Antwoord op surround/Dolby Digital vragen [Deel 8]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Graveheart, 1 feb 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pyroclown

    Pyroclown Active Member

    Berichten:
    8
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb gister om 12 uur 's middags de Lotigech Z-5400 besteld bij Komplett (overigens de laatste in voorraad :p). Vandaag om 1 uur kreeg ik hem al binnen! Goede service. Anyway, ik meteen een Advanced Scart gehaald en de boel aangesloten. Mooi geluid! Vooral de sub gaat echt laag, zoals al wordt gezegd op de site van Logitech zelf. En zoals iedereen zegt: jesus wat een omvang en gewicht heeft die doos! Ook de betere beeldkwaliteit van de Advanced Scart viel me op. Enige nadeel is dat je de speakertjes niet kan draaien, dus als ik ze aan een muur hang kan ik ze niet goed richten. Maar ik denk dat het redelijk goed komt zo. Akoestisch heb ik de juiste plek voor de subwoofer nog niet gevonden: bij de sub hoor je hem goed, in het midden van de kamer nauwlijks, en achteraan weer beter.
    Ik heb alleen een vraagje over gedownloade films (avi): hebben deze ook surround? Ik meen surround te horen maar het kan zijn dat het 'fake-surround' is.
     
  2. ThaBEN

    ThaBEN Active Member

    Berichten:
    877
    Leuk Bevonden:
    0
    jah klopt het is me nu wel gelukt maar dat moet je weer omschakelen naar stereo in je dashboard ipv 5.1

    Kun je niet op een andere manier instellen dat hij bij stereo alle boxen gebruikt ipv steeds je instellingen in je dashboard te moeten veranderen?
     
  3. joostpolletje

    joostpolletje Active Member

    Berichten:
    1.393
    Leuk Bevonden:
    0
    Madison:
    Kabels als Monster,Oehlbach,Qed,VandenHul... Kijk daar eens naar!

    Rabasa:
    Het is wel een aardig setje, voldoet aan de eisen voor een xbox aan te hangen, verwacht er niet superveel van. Maar voor het geld. Oke!

    Pyro:
    waarschijnlijk heb je prologic, dit is fake surround. Omgezette stereo naar surround.
     
  4. II Gamer II

    II Gamer II ?! Hmmm ... !?

    Berichten:
    183
    Leuk Bevonden:
    0
    Inderdaat, het klopt dat je cd's in stereo weergegeven worden omdat deze namelijk niet in (multie chanel) opgenomen zijn.
    Dat je oude set het wel kon, kan zijn dat het 5 kanals stereo effect of dat het de ProLogic surround was.

    Ps. BlueEyedNigga en Pyroclown, Veel Plezier met (;) gebruikt het met mate en denk aan je buuren ;)) !!!
     
    Laatst bewerkt: 11 aug 2006
  5. SjoerdV NL

    SjoerdV NL Hardcore Poster?

    Berichten:
    2.135
    Leuk Bevonden:
    2
    Buren? Die zijn hier allebei 2 weken terug tegelijk vertrokken.
    Iemand nog woningzoekende?
     
  6. diemario

    diemario Active Member

    Berichten:
    36
    Leuk Bevonden:
    0
    ik heb net een profigold subooferkabel gekocht,
    is dit een beetje een goeie??
     
  7. Benson

    Benson Kriepkriep

    Berichten:
    1.360
    Leuk Bevonden:
    7
    Gevlucht voor een kudde olifanten toevallig? :lol:
     
  8. SjoerdV NL

    SjoerdV NL Hardcore Poster?

    Berichten:
    2.135
    Leuk Bevonden:
    2
    Nah, verzakking van hun huizen ofzo, heb het niet zo gevolgd. :D

    @diemario: Ik wou eerst ook een profigold coax kabel kopen tweedehands, maar werd naar Monster doorverwezen door Joost. Als ik eerlijk ben vind ik het de 60,- die ik ervoor heb uitgegeven niet echt waard, maar geloof dat kabels ook moeten inspelen.

    Succes!

    Sjoerd
     
  9. Pyroclown

    Pyroclown Active Member

    Berichten:
    8
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb wat eigenschappen bekeken van verschillende avi's, bij de geluidsindeling staat bij sommige films MPEG Layer-3 en bij sommigen AC-3 ACM Codec. Ik geloof dat AC3 voor surroundindeling staat, maar hoe het allemaal in elkaar zit weet ik niet. Iemand die hier meer verstand van heeft? (desnoods even pm). Misschien kan dit trouwens beter in een ander topic, of zelfs ander forum :9 .
     
  10. Jel0

    Jel0 <font color="orange"><b>XBW.nl VIP</b></font> XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.230
    Leuk Bevonden:
    0
    Hey Pyroclown leuk dat je de Z-5400 ook hebt, vet ding he:D. Heb je de Halo 3 trailer al met de set getest? Klinkt echt super:9.
     
  11. Aleko

    Aleko Niet? Nou, dan toch!

    Berichten:
    795
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja dat kan. Je kan avi's hebben met 5.1 geluid (AC3 ). Ik heb wel eens een lost aflevering gedownload van 350 mb. Deze had gewoon stereo. De volgende aflevering had ik een avi van 700 mb ,geloof ik, en die had wel 5.1 geluid. :)
     
  12. joostpolletje

    joostpolletje Active Member

    Berichten:
    1.393
    Leuk Bevonden:
    0
    He Sjoerd, twijfel je aan me.

    Kabels moeten inderdaad nog worden ingespeeld..

    Edit: Je had ook nog voor Oehlbach kunnen kijken!
     
    Laatst bewerkt: 11 aug 2006
  13. SjoerdV NL

    SjoerdV NL Hardcore Poster?

    Berichten:
    2.135
    Leuk Bevonden:
    2
    Lol vind 60 euro meer dan genoeg hoor.
    Eigenlijk wat teveel maarja, hij zit er nu eenmaal tussen.


    Hoe lang duurt het bij een kabel? Heb ik eindelijk mn speakers ingespeeld... ;)
     
  14. joostpolletje

    joostpolletje Active Member

    Berichten:
    1.393
    Leuk Bevonden:
    0

    Denk rond de 5a10uur
     
  15. SjoerdV NL

    SjoerdV NL Hardcore Poster?

    Berichten:
    2.135
    Leuk Bevonden:
    2
    Ok ben benieuwd. Ik meende wel wat meer ruimtelijkheid en iets meer laag te horen ivm mn Vivanco optisch kabeltje. Ben benieuwd!
     
  16. joostpolletje

    joostpolletje Active Member

    Berichten:
    1.393
    Leuk Bevonden:
    0
    Hij wordt het wel waard!!!
     
  17. JKI

    JKI Ik wil bolletje

    Berichten:
    2.680
    Leuk Bevonden:
    0
    Gisteren had ik niets te doen, dus ben ik maar met m'n vader naar een audiozaak gegaan (hifivideo) en heb daar speakers vergeleken. Ze hadden in de luisterruimte de Monitor Audio Silver serie (€500,- p.st.), Monitor Audio Gold (GS20, ongeveer €1000,- p.st.), de B&W 703 (ong. €1200,- p.st.) en 2 speakers uit de iQ-serie van Kef (500,- p.st.). Ze hadden nog wel meer staan maar dit waren de opvallendste naar mijn mening.

    Eerst maar eens naar de B&W's geluisterd en eigenlijk vond ik ze meteen al niet echt mooi. Het laag was te 'boemerig' en het hoog klonk niet mooi zuiver.

    Vervolgens zag ik de Kef iQ's staan. Ze waren welliswaar uit een heel andere prijsklasse, maar toch zette ik ze aan. En ik was verbaasd, want ze speelden de B&W's naar mijn mening helemaal weg. Het hoog klonk veel opener en was veel beter geplaatst dan de B&W's. De B&W's hadden een heel erg 'gekleurd' (juiste term?) hoog en lieten veel meer horen dan er eigenlijk op de cd stond. De kef's klonken veel directer en waren veel prettiger om naar te luisteren.

    Toen ik deze 2 speakers goed had beluisterd schakelde ik over naar de Monitor Audio's Gold Signature 20. Ongelooflijk, deze speelde echt elke speaker in de luisterruimte weg! Het hoog klonk mooi geplaatst en vooral ook erg rustig. Ook gaf het niet een eigen kleuring aan het geluid maar gaven de speakers het hoog gewoon weer zoals het op de cd stond. Ook het laag was erg goed.
    Deze heb ik nog vergeleken met de Silver serie, welke ook mooi klonk en misschien nét iets beter was dan de kef's (maar het scheelde niet veel). In vergelijking met de Gold serie waren de goedkopere monitor audio's wel iets rommeliger in het hoog en minder strak in het laag, maar nog steeds wel fijn om naar te luisteren in tegenstelling tot de B&W's.

    Dus iedereen die hier monitor audio's wilde kopen: vooral doen:). En laat de B&W 700 serie staan:).
     
    Laatst bewerkt: 11 aug 2006
  18. SjoerdV NL

    SjoerdV NL Hardcore Poster?

    Berichten:
    2.135
    Leuk Bevonden:
    2
    Monitor Audio's voor 500 per stuk? Dat moeten de B6's geweest zijn zeker dan. Maakt van 100,- per stuk maar 1000,- per stuk he bij de Gold's ;)

    Wel leuk dat ze MA hadden staan, zie je niet echt vaak volgens mij.
     
  19. JKI

    JKI Ik wil bolletje

    Berichten:
    2.680
    Leuk Bevonden:
    0
    Ow, je hebt gelijk, ze waren geen 100 per stuk:+ . Ik weet niet welke het precies waren van 500 p.st., er stond geen kaartje bij...
     
  20. SjoerdV NL

    SjoerdV NL Hardcore Poster?

    Berichten:
    2.135
    Leuk Bevonden:
    2
    Moeten wel de B6 zijn geweest dan, mijne (B4) kostten nieuw 600 per paar. Kunnen het ook niet speakers uit de silver serie geweest zijn? Die kan je makkelijk herkennen aan de voet hier is dat goed te zien.

    Btw,

    *trotst
     
    Laatst bewerkt: 11 aug 2006
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina