Antwoord op surround/Dolby Digital vragen [Deel 8]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Graveheart, 1 feb 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. joostpolletje

    joostpolletje Active Member

    Berichten:
    1.393
    Leuk Bevonden:
    0
    Eerst even op de discussie reageren, wat is beter een losse componenten set of een alles-in-een-setje.

    Het lijkt me duidelijke zaak dat een componenten set dit gaat winnen, Kijken naar de vele mogelijkheden die een reciever met zich mee brengt, En het vermogen van een reciever etc... De speakers, ligt natuurlijk ook aan de speakers. Een goeie vloerstaander blaast een blikken speakertje van een setje weg. Geluid zal vele malen zuiverder zijn, en dan alle andere benamingen. dit verschilt natuurlijk per speaker, en de eventueel combinatie met reciever

    Eigenlijk moet je met zoveel aspecten rekening houden..
    Akoestiek
    Ruimte
    Budget
    Eisen


    Met dit budget kan je al een aardig tweedehands instapmodel krijgen,

    Ik noem maar de set die ik op dit moment te koop heb staan. De JBL SCS200.5 dit is een hele goeie 5.1 set speakers, Dit icm met een tweedehands reciever van rond de 200-250, zijn echt goeie te vinden voor het geld. Dan heb je echt wel een setje die een Logitech wegspeelt. Ik kan je eventueel een PM sturen over de speakerset.!

    500euro is een leuk budget, voor films en gamen. Ga je echt eisen stellen aan je setje is 500 gewoon weg te weinig. Dan ben je dit kwijt voor twee front speakers. Maar dit zijn dus allemaal keuze's die je maakt.

    Om te beginnen, Is de set die ik hierboven aanprijs een hele goeie keus.
     
  2. R-Y

    R-Y let's pop

    Berichten:
    1.684
    Leuk Bevonden:
    4
    Dus al is die speakers die jij opnoemt koop ben ik 210 euro kwijt aan dat 5.1 setje(nieuw) en dan deze receiver , is hij beter in geluids kwaliteit dan de logitech Z-5500 ??
     
  3. JKI

    JKI Ik wil bolletje

    Berichten:
    2.680
    Leuk Bevonden:
    0
    Jij wil je speakers wel heel erg graag verkopen hé:+ .

    Jep, en hij heeft ook meer mogelijkheden.
     
  4. R-Y

    R-Y let's pop

    Berichten:
    1.684
    Leuk Bevonden:
    4
    dan is het voor mij duidelijk :+
     
  5. II Gamer II

    II Gamer II ?! Hmmm ... !?

    Berichten:
    183
    Leuk Bevonden:
    0
    De Logitech Z-5500 is meer dan Goed set en in verhouding met de geluidsdruk in je kamer, je komt niks te kort maar heb je wat € over of kun je iets bij sparen dan is Joost zijn set (bijna nieuw) meer dan Goed aankoop en het schilt het in prijs met als je deze set nieuw in de winkel zou kopen.

    Tip. De HK AVR130 (+-300€) en luidsprekers setje van Joost, Goed kombinatie voor +-500€.
     
    Laatst bewerkt: 10 aug 2006
  6. joostpolletje

    joostpolletje Active Member

    Berichten:
    1.393
    Leuk Bevonden:
    0
    JKI:
    Ik wil mijn set aan de ene kant helemaal niet kwijt.. Maar voor het geld kan die zo een prima set kopen, voor een heel leuk bedrag.
    Grumpie:
    goeie keus!
    Gamer:
    Idd de set is 3,5 maanden oud, dus in absolute nieuwstaat.
     
  7. SjoerdV NL

    SjoerdV NL Hardcore Poster?

    Berichten:
    2.135
    Leuk Bevonden:
    2
    Even de anderen aanvullen:

    Losse componenten, zoals dat zo mooi heet, zijn veel beter dan satellietsysteempjes. Ik zeg hiermee niet dat zo'n systeempje kut is, ik heb er tenslotte ook 1,5 jaar met veel plezier naar geluisterd. Als je echter kijkt dat de dvd speler en receiver in een satellietsysteem opgepropt zitten in een kastje dat nog kleiner is dan mn huidige dvd speler zie je gelijk waar de hoogwaardige materialen inzitten.
    Wil je dus beter geluid zul je voor een losse receiver, dvd speler en boxen (liefst zuilen) moeten gaan. Dit kostje waarschijnlijk wat meer dan een satellietsysteem, maar het geluid is exponentieel 10x beter. Met mijn boxen (die liggen wel wat boven jouw budget) blaas ik mn satellietsysteemsubwoofer (wat een woord8)) weg, zonder te overdrijven.

    Met jouw budget van 500 euro, zoals Joost al aangaf, zal je een redelijk systeem kunnen opbouwen, met name als je de tweedehands markt opgaat. Tweedehands artikelen in de HT wereld zijn over het algemeen bijna altijd in topstaat. Mijn dvd speler, die ik van Romius heb overgenomen, zou je zo terug kunnen zetten in een winkeletalage.
    Voor 500 euro zal je ongeveer 200 aan een receiver kwijt zijn, goed voorbeeld is die Onkyo, of bijvoorbeeld een Denon 1705, waarmee ik ook draai. Ik nu 1,2,3 geen advertentie's vinden voor een 1705 tweedehands. Kwam wel dit tegen ( http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=47468.0 ). Een Denon 2105, die kerel is haast gek dat ie dat ding voor zo weinig wegdoet. De 21xx serie van denon staat erom bekend dat hij in de geluidsklasse van 1000,- en hoger meespeelt. Als je met HT blijft doorgaan dan kan dit een verstandige keus zijn. Dan heb je nog een euro of 200 over voor een 5.1 setje van JBL, zoeentje die Joost aanbiedt (heb er al een paar films op gekeken, impressing sub). Dvd's kijk je zolang op je Xbox, en misschien dat je in de toekomst een leuke dvd speler voor weinig tegenkomt waarmee je het kan uitzingen tot HD beetje ingeburgerd raakt.

    Het is een beetje lang verhaal geworden, maar ik vind het leuk om mensen met deze dingen te helpen.

    Alle succes ermee, en laat weten wat het wordt he!

    Mvg,

    Sjoerd
     
  8. dynamike

    dynamike i love astrid

    Berichten:
    2.702
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb gister een paar setjes Profigold 8103 banaanstekkers besteld. Mischien dat ze er nog voor het weekend zijn, maar ik verwacht het niet.

    Zojuist bij Conrad ook een berg onderdelen besteld om zelf (redelijk) goedkoop een goed netfilter in elkaar te zetten. Heb ik ook nog wat nuttigs te doen in mijn resterende weken vakantie. Ook gelijk een mooie Lapp kabel met connectoren besteld om mooie voedingskabels te maken voor mijn sub, projector en netfilter dus :D
     
  9. ThaBEN

    ThaBEN Active Member

    Berichten:
    877
    Leuk Bevonden:
    0
    He ik heb zojuist mijn pas gekochte Logitech Z-5500 aangesloten op me XBOX 360 via een optische kabel. Nu selecteer ik in me dashboard (bij console settings) Digital Output en daar zijn de volgende 3 Keuzes
    - Digital Stereo
    - Dolby Digital 5.1
    - Dolby Digil with WMA Pro

    Welke van de 3 moet ik kiezen?
    Heb hem nu op Dolby Digital 5.1 staan. Is dit de juiste voor een optische kabel?
     
  10. joostpolletje

    joostpolletje Active Member

    Berichten:
    1.393
    Leuk Bevonden:
    0
  11. Smok3y

    Smok3y Dark Souls!

    Berichten:
    3.670
    Leuk Bevonden:
    277
    @bleueyednigga

    Vergeet in je dashboard opties niet het geluid op dd 5.1 te zetten (kwam ik ook pas na 2 maanden achter:+ |:- )
     
  12. madison

    madison madison

    Berichten:
    456
    Leuk Bevonden:
    0
    even een kort vraagje: ik kan mijn subwoofer op 2 manieren aansluiten, met een Y kabel naar een L en R ingang of via de LFE ingang. kan iemand mij vertellen wat de beste manier is en waarom?
     
  13. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    LFE !

    LFE is de afkorting van Low Frequency Effect en heeft toepassing op een speciaal kanaal voor lage tonen. Het LFE kanaal bestaat onder andere bij Dolby Digital en DTS. Omdat het kanaal alleen lage tonen weergeeft wordt er gesproken over een .1 kanaal. Bij Dolby Digital 5.1 zijn er dus vijf gewone kanalen en één (.1) LFE kanaal.
     
  14. madison

    madison madison

    Berichten:
    456
    Leuk Bevonden:
    0
    Kan ik er dan gewoon een digitale coax tussen stoppen?
     
  15. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Gebruik zelf een digitale coaxkabel van Vivanco !
    Dat was het enige merk die de MM hier toen verkocht.

    Nu koop ik alleen nog kabels van Oehlbach.
     
  16. madison

    madison madison

    Berichten:
    456
    Leuk Bevonden:
    0
    Ben zelf ook erg tevreden over de Oehlbach kabels!! ik ben nog wel van plan om een nieuwe(digi coax) kabel tussen mijn dvd speler en receiver te hangen.. heb er nou een Oehlbach kabel tussen die bij m'n scart kabel zat.. heb er ook een duurdere Oehlbach kabel tussen gehad (van m'n broer) en dat klonk toch iets strakker.. alleen weet het type niet. iemand nog tips voor een leuke kabel? en misschien een (online) shop waar ze te goedkoop te verkrijgen zijn?
     
  17. ThaBEN

    ThaBEN Active Member

    Berichten:
    877
    Leuk Bevonden:
    0
    Zozjuist mijn logitech z-5500 aangesloten en klinkt echt super in vergelijking met me oude boxjes (logitech z-640) Alleen er is me 1 ding opgevallen. Als het geluid niet 5.1 is maar stereo dan gebruikte hij de rear speakers niet? Klopt dit? En zo jah, is er geen manier om hem dan stereo te laten afspelen over alle boxjes? Dit deed de logitech z-640 namelijk wel en dies een stuk ouder.
     
  18. Smok3y

    Smok3y Dark Souls!

    Berichten:
    3.670
    Leuk Bevonden:
    277
    Kijk eens in het dashboard bij "system" en dan geluid.
    Daar Heb je verschillende opties.
    En daar kan je er ook voor zorgen dat het geluid zich over alle 4 de speakers afspeelt.
     
  19. SjoerdV NL

    SjoerdV NL Hardcore Poster?

    Berichten:
    2.135
    Leuk Bevonden:
    2
    Net maar ff een Monster Coax gekocht van 1 meter. 60,- euro variant. Tussen de dure en goedkope varianten dus.
     
  20. Rabasa

    Rabasa Active Member

    Berichten:
    62
    Leuk Bevonden:
    0
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina