Computer Monitor Thread (VGA/HDMI/etc) [Deel 1]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door L3MMING, 5 dec 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. koos86

koos86 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb een Dell 2407FWP scherm (24") momenteel zit de Xbox aangesloten op de component ingang, maar het beeld vind ik niet echt geweldig. Heeft het zin om een VGA kabel te gaan halen?

2. | B0SS |

| B0SS | Go!

Leuk Bevonden:
    0
    Even een vraagje aan alle SyncMaster 940MW bezitters. Weten jullie welke resolutie het beste beeldkwaliteit oplevert met de vga-kabel? Want ik heb zitten switchen tussen 1280 x 1024 (widescreen) en 1366 x 768 met verschillende demo's, maar heb geen verschil kunnen waarnemen. 1280 x 1024 zou toch een betere beeldkwaliteit moeten opleveren sinds het 1.3 megapixels weergeeft tegenover de 1,05 megapixels van 1366 x 768?

Bij de SyncMaster 940MW is de beeldkwaliteit via component ook slecht, maar via de vga-kabel is het weer heel mooi. Ik zou het dus maar proberen als ik jou was.

Laatst bewerkt: 13 aug 2006
  3. gompy

gompy Tropilatakroba

Leuk Bevonden:
    0
    Sommige mensen zeggen dat de kartels dan sterk worden verminderd.

(Gebandde)LeZe heeft de Samsung Sync. 940MW. Hij speelde eerst ook met de component kabel, maar nadat hij de VGA kabel gebruikte waren zijn kartels weg.

Je kleuren worden dan wel wat minder!

Ik zou het eigenlijk niet weten, wat is HDCP eigenlijk?

Iig is m'n monitor al een wat ouder model! Het is dan ook wel een CRT, maar dat ding geeft ontzettend mooie kleuren en beeld. Binnenkort m'n PC erop aansluiten. Helaas ondersteund die de max. resolutie van 2370×1535 (of zoiets). Ik dacht dat m'n videokaart iets van 20..×1600 aankon.

Ps. Zal morgen even wat foto's posten. Ik kwam nogal laat te weten waar de camera was, en het is nu al donker. Onze domme camera maakt dan zulke lelijke en onscherpe foto's. De flitser is zo fel enzo!

Laatst bewerkt: 14 aug 2006
  4. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    HDCP is een soort kopieerbeveiliging tegen het kopieren van HD content op een digitale aansluiting (DVI, HDMI). Belangrijk dus als je bijvoorbeeld in de toekomst een HD-DVD of Blu-Ray speler aan je scherm zou willen hangen d.m.v. zo'n kabeltje. Zonder HDCP ondersteuning zul je het dan enkelt moeten doen met de "gewone" resolutie van een standaard DVD.

Maar als je al een wat oudere monitor hebt dan zal dat er idd niet op zitten. Voor iedereen die nog van plan is een monitor/HDTV aan te schaffen die tot wel 1080p kan weergeven, en voor wie de beste weergave van de next-gen dragers een belangrijke overweging is : check daarom dus of de monitor/HDTV die je wilt aanschaffen HDCP ondersteunt !

5. Rutger98

Rutger98 Active Member

Leuk Bevonden:
    0

6. | B0SS |

| B0SS | Go!

Leuk Bevonden:
    0
    Hmm...Bij mij was het beeld best slecht met component. Misschien moet ik straks weer even checken dan en een beetje met de instellingen spelen. Maar met de vga-kabel ziet alles er perfect uit. Geen balken en zeer mooie kleuren :b:

7. koos86

koos86 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Bedankt, toch maar even een VGA kabel bestellen :) , want van die kartels wordt ik niet echt vrolijk. :x

8. tasso

tasso de gamer

Leuk Bevonden:
    0
    Klopt ik heb zelf de 940 al een poosje en met de vga kabel zijn de kartels weg.
    Al heb je met de component kabel wel weer mooiere kleuren en is het niet zo vaal allemaal

9. wiebe87

wiebe87 Xdicted

Leuk Bevonden:
    0
    heb eindelijk een 21 ' monitor. schitterende beelden.

alleen krijg net geen fullscreen. het is dan net een beetje te langgerekt.

iemand een oplossing?

10. | B0SS |

| B0SS | Go!

Leuk Bevonden:
    0
    Is het een breedbeeld monitor?

11. s4nd3r

s4nd3r Active Member

Leuk Bevonden:
    152
  12. swordman

swordman Active Member

Leuk Bevonden:
    5
    ik de 1916 ws (dus 19'') en ik raad het je absoluut aan geweldigge kwaliteit:thumbs:

13. s4nd3r

s4nd3r Active Member

Leuk Bevonden:
    152
    ok, ga ik die binnekort ff halen..*)

14. wiebe87

wiebe87 Xdicted

Leuk Bevonden:
    0
    oei, ik zou niet weten of het een breedbeeld is##

het is in ieder geval de compaq p110 21'' monitor.

15. janter

janter Active Member

Leuk Bevonden:
    576
    Ik heb de 940 mw ook op component aangeslotn en het ziet er echt prachtig uit.

16. | B0SS |

| B0SS | Go!

Leuk Bevonden:
    0
    Volgens mij is het geen widescreen. Als je last hebt van balken zal dat de rede zijn...

En het staat op 720p? Bij mij zijn er dan namelijk veel kartelrandjes te bekennen en het is gewoon niet zo mooi

17. 2005simoens

2005simoens Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    | BOSS | merci e ;)

18. | B0SS |

| B0SS | Go!

Leuk Bevonden:
    0
    No prob ;)

Maar ik heb dus net de 360 via component op de 940mw aangesloten met de volgende instelling:

Contrast: 100
    Brightness: 45
    Sharpness: 15
    Color: 51
    Tint: g50/r50
    Color Tone: Normal

Dat zag er al een stuk beter uit, maar toch is het via vga veel mooier. Verder levert een resolutie van 1360 x 768 het beste beeldkwaliteit.

Op het gebied van geluid (voor games) kan je het beste Virtual Dobly Surround aan zetten. De beste instellingen zijn:

Bass: 100
    Treble: 90

Voor muziek en tv moet je gewoon BBE aan zetten ;)

:cool:

19. s4nd3r

s4nd3r Active Member

Leuk Bevonden:
    152
    Kan je foto ervan make?
    zit nog te twijfelen tussen die 20" acer en deze samsung..

20. | B0SS |

| B0SS | Go!

Leuk Bevonden:
    0
    Check pagina 63, 94 en 95 ;)

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina