Xbox 360 vs. Playstation 3 vs. Nintendo Wii [deel 6]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door CaptnCook, 2 jul 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. JeePee

    JeePee Guest

    Ik vroeg niet wie, ik vroeg waarom :+ Maargoed, wat er in die quote onderin staat bewijst wel weer wat. Dit spel loopt locked op 60fps. Bij de 360 was het een onstabiele 30fps. Hierbij heb je niks aan screens, hierbij moet je alles in beweging zien.


    Nou, dit heb ik kunnen vinden uit de wel 3 plaatjes!! :9

    [​IMG]
     
  2. Meneer Stefan

    Meneer Stefan Active Member

    Berichten:
    3.061
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik weet niet of je dit als mooi bedoeld, maar zo ja.... Dit is niet mooi :cool: Als je het met PGR3 vergelijkt mag er nog aardig wat geberuen

    Zo niet (wat ik eigenlijk verwacht), dan heb ik niks gezegd :9
     
  3. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Ik ben geloof ik niet zo onder de indruk van het 'wel mooie plaatje' :+
     
  4. JeePee

    JeePee Guest

    Ik ook niet, maar zoals ik al zei: Full Auto!!!!
    Alsof dit het maximum van de PS3 of 360 is. Man, A2RaceR ziet er beter uit.
    I'm not the one that started this...
     
  5. SpatZuiver

    SpatZuiver Active Member

    Berichten:
    36
    Leuk Bevonden:
    0
    @Macdennis. In die 600 euro kostende machine zit buiten de Blue Ray (als ik die noem kom je namelijk met het keuze verhaal aan p;)) meer hardware zoals Wifi en een groter HD.
     
  6. EgYoWns

    EgYoWns 7

    Berichten:
    1.235
    Leuk Bevonden:
    0
    ey welke GPU is beter van de PS3 of van de Xbox 360? Want ik zie op IGN.com staan, dat die van de xbox 360 beter is omdat die 3 cores heeft.
     
  7. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Naar verluidt die van de 360 (denk ik persoonlijk ook), maar de GPU heeft wel geen 3 cores. De CPU wel ;).

    Het voordeel van de GPU van de 360 is de unified shader architecture maar dan moet die architectuur natuurlijk wel gebruikt worden. Maar het zal toch niet veel schillen met die van de PS3.
     
  8. Sjakiejojo

    Sjakiejojo Active Member

    Berichten:
    524
    Leuk Bevonden:
    0
    FF een noob vraagje. De xbox heeft 3 cores van 3.2 ghz. Bij de xbox sprak je altijd over 733mhz. Heeft de xbox360 dan 3.2ghz x 3 = 9.6 ghz ? Lijkt me eerder 3.2 ghz verdeelt over 3 cores toch? :)
     
  9. MacDennis

    MacDennis Active Member

    Berichten:
    1.223
    Leuk Bevonden:
    0
    Uiteindelijk gaat het om de gameplay en de spelervaring in het algemeen. Next-gen, dus ook next-gen visuals en audio. We hebben het hier nog altijd over een spelcomputer, de zaken die jij noemt zijn niet van invloed op de gameplay. Waar zijn de tijden dat je je uren kon vermaken met een amiga spelletje op een floppy ..

    Elke core van de xbox 360 loopt afzonderlijk op 3.2 ghz. Daarnaast heeft elke core de beschikking over 2 hardware threads, 6 threads in totaal dus.
     
    Laatst bewerkt: 9 aug 2006
  10. Sjakiejojo

    Sjakiejojo Active Member

    Berichten:
    524
    Leuk Bevonden:
    0
    oke dus in totaal blijft het gewoon 3.2 alleen wordt die 3.2ghz beter gebruikt nu er 3 cores zijn. Duidelijk
     
  11. MacDennis

    MacDennis Active Member

    Berichten:
    1.223
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik weet niet of het nou zo mag stellen. Elke core moet je zien als een afzonderlijke processor. Elke processor loopt los en dus afzonderlijk van elkaar op 3.2ghz. De Gears of War demo van vorig jaar liep bijvoorbeeld op 1 core, nu maken ze ook gebruik van de overige cores dus het spel zal alleen maar sneller worden.

    Plaatje:
    http://www.tomshardware.com.tr/cpu/20060122/images/xbox360-cpu.jpg
     
  12. Forgottensoul

    Forgottensoul The One

    Berichten:
    1.408
    Leuk Bevonden:
    0
    GoW is op 3 cores?
     
  13. EgYoWns

    EgYoWns 7

    Berichten:
    1.235
    Leuk Bevonden:
    0
    wat is eigenlijk de functie van de cpu, en nog iets ik had gehoord dat PGR3 30% gebruikt maakt van de Xbox 360 grafische kracht, dat vindt ik toch indrukwekkend want die game ziet er ongeveer uit al Gran Turismo HD die alle kracht van de PS3 gebruikt. En Lost Planet gebruikt 60% zei de maker daarvan, maar zal Gears Of war nou 100% gebruiken? Aan de ene kant hoor ik dat die alle 3 de cores gaat gebruiken en aan de andere kant hoor ik dat het onmogelijk is en dat pas games over 3 a 4 jaar, 100% de grafische kracht kunnen benutten
     
  14. JeePee

    JeePee Guest

    Niet echt indrukwekkend, want GT:HD is in een maandje in elkaar gedraaid, en loopt nog op de GT4 engine. Plus dat GT:HD vele diepere physics heeft, en ook nog eens 716 auto's en een shitload aan motoren heeft, in tegenstelling tot de 80 in PGR3, waarbij ze dus per carmodel veel meer aandacht eraan kunnen besteden. Ook heeft GT:HD een maximum resolutie van 1920x1080p, in tegenstelling tot PGR3, die door de 360 geupscaled wordt tot 720p. En GT:HD loopt op 60pfs, PGR3 'slechts' op 30.

    ...NOT. GT5 zal wel veel, maar zeker niet alle kracht van de PS3 gebruiken. Netzoals GT3 niet alles uit de PS2 haalde, zal GT6 nog een schepje bovenop GT5 doen. Maar dan zitten we alweer een poosje verder ;)
     
  15. EgYoWns

    EgYoWns 7

    Berichten:
    1.235
    Leuk Bevonden:
    0
  16. Intraxz

    Intraxz Ja!

    Berichten:
    2.119
    Leuk Bevonden:
    0
    tjaah... smaken verschillen.
    ik vind de vorm gewoon niet mooi, maar de kleur gaat nog :+

    oow!!! weet je wat ik zou doen met zo'n replica van hout? midden in een plek met veel mensen gaan staan en dan met een hamer ofzo dat ding te lijf gaan. (niet omdat ik de ps3 haat ofzo, maar ik zou de reactie van sommige mensen wel eens willen zien)
     
    Laatst bewerkt: 12 aug 2006
  17. EgYoWns

    EgYoWns 7

    Berichten:
    1.235
    Leuk Bevonden:
    0
    Wordt Forza Motorsport 2 grafisch mooier dan PGR3 (en GT HD)?
     
  18. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Time will tell....
     
  19. MacDennis

    MacDennis Active Member

    Berichten:
    1.223
    Leuk Bevonden:
    0
    Sorry, maar dit is echt kolder. GT:HD is en was niets meer dan een TECH DEMO die in een paar weken even snel in elkaar is gezet. Gewoon een beetje GT4 in HD. Deze tech demo / prototype heeft nou niet echt indruk weten achter te laten. GT:HD is en wordt niet eens een game.
     
    Laatst bewerkt: 13 aug 2006
  20. basovich

    basovich Guest

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina