Vragen over nieuwe pc en/of onderdelen [Deel 7]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Arjan, 5 jun 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MiGilleS

MiGilleS Green Mile User

Leuk Bevonden:
    0
    Moooi :) bedankt :D

Ik heb nu een videokaart gekocht:

http://www.alternate.nl/html/shop/productDetails.html?artno=JAGS58&

en dit zijn de uitgebreide specs:

Type AGP

Ondersteunde AGP-Standaarden AGP 4x
    AGP 8x

Stroomaansluiting Max. verbruik ca. 30,6 Watt (bij volledige belasting)

Grafische chip Type Radeon X1300
    Snelheid 450 MHz
    Pixel-Pipelines 4

Geheugen Capaciteit 256 MB aanwezig
    Type DDR2
    Snelheid 500 MHz
    Interface 128 bit

RAMDAC 1. RAMDAC 400 MHz
    2. RAMDAC 400 MHz

Resoluties 1024x768 @ 200 Hz
    1280x1024 @ 170 Hz
    1600x1200 @ 120 Hz
    2048x1536 @ 85 Hz

Uitgangen 1 x VGA, 1 x DVI-I, S-Video

MPEG2 Weergave Ja
    Encoding Nee

Drivers Windows 2000, Windows XP

Toebehoren Handleiding, ATI Catalyst Drivers CD

Opmerkingen Passief

Overige informatie Middels een adapter is de DVI uitgang te gebruiken als VGA uitgang.

Garantieperiode 24 maanden

Woooeiii :9

wordt deze kaart BTW wel ondersteund bij Battlefield 2 ?

2. Pegas

Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    22
    Had dan €10 meer uitgegeven aan een Geforce 7600 GS. Die kaart presteert minstens 2 keer zo goed als de X1300. In zwaardere games wordt het zelfs 3x zo goed.

BF2 ondersteunt de X1300.

3. ryan23

ryan23 Spartan23R

Leuk Bevonden:
    1
    ja, of had dan een X1600Pro genomen, ok is (veel) slechter dan een 7600GS maar wel een naam +300. (1300 + 300 = 1600 8))

pegas :cool: weet jij mss de antwoord op me vraag van een bladzijde trg? dan kan ik nu meteen beginnen :D

Laatst bewerkt: 9 aug 2006
  4. MiGilleS

MiGilleS Green Mile User

Leuk Bevonden:
    0
    nee was 30 euro duurder... en ik wil gewoon Battlefield 2 spelen op zijn hoogst of bijna het hoogst en dat kan met deze kaart zeiden ze :)
    het ging me er alleen om dat ie werd ondersteunt en ik hoor dus net van wel :D

5. ryan23

ryan23 Spartan23R

Leuk Bevonden:
    1
    om bf op z'n hoogst te kunnen spelen is wel 2gig MB Ram aangeraden d8 ik :)
    30 euro duurder?? |:- ok niet dat ik opwindend word van het merk 8) :+

6. MiGilleS

MiGilleS Green Mile User

Leuk Bevonden:
    0
    oow lol ik heb 1024 MB :9 nouja dan maar anders :9

hhaha maare het enigste verschil tussen mijn X1300 PRO en "de" 7600 is Geheugen Capaciteit 256 MB aanwezig
    Type DDR2
    Snelheid 800 MHz <---
    Interface 128 bit

de snelheid... meer niet...

woops verkeerde gekeken *shame*

PS alnog alleen de snelheid is wat hoger...

maar is deze die ik nu heb nou gewoon goed of is ie eigelijk best slecht ?

7. Pegas

Leuk Bevonden:
    22
    Ik weet niet van buiten hoe een fan moet hanger, maar ik sluit ze aan en ik voel naar waar de lucht vliegt.

Of de fan naar binnen of naar buiten moet blazen hangt van de plaatsing vanaf.

EDIT: Heb bij mij gekeken en de kant met de "paaltjes" is de kant waaruit de lucht wordt geblazen.

BF2 met een X1300 op het hoogste :x. Met mijn 6600 GT (beduidend beter dan de X1300) ging dat niets eens dus laat staan met een X1300.

@ryan23: Wat is er mis met Club3D? Het is nu niet de bekendste naam ofzo, maar het is een merk zoals een ander.

8. ryan23

ryan23 Spartan23R

Leuk Bevonden:
    1

maar ook het type geheugen, 7900 heeft GDDR3, interface van 256Bit, en meer pipelines (vooral dat laatste is een groot verschil in performance).

Maar om nou 150 euri voor een 7900 meer te tellen vind ik zelf niet nodig, als je maar fijn kan gamen :) (heb zelf een overclockte 6800XT, doet het goed al zeg ik het zelf :9)

edit @Pegas, heb ff de fan met me hand gedraait en voel de wind aan één kant, dus nu weet ik wel hoe ik ze erin moet zetten ty. :)
    Club3D, hoorde dingen over dat ze met de standaart koeler vaak overhit raken enz. maar kan per kaart liggen :)

9. MiGilleS

MiGilleS Green Mile User

Leuk Bevonden:
    0
    ja nouja ik bedoelde de 7600 GS en die is ook gewoon DDR2 en heeft echt de zelfde speccs behalve dan dat ie 400-800 heeft en mijne 450-500 :) so no problem ;)

10. Pegas

Leuk Bevonden:
    22
    De core van de 7600 is helemaal anders (architectuur). Met anders bedoel ik dus dat de 7600 meer pipelines, TMU's en al de rest van die dinges heeft.

De 7600 heeft gewoon een totaal ander GPU dan de X1300 en daarom kan je helemaal niet afgaan op alleen maar cijfertjes.

@ ryan23: Club3D gebruikt gewoon de reference koeler (zoals de meeste fabrikanten) dus het zou mij verbazen moest de koeler slecht zijn. Het kan natuurlijk wel zo zijn dat ie juist op die kaart niet goed gemonteerd stond. Dat kan overigens bij elke fabrikant gebeuren.

11. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Offerte voor mijn monsterje zojuist aangevraagd bij Informatique....wat een gedoe zeg :eek: Ik kon niet eens al mijn onderdelen in de keuzemogelijkheden terugvinden/toevoegen, dus ik heb er een stel apart bij "Opmerkingen" moeten vermelden :lol:

Ben benieuwd :)

12. McSparkle

McSparkle Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    1.189
    Even over het plaatsen van een fan hè. D'r staan op 9 van de 10 fans met 2 pijltjes aangegeven; De draairichting van de fan, en de airflow kant.

Succes :)

13. Pegas

Leuk Bevonden:
    22
    Komt ervan als je zo'n configurator gebruikt. Bovendien weet jij welke onderdelen jij gaat kopen, dus waarom gewoon niet ff zelf de onderdelen kiezen (dus zonder zo'n configurator ding).

14. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Omdat volgens Informatique assemblage alleen mogelijk is door een offerte aan te vragen. Ik had idd eerst gewoon alle onderdelen los in de winkelmand gegooid, maar kon daarna bij bestellen niet kiezen voor de optie assembleren. Heb ze daarover een mailtje gestuurd, het antwoord luidde dat ik maar een offerte moest aanvragen.

Nja dan maar zo, anders had alles al in de bestelling gestaan. Ik vind het ook een beetje een stomme omweg, mja als het hun manier van werken is....

15. Pegas

Leuk Bevonden:
    22
    Idd een stomme werking. Kun je niet bij een gewone bestelling een opmerking plaatsen zodat je daar de assemblage kunt vermelden?

16. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Had misschien ook gekund jah :) Mja ik wacht nu wel gewoon eerst het antwoord op die offerte af, ik ga sowieso niet van onderdelen veranderen omdat ik zeker weet dat alles met elkaar moet werken....tenminste, dat weet ik ook dankzij jullie hehe :+

En dan te bedenken dat ik vorige maand nog perse voor een Alienware wou gaan. Had me ongeveer net zo veel gekost, maar dan had ik niet zo'n dik systeem gehad als nu :b:

17. McSparkle

Leuk Bevonden:
    1.189
    Waarom is dat Alienware nou zo duur dan ?

18. Pegas

Leuk Bevonden:
    22
    Vooral de naam, maar ook een beetje het design. Maar dat design kan je gemakkelijk ook zelf doen/vinden :D.

19. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind die Coolermaster Stacker 830 die ik straks als behuizing ga hebben er anders ook wel strak uitzien....ook wel futuristisch :)

Het zou eerst de Lian-Li PCV2000 geworden zijn, maar die hadden ze niet bij Informatique.

20. McSparkle

Leuk Bevonden:
    1.189
    Is dat nou met of zonder window ?

Met zo'n krachtpatser moet je wel kunnen zien wat er inzit :cool::+

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina