Ik heb sinds kort een wireles netwerkkaart voor m'n Xbox360. Deze zou verbinding moeten maken met mijn Draytek 2800VG (en andersom), maar dat lukt voor geen meter.
Wat ik ook probeer, DHCP aan/uit, SSID aan/uit, andere SSID, MACfilter aan/uit, via de FAQ portforwarding volgens portforward.com (2800G) icm een in Xbox360 ingegeven IP (in de range van de router), wireless b/g, wireless g, Xbox360 vlak bij de router gezet, het draadloze netwerk wordt niet gevonden. Verder zag ik hier op Xboxworld dat je ook nog poorten kunt open zetten, maar dat werkte ook niet (of ik heb het fout gedaan: 1st en last heb ik zelfde poort gehouden).
De router functioneert gewoon goed, want draadloos verbinding maken met m'n PC is geen probleem (zowel met DHCP-server als met eigen ingegeven IP's) en kan gewoon het internet op.
En de Xbox360 wireless kaart functioneert hardwarematig goed, want hij ziet wel andere netwerken in de buurt.
Ik heb nu door dit alles inmiddels redelijk wat kennis opgedaan over netwerken, maar ben na twee nachten met de Xbox360 nog niet erg verder gekomen en baal nu als een stekker.
Heeft iemand ook deze draytek 2800VG wireless router icm met de Xbox360 en kan die aangeven hoe ik het een en ander moet instellen?
Alvast bedankt!
Laatst bewerkt: 16 sep 2006