[XOne] [Centraal] Draadloos/ Wireless Xbox Live

Discussie in 'Games' gestart door bl0kkie, 29 jan 2003.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. John14

John14 Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    wat houd een wireless bridge in dan ?

2. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    is een kastje (access point) met een ethernet aansluiting

3. John14

John14 Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    naja als ik de xbox 360 heb dan ga ik wel us ff die ethernet kabel die bij premium pakket krijgt naar de router leggen en als dat werkt zet ik mun pa ff aan het werk met gaten boren lol :p

hoelang is die ethernetkabel ?

4. X-Junk

X-Junk GT: Reflex Xeros

Leuk Bevonden:
    197
    niet lang volgens mij nog geen meter

5. Xwon

Xwon het is wat het is.

Leuk Bevonden:
    1
    Vraagje voor de mensen die de USB netwerk adapter hebben...?

Ik ben ook van plan de adapter aan te schaffen maar heb zo mijn twijfels of het mediacenter gebeuren ook goed werkt....
    - Als ik films ga streamen zal de kwaliteit ook goed zijn?
    Ook HD materiaal in de toekomst?
    - Downloads van Live blijven ook constant?
    - Ik kan ook grote lobby's hosten op Live?

Mijn ISP is XS4ALL met een Speedtouch 716i (B/G cirtified)
    Er komt maximaal 1 muur tussen de 360 en mn router.

Alvast bedankt voor jullie hulp _O_

Laatst bewerkt: 12 aug 2006
  6. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224

als je media center goed wilt gebruiken heb je a/g dual band nodig

7. Oceanic1979

Oceanic1979 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hey, ik geraak niet op Live met mijn wireless internet. Ik heb een internetverbinding via kabel. Mijn Access Point is een Dlink DWL -2000AP+. Als ik mijn Xbox 360 opstart, met de wireless adaptor aangesloten, geraakt hij niet op Live. Als ik alles overloop, zegt hij bij het tweede item al "Not connected". Nochtans, als ik de beschikbare wireless connections bekijk, geeft hij mijn wifi-netwerk aan en zegt dat hij connected is. Is mijn Access Point wel compatibel met Xbox Live voor de 360?

8. Oceanic1979

Oceanic1979 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Met mijn pc gebruik ik hetzelfde netwerk zonder probleem. En mijn foutmelding op de Xbox 360 is X:8000-0031 en al de rest zijn gewoon nullen.

9. ReFlex

ReFlex Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Is de Livebox van Wanadoo aan te raden voor xbox Live! ? Zo mogelijk, gewoon de adapter kopen, SSID, WEP-gegevens invullen en klaar?

10. Diamond_X

Diamond_X diamonds are forever

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb sinds kort een wireles netwerkkaart voor m'n Xbox360. Deze zou verbinding moeten maken met mijn Draytek 2800VG (en andersom), maar dat lukt voor geen meter.
    Wat ik ook probeer, DHCP aan/uit, SSID aan/uit, andere SSID, MACfilter aan/uit, via de FAQ portforwarding volgens portforward.com (2800G) icm een in Xbox360 ingegeven IP (in de range van de router), wireless b/g, wireless g, Xbox360 vlak bij de router gezet, het draadloze netwerk wordt niet gevonden. Verder zag ik hier op Xboxworld dat je ook nog poorten kunt open zetten, maar dat werkte ook niet (of ik heb het fout gedaan: 1st en last heb ik zelfde poort gehouden).

De router functioneert gewoon goed, want draadloos verbinding maken met m'n PC is geen probleem (zowel met DHCP-server als met eigen ingegeven IP's) en kan gewoon het internet op.
    En de Xbox360 wireless kaart functioneert hardwarematig goed, want hij ziet wel andere netwerken in de buurt.

Ik heb nu door dit alles inmiddels redelijk wat kennis opgedaan over netwerken, maar ben na twee nachten met de Xbox360 nog niet erg verder gekomen en baal nu als een stekker.

Heeft iemand ook deze draytek 2800VG wireless router icm met de Xbox360 en kan die aangeven hoe ik het een en ander moet instellen?

Alvast bedankt!

Laatst bewerkt: 16 sep 2006
  11. Diamond_X

Leuk Bevonden:
    0
    Wie kan me helpen met de juiste instellingen?

De foutcode's die ik op de Xbox360 krijg:
    W: 0000-0000
    X : 8000-0011 8000-001D 8000-0015
    Y : 0000-0000
    Z : 0000-0000

Ik heb verder niets bijzonders ingesteld nu: DHCP uit en de Xbox360 gewoon het eerst volgende vrije IP-nummer gegeven. Op het IP na verder alles hetzelfde als op m'n wel werkende PC's met Wlan kaartjes. Gewoon het subnetmask dus en als standaard gateway de IP van de router.

Laatst bewerkt: 16 sep 2006
  12. Diamond_X

Leuk Bevonden:
    0
    Heb de oplossing gevonden! M'n Xbox360 is wireless verbonden! Dus voor de mensen die ook dit probleem hebben icm een recente wireless Draytek router, hieronder staat de oplossing!

Het niet zien van mijn wireless router/wireless lan lag aan het feit dat de 2800vg WPA en WPA2 gecombineerd uitzend en de Xbox360/Xbox360 wireless adapter alleen WPA ondersteund.
    Op Draytek UK vond ik onder Mikey's Guides de oplossing. Je moet de 2800vg (of andere recente wireless Draytek router) via telnet instellen op enkel WPA uitzenden.

Dit doe je in telnet d.m.v. het commando: wl wpa 3

Daarna zet je de 2800vg (of andere recente wireless Draytek router) en de Xbox360 aan en uit en klaar ben je. Ik heb daarnaast nog wel de 2800g Xbox360 Guide op Portforward.com gevolgd.
    Dat houd in: DHCP uit en de poorten die daar beschreven staan zowel redirecten als open zetten.

Laatst bewerkt: 18 sep 2006
  13. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
    Ik zit te denken om ook draadloos internet te nemen alleen ik heb er helemaal geen verstand van. Weet iemand ongeveer hoeveel me dat gaat kosten?

14. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    +/- 150 euro (inclusief wireless adapter voor de xbox 360)

15. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
    Oke, 150 valt wel mee. Maar wat kan ik het beste kopen?

16. Shizzel

Shizzel Guest

Linksys WRT54G router en die 360 Wireless bridge.
    Heb zelf niet draadloos, maar met het ethernet kabeltje werkt de Linksys goed.

Lijkt me niet dat het opeens verandert als je draadloos doet.

17. Max_Payne

Max_Payne Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb sinds een paar maanden wireless internet. En nu als ik op live zit heb ik erge last van lag. Met pdz viel het nog wel mee maar nu ik doa4 speel merk ik het heel erg. Ik heb het zo aangesloten: Beneden een wireless access point en in mijn pc boven een usb stickje. En dan met een normale netwerkkaart achter in de pc heb ik een draad lopen naar de 360. En zo heb ik een verbinding gemaakt. Weet iemand of ik iets op de pc moet veranderen om het internet sneller door te geven naar mijn 360? Of iets in de instellingen?

18. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Ik zou een wireless adapter voor de xbox 360 kopen.. Wireless USB --> PC --> Xbox 360 geeft veel proberen

Of rechtstreeks je xbox 360 op de router aansluiten of een eigen wireless adapter

19. Max_Payne

Max_Payne Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Jah daar zat ik ook aan te denken, maar dat ding kost gwn 80 euro of niet? Weet jij misschien of er nog van een ander merk iets uitkomt? Of dat het goedkoper wordt.

20. Don Juan

Don Juan Do The Moonwalk

Leuk Bevonden:
    32
    Ik speel dus alweer een tijd online met die wireless bridge van MS. Ik heb alleen een groot probleem. Ik word er om de haverklap afgegooid. Dan kan die gewoon geen connectie maken. En soms dan vind hij hem weer maar dan valt hij weer weg. Kan dit komen omdat hij misschien te heet wordt van het gamen?? en dat hij daarom uitvalt?? Soms is het zo dat het een hele week niet gebeurd. Maar daarna weer wel.

Alvast bedankt.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina