dan als ik bij hem speel. Het gaat gewoon echt trager dan. Tenzij je host, want dan heb je er geen last van. Maar als jij dan gewoon een game joined dan valt dat echt wel tegen.

5. 4sake

4sake Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Voor het gamen is het inderdaad in je voordeel/nadeel (wat ji het maar vind:p)(dus je gaat er langer achter zitten.. maar als je iets wilt opzoeken op het internet met een flut verbinding dan zit je 3 kwartier te w8en.. dus dan is dat ook weer een aardig tijdje.. een tijdje dat je had kunnen leren ofzo (lul ook maar wat) maar het klopt wel klein beetje (vind ik zelf..:p) want vroeg had ik isdn en dan was er nog iets mis mee ook:eek: dus al die sites opende pas na 3 minuten:p terweil hij ook had kunnen openen in 1 sec ofso.. en dan moet je weer van begin pagina naar een andere pagina.. dus bleef je aan de gang terweil het heel gedoetje op het internet ook 10 seconden had kunnen duren.

Laatst bewerkt: 13 jul 2006
  6. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    verplaatst Xbox Live Gaming is alleen bedoeld voor games

7. DSF Darkraver

DSF Darkraver TW Darkraver

Leuk Bevonden:
    0
    zker nooit rainbowsix 3 black arrow gespeelt?

en als een game trager loopt is het je xbox

alleen host is altijd ietsjes sneller omdat het zijn server is.

mensen met trage verbinding gaan minder snel dood.

iemand in mijn clan kan een room van 2 nog niet eens hosten en toen de tijd werd hij dik in zijn rug geshoten op rainbow en hij verloor 1 van de 4 streepjes.

ik heb zelfs op video dat hij in ijn hoofd word geraakt door tegenstander dan zie je zijn hoofd achteruitshieten maar hij verloor geen of 1 streepje.

je hebt wel de kans met targe verbinding dat je meschien soms geen granaat kan gooien.

maar de game loopt het zelfde alleen soms gaat de gene met lage verbinding niet dood.

ene over eerste regel:

1. ik speel meschien wel in clan maar win = winst en verlies = verlies.
    boeit me niet veel

2. ben genomineerd voor beste EU graw player.
    ben waarschijnlijk beste NL graw player anders wel top 5 als er neds zijn die ik nog niet ben tegengekomen.

8. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    Dat diegene niet dood gaat komt gewoon omdat je hem niet raakt: Doordat zijn verbindingen zo traag is is het signaal van de positie waar hij nu is niet snel genoeg bij de anderen.
    Waardoor bij die anders nog de positie van 1sec geleden wordt getoond

9. wesleyX

wesleyX Sword From Heaven

Leuk Bevonden:
    0
    Bestaat er niet een upload/download matchmaking?

10. Magneto 360

Magneto 360 XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    0
    voor zover ik weet bestaat het niet nee.......

amerikanen zijn in het voordeel bij live omdat zij heel veel een kabel modem gebruiken , bij een kabel modem word er op een belangrijk moment heel kort op de standby knop gedrukt waardoor jou shot zijn doel mist en zij weg kunnen zijn terwijl het poppetje op jou scherm wel nog heel even op de zelfde plaats staat

11. Lenny-t

Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    79
    Als je je modem op standby zet is je internet verbinding toch weg, dus krijgt de amerikaan een time-out?

12. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Ja de persoon met de beste verbinding is de host

13. The Ripper NL

The Ripper NL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    De tijd van die er nodig is om de data te versturen van de Client ( = jij) naar de Server ( = Host) en vice versa wordt bepaald door de PING welke de response tijd registreert waarmee de paketten worden verstuurt. Met name de response tijd van jouw 360 verbinding kan drastisch afnemen zodra je meerdere (PC) data versturende verbindingen actief hebt.
    Dus niet gaan downloaden (PC) als je aan het gamen bent... bij jou komt dan de data soms niet mooi achter elkaar binnen doordat ook de data van de andere (dowload) verbindingen nog moet worden verwerkt... te merken aan bv het schokken van het beeld ;) ... 'Active Downloads' op je 360 wordt niet voor niets uitgeschakeld zodra je online gaat gamen ;)

Antwoord op de (topic)vraag: wederom ligt dit weer aan de PING snelheid...

Laatst bewerkt: 11 aug 2006
  14. *Xink*

*Xink* Spartan U13

Leuk Bevonden:
    0
    Wat heeft dat er mee te maken?

En als mensen lag hebben, dus de ping niet goed is, denk aan dat de verbinding gedeelt word met bijvoorbeeld downloads, dan gaan ze (iig in veel games) stotteren, dan zie je mensen ineens een meter verder weg 'poofen' gewoon stotteren dus, en dan heeft hij zelf het net zo moeilijk als jou om hem te raken hoor :+

15. Ninja-Frog

Ninja-Frog Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb hier ook nog even een vraagje over. Ik heb hier een router staan, en we verdelen het internet over 3 pc's. Meestal zijn 1 of 2 tegelijk pc's actief, en ik heb nog steeds prima internet.

Nu is mijn vraag dus of ik veel lag zal ondervinden, als er 2 pc's actief zijn, waarvan er bijvoorbeeld 1 download? Ik wil namelijk graag Live, maar als ik veel lag heb, kan ik het denk ik beter niet doen.

16. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    ja dan kan je last krijgen van lag .. het hangt trouwens ook van je internet snelheid af ... als je een über connectie hebt(dus duurste abo en snelste connectie) dan hoef je je wat minder zorgen te maken

17. Ninja-Frog

Ninja-Frog Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Wel, we hebben pakket 4 van @Home. Ik weet niet of je dat iets zegt? Enige dat ik weet is dat we behoorlijk snel internet hebben.

18. The Ripper NL

The Ripper NL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Het maakt verder niet uit of je 1 of 100 PC's actief hebt staan, het gaat om de (hoeveelheid) data die ze versturen over dezelfde 'lijn' (vanuit je router) naar de provider toe... dus als je 1 PC zwaar hebt staan downloaden, dan ondervind je LAG...

Hiervoor/Hierbij kun je een programmaatje gebruiken (zoals Netlimiter) die de bandbreedte van je PC('s) kunnen 'smoren', zo kun je perfect je bandbreedte per programma per PC (IP) regelen...
    voorbeeldje: PC1 = 333Kb/sec & PC2 = 333Kb/sec bij een 1MB download verbinding... dan blijft er dus ook nog 333Kb/sec over voor je Xbox verbinding (IP) ;)

...toch is je upload- belangrijker dan de downloadsnelheid ;)

19. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Wat is eigenlijk het minimum aan up and down dat je nodig hebt?

20. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Bump..... ik heb hier namelijk best snel antwoord op nodig, mijn internetabo loopt binnenkort af. :)

Deel Deze Pagina