Antwoord op surround/Dolby Digital vragen [Deel 8]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Graveheart, 1 feb 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. :: hmr`::

:: hmr`:: chris

Leuk Bevonden:
    0
    hmm das net jammer, want op de compu heb ik indd wel 5.1 en het klinkt heel goed! :)

2. joostpolletje

joostpolletje Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Setje verkopen. en de Logitech z5400 kopen!

3. Barto360

Barto360 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb een Canyon CN-SP51 5.1 surround sound set, werkt perfect op mijn pc. Nu wil ik hem eigenlijk wel op mijn Xbox 360 aangesloten hebben. Ik weet geen bal van al die kabeltjes enzo dus kan iemand misschien in lijpentaal 8) uitleggen óf ik mijn set op de 360 kan aansluiten en hoe dan wel?

Bedankt, Barto360 :)

4. Pyroclown

Pyroclown Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hier ben ik weer. Ik ben even nagegaan welke set ik het beste kan kopen (Creative GD580 of Logitech Z-5400) en ik heb nog een factor gevonden die een rol speelt. De set komt namelijk een een vrij lange en hoge kamer te staan (3 meter breed, 5 meter lang) en de tv en sub staan tegen de korte wand, het geluid wordt dus in de lengte de kamer ingestuurd. De stoelen staan aan de andere kant van de kamer (4 meter verwijderd van de tv dus). De ruimte heeft een puntdak, met als top ongeveer 4-5 meter hoog. Nu is dit akoestisch niet de beste ruimte. Dus vroeg ik me af, zou je het kwaliteitsverschil tussen de Creative en de Logitech in deze ruimte wel horen? Zoniet, dan kan ik beter de Creative kopen denk ik, toch?

5. SjoerdV NL

SjoerdV NL Hardcore Poster?

Leuk Bevonden:
    2
    Dmv een optische kabel, je receiver moet hiervoor wel een ingang hebben.

6. II Gamer II

II Gamer II ?! Hmmm ... !?

Leuk Bevonden:
    0
    Omdat je kamer niet tot aller kleinste behoord is Logitech Z-5400 beter keuze dan de Creative luidspreker set.
    Om het hellemaal aan je tevredenheid te stellen is de Z-5500 een meer dan Goed keuze wat betreft de geluidsdruk in verhouding met je kamer.

7. II Gamer II

Leuk Bevonden:
    0
    Omdat jouw luisprekers set Geen (decoder als) digitale ingangen heeft, zal deze Niet geschikt zijn om de digitale sorround formaten van de xBox te kunnen verwerken, wel als je PC een 5.1 geluidskart heeft.

Zouden aan de subwoofer rood en wit cinch ingangen aan zitten en deze niet bezet zijn dan kun je rood en wit van je xBox kabel aansluiten (Niet de gele kabel omdat deze de beeld overdracht naar je tv.).
    Wat het voor effect zal het hebben, dat weet ik helaas niet, als jouw luidsprekers set de ProLogic surround format ondersteund (mischien is er een ProLogic decoder ingebouwd?) dan zal het goed komen, wel eerst in de setup menu van je xBox digital uitgang uit zetten en de analoge ingangen aan zetten.

Succes !!!

Laatst bewerkt: 4 aug 2006
  8. Barto360

Barto360 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ok, bedankt voor de reaties, ik zal wel even wat dingetjes proberen en kijken of het lukt, dan meldt ik het hier nog wel even :)

Greetz Barto360.....O-)

9. metzman

metzman XBW's typverslaafde

Leuk Bevonden:
    0
    Mijn probleempie met me 5.1 set

Hoi medegamer. Ik heb een probleem met me 5.1 geluidsinstallatie. Hieronder staat het verhaaltje in het engels, omdat ik het ook bij engels forums heb geplaatst en naar de xbox support heb gestuurd. En heb effe geen zin om alles weer te vertalen . Dus hopelijk kunnen jullie het engels aan. Het gaat om een probleem met me optical geluids signaal naar me 5.1 setje:

Hi there,

I'm having problems with my surround sound system. It was working fine before but lately the Surround sound goes silent, and then my surround system leds switches back and forth from stereo to dolby digital and back every once in a while, like it's not getting a good signal from the optical cable anymore. It sometimes switches to dolby digital for half a sec with a white noise sound. The Optical cable is fine, I've checked the 5.1 system with my old xbox and no problems there. I use an advanced scart cable for my 360, so I also switched it to my standard 360 AV cable and same problems there. So I figured it must be the AV socket on the 360 self or an internal hardware problem. Does anyone have an idea what could be going on? Cuz playing 360 games with TV Stereo sound is soo dull compared to a nice 5.1 experience :p. Should I call the Microsoft Service desk for a possible repair, or could there be another solution for my problem?

Iemand nog suggesties? O-)

10. II Gamer II

Leuk Bevonden:
    0
    Als je zeker weet dat het niet de optisch kabel is (eventuel proberen met een ander kabel) dan kan het eventuel de advanced kabel van je xBox360 (kabelbreuk?) als de xBox360 zelf zijn (er kan ergens ih het apparaat een breuk of zelfs een sluiting aanwijzich zijn).
    Als je al alles geprobeert hebt, neem kontakt op met de xBox, het is gratis en het kan snel verholpen worden met eventuel een nieuw advenced kabel of een ander apparaat.

Laatst bewerkt: 4 aug 2006
  11. JKI

JKI Ik wil bolletje

Leuk Bevonden:
    0
    Het probleem kan ook zijn dat je optische kabel niet goed in de xbox zit. Probeer hem echt hard aan te drukken...

12. Smok3y

Smok3y Dark Souls!

Leuk Bevonden:
    277
    Hallo,

Kom net terug van vakantie,en heb ook een beetje nagedacht over mijn toekomstige set-up.

Ik ben van plan:

Denon avr-3806 receiver
    B&W fronts
    Rel q200
    Kef q9 c centerspeaker
    En eventueel nog 2 B&w,s boekenplank modellen achter.

Wat denken jullie ?

Good choice of niet.

Gr33tzz

13. CylonNL

CylonNL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Probeer die Center van Kef eruit te laten.
    Neem bv. een B&W Lcr 600 als center.
    Probeer het in ieder geval zo homogeen mogelijk te houden.
    Speakers uit dezelfde stal dus.

14. JKI

JKI Ik wil bolletje

Leuk Bevonden:
    0
    Ben van plan binnenkort bass-shakers te gaan kopen. Iemand al ervaring met deze dingen?

15. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Heb hem binnen 1 week voor terug gebracht naar de winkel.
    Het zijn leuke dingen voor even , maar daarna worden ze behoorlijk irritant.

Had de Bass Pump gekocht bij Conrad.

16. JKI

JKI Ik wil bolletje

Leuk Bevonden:
    0
    Had je er wel een filter tussen gezet zodat hij alleen bij tonen onder de 40hz ging trillen? Want als ze aan 1 stuk door trillen lijkt het me idd irritant...

17. joostpolletje

joostpolletje Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Zoals aangegeven, Hou je speaker bij een en dezelfde merk! Dit is erg belangrijk voor het geluid!!

Dus neem de tip van Gamer, en kijk naar de center van B&W

Voor de rest is het een goeie setup die je maakt, Met een sterke reciever, Welke serie neem je?
    Sub kan je ook nog eens naar velodyne kijken, Of de Quake serie van REL

18. Smok3y

Smok3y Dark Souls!

Leuk Bevonden:
    277
    @ joostpolletje

Bedankt voor de tip!
    En ben van plan voor de B&W 603 dm serie te gaan.
    Maar ik kan ze mischien van iemand 2ehands overnemen,dus nog even afwachten.
    Ben btw van plan om morgen de receiver via een i-netwinkel te bestellen,dus als ik die binnenkrijg,laat ik nog wel het een en ander weten.

Hoop trouwens dat het instellen niet al te moeilijk is ,omdat dit mijn eerste echte set word.
    (dus geen plug and play logitech z-5500;) )

19. JKI

JKI Ik wil bolletje

Leuk Bevonden:
    0
    Je eerste set? Dan begin je meteen goed:thumbs: !
    Hoe ben je trouwens aan het idee gekomen om de B&W's te kopen en niet een ander merk? Heb je ze beluisterd, of alleen maar reviews bekeken?

20. Smok3y

Smok3y Dark Souls!

Leuk Bevonden:
    277
    Eigenlijk alleen maar reviews gelezen.
    Want weet eigenlijk niet waar ik dat zou kunnen beluisteren.
    Ik ben hier in Utrecht al naar een aantal hifi zaken geweest,maar die verkopen speakers heeeeeeelll ver boven mij budget!!
    Dus dan heeft het al geen zin meer om voor een demo te vragen.
    En de plaatselijke mediamarkt die deden dat niet zo snel.
    (zo kwam dat tenminste bij mij over)

Dus als ik van de reviews uitga doet de B&W het wel goed.
    Wil echt dat bioscoopgeluid in m,n kleine kamer brengen.
    En de speakers uiteraard ook aan m,n xbox360 koppelen zodat ik games lekker in goed dd 5.1 kan beluisteren.\o/

Het liefst zou ik ook nog een hitachi beamer willen (de pj-tx200)
    Maar daar is m,n kamer jammer genoeg nog te klein voor.
    Dus tot die tijd nog even alles op m,n lcd scherm doen van samsung.

Edit:

Ik had trouwens nog een kleine vraag.
    Veel van jullie zeggen dat het een beetje hoofdregel is dat je speakers allemaal van hetzelfde merk moeten zijn.
    Maar op forums en bijv www.mijnhometheater.nl zie ik dat veel mensen bijv. 2 fronts hebben van merk a en een center van merk b enz.

Dus zou iemand me dat een beetje kunnen uitleggen?

Sorry als ik zo veel vraag maar omdat ik van plan ben binnenkort toch de aankopen te doen,wil ik het zeker weten ;)

Laatst bewerkt: 7 aug 2006
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina