Antwoord op surround/Dolby Digital vragen [Deel 8]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Graveheart, 1 feb 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. JKI

    JKI Ik wil bolletje

    Berichten:
    2.680
    Leuk Bevonden:
    0
    Weer een fout, het waren ook speakers uit de silver serie. Damn, vanavond maar eens vroeg naar bed:+ .

    Later in het stukje heb ik het trouwens weer wél over de silver serie zie ik nu:).
     
    Laatst bewerkt: 11 aug 2006
  2. JKI

    JKI Ik wil bolletje

    Berichten:
    2.680
    Leuk Bevonden:
    0
    Nog maar een verhaaltje:):

    3 dagen geleden ben ik naar arnhem gegaan om daar bij iemand van het htforum bass-shakers op te gaan halen. Hij woonde niet in Arnhem, maar ging daar toevallig heen op het moment dat ik bij hem 2 bass-shakers bestelde. Hij woont in het midden van Nederland maar ging naar Arnhem op familiebezoek wat mij weer 7 euro aan verzendkosten bespaarde:).

    Toen ik de shakers thuis uitpakte was het eerste wat me opviel dat ze groter waren dan ik had gedacht, dus het was nogal puzzelen waar ik ze aan mijn bed moest bevestigen.

    Diezelfde avond heb ik ze onder mijn bed gezet. Het was best veel werk, want hij kon alleen aan de balk die in de breedte midden onder de matras door liep (met de foto's wordt het wel duidelijk:)) maar die balk was te smal, dus moest ik er een bredere onder zetten.

    Na een avondje zagen, boren, schroeven en solderen zaten de 2 shakers onder mijn bed en was de speakerdraad aangesloten. Ik wilde als versterker een simpele sub-amp gebruiken van een sony-versterker. Het vreemde was dat toen ik deze uit de subwoofer had gehaald en had aangesloten op de shakers, hij het niet deed. De amp ging wel aan, maar je hoorde geen klikje die je normaal wel hoort als hij aan gaat of uit de standbymode gaat als er een signaal inkomt. Ik ben benieuwd of hij het wel weer doet als ik hem gewoon weer aansluit op de speakers van de subwoofer.

    Gelukkig had ik nog een versterker op zolder staan. Dat was een oude denon met 2x40 watt vermogen, genoeg dus om de shakers op aan te sluiten. Alleen was het nadeel dat hij geen filter had en dus gewoon het volle signaal van de subwoofer naar de shakers stuurde.

    Toen ik de versterker onder het stof vandaan haalde en hem wilde aansluiten, deed hetzelfde probleem zich voor als bij de sony sub-amp. Normaal klikt de denon na 10 seconden en dat is een signaal dat hij is opgewarmd en versterkt. Nu deed hij dit echter niet. Ik heb wel 10 keer de aansluitingen en kabels nagelopen, maar alles was toch echt goed aangesloten. Het was inmiddels al over 12 uur, dus ging ik maar slapen.

    De volgende ochtend meteen weer aan de slag gegaan, en vreemdgenoeg deed de versterker het nu wel (denon), al moet je hem nu nog steeds soms meerdere keren aan en uit zetten voordat hij aan klikt.

    Ik heb ze nu dus 2 dagen in gebruik, maar nog geen film gekeken met de shakers. Daar heb ik nog geen tijd voor gehad. Wél heb ik de shakers aangezet bij de dvd van Phil Collins: Finally, the first farewell tour. En ik moet zeggen, het is echt geweldig!!! Je zit veel meer in het concert als de shakers aanstaan. Als ik ze uit zet mis ik ze echt. Het is echt een geweldige beleving!

    Ook heb ik ze getest met een stukje uit Minority Report (scene 9). Daar wordt er op een gegeven moment geschoten met een of ander geweer waarbij het geluid heel erg laag is. Elke keer als er dan wordt geschoten trilt het bed echt heel hard waardoor het lijkt alsof je er zelf bij bent. Echt geweldig!

    Vanavond ga ik The Matrix kijken, ben benieuwd!!!

    En trouwens, die dvd van phil collins is ook geweldig! De kwaliteit van het geluid is echt super! Ik denk de mooiste opname die ik heb. En dat voor maar 15 euro bij de MM Arnhem.

    PS: foto's komen zsm.

    Ik ga denk ik trouwens wel binnenkort een filter kopen, want het lijkt me nog mooier als de shakers bij alleen de laagste tonen gaan trillen (beneden 50hz ofzo).
     
    Laatst bewerkt: 11 aug 2006
  3. SjoerdV NL

    SjoerdV NL Hardcore Poster?

    Berichten:
    2.135
    Leuk Bevonden:
    2
    Leuk verhaal Jk. Wil zulke dingen zeker eens in de levende lijve meemaken. Is het alleen niet een beetje onrealistisch als je ze bij bijvoorbeeld een concert dvd aanzet, lijkt me niet de bedoeling van de makers dat je daar zit te shaken (zij het door een sub of door bassshakers). Maar daarvoor die filters waarschijnlijk.

    Veel plezier er nog mee!

    Groetjes Sjoerd
     
  4. JKI

    JKI Ik wil bolletje

    Berichten:
    2.680
    Leuk Bevonden:
    0
    Thnx:).
    Enne, of ze vervelend zjin bij een concert? Juist niet, vind ik. Ik vind dat het juist meer lijkt alsof je er zelf bij bent, en niet onrealistisch. Je gaat ook niet kijhard op en neer ofzo, maar voelt juist een hele strakke bas door het bed gaan;).
    Hier de foto's:

    [​IMG]
    [​IMG]

    Op de eerste foto zie je dat de kabel los hangt en niet vast zit op de plank. Eerst was dit wel het geval, maar toen ik ging testen tot welke frequenties de shakers konden trillen viel het me op dat er bij 40 hz iets heel erg hard ging tikken onder het bed. Ik schroefde alles nog eens extra goed vast, maar het geluid bleef. En als ik de plank vasthield waar de shakers op waren gemonteerd stopte het geluid opeens. Na een tijdje kwam ik erachter dat het tikken veroorzaakt werd door de kabel die bij trillingen tegen de plank sloeg... Toen heb ik ze maar los laten hangen.
     
  5. SjoerdV NL

    SjoerdV NL Hardcore Poster?

    Berichten:
    2.135
    Leuk Bevonden:
    2
    :lol:

    FF vasttapen dan maar. Ziet er redelijk eenvoudig uit. Wat ben je nou kwijt aan het gehele grapje( behalve al het vet op je bovenbenen, zoiets werkt beter dan zo'n tellsell apparaat, is nog leuker ook).
     
  6. JKI

    JKI Ik wil bolletje

    Berichten:
    2.680
    Leuk Bevonden:
    0
    :D
    De shakers kostten 30 euro (set). De versterker en het hout had ik nog staan, dus that's it:) .
     
  7. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Een hele avond hakken en zagen voor één plank.

    Heb je aan één shakers niet genoeg gehad ??
     
    Laatst bewerkt: 11 aug 2006
  8. joostpolletje

    joostpolletje Active Member

    Berichten:
    1.393
    Leuk Bevonden:
    0
    Leuke verhaaltjes JKI.

    Shakers koop je per set, dus twee!
     
  9. dynamike

    dynamike i love astrid

    Berichten:
    2.702
    Leuk Bevonden:
    0
    Toch vandaag al :D

    [​IMG]

    Ik heb nu tien van deze dingen in mijn versterker zitten en het ziet er erg bling en pimp uit. Past goed bij de Oehlbach NF1 Subkabel die ik al had, aangezien deze ook een grote gouden connector heeft. Morgen in het licht zal ik er nog wat plaatjes van schieten.
     
  10. SjoerdV NL

    SjoerdV NL Hardcore Poster?

    Berichten:
    2.135
    Leuk Bevonden:
    2
    MIKE, HAAL DIE PLUGGEN ERAF EN STUUR ZE NAAR MIJ TOE. Wat een werk om 6mm en 2mm samen achterin een receiver te duwen. Ben nog net niet met glijmiddel bezig. Jeetje.
     
  11. joostpolletje

    joostpolletje Active Member

    Berichten:
    1.393
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja het is relaxt die pluggen, Heb ze ook besteld!
    Airloc pluggen van Qed
    20 stuks
     
  12. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Heb gisteren 4 Oehlbach stekkers gekregen.
    [​IMG]

    Vanmiddag even shoppen want ik heb er nog 8 nodig.
     
  13. CylonNL

    CylonNL Active Member

    Berichten:
    833
    Leuk Bevonden:
    0
    Iemand een leuke site voor kabels?
    Subwoofer e.d?

    Wat ik me ook af vroeg is dat niet een ordinaire tulp kabel of heeft een subwoofer kabel ook daadwerkelijk een andere afscherming/impedantie e.d?
     
  14. Rabasa

    Rabasa Active Member

    Berichten:
    62
    Leuk Bevonden:
    0
    nog even een noob-vraagje. De optische kabel heeft aan beide kanten een toslink aansluiting?
     
  15. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Nee !!!

    Er zijn verschillende uitvoeringen.
    1. Toslink <> Toslink.
    2. Toslink <> 3½mm Jackplug.
    3. Jackplug <> Jackplug.

    De jackplag uitvoeringen worden meestel gebruikt voor de Minidisc-spelers.
    Op mijn minidisc zit een optisch in- en uitgang met jackplug.

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  16. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Nee, zijn geen 'bouwmarkt' tulpjes :). De opbouw van de kabel is anders, betere materialen en een betere afscherming. Een dedicated subwoofer interconnect is er echt voor bedoeld om het subwoofer signaal zo nauwkeurig mogelijk over te brengen.
     
  17. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    De diameter van de kabel zegt al genoeg.
    Heb hier een ordinaire tulp kabel liggen van net 1mm dik , gebruik deze alleen als eventjes iets wil uitproberen.
    De zelfde kabel heb ik nu van Oehlbach maar deze is bijna 10mm dik :9
     
  18. Rabasa

    Rabasa Active Member

    Berichten:
    62
    Leuk Bevonden:
    0

    ok:) en wat gaat er in de optische ingang van de reciever? (in dit geval een pioneer dcs-33:cool:
     
  19. dynamike

    dynamike i love astrid

    Berichten:
    2.702
    Leuk Bevonden:
    0
    Wow :eek: Lekker vakantiewerk gedaan ofzo? ;)
     
  20. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Dat is een toslink , 1e stekker op de foto !!!!

    De jackplug wordt alleen gebruikt bij draagbare audio !!!
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina