De HDTV Thread [Deel 6]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Arjan, 5 jun 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Benson

    Benson Kriepkriep

    Berichten:
    1.360
    Leuk Bevonden:
    7
    Helaas doet het zoomen dan meteen het laatste beetje beeldkwaliteit dat een pc dvd-lezertje uitspuugt teniet...
     
  2. Ryan Mckane

    Ryan Mckane Active Member

    Berichten:
    510
    Leuk Bevonden:
    2
    Nou, een kameraad van me heeft de 32LX500 gekocht van Panasonic.
    Heb nu dus het verschil gezien tussen Samsung en een HD Deluxe van Panasonic, het verschil is groter dan groot.
    Logisch ook gezien de prijs, maar Panasonic is nu eenmaal 1 van de betere merken op het gebied van schermen.
    Zie nu net dat Panasonic ook hoog aangeschreven staat op kieskeurig.nl.
     
  3. 360man

    360man Active Member

    Berichten:
    1.593
    Leuk Bevonden:
    46
    @benson
    kwaliteit ligt toch niet aan de dvd speler? maar aan de pc, videokaart, tv-out etc.
     
  4. Benson

    Benson Kriepkriep

    Berichten:
    1.360
    Leuk Bevonden:
    7
    oooohhh ja dan moet het wel kloppen 8)
    Als jij het zegt...
     
  5. 360man

    360man Active Member

    Berichten:
    1.593
    Leuk Bevonden:
    46
    het is een vraag. Jij zegt het.
    maar als je een dvd vanaf de HD afspeelt komt er geen dvd speler aan te pas. Dus lijkt me logisch dat de dvd speler alleen de gegevens leest en niks te maken heeft met de kwaliteit.
     
  6. Benson

    Benson Kriepkriep

    Berichten:
    1.360
    Leuk Bevonden:
    7
    Hehe, ja sorry was denk ik een beetje chagrijnig O-)

    Laat ik het anders formuleren: dat dacht ik dus ook. Bijvoorbeeld, een cd speler leest digitale data, stuurt het digitaal naar een amp en die maakt er muziek van - Kan logisch gezien dan eigenlijk (vrijwel) geen kwaliteitsverlies in de speler zelf zijn...
    Dit dacht ik totdat ik een échte dure cd speler hoorde spelen en deze kon vergelijken met een normale dvd speler!
    Het verschil is er denk ik omdat de data die op een cd/dvd staat toch omgezet wordt in de speler zodat een ander component er iets mee kan ofzo?

    Een goede dvd speler kost ook veel geld, en er zitten behoorlijke verschillen tussen. Een goede lezer en een hoogwaardig loopwerk etc. kost nou eenmaal veel geld omdat het erg precieze apparatuur is.
    Er zit dus wel verschil tussen een echt goede dvd speler en een dvd brandertje van €40... Hoe groot het verschil is hangt natuurlijk ook af van de andere componenten.

    Zo, das beter :D
     
  7. Aquilas

    Aquilas Active Member

    Berichten:
    382
    Leuk Bevonden:
    0
    Vraagje; sommige mensen willen per sé een HDMI ingang i.p.v. DVI met HDCP. Dit maakt toch niet zo heel veel uit? Met DVI heb je eventueel een simpele converter nodig, maar dat is toch niet zo'n probleem of wel?

    Mijn oog is trouwens op de LE27T51B gevallen, alleen is dit wel de budgetreeks van de Sony. Alleen weet ik niet wat nu het probleem is want de specs etc zijn goed. Het belangrijkste is voor mij het HD beeld (voor PC en Xbox 360), het beeld van analoge ingangen moet redelijk zijn maar hoeft niet perfect te zijn. Weet iemand of het dan is aan te raden? De TV kan ik voor 600 euri krijgen..
     
  8. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Kun je geen linkje posten naar de specs van deze TV ? Dan kan ik ff kijken voor je :)
     
  9. Benson

    Benson Kriepkriep

    Berichten:
    1.360
    Leuk Bevonden:
    7
    Budget model van Sony? :D

    Heeft geen DNIe dus das al een pluspunt :D Kan alleen de reactietijd niet vinden en het contrast is wat laag. Zal geen wereldprestaties geven maar het doet iig wat het moet doen...
     
  10. Ed Fisher

    Ed Fisher Active Member

    Berichten:
    5
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb nu een verrotte Samsung LE26R41B, het bekende Tearing probleem (softwarefout), alleen maar geknoei met dat stelletje badgasten van Samsung, als het er ooit van komt dat ik een nieuwe TV mag uitkiezen in de winkel, NEVER BUY SAMSUNG AGAIN, wat een GIGANTISCH SLECHTE SERVICE!!!
     
  11. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Voordelen van HDMI !!

    * Brede ondersteuning van Studio's en Industrie Hitachi, Matsushita Electric Industrial(Panasonic), Philips, Sony, Thomson, Toshiba, FOX, Universal, Warner Bros, en Disney.

    * Beeld en Geluid door een kabel.

    * Geen compressie van data - Geen kwaliteitsverlies.
    Zoals het geval is bij FireWire (IEEE 1394).

    * Geen Analoge - Digitale en Digitale - Analoge conversie nodig.
    Voor kopieerbeschermingsmaatregelen is het nodig de digitale beelddata van een DVD schijfje in een DVD speler te converteren naar analoge beelddata binnen in de apparatuur. Vervolgens bij weergave wordt het signaal terug geconverteerd van analoge naar digitale beeldkwaliteit. Waarna de consument het soms ook weer converteerd om het op zijn oude TV te bekijken. Dit brengt allemaal verlies met zich mee. Bij HDMI is dit niet meer.
    Hoge Bandbreedte-verwerkt alle Digitale formaten.

    * Audio data tot 192 KHz, 24 bits, 8 kanalen.

    * Video data tot 165 MHz.

    * Snelle overdrachtsnelheid 5 GB per seconde.
    Geen last meer van bewegingsstoringen in het beeld bij snelle bewegingen.

    * Compatibel van HDMI naar DVI.

    * Flexibele aanstuurmogelijkheden door bi-directionele(2 kanten op) data-overdracht.

    * Reserve ruimte reeds ingebouwd voor nieuwe ontwikkelingen in de toekomst zoals beveiligingen tegen kopieeren.

    * Zowel HDMI als Component zijn als signaal geschikt voor HDTV tot en met 1080p.
     
    Laatst bewerkt: 7 aug 2006
  12. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    A case of bad luck, en in dat geval helaas een slechte service....zoals ik van meerdere mensen begrepen heb. Dat wil overigens niet zeggen dat de service van Samsung over z'n algemeenheid slecht is. Mensen die niet tevreden zijn met de aankoop van een product, om wat voor rede dan ook en welk merk dan ook, zijn (in hun ogen uiteraard terecht) minder tevreden met het merk, dan iemand die geen problemen ondervindt. That's the way the cookie crumbles....ofzoiets :)

    EDIT : Post bedoeld naar aanleiding van die van Ed Fisher.
     
    Laatst bewerkt: 7 aug 2006
  13. Aquilas

    Aquilas Active Member

    Berichten:
    382
    Leuk Bevonden:
    0
    Maar als DVI compatibel is met HDMI dan is dat toch geen probleem? Kun je toch ook een TV kopen met alleen DVI?
     
  14. Grave

    Grave Gym Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.035
    Leuk Bevonden:
    520
    Jup, geen probleem:) ;) Mijn 'tvtje' die binnen 14 dagen komt heeft ook dvi etc, geen hdmi, maar dat maakt niet uit aangezien hdmi alleen maar dvi is met digitaal geluid in 1 aansluiting, maakt dus verder helemaal niks uit:)
     
  15. Aquilas

    Aquilas Active Member

    Berichten:
    382
    Leuk Bevonden:
    0
    En weet iemand wat over de LE27T51B van Samsung?
    Bedankt alvast.
     
  16. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Kijk eens op de pagina hiervoor....
     
  17. Aquilas

    Aquilas Active Member

    Berichten:
    382
    Leuk Bevonden:
    0
    Typo ;)

    Maar het contrast 2000:1 is toch meer als zat lijkt me?
    Want veel tv's hebben slechts 600:1 ofzo. En deze heeft ook:
    Dynamic Contrast : Automatically detects the input visual signal and adjusts to create optimum contrast.

    De response time ben ik ook ff aan het zoeken.

    En wat is het pluspunt dat 'ie geen DNIe heeft? Zorgt toch voor beter beeld ofzo...

    EDIT 2:
    De response time is 12ms volgens Pixmania (een webshop). Maar ik kan het niet op de officiële website vinden van Samsung. En hij heeft 16.7 Miljoen kleuren, dat zal ook wel goed zijn, toch.
     
    Laatst bewerkt: 7 aug 2006
  18. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Een apparaat met HDMI zou je zonder problemen moet kunnen aansluiten op een LCD met alleen DVI-D.

    Kwam nog het volgende info tegen.

    Invloed van kabel kwaliteit

    Kan zijn dat een kabel probleemloos bij de ene apparatuur combi werkt maar bij een ander geen beeld geeft. DVI heeft hier iets minder problemen mee, HDMI is hier gevoeliger voor.

    Goed voorbeeld zijn de Samsung HD-decoders.
    Samsung LCD + Samsung HD-decoder + Oehlbach HDMI kabel werkt perfect samen.

    Maar bij een andere merk LCD + Samsung HD-decoder + Oehlbach HDMI zijn er bijna altijd problemen.

    Hoewel er internationale afspraken zijn gemaakt wat betreft de HDMI norm , zijn er nog steeds veel problemen tussen de verschillende merken.

    Met de responce time moet je heel erg uitkijken.
    Veel Merken zeggen er niet bij als het nu Black to White is of Gray to Gray.

    De responce time van Black to White ligt een stuk hoger dan die van Gray to Gray.
     
    Laatst bewerkt: 7 aug 2006
  19. JeePee

    JeePee Guest

    Tja, als je echt kwaliteit wil en geld maakt je niks uit dan kan je beter voor een Plasma van Phillips, Panasonic of Pioneer gaan. Dán heb je pas kwaliteit :b:
     
  20. Grave

    Grave Gym Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.035
    Leuk Bevonden:
    520
    Weet iemand waar de Monster gamelink 360 vga cable nog ergens voor een redelijke prijs te koop is? Met het liefst nog een monster optical erbij.

    [​IMG]



    Zit nog te twijfelen welke kabel te halen, m'n lcd die binnen komt heeft een dvi ingang, dus laat de kabel via die dvi gaan, met een dvi/vga opset stukje kan ik deze kabel eraan hangen. Zou er een verschil tussen componenten en de vga kabel zijn kwa beeldkwaliteit of zou dat hetzelfde moeten zijn?
     
    Laatst bewerkt: 8 aug 2006
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina