De HDTV Thread [Deel 6]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Arjan, 5 jun 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ghost Leader

    Ghost Leader GT Ghost Leader NL

    Berichten:
    759
    Leuk Bevonden:
    4
    Die frituurpan doet et hem he :b:

    Krijg je die fatbay trouwens altijd bij een samsung of was het maar een tijdelijke actie?
     
  2. Ryan Mckane

    Ryan Mckane Active Member

    Berichten:
    510
    Leuk Bevonden:
    2
    Kwaliteit kost nu eenmaal geld.
     
  3. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Volgens mij heb je het verkeerd begrepen. Wat mensen proberen te zeggen is dat er inmiddels veel goedkopere TV's zijn met lagere reactietijden. Zo had ik in oktober 2005 (!) al een Samsung LE26R51 (ook een 26 inch TV dus) met een reactietijd van 12 ms voor minder dan 1000 euro. Goed, er zaten weliswaar geen 2 HDMI aansluitingen op, "slechts" eentje....en geen 3 maar 2 scart aansluitingen, maar om nou 800 euro te betalen voor een extra HDMI en scart aansluiting vind ik wat ver gaan....

    En nogmaals, dat was in oktober 2005. Inmiddels zijn er prachtige andere TV's te krijgen met reactietijden van 8 ms of minder :) Oh en trouwens, ik zie nu pas dat je praat over een tijdsbestek van "binnen nu en 6 maanden"....moet je eens opletten wat er allemaal in een half jaar nog kan veranderen qua prijzen en specs op HDTV gebied ;)
     
    Laatst bewerkt: 5 aug 2006
  4. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    De prijs zal nog veel meer dalen.
    ½ Jaar geleden zeiden ze op de Duitse tv dat de prijs voor een 32" LCD onder de €1000 gaat komen.
    En ze hebben nog gelijk gekregen ook.

    Er zullen straks 2 normen op gebied van HDTV komen.
    1. HD-ready.
    2. Full-HD.

    Begrijp alleen wat je hier in Nederland moet met Full-HD.
    De omroepen zijn nog niet eens klaar voor HD-ready laat staan Full-HD.
    De kabelmaatschijpen beginnen net met HD-ready en het kan nog jaren duren voor dat ze een proef nemen met Full-HD.

    Het enige wat je kan is een Full-HD DVD-speler (Blu-Ray en/of HD-DVD) kopen en de films uit de Japan gaan importeren.
     
  5. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Jah Full HD is straks wel leuk als je een PS3 hebt staan, of idd stand-alone HD-DVD/Blu-Ray speler gaat gebruiken (of in mijn geval, straks een monitor hebt staan die het ondersteunt waarmee ik op de PC in Full HD ga gamen :cool:).....maar qua HDTV uitzendingen verwacht ik de komende jaren eerlijk gezegd ook geen Full HD materiaal. Tis natuurlijk ook maar net wat je het liefst met je TV wilt gaan doen....TV kijken, of gamen, of allebei :)
     
    Laatst bewerkt: 5 aug 2006
  6. Ryan Mckane

    Ryan Mckane Active Member

    Berichten:
    510
    Leuk Bevonden:
    2
    Ohjee, MS dit MS dat...in de praktijk heb ik dus heel iets anders gezien ;)
    Maar idd, je kan beter een Trust fotocamera kopen van 200 euro met ''6,4 Megapixel'' dan een Fuji met 2.0 ''Megapixel''. ;)
    Valt het kwartje?
     
    Laatst bewerkt: 5 aug 2006
  7. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik probeer je gewoon wat advies te geven hoor, ik wil je niks opdringen ofzo. Anders geef je gewoon toe een beetje eigenwijs te zijn als je het blijkbaar toch allemaal zo goed weet, scheelt ons weer een hoop tijd en moeite ;)
     
    Laatst bewerkt: 5 aug 2006
  8. Ryan Mckane

    Ryan Mckane Active Member

    Berichten:
    510
    Leuk Bevonden:
    2
    Ik heb niet om advies gevraagd hoor.
    Maargoed...ik zweer bij Panasonic.
    Ieder zijn ding, toch ?
     
  9. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat laatste heb je gelijk in. Veel plezier met je Panasonic dan :thumbs:
    Als je straks over 6 maanden maar niet komt klagen dat je achteraf gezien een toch bestwel verouderde TV gekocht hebt. Een gewaarschuwd mens telt voor twee weet je.
     
  10. pain of salvation

    pain of salvation Tetragrammaton

    Berichten:
    1.023
    Leuk Bevonden:
    0
    hehe, gaat nog leuk worden 14 ms}:] . Ik heb zelfs met me 8 ms soort last van ghosting bij onscherpe films op tv(maar dit valt op te lossen door digitaal te gaanO-)...
     
  11. pain of salvation

    pain of salvation Tetragrammaton

    Berichten:
    1.023
    Leuk Bevonden:
    0
    hm
     
  12. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja ach, je hebt het gehoord....reactietijden op een LCD zeggen niks :lol:
    Het heeft geen zin om in discussie te gaan met iemand die het zelf toch allemaal beter weet :b: I rest my case.
     
  13. Ryan Mckane

    Ryan Mckane Active Member

    Berichten:
    510
    Leuk Bevonden:
    2
    Idd.
    LCD's met lagere MS hadden last van sporen nalaten bij snelle beelden, de Panasonic met 14 MS had er geen last van. :b: (overal stond hetzelfde op).
    Hoe verklaar je dat dan ?
     
  14. pain of salvation

    pain of salvation Tetragrammaton

    Berichten:
    1.023
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat zei ik niet, lees maar opnieuw:lol:

    En hoe weet je dan dat de panasonic er geen last van hebt, kijk je er 24 uur naar dan?

    BTW ik zei het verkeerd: Door de zeer onscherpe beelden LIJKT het alsof ghosting zichtbaar is....

    Zo, dat probleem is ook weer uit de wereld geholpen, anders had ik allang een nieuwe tv...
     
    Laatst bewerkt: 5 aug 2006
  15. Ryan Mckane

    Ryan Mckane Active Member

    Berichten:
    510
    Leuk Bevonden:
    2
    Een winkel waar tig LCD's staan opgesteld en op basis van mensen die dat scherm hebben en veel informeren.
    Bovendien heb ik een 16: 9 bakbeest van Panasonic, beter kon je dus echt niet hebben op Loewe na.
    De ms zegt dus werkelijk niets over de techniek,beeldkwaliteit,duurzaamheid en design.
    En nogmaals, er stonden schermen met 12 en minder maar qua beeld vielen ze echt in het water en die hadden toch erg last van ''tearing/ghosting'' ondanks de ''snelle'' ms en de panasonic had er geen last van en alles zat het op hetzelfde kanaal en signaal dus ik maak me echt niet druk om die 14 ms.
     
    Laatst bewerkt: 5 aug 2006
  16. Grave

    Grave Gym Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.035
    Leuk Bevonden:
    520
    ^Kan me vinden in een aantal punten, maar sommige dingen kloppen niet.

    Een scherm van 6ms zal echt niet meer ghosting laten zien dan 1 van 14ms, dan kijk je niet objectief naar een scherm... niet dat de meeste mensen objectief naar een scherm kijken, want ze hebben meestal al 1 in gedachte voordat ze gaan kijken.

    Ten tweede kan je niks opmaken in een winkel waar tig staan opgesteld want je weet niet hoe ze onderling aangesloten zijn. Als de ene via scart gaat en de andere hdmi etc, dat is dus niet erg goed te beoordelen. Hoe vaak hoor je niet dat een scherm er bij de MM niet uitziet en thuis er 100x beter uitziet kwa beeld.

    En het blijft een kwestie van wat iemand zelf mooi vindt. Er zijn immers ook mensen die met gouden kettingen rondlopen;)
     
  17. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Het is een "soort" van Ghosting , maar het is behoorlijk irritant.
    Digitale tv is ook niet alles , veel zenders zijn nog steeds van slechte kwaliteit.
    Helaas kan de provider hier niets aan doen , zij krijgen het ook zo aangeleverd.

    De verschillen bijvoorbeeld tussen Film1 en (MGM , TCM en Hallmark) is enorm.

    Heb nu sinds 1 maand het HD-pakket van @Home en (HD1-NL
    - National Geographic HD ) zien er heel goed uit.
    Hoewel het bleed kwaliteit van National Geographic HD soms ook slecht kan zijn.
    Sinds ik het HD-pakket heb zijn de zenders Film1 en Sport1 ook geactiveerd ??
    Of deze zit standaard in de 2 maanden proeftijd of @home heeft een foutje gamaakt.
     
  18. JeePee

    JeePee Guest

    Ik heb een vraag over het beeldformaat van sommige films:
    Op elke DVD die wij huren en/of kopen staat er op de achterkant van het hoesje dat de film 16:9 is. Maar toch komt het vaak voor dat er bij het kijken van een film, zowel boven als onderin het scherm zich balken bevinden. De film lijkt dan een beetje op de verhouding die je in een bioscoop terug kan vinden. Ook heb ik veel plaatjes gezien van mensen met een HDTV die dan op een scherm een stukje van de E3 trailer van Halo 3 hebben staan, met aan de boven en onderkant twee dikke balken. Weet iemand hoe dit komt. Ik bedoel, niemand heeft toch een 25:9 beeldverhouding?
     
  19. ron

    ron The Am.Staff. Man

    Berichten:
    384
    Leuk Bevonden:
    0
    hebben jullie jezelf wel eens afgevraagd waar de lcd displays die in al die merken tv's zitten vandaan komen, er zijn echt maar 2 grote fabrikanten hoor....Philips & ??
     
  20. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Cijfers uit 2005.

    1. Philips/LG = 21,4 %
    2. Samsung = 20,9 %
    3. Taiwanese AU Optronics = 14,5 %
    4. Chi Mei Optoelectronics = ?
    5. Chunghwa Picture Tubes = ?
     
    Laatst bewerkt: 5 aug 2006
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina