Antwoord op surround/Dolby Digital vragen [Deel 8]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Graveheart, 1 feb 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. diemario

diemario Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    mijn front specs:

wharfedale delta 50.2
    75 watt
    8 ohm
    87 db

het freq bereik weet ik niet
    oude boxen (1984) dus er staan weinig specs op het internet
    maar ze klinken echt fantastisch!!!

Laatst bewerkt: 8 aug 2006
  2. jackie brown JR

jackie brown JR Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ik heb een vraag... ik heb net een nieuwe tv maar ik wil mijn boxen van mijn radio op de tv zien te krijgen maar ik ben niet zo slim met dat spul... ik heb al geprobeerd om met een rode en witte draad het geluid van de tv over de boxen te krijgen maar dat lukte op de een of andere manier niet. ook kan ik hem niet in de 360 drukken... voor ik de 360 had deed ik de draden in mijn dvd speler. toen had ik wel geluid als ik dvd's keek.. iemand miss enig idee wat ik kan doen? anders moet ik toch maar een goedkoop 5.1 setje kopen.

3. SjoerdV NL

SjoerdV NL Hardcore Poster?

Leuk Bevonden:
    2
    Die dingen op je tv voor de rode en witte draad zijn waarschijnlijk audio ingangen, daar zal niet veel geluid uit komen.

Als je die rode en witte draad nou op de rode en witte draad van je 360 duwt zal je wel geluid krijgen.

Ik hoor het wel als het niet lukt, probeer anders wat foto's te maken voor de duidelijkheid.

Mvg,

Sjoerd

4. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Hé Tukker waar woon je eigenlijk.

Bij Hifi Studio City in Enschede (Hobo) verkopen ze regelmatig 2e handse speakers.

http://www.hobo.nl/webwinkel/catalog/home.php

5. joostpolletje

joostpolletje Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Sjoerd heeft de andere beantwoord!

Je gebruikt de reciever simpelweg als splitter, Je sluit niet je TV erop aan. Maar bronnen die HDMI gebruiken. Dit worden inputs. Bijvoorbeeld een DVDspeler met HDMI en de PS3 ofzo. Deze twee gaan naar de reciever en vanuit de reciever een HDMI kabel naar de TV.

Dit heeft het voordeel dat je meerdere apparaten kan aansluiten op je TV, Kwaliteit wordt en niet beter op. Maar ook niet veel minder, tuurlijk geld hoe minder omwegen hoe beter beeld, Maar met een switch blijft het beeld nog steeds prima. Dus net zo goed.!

Jackie Brown:
    Omschrijf het eens beter!

Laatst bewerkt: 8 aug 2006
  6. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Wat bedoel je met goedkoop.
    Voor de Xbox360 heb je een setje nodig met een ingebouwde digitale versterker.
    Je bent dan minimaal € 250 kwijt.

7. joostpolletje

Leuk Bevonden:
    0
    correctie 200... Logitech Z-5400

8. Joopie

Joopie Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    hallo.

Ik heb een probleempje:

Ik heb vandaag bij de mediamarkt een Onkyo TX SR603E gekocht.

Het is een show model..dus goeie korting gekregen.

Alleen nu kwam ik thuis..ding aansluiten, en nu wou ik de volume omhoog draaien..werkt die verdomde knop niet goed=(

hij slipt door zeg maar.

Is dat makkelijk te verhelpen? of ben ik em door dat kleinigheidje een paar weken kwijt?|:-

9. diemario

diemario Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    is de jbl psw800 (subwoofer) goed???

10. Smok3y

Smok3y Dark Souls!

Leuk Bevonden:
    277
    Dank je wel voor de goede uitleg,
    En "raptor" bedankt voor de andere 2 vragen:thumbs:
    Ik ga morgen trouwens even naar hobo-hifi in amersfoort met me vriendin en dan even een beetje rondkijken,ik ben beniewd!!

11. joostpolletje

Leuk Bevonden:
    0
    Smokey:
    Geen dank, Laat je maar goed informeren. Goed van je dat je voor een luistersessie gaat. Ben benieuwd hoe je mening gaat veranderen. Laat het even weten.

Joopie
    Had je dit niet gecheckt... Altijd ff de spullen nakijken. Ieder geval, je kan even kijken of je het "dopje" er voorzichtig af kan krijgen. Anders toch ff naar reperatieservice. En dat zal binnen paar werkdagen wel verholpen kunnen worden.

12. Schranseman

Schranseman Heeft altijd honger

Leuk Bevonden:
    0
    HOBO in amersfoort is een prettige zaak. Als je aangeeft wat je wensen zijn en wat je budget is helpen ze je echt prima. Goede ervaring mee.

PS.
    Ze hebben er alle monsterkabels in de aanbieding.

13. ThaBEN

ThaBEN Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik zit eraan te denken om een geluidsetje voor me xbox 360 te kopen. Ik heb in gedachten de Logitech Z-5500 voor rond de 300,-

Iemand ervaring hoe deze op de 360 werkt?
    En wat heb ik nog meer nodig om 5.1 te krijgen met dit setje op me xbox360?

Speciale kabel?
    Ben nogal een newby met geluid setups.

Ik bezit trouwens ook nog een HDTV de Toshiba WL66Z.
    Misschien dat je hier ook nog iets mee kan betreffende mijn vraag.

Mocht iemand mij voor dezelfde prijsklasse een beter systeem kunnen aanraden dan hoor ik dat ook graag :9

Laatst bewerkt: 9 aug 2006
  14. joostpolletje

Leuk Bevonden:
    0
    Om je 360 erop aan te sluiten heb je een Optische kabel nodig. Kosten rond de 15 a 20 euro voor eenn budget kabel.

Er zijn heel veel mensen hier met Logitech setjes.. En allemaal zeer positief, Ze leveren goeie kwaliteit voor hun prijs, Voor dit budget vind je niet heel veel beter. Mischien nog de setjes van tuefel.

Is dit echt de top van je budget? Of kan je er nog zo'n 200 bij doen?

15. Arjan

Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Oké, zag de Magnat 25A namelijk bij Correct voor €199,- staan, dus vandaar dat ik hem noemde :). De reden dat ik eigenlijk de specs van je frontspeakers wilde weten, is dat ik me afvraag, of een nieuwe sub binnen jouw budget, je fronts aan kan vullen.

De Magnat Monitor 200A heeft circa 75W RMS aan vermogen en een frequentie bereik van 20Hz t/m 200Hz. Grote kans dat die 20Hz bij het -10dB of -12dB punt ligt, dus waarschijnlijk gaat deze sub linear tot 35 á 45Hz.

De JBL PSW800 heeft circa 80W aan vermogen, en een frequentie bereik van 45Hz t/m 150Hz. JBL kennende ligt die 45Hz bij het -3dB punt, dus zal ie linear tot zo'n 50Hz gaan.

Het LFE kanaal (.1 in 5.1) heeft een frequentie bereik van 20Hz tot 120Hz. Een sub (andere speakers ook) geven frequenties op bepaalde niveaus weer, de geluidsdruk in dB. Niet elke sub kan het volledige bereik van het LFE kanaal op dezelfde druk weergeven. Om deze verschillen kenbaar te maken wordt er met -xdB punten gewerkt. Deze punten geven dus aan, dat de geluidsdruk xdB is afgevallen bij die frequentie, dus zachter is geworden t.o.v. het nulpunt.

Dus vandaar dat ik graag wilde weten hoe laag je frontspeakers gaan :). Het zou goed kunnen dat dergelijke subs niets aanvullen, omdat je fronts beter zijn. Maar jammer dat je de specs niet weet, ik kon het ook niet vinden op Google.

16. ThaBEN

ThaBEN Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Is de top maar toch wel benieuwd wat je in gedachten had voor 200 meer

17. joostpolletje

Leuk Bevonden:
    0
    Dan zou je een tweedehands setje krijgen, bijvoorbeeld een Denon reciever, met een 5.1 set boxen.

Ik heb nog een 5.1 setje te koop voor 225euro
    En een recievertje van denon tweedehands rond de 200
    of een Nieuw budgetmodel van Pioneer rond de 250 euro

Dan heb je echt een betere set dan een logitech setje, Ik had misgecalculeerd. Je bent dan iets meer dan 100euro meer kwijt, Maar dit zal zeker ten goede komen.

Reciever met veel meer mogelijkheden en aansluitingen, En een betere speakerset.

18. dynamike

dynamike i love astrid

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben weer terug van vakantie en heb ff de pagina's doorgelezen die ik heb gemist. Ik wil even reageren op de pics van Arjan's Banaanstekkers. Ik zie dat de draden uit de achterkant komen :eek: Ik dacht dat bij dit type de draden in dat gat aan de zijkant moesten. Daarom heb ik een tijdje geleden van mijn aankoop afgezien, omdat ik draden uit de zijkant lelijk vind. Maar zoals Arjan ze nu heeft vind ik het zeker wel mooi.

Hoe zitten de draden nu precies bevestigd in de binnenkant dan? Is dat dan ook zo bij die Profigold PGA8103 dingen? Want ik dacht ergens gelezen te hebben dat die draden in de zijkant moesten bij deze?

Mischien weet II Gamer II dit? (omdat hij me deze pluggen een tijdje geleden had aangeraden op dit forum)

19. Arjan

Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Omdat m'n speakersnoer met mantel redelijk fors is, blijft het goed vastzitten wanneer ik het via de achterkant doorvoer. Dus ik heb de acherkant van de banaanstekker losgedraaid, dan het snoer erin gestopt totdat de blote kern ongeveer 5mm boven het schroefdraad uitstak, en vervolgens de banaanstekker weer in elkaar gedraaid. Hierdoor werd de kern samengedrukt tussen het schroefgedeelte en het contactpuntje van de plug :).

Misschien een beetje vaag, zal eens kijken of ik vandaag een foto'tje kan maken :).

20. Smok3y

Smok3y Dark Souls!

Leuk Bevonden:
    277
    Nou ik kom net thuis.
    Heb namelijk zojuist een bezoekje gebracht aan hobo-hifi (in amersfoort)
    En ten eerste moet ik zeggen: Wat een service!!!_O_
    Ik werd heel vriendelijk behandeld en al de vragen die ik had kon ik kwijt.

Heb daarna nog een luistersessie gehad.
    De B&W speakers werden aan een denon avr 3806 gekoppeld,mocht vervolgens wat cd,s uitkiezen(chilli peppers dan maar;) )

EN toen eindelijk luisteren.
    En er waren 2 speakers die ik erg mooi vond en dat waren de B&W speakers en de dali speakers.
    Waar de B&W een erg warm akoestisch geluid gaf,was de dali wat helderder en harder.
    Ik vond het erg moeilijk om te beslissen welke ik nu mooier vond,dus ik zal zeker nog een paar keer langskomen om een luistersessie bij te wonen.

ook had ik gevraagd of ik een keer mocht luisteren als alles in dolby digital werd aangesloten,en ook dat was geen punt.

Al met al winkel en personeel zeer goed,en joost bedankt voor de tip erg goede zaak.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina