Antwoord op surround/Dolby Digital vragen [Deel 8]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Graveheart, 1 feb 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. II Gamer II

    II Gamer II ?! Hmmm ... !?

    Berichten:
    183
    Leuk Bevonden:
    0
    Eindelijk niet veel, het is zelfs verlies maar heel minimaal (niet hoorbaar en alleen te meten met een osciloscoop).
    Het is makelijk, je zit namelijk niet te pielen met de schroef klemmen bv. ik heb van tijd tot tijd een set luidsprekers ter test en het is makelijk met de banaanstekkers om de kabels van een naar de ander aan te sluiten dan ieder keer aan de schroefklemmen te draaien.
     
  2. SjoerdV NL

    SjoerdV NL Hardcore Poster?

    Berichten:
    2.135
    Leuk Bevonden:
    2
    Gaaf, wil je daar eens wat meer over vertellen?

    Om maar even met een voorbeeldje te komen van de handigheid van banaanstekkers. Als ik door een of andere reden mn speakers opnieuw moet aansluiten moet ik een draad van 6mm2 in een gat van ongeveer 4-5 mm duwen. Ik weet niet of je zelf een receiver hebt, of er eens eentje hebt gezien, maar geloof me, je wordt er helemaal leip van 8)
     
  3. Sandertje

    Sandertje Achievements

    Berichten:
    325
    Leuk Bevonden:
    0
    Heeft er iemand ervaring met een Pioneer DCS-333 of een Sony HTP-36ss.
    Beide setjes van rond de 350 euri.
    Welk setje is het meest geschikt voor de xbox360 en zijn er buiten Logitech
    noch alternatieven in deze prijsklasse?
     
  4. II Gamer II

    II Gamer II ?! Hmmm ... !?

    Berichten:
    183
    Leuk Bevonden:
    0
    Volgens mij heb ik het al eerder beschrijven, heb namelijk zelf voor een merk gewerkt bovendien heb ik wat vrienden als kenisen in audio "brange" (het is niet sinds gisteren maar in ongeweer 10 jaar) dus is er iets nieuws dan mag ik het testen, vandaar ook dat ik de banaanstekkers al een tijd toepast.
    Ik heb inmiddels wat versleten (Yamaha AX1, Denon AVC-A1SR) en op moment gebruik ik de HK AVR8500.
    Of ik leip van wordt?
    Blijft bezig, de hobby wordt maar leuker, duurder als uitdagend en leip van wordt ik niet maar mijn vrouw inmiddels wel ;).
     
    Laatst bewerkt: 15 aug 2006
  5. SjoerdV NL

    SjoerdV NL Hardcore Poster?

    Berichten:
    2.135
    Leuk Bevonden:
    2
    Als ik je een tip mag geven:

    Koop de JBL speakerset van Joostpolletje, hij vraagt hier nog maar 185 euro voor aangezien de set snel in prijs daalt. Koop daarbij nog een instap receiver (denon 1705, is te krijgen voor 200 euro tweedehands, Harman Kardon 135 misschien ook). Dan heb je voor 35 euro meer een set die die all in one systemen wegblaast.

    Succes ermee en houdt ons op de hoogte!

    Mvg,

    Sjoerd

    btw. thnx Gamer, heb het zelf igg nog nooit gelezen.
     
  6. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Wanneer je een digitale Coax-aansluiting hebt dan kan je gebruik van van een Optische/coax converter.
     
  7. rawkus

    rawkus OMFG!

    Berichten:
    137
    Leuk Bevonden:
    1
    Yep, maar zo'n converter kost iets van 35 euro!
     
  8. SjoerdV NL

    SjoerdV NL Hardcore Poster?

    Berichten:
    2.135
    Leuk Bevonden:
    2
    Will be worth the money though.
     
  9. Ghost Leader

    Ghost Leader GT Ghost Leader NL

    Berichten:
    759
    Leuk Bevonden:
    4

    Ah mooi. Zelf wilde ik hem daar ook gaan kopen*)
    Ik zou inderdaad ook op optie 1 wachten mocht het ploppen nu niet zo irritant zijn. Als ik er ook last van heb doe ik dit verhaal voorleggen en wacht ik op de limited edition, optie 1 dus :b:

    Cheers
     
  10. Smok3y

    Smok3y Dark Souls!

    Berichten:
    3.670
    Leuk Bevonden:
    277
    ik vroeg me af of iemand goede speakers weet voor een prijs van ongeveer 250,-/350,- per stuk?

    Ik ben op zoek naar 2 fronts en een center.
    Zoals sommigen van jullie wisten wilde ik voor de B&W dm 603 gaan die 500,- per stuk zijn.
    (en dat wil ik mischien nog steeds)
    Maar ik moet ook een beetje naar mijn budget kijken.

    Dus heeft iemand nog tips dan hoor ik ze graag:thumbs: \o/ !
     
    Laatst bewerkt: 15 aug 2006
  11. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Bij Conrad kost die € 19,95
     
  12. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Je zou kunnen kijken naar de B&W DM-602 S-3 als fronts, en de LCR-3 als center. Deze fronts kosten rond de €260,- per stuk, en de center ook :).
     
  13. Tecnomic

    Tecnomic Guest

    Zeg ik zag laatst iemand iets posten van een setje van Logitech(Z-5400 als ik mij niet vergis), maar wat is de kwaliteit van het geluid als ik vragen mag ? En valt deze ook aan te sluiten op je Xbox 360 ? En moet je er tenslotte ook wat kabels erbij kopen ?

    Sorry dat ik veel vragen stel, maar ben even benieuwd naar dit sletje :)
     
  14. Smok3y

    Smok3y Dark Souls!

    Berichten:
    3.670
    Leuk Bevonden:
    277
    Ja is aan te sluiten op je 360 en nee je hoeft er als het goed is geen extra kabels bij te kopen.
    Mischien een toslink kabel,maar meer niet.
     
  15. SjoerdV NL

    SjoerdV NL Hardcore Poster?

    Berichten:
    2.135
    Leuk Bevonden:
    2

    Daar komt ie weer metzn B4's zullen de meeste wel denken, maar ach, fuck it.

    B4's dus +).

    300 per stuk, goede laagweergave, neutraal geluid, wel lekker open en een ruime spreiding. Bij mij aangesloten op een Denon 1705 icm Denon 1400 dvd-speler. De center gaat voor 225 (nieuwprijs) over de toonbank, deze heb ik echter nog niet in mijn bezit.
    http://www.monitoraudio.com/products/bronze/series/b4.htm

    Misschien is het leuk om eens langs te komen voor een demo'tje "hoe laat ik de buren 20 meter verderop in paniek opbellen" als je niet te ver weg woont, wel op afspraak natuurlijk

    Succes ermee.
     
  16. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3

    Hmm, ik ook :+ ;) ghehe
     
  17. Tecnomic

    Tecnomic Guest

    Oeps! My bad :lol:
     
  18. II Gamer II

    II Gamer II ?! Hmmm ... !?

    Berichten:
    183
    Leuk Bevonden:
    0
    Bv. wat Arjan opnoemde, de B&W DM602,5s3 (+-339€) fronts met een LCR60 (+-339€) center, de JM Lab "Chorus" 714S (+-300€) of 716S (+-400€) fronts met een CC70S (+-230€) center of de MonitorAudio "Bronze" serie.
     
  19. II Gamer II

    II Gamer II ?! Hmmm ... !?

    Berichten:
    183
    Leuk Bevonden:
    0
    Jouw luidsprekers zijn gewoon Goed, hierbij, No comments !!!

    Ps. Bij Hobo Hifi in Arnhem hebben ze MonitorAudio "Bronze" center luidspreker voor 125€, mischien een leuk occasion voor je?

    http://www.hobo.nl/webwinkel/catalog/occasions.php?nid=2466
     
    Laatst bewerkt: 15 aug 2006
  20. SjoerdV NL

    SjoerdV NL Hardcore Poster?

    Berichten:
    2.135
    Leuk Bevonden:
    2
    Ja die had ik op het oog. Was oorspronkelijk de planning om die tegelijk met de 2 B4's en de dvd speler op te halen maar het werd wat te duur allemaal. Ik denk dat ik erheen ga zodra ik mn OV in mn zak heb zitten. 3 uurtjes in de trein voor 100,- korting is niets.

    Bedankt!
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina