Antwoord op surround/Dolby Digital vragen [Deel 8]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Graveheart, 1 feb 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. joostpolletje

    joostpolletje Active Member

    Berichten:
    1.393
    Leuk Bevonden:
    0
    Hey,

    Leuk om te horen... Zie je wel dat zo'n luistersessie belangrijk is.. Nu ben je bijna op het punt dat je andere speakers gaat nemen.

    TIP:
    Neem een DVD mee met een stukje die je goed kent, vaak heb geluisterd en ga vervolgens naar de winkel toe. Laat dit stukje afspelen en luister elke keer het verschil
     
  2. SjoerdV NL

    SjoerdV NL Hardcore Poster?

    Berichten:
    2.135
    Leuk Bevonden:
    2
    Zo, net terug.

    Tijdje terug zag ik al dat er een BBC bij was gekomen in een winkelcentrum hier in de buurt, maar nooit meer aan gedacht. Net ff naar binnen gedoken, wat een zaak. Een muur van weet ik veel honderd meter lang met alleen maar LCD's, schitterend. Volgens mij zaten ze ook redelijk laag met de prijs, dit weet ik echter niet zeker, binnnekort es vergelijken.
    Hun high-end (daar reken ik de spullen van Joostpolletje, Mike, Gamer en smokey onder) was redelijk beperkt. Gok dat ze een receivertje of 20 hadden staan, niet echt dure modellen. Speakeraanbod was ook redelijk beperkt, ze hadden niet eens Monitor Audio's :eek: (dit is natuurlijk ook niet zo vreemd;)).

    Hun kabelaanbod van Monster was echter wel redelijk uitgebreid. Diversie THX-gecertificeerde scartkabels van 150,- euro langs zien komen. Denk dat ik daar mn Coax kabeltje even haal als een deal die ik nu heb op htforum niet doorgaat. Daarbij komt gelijk de vraag bij mij op. Profigold of Monster? Die profigold kan ik voor een euro of 15 tweedehands krijgen, geloof dat een Monster op 25 euro ofzo zat. Wat zouden jullie doen?

    Helaas waren mn moeder en mn zusje ook mee, die doken al snel de hoek in met magnetrons, wasmachines ed. Maar ik ga er nog een keer in mn eentje heen, kan daar zo een paar uur doorbrengen.

    Mvg,

    Sjoerd


    Btw, fijn te lezen dat je het leuk vond smokey. Succes ermee!
     
  3. dynamike

    dynamike i love astrid

    Berichten:
    2.702
    Leuk Bevonden:
    0
    Oke, ik denk dat ik het wel snap. Het gedeelte wat er achter ingeschroefd is, is dus helemaal hol naar voren toe. Eigenlijk zouden de snoeren dus in de zijkant gevoerd moeten worden, maar zo via de achterkant is een veel mooier ogende oplossing...

    Ik zou dus even moeten uitvinden hoe dat zit bij die Profigold 8103 dingen, want volgensmij had ik gelezen dat die schroeven daar niet helemaal hol waren naar voren toe. Mischien weet II Gamer II dit. (anders een ander mooi model vinden met achteringang)

    edit: Aaah, fotootje inculsief kabel gevonden:

    [​IMG]

    Ziet er toch niet zo slecht uit :9
     
    Laatst bewerkt: 9 aug 2006
  4. II Gamer II

    II Gamer II ?! Hmmm ... !?

    Berichten:
    183
    Leuk Bevonden:
    0
    Hi, Mike

    Aan deze ProfiGold bananstekkers moet de kabel door de zijkant gevoerd worden, wil je het door de achterkant gevoerd hebben dan wordt het toch naar een ander model / type zoeken.

    Mischien kun je aan Arjan vragen waar hij zijn bananstekkers gekocht heeft?

    Ps. Goed van de vakantie genoten?
     
  5. Benson

    Benson Kriepkriep

    Berichten:
    1.360
    Leuk Bevonden:
    7
    Saturn Zuidplein, €5 per 4 als ik me niet vergis ;)
     
  6. II Gamer II

    II Gamer II ?! Hmmm ... !?

    Berichten:
    183
    Leuk Bevonden:
    0
    Het ziet inderdat niet slecht uit, bijna het zelfde als bij mij.

    Wat Benson vermeldt, toch noch Goed prijs.

    Ps. Als ik eenmaal voor een digitale cam heb gespaard (het is wel moelijk voor mij want komt meestal een ander aankoop tussen ;)) dan post ik wat foto's (als ik noch achterkom hoe dat moet?).
     
  7. joostpolletje

    joostpolletje Active Member

    Berichten:
    1.393
    Leuk Bevonden:
    0
    Sjoerd ik informeer je wel even per MSN
     
  8. Smok3y

    Smok3y Dark Souls!

    Berichten:
    3.670
    Leuk Bevonden:
    277
    @ gamer

    Hoi ik vroeg me af of de B&W Lcr 600 goed bevalt?
    Beter dan de lcr 60?

    @raptor

    Bedankt:thumbs:

    @Joost

    Haha was ik idd al van plan om m,n eigen dvd mee te nemen.
     
  9. dynamike

    dynamike i love astrid

    Berichten:
    2.702
    Leuk Bevonden:
    0
    Vakantie was heel relax ja ;)

    Nu ik die foto zie van die gemonteerde Profigold dingen, vind ik ze toch wel mooi, ookal zitten de kabels naar onder O-) De goedkoopste shop die ik nu heb gevonden is 17,50 voor 4 stuks. Weet jij een adresje maar ze mischien nog goedkoper zijn? ;)
     
    Laatst bewerkt: 9 aug 2006
  10. II Gamer II

    II Gamer II ?! Hmmm ... !?

    Berichten:
    183
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja, de LCR600 in combinatie met 603 is Zeer Goed center luidspreker, beter dan de kleine variant.
    De units van de LCR 600 zijn zelfde als in de andere luidsprekers (603, 601), wat belangrijk is en deze valt tijdens het afpelen van div material niet op, hij speelt mooi los en verdwijnd in de geluidsbeeld.
    De LCR 60 had ik eerst ook maar het geluid kwam maar niet uit en het klonk gesloten als of het geluid uit de doos kwam, makelijk te detecteren.

    Dus als er mogelijkheid is dan is het beter om paar € meer aan een Goed center luidspreker te investeren.
     
  11. diemario

    diemario Active Member

    Berichten:
    36
    Leuk Bevonden:
    0
    bedankt Arjan,

    ik denk dat ik de magnat 200a maar ga halen.
    overal krijgt hij goede reviews kwa prijs/kwaliteits verhouding

    hij klonk in de winkel wel erg goed.
    ik had me eigen fronts meegenomen,
    de sub voegde niet heel erg veel meer frequentie toe,
    maar de bas klonk toch wel een stuk dieper.
    en je kon duidelijk merken dat mn fronts wel wat minder belast waren,
    wat natuurlijk altijd goed is.
    ik vind nog steeds dat het klinkt alsof de bas los staat van alles,
    maar daar zal ik maar aan moeten wennen.

    dit alles vind ik het wel waard om €145 uit te geven
    normaal is hij €205, maar ik kreeg 30% korting.
    als iemand anders hem ergens nog goedkoper weet te vinden moet je het maar zeggen.
     
  12. madison

    madison madison

    Berichten:
    456
    Leuk Bevonden:
    0
    Misschien een domme vraag maar heb je voor die banaanstekkers ook een bepaalde aansluiting hebben op je speakers? kan het bijvoorbeeld in combinatie met dit soort speaker terminals? [​IMG]
     
  13. Aleko

    Aleko Niet? Nou, dan toch!

    Berichten:
    795
    Leuk Bevonden:
    0
    Volgens mij kan je ze gewoon in die terminals steken. Als je ze helemaal los draait zie je waarschijnlijk een rond gaatje zitten waar je vervolgens de banaanstekkers in steekt. De stekker zit dan haaks in de terminal.

    Soms kan je ze ook bovenin de terminals steken, dus zeg maar de stekkers in het gaatje boven op de kop van de terminal.

    Een beetje merk (boekenplank/zuil)speakers kan door middel van banaanstekkers aangesloten worden.
     
  14. JKI

    JKI Ik wil bolletje

    Berichten:
    2.680
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja, je kan ze daar gewoon bovenin steken. Wel altijd even checken of de pluggen niet te breed zijn voor de terminals, want dat wil nog weleens voorkomen;).
     
  15. R-Y

    R-Y let's pop

    Berichten:
    1.684
    Leuk Bevonden:
    4
    wat is nou echt goed kwa geluid met films en games.
    Een satellietsysteem met receiver of gewoon een sub woofer met losse speakers,reciever etc.?
    of iets anders?

    en dan zonder een budget of wat dan ook , gewoon het verschil alleen.;)
     
    Laatst bewerkt: 9 aug 2006
  16. Graveheart

    Graveheart Groovy XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.384
    Leuk Bevonden:
    1.548
    Het verschil zal in de kwaliteit zitten.
    Duurdere speakers = (meestal) beter geluid.

    Je zult echt even naar je budget moeten kijken wat het beste uitkomt.
    Voor mijn budget / ruimte kwam een sataliet systeem beter uit, de Logitech Z-5500d.
    Ideaal voor de ruimte die ik heb.
    Maar, als ik het huis uit ga, komt er zeker weten hogere kwaliteit in huis.
    Denk B&W / KEF iQ serie. :)
     
  17. Aleko

    Aleko Niet? Nou, dan toch!

    Berichten:
    795
    Leuk Bevonden:
    0
    Uiteraard zijn losse boekenplank of zuilspeakers (eventueel aangevuld met een subwoofer) vele malen beter dan de 'melkpakjes' van een satellietsysteem.

    Een zuil bv kan veel beter zijn geluid kwijt, mede doordat hij een veel betere klankkast en meerdere cones (?) heeft voor de verschillende tonen. Een grote cone voor de lage tonen en een kleine cone (tweeter) voor de hoge tonen, soms zelfs nog een middelgrote cone voor de middelste tonen. Een satelliet heeft voor zover ik weet maar 1 cone waaruit dus zowel de laagste als de hoogste tonen moeten komen. Dit gaat moeilijker met 1 cone dan met 3 cone's. :)
     
  18. Graveheart

    Graveheart Groovy XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.384
    Leuk Bevonden:
    1.548
    Oh absoluut. Maar zo'n systeem zou op mijn kamertje (3m x 3m) totaal overkill zijn.
    Een set van €300,-, zoals de Z-5500d, komt daar veel beter tot z'n recht, voorlopig.
    Zit wel te twijfelen of ik misschien overga op een 2.0 / 2.1 systeem met de Kef iQ3 ofzo. :)
     
  19. R-Y

    R-Y let's pop

    Berichten:
    1.684
    Leuk Bevonden:
    4
    ik heb een kamer 4 bij 4 en over het budget maakt het niet echt uit wel tot 500 euro.
     
    Laatst bewerkt: 10 aug 2006
  20. Aleko

    Aleko Niet? Nou, dan toch!

    Berichten:
    795
    Leuk Bevonden:
    0
    Tuurlijk hangt het van (vele) andere omstandigheden af. Hij vroeg alleen welke het beste geluid zouden geven en dat zijn over het algemeen niet de satellietsystemen ;). Een gigantische zuil in een klein kamertje is natuurlijk overkill. Voor een kleine kamer klinkt, zoals je al noemde, de z-5500 goed. Maar zodra je die in een grotere kamer zet met zuilen dan is het een duidelijke zaak :).

    Toch zou ik er goed over nadenken om zo'n setje te kopen. Ik zou in eerste instantie 2 goede speakers kopen, In de toekomst zou ik die dan als achterspeakers gaan gebruiken en nieuwe frontspeakers aanschaffen. Dus langzaam uitbreiden tot een volwaardige set, aangezien je over het algemeen alleen maar groter gaat wonen en dus meer plek krijgt voor meer (en grotere :cool: )speakers.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina