De HDTV Thread [Deel 6]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Arjan, 5 jun 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 360man

    360man Active Member

    Berichten:
    1.593
    Leuk Bevonden:
    46
    ja kabelmarkt moet echt open, want ik word hier echt gek van casema. Hun service is 0,0 maar een andere keus heb je niet =(
     
  2. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Heb al jaren @Home , het werkt bijna altijd.
    Kleine storingen door onderhoud kan je niet voorkomen.

    Heb nu het hele pakket van @Home ( Internet , Telefonie , Digitaal TV Extra , HDTV ) en alles werkt perfect.
     
  3. Benson

    Benson Kriepkriep

    Berichten:
    1.360
    Leuk Bevonden:
    7
    Kom ik er net achter dat het een DVB-T tuner is die je alleen met een antenne kan gebruiken |:-

    Thx, ik dacht al dat het niet klopte, daarom vroeg ik het maar even. Zijn verhaal klonk nl. ook wel aannemelijk ;) Kreeg wel een goed bod van hem dus we zullen het maar door de vingers zien...
     
  4. 360man

    360man Active Member

    Berichten:
    1.593
    Leuk Bevonden:
    46
    Ik had casema dtv aangevraagd via internet en kreeg een brief dat het 2weken zou duren. Ik wachtte dus 2 weken, maar kreeg geen bericht. Ik wacht nog een extra week om ze wat tijd te geven, maar nog steeds geen bericht. Dan ben je dus genoodzaakt om hun klantenservice te bellen (10cpm)
    Klantenservice gebeld, zeggen ze dat mijn order allang was geannuleerd, omdat ze de decoders niet meer op voorraad hadden. 3 weken voor niks gewacht dus!! En casema liet niks van zich weten!!

    Ik heb nu pas 2 weken casema dtv en film1/sport1
    Maar heb nu al 2x een vastloper gehad van flim1/sport1. Gisteravond had ik er nog een. En die vastloper duren de hele avond/nacht en ik zat midden in een film!!
    Ik weet niet of die aan film1 ligt of aan casema, maar denk aan laastgenoemde.

    En bovendien is het film1/sport1 pakket bij casema het duurste, want bij sommige andere aanbieders betaal je 19,99 ipv 22,99 bij casema!!
    En laatst hadden ze nog een prijsverhoging doorgevoerd van het pluspakket van 7,95 naar 9,95. Dus mensen met een pluspakket moesten, of ze wilden of niet, oppeens duurder betalen dan in hun contract stond. Dit zouden ze echt nooit kunnen maken als ze concurrentie hadden :mad:
     
  5. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Dan gaat het bij @Home gelukkig véél makkelijker.

    1. Naar de winkel en zoekt daar een decoder uit.
    2. Koop er een smartcard bij (éénmalig € 14,95)
    3. Alles thuis aansluiten.
    4. Smartcard via Internet of telefoon activeren.
    5. Smartcard in de decoder stoppen.
    6. Kan meteen genieten van Digitale tv , Digitale tv extra of HDTV.

    Doordat de decoder werkt via een losse smartcard kan je altijd van decoder veranderen.

    Fout ligt meestal aan de firmware van de decoder.
    In het menu van decoder heb je de mogelijk om de firmware te updaten.

    Mijn Samsung HD-decoder werkt ook niet meteen goed , maar een firmware update zijn de problemen verdwenen.
     
    Laatst bewerkt: 11 aug 2006
  6. 360man

    360man Active Member

    Berichten:
    1.593
    Leuk Bevonden:
    46
    ja dat heb ik acheraf gedaan. Bij de MM decoder gehaald en smartcard 29,95!!! en thuis geinstalleerd en gelijk in de preview periode.
    maarja ik dacht dat het makkelijker zou zijn via internet, want dan zou ik meteen 100eu retour krijgen op de decoder. Nu moest ik het bonnetje van MM naar casema sturen en hopen dat ik een beetje snel me geld krijg.

    en ik zou ook wel die samsung hd decoder willen, alleen vind ik hem te duur en misschien werkt hij niet met mijn toshiba..
    maar ik wacht nog even want er komen nu hd decoders met een harde schijf van siemens en pioneer dacht ik.
     
    Laatst bewerkt: 11 aug 2006
  7. Aleko

    Aleko Niet? Nou, dan toch!

    Berichten:
    795
    Leuk Bevonden:
    0
    Bedoel je daarmee het opsturen van het kaartje met je gegevens en welke abbonementen je wil? Als je dit niet doet dat je smartcard dan van het netwerk wordt gegooit? Ik heb namelijk niets via telefoon of internet gedaan toen ik mijn smartcard gekocht had. Ik heb hem gelijk in de decoder gedaan en het werkte meteen.
     
  8. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Ik moest de kaart binnen 2 weken registeren , anders zou de decoder er van zelf mee ophouden.
    Voor het HD-abonnement hoefde ik alleen eventje te bellen met de helpdesk.
    Werd daar heel vriendelijk geholpen en kon binnen 2 minuten genieten van HDTV.

    In Juni aangemeld voor HDTV (€3,95 per maand ) en kan tot eind September gratis genieten van Film1 en Sport1.
     
  9. Aleko

    Aleko Niet? Nou, dan toch!

    Berichten:
    795
    Leuk Bevonden:
    0
    Klopt idd dat je voor HDTV ff moet bellen. Heb ik wel vaker gehoord :)
     
  10. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Gelukkig heeft de kabelboer in de gemeente waar ik woon zich nooit verkocht aan kpn/upc oid.

    Zijn altijd zelfstandig gebleven met veeeeel zender voor een zeer lage prijs. Nu hetzelfde met digitale tv, gratis van kabel naar digitaal omgezet (hele gemeente kreeg een gratis dvb decoder)

    caihwk _O_

    Vrij te ontvangen programma aanbod:

    24 analoge TV zenders en 34 analoge radiozenders
    61 digitale TV zenders en 43 digitale radiozenders
    voor €10 per maand

    Extra's mogelijk dmv smartcard
     
    Laatst bewerkt: 11 aug 2006
  11. drazic2005nl

    drazic2005nl Active Member

    Berichten:
    153
    Leuk Bevonden:
    0
    Welke HDTV resolutie kan ik nu het beste gebruiken??
     
  12. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Voor gamen met de Xbox360 ??

    Voor de meeste games is 720p de beste keus.
     
  13. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Zag dat de HD-decoder van Samsung nu bij de MM nog maar 199 Euro kost.
    Heb er zelf nog 299 voor moeten betalen.

    Heb veel klachten gehoord en gelezen voor de Samsung in combinatie met een ander merk LCD/Plasma.
    Omdat ik hier alles van Samsung werkt het hier perfect.

    Heb zelfs gelezen dat je uit moet kijken met het verwijderen van de cinch (Component) stekkers achteruit de Samsung.
    Veel gebruikers hadden niet alleen de stekker in handen maar ook de aansluiting van de decoder.

    Was gisteren even aan het zappen en ontdekte dat de zender (Sat1) tijdens een film het DD5.1 signaal door gaf.
    Ik kreeg tijdens het kijken geen geluid via de LCD en toen ik de versterker aanzette stond er in het display DOLBY DIGITAAL 5.1
    Alleen jammer dat de Duiters de film nasynchroniseren.
     
  14. drazic2005nl

    drazic2005nl Active Member

    Berichten:
    153
    Leuk Bevonden:
    0
    Voor welke games is 720 niet de beste keus??? Degene die 1080i ondersteunen? Kan je me iets meer info geven? Dank
     
  15. JeePee

    JeePee Guest

    Elke 360 game ondersteund 1080i en 720p, maar het is in mijn ogen het fijnste om 720p te gebruiken, omdat alles dan wat soepeler loopt. Wie weet vind jij 1080i wel beter. Probeer het uit zou ik zeggen :)
     
  16. Aleko

    Aleko Niet? Nou, dan toch!

    Berichten:
    795
    Leuk Bevonden:
    0
    Er zijn 2 duitse zenders die DD doorgeven. Volgens mij Sat1 en prosieben.

    Als essent nu op zijn minst bij film 1 DD5.1 doorgeven dan is een abbo nog te overwegen. Maar nu met stereo geluid hoeft het van mij niet zo....|:-

    De HD zenders hebben wel DD5.1 toch?
     
  17. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Maar Sat1 en Prosieben zenden uit in SD en niet HD.

    De 2 HD-zenders die nu heb (HD1-NL en National Geograpic Channel HD) hebben biede alleen stereo signaal.
    Op Film1 HD zit nu LOTR (Return of the King ) maar ook hier een normaal stereo signaal.

    Dan gaat mijn voorkeur dan toch liever uit naar de mindere beeldkwaliteit van een DVD , maar wel met DTS ES 6.1
     
    Laatst bewerkt: 12 aug 2006
  18. Aleko

    Aleko Niet? Nou, dan toch!

    Berichten:
    795
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zat net ook ff een stukje van LOTR te kijken, bij zo'n film hoort gewoon minstens een 5.1 signaal. Ik snap werkelijkwaar niet waarom ze geen 5.1 mee uitzenden. :mad:

    Wat dat betreft ben ik met het laatste wat je zegt absoluut mee eens. Doe mij maar analoge kwaliteit met 5.1 :+

    Is dat HD1-NL trouwens nog wat? Komt er veel boeiends op?
     
  19. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Ze zenden nu Magny Cours 2006 (Autorace ) uit.

    Hier de uitzendingen voor de komende uren.

    Gaz de France 2005 , Safina-Srebornik (Sport).
    Girls in Hawaii (Muziek).
    Snow and Ice festival.
    Jean Micheal Jarr at Linx.

    In de HD-decoder zit nog een paar kleine foutjes.
    Als ik tijdens een normale zenders overschakel van 16 : 9 naar 4 : 3
    En ik schakel vervolgens naar een HD-zender dan blijft het beeld op 4 : 3 staan.
     
    Laatst bewerkt: 12 aug 2006
  20. Aleko

    Aleko Niet? Nou, dan toch!

    Berichten:
    795
    Leuk Bevonden:
    0
    hmmmz, nog niet echt super interessant dus :{
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina