Antwoord op surround/Dolby Digital vragen [Deel 8]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Graveheart, 1 feb 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. JKI

    JKI Ik wil bolletje

    Berichten:
    2.680
    Leuk Bevonden:
    0
    ...maar een normale tulp-kabel werkt ook prima. Ik gebruik er nu 1 voor mijn bass-shakers.
     
  2. Rabasa

    Rabasa Active Member

    Berichten:
    62
    Leuk Bevonden:
    0
    ok, thanks! Ik heb dus een Toslink <> Toslink nodig voor tussen de advanced scart kabel en de reciever?
     
  3. diemario

    diemario Active Member

    Berichten:
    36
    Leuk Bevonden:
    0

    ja dat klopt, ik zou een monstercable nemen (niet die speciale voor de 360, maar een normale) of oehlbach.
     
  4. joostpolletje

    joostpolletje Active Member

    Berichten:
    1.393
    Leuk Bevonden:
    0
    Haha,
    Nee werk al fulltime :)

    Prijs valt ook nog wel mee hoor.

    Voor de 360 is Oehlbach, Monster prima ja. Anders zou je nog naar de betere merken kunnen gaan kijken, MAar deze merken voldoen zeer goed!
     
  5. pietlut

    pietlut Active Member

    Berichten:
    881
    Leuk Bevonden:
    0
    [​IMG]

    Pioneer heeft besloten een exclusieve geluidsset te produceren voor de Xbox 360. De HTS-GS1 wel te verstaan. Het gaat hier om een 5 satellite speakerset met daarbij een subwoofer, control panel en een afstandsbediening. Het surround-systeem zou geoptimaliseerd zijn voor de Xbox 360 en uitstekende geluiden produceren. Wat de speciale features zijn in combinatie met de console is onbekend, in ieder geval heeft men hard gewerkt aan dit setje wat er overigens ook zeer bijpassend uit ziet. De apparatuur zou naar verluid voor zo'n 500 dollar de deur uitgaan in de Amerikaanse winkels.!!

    Mooi setje
     
  6. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Hier de Technische gegevens van de HTS-GS1.

    Technische specificaties
    • Total Output 600 Watt
    • 5.1 Speakers
    • DVD systeem exclusief voor de Xbox 360
    • MCACC
    • RDS Tuner (FM/AM)
    • Stroomverbruik 50 Watt (in gebruik)

    • Dolby Prologic I en II
    • Dolby Digital
    • DTS Digital Surround

    Surround modes:
    • Advanced Movie and Music
    • Expanded
    • TV Surround
    • Sports
    • Game
    • Virtual Surround
    • 5-Channel Stereo

    • Video Signal D/A Converter 108MHz/10-bit
    • Midnight Listening Mode

    Aansluitingen:
    • Analog/Digital: 2 Optical/1 Coaxial/1Analog
    • SR+ Terminal (PDP connectie)
    • MCACC Mic input

    • On Screen information
     
  7. joostpolletje

    joostpolletje Active Member

    Berichten:
    1.393
    Leuk Bevonden:
    0
    Is al een keer voorbijgekomen..
    Maar is aardig setje, maar voor het geld zou ik iets anders nemen
     
  8. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Features zijn wel bekend.

    Included with the system is a Universal Media Remote Control that goes beyond powering up the system. The remote will be able to access and handle many features found in Microsoft’s Windows Media Center 2005 Edition along with the Xbox 360. Found on the remote will be the Xbox Guide Button along with the A, B, X, Y buttons and curser.

    Zag dat deze set hier in Nederland wordt aangeboden voor € 379
    In mijn ogen is dit nog teveel.
    Zou dan liever gaan voor de Logitech® Z-5450 of Z-5500.
     
    Laatst bewerkt: 13 aug 2006
  9. dynamike

    dynamike i love astrid

    Berichten:
    2.702
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat is idd al 2 a 3 maandjes bekend.

    Ik heb de laatste dagen mijn Project UTP (nu ook wel Project FTP, omdat het helemaal geen UTP kabel bleek te zijn :9) getest. Laatste pic die ik postte was deze. Ik heb even een testsetupje gemaakt; helemaal de amp naar de andere kant van de kamer, want ik had de kabel 2 meter gemaakt. Alles aangesloten met de mijn nieuwe banaantjes, en testen die hap.

    [​IMG]

    [​IMG]

    Eigenlijk moet ik zeggen; niet slecht! Ik had al redelijk wat kritieken gehad over dit projectje; over wel of niet shielding, utp of ftp, stranded of solid draad, enz... Dus is had me op het ergste voorbereid. Ik heb het nu dire dagen een beetje laten spelen allemaal, maar het valt me eigenlijk niet tegen...het lijkt zelfs wel ietsje helderder ofzo. En dat voor een rol miskoop ftp kabel van cheap ass kwaliteit.

    Ik ga de kabels niet gebruiken, omdat ze gewoon te kort zijn voor mijn setup, maar ik weet wel dat ik in de toekomst (als mijn setup het toelaat) zeker ga experimenteren met dit soort diy oplossingen. Want zo'n gevlochten kabel van bijna 3 cm dik op de dikke plekken ziet er gewoon bruut uit :D
     
    Laatst bewerkt: 13 aug 2006
  10. ThaBEN

    ThaBEN Active Member

    Berichten:
    877
    Leuk Bevonden:
    0
    Na een paar dagen mijn Logitech Z-5500 te hebben geinstalleerd ben ik zeer tevreden over de geluidskwaliteit!

    Heb alleen last van wat "plof" geluiden af en toe.
    Na wat info hierover te hebben gezocht kwam ik erachter dat het bij de Z-5500 vaker voorkomt i.v.m. een productiefout!

    ( Zie hier voor meer info hierover )

    Nou blijkt dat logitech hiervan op de hoogte is maar deze productiefout niet openlijk heeft bekend gemaakt en dus ook niet alle geleverde setjes gaat terughalen voor revisie. In plaats daarvan kun je wel een aangepast verbeterd Z-5500 setje of je volledige aankoopbedrag terug vragen maar dan moet je hier zelf achteraan gaan.

    Hoe dit werkt hebben ze alleen in hun FAQ op de website vermeld, dus niet veel mensen zullen hiervan op de hoogte zijn.

    Zie hier de betreffende FAQ.

    Dus iedereen die de Z-5500 speakerset heeft en last heeft van "plof" geluiden kan ik adviseren om hier ff een kijkje te nemen.

    Heb zojuist met de Technische hulp van logitech gebeld en die laten mijn speakers (gratis) ophalen en dan krijg ik binnenkort een aangepast setje terug waar deze fout uitgehaald zou zijn.

    Tel nr Technische helpdesk Logitech: 010-2438898
     
    Laatst bewerkt: 14 aug 2006
  11. Ghost Leader

    Ghost Leader GT Ghost Leader NL

    Berichten:
    759
    Leuk Bevonden:
    4
    Mooi om te weten, omdat ik zelf deze set ook binnenkort ga aanschaffen. Heb je die set in maastricht gekocht, zo ja, waar een voor hoeveel?

    Cheers
     
  12. Metal Mark

    Metal Mark VIP Dino XBW.nl VIP

    Berichten:
    9.661
    Leuk Bevonden:
    454
    Heel af en toe heb ik wel zo'n plop geluid maar om me daar nou druk over te gaan maken. En wat en werk je er wel allemaal niet van hebt en etc. Het maakt mij iig niet zoveel uit...
     
  13. ThaBEN

    ThaBEN Active Member

    Berichten:
    877
    Leuk Bevonden:
    0
    Jah in maastricht bij Paradigit voor 329 euro.

    P.S. Update! Kreeg net een telefoontje terug. Kreeg alsnog een keuze uit 4 opties.

    1. Wachten op een Limited edition Logitech Z-5500 (+/- 6 maanden omdat hij nog in ontwikkeling is en nog gecertificeerd moet worden in europa)

    2. Mijn set omruilen voor een verbeterde Logitech Z-5500 waarbij het ploppen e.d. tot een minimum zal zijn maar kunnen niet garanderen dat het helemaal verdwijnt. Maar het zal tot een acceptabel niveau gereduceerd zijn.

    3. Omruilen voor een Logitech Z-5450

    4. Volledige terugbetalling van mijn aankoopbedrag.

    Alle opties zitten geen kosten aan verbonden voor de koper.

    Ik heb gekozen voor optie 1 omdat ik wel kan leven een half jaar met plopjes en in de Limited Edition (klinkt alleen al geil :x ) deze volledig verdwenen zullen zijn! En het is wel cool om te pronken met een Limited Edition!

    Als je zou kiezen voor optie 2 of 3 kun je wel niet meer alsnog in aanmerking komen voor optie 1 mocht het probleem niet verdwenen zijn.

    Optie 4 blijft ten alle tijde open. Ook na een ruiling! Je hebt wel de origienele aankoopbon nodig bij optie 4!
     
    Laatst bewerkt: 14 aug 2006
  14. Metal Mark

    Metal Mark VIP Dino XBW.nl VIP

    Berichten:
    9.661
    Leuk Bevonden:
    454

    Oh kijk is aan. Misschien dat ik er dan ook nog achteraan ga. Plopjes worden nu wel irritant 8). Maar even zien wat ik doe...
     
  15. madison

    madison madison

    Berichten:
    456
    Leuk Bevonden:
    0
    Vanmiddag ook even Banaanstekkers besteld!! bij de Expert 10 vergulde Banaanstekkers van VLS, kon ze krijgen voor 3 euro per stuk omdat ik meerdere bestelde!! als ik ze binnenheb en gemonteerd heb plaats ik wel even wat pics! joost weet jij toevallig of de VSX 415 bananen "lust"?
     
  16. Liquid

    Liquid Kobrakai

    Berichten:
    777
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoe krijg ik Dolby Digital geluid uit m'n Xbox 360 als ik geen optische ingang heb op m'n Home Cinema? Zijn daar omvormers voor te krijgen oid?
     
  17. SjoerdV NL

    SjoerdV NL Hardcore Poster?

    Berichten:
    2.135
    Leuk Bevonden:
    2
    Zonder optische ingang op je receiver/home cinema set geen dolby digital uit de xbox. Helaas.
     
  18. 360man

    360man Active Member

    Berichten:
    1.593
    Leuk Bevonden:
    46
    wat is het voordeel van die banaanstekkers t.o.v. de andere aansluitingen?
     
    Laatst bewerkt: 15 aug 2006
  19. II Gamer II

    II Gamer II ?! Hmmm ... !?

    Berichten:
    183
    Leuk Bevonden:
    0
    Als jouw reciever coaxial ingang(en) heeft dan kun je een onvormer voor krijgen (optisch => coaxial), heeft je reciever geen digitale ingang(en) dan blijft niks anders over dan wit en rood kabel van de xBox met de div. stereo ingang aan de reciever verbinden.
    Heb je Prologic (of PLII) dan heb je surround geluid en anders toch noch mischien een nieuw surround set ;)?
     
    Laatst bewerkt: 15 aug 2006
  20. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Het is makkelijker om de kabels los te halen bij het verplaatsen of iets dergelijks. En qua uitstraling oogt het netter :).
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina