Xbox 360 vs. Playstation 3 vs. Nintendo Wii [deel 6]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door CaptnCook, 2 jul 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Het verbaast me niks dat de naam Xbox het bij jongens beter doet dan de naam PlayStation. Al van jongs af zijn de meeste jongens gefascineerd door alles waar de letter "X" in voorkomt....denk aan X-Men, X-Files, afijn zo kan ik nog wel ff doorgaan. Dit komt omdat de letter "X" voor zoveel verschillende dingen kan staan, er is geen enkele juiste interpretatie.

    Opzich dus helemaal niet zo gek dat Microsoft zijn spelconsole bewust zo genoemd heeft. Gehaaid ? Misschien. Slim ? Dat zeker.

    EDIT : Voordat er opmerkingen komen....ja bij mij heeft die "X-Factor" ook gewerkt O-) :+
     
    Laatst bewerkt: 14 aug 2006
  2. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    als ik moet kiezen tussen de wii en de ps3 dan kies ik de wii

    klik

    wie gaat mij tegen spreken :cool:
     
  3. JeePee

    JeePee Guest

    Ik niet :cool: :9
     
  4. Xwon

    Xwon het is wat het is.

    Berichten:
    2.853
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik snap wel waarom ze de XXX factor niet mee hebben laten doen :+ :+ :+ :thumbs:

    Wel een super filmpje !\o/
     
  5. MrX

    MrX Active Member

    Berichten:
    809
    Leuk Bevonden:
    0
    Vergeet niet dat naast de Xbox360 er ook nog steeds vrij veel Xbox versie 1 worden verkocht. Dat zijn ook consoles die meehelpen aan het merk Xbox, ondanks dat het niet next-gen is (wat de PS2 trouwens uberhaupt niet eens is). Hoewel er ook in NL meer PS2's worden verkocht dan Xbox 360 is het tevens zo dat er in NL meer Xboxen worden verkocht dan PS2. En dat is al zo sinds de lancering, maand na maand, ofwel ondertussen al bijna 9 maanden is Xbox "marktleider" in NL. (Volgens een bron die ik helaas niet mag quoten, anders hadden we er al lang mee in de krant gestaan.)

    In de zomermaanden ligt het zwaartepunt uiteraard bij de handhelds, maar ik verwacht dat Xbox versie 1 vanaf september weer een enorme boost zal krijgen en ook de 360 zal door de diverse Triple A's vanaf september weer gaan stijgen in marktaandeel.

    Zal de PS3 daar veel in veranderen? Wel tijdens de launch-dag, maar verder weinig in 2006, puur omdat ze ze niet zullen hebben. Net als wij vorig jaar, met dat verschil dat wij ze dit jaar in bulk wel zullen hebben, terwijl wij vorig jaar geen next-gen concurrentie hadden. En vanwege de prijs zal er ook in 2007 niet veel verbeteren voor Sony: de PS2 zal ver onderuit zakken (net als de Xbox Versie 1 overigens), meer dan de PS3 kan compenseren, vanwege het enorme prijsverschil en ook omdat de eerste maanden van 2007 de PS3 niet volop leverbaar zal zijn.

    Wellicht zal Sony in NL sneller het marktleiderschap weer overnemen, maar het zou zo maar kunnen dat er 2 jaar lang meer Xboxen worden verkocht dan PlayStations (in NL althans). En dat het vervolgens een nek aan nek race wordt lijkt me duidelijk. Met Xbox vs PS2 is de installed base verhouding 1 staat tot 3 (in NL), met Xbox 360 vs PS3 gaat dat veel meer neerkomen op 1 staat tot 1.

    Kortom, niet te snel roepen dat Sony's merk zo sterk is. Toen de PlayStation werd geintroduceerd in Europa in 1995 werden ze in 2 jaar tijd marktleider met 70% van de markt in handen. Daar waar Nintendo destijds oppermachtig was. Als het toen in 2 jaar kon, waarom zou de oppermachtige marktleider van nu dan niet weer in 2 jaar zijn troon kunnen verliezen? (Overigens is dit een quote van Chris Deering, de man die destijds PlayStation Europa leidde)
     
  6. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Weinig aan toe te voegen.
    Keurig gezegd. :thumbs:

    Nintendo is inderdaad een prima voorbeeld van een marktleider die binnen een paar jaar werd gedegradeerd tot de 2e plek en met de komst van de Gamecube zelfs naar de 3e plek. Dat was ook iets dat niemand had verwacht.
    Het zou zo maar kunnen. In mijn ogen verkeerd Sony nu in dezelfde positie als Nintendo toen. Arrogantie, denken dat ze alles kunnen maken en doen wat ze zelf willen. Dat is een fout die Nintendo toen heeft gemaakt en dat is ze duur komen te staan. Dit gedrag zie ik nu ook bij Sony terug, dus je weet maar nooit.
    Microsoft zet momenteel met de X360 een ijzersterke console neer met veel goede games (1st party en 3rd party) en een ijzersterke online community.
    Sony gaat in mijn ogen een flinke kluif krijgen aan de X360.

    Een redactielid van Official Playstation Magazine over de PS3:

    De dikgedrukte stukken zijn zaken waar ik het wel mee eens ben.
    Voor rond de 600 euro heb je inderdaad een X360 en Wii.
    De X360 heb ik al, nu de Wii nog. :cool:

    Daarnaast ben ik het met Fardo eens en vraag ik me ook af of Blu-Ray zo'n succes word.
    Ten eerste wijzen de eerste echte vergelijkingen uit dat HD-DVD mooier blijkt te zijn en ten tweede, de consument zit helemaal niet te wachten op Blu-Ray of een ander formaat.
    De DVD is nu net een jaar of 5 a 6 massaal geaccepteerd, men heeft geld uitgegeven aan allerlei apparatuur. Men wil nu niet iets nieuws gaan kopen weer. Daarnaast heeft het merendeel van de bevolking nog geen HDTV, dus die kunnen er toch niet eens van genieten.

    Een voorbeeldje van beter zijn dan het oudere formaat is Super Audio CD (SACD). Een SACD klinkt veel beter en mooier dan een normale CD en ze zijn vaak multichannel. Feit is dat SACD geflopt is, terwijl het beter is dan een CD. Loop maar eens een platenzaak in en probeer maar eens een SACD te vinden, de slagingskans is heel klein. Redenen dat SACD geflopt is, zijn bijvoorbeeld zaken dat de spelers te duur waren, de SACD's zelf waren te duur, de keuze van de SACD's was te beperkt, de SACD's waren veel duurder dan een CD en de consument was tevreden met de CD en wou geen vervanging. Dit zijn een aantal zaken die ik nu ook terug zie bij Blu-Ray.

    Het valt me wel op dat in deze thread eigenlijk alleen word gesproken over de PS3 en de X360. De Wii word eigenlijk een beetje buiten beschouwing gelaten. Dat komt omdat de PS3 en de X360 vergelijkbare systemen zijn en de Wii iets compleet anders is. Maar heel veel mensen zijn gecharmeerd door de Wii vanwege de vernieuwende gameplay en vanwege de prijs. Je merkt nu al dat veel mensen de combinatie X360 + Wii voor 600 maken tegenover de PS3 voor 600 euro.
    Op deze manier speelt Nintendo toch een bepaalde rol in de strijd tussen de X360 en de PS3 tengoede voor de X360.
     
  7. MacDennis

    MacDennis Active Member

    Berichten:
    1.223
    Leuk Bevonden:
    0
    Dus als een merk beter verkoopt dan een ander dan staat het automatisch hoger in het vaandel? Heb je al eens nagedacht over het feit dat dat een PS2 150 EURO's kost en een XBOX360 400 keiharde EURO's? Een enorm verschil. Een 360 is momenteel lang nog niet voor iedereen weggelegd. De PS2 heeft reeds een reputatie en wordt naarmate hij in prijs zakt toegankelijker voor een breder publiek die het wat minder ruim heeft.
     
  8. SpatZuiver

    SpatZuiver Active Member

    Berichten:
    36
    Leuk Bevonden:
    0
    @MRx. Je moet mij toch eens uitleggen waar jij vandaan haalt dat de Xbox 1 beter verkoopt dan de PS2. In Alkmaar kun je amper een Xbox 1 kopen, niet omdat deze uitverkocht is ofzo maar omdat de winkels deze reeds uit de schappen hebben gehaald. Bart Smit, E-plaza, Media Markt verkopen allen geen Xbox 1 hard- en software meer. Kijk ik weet dat dit voor Alkmaar geldt en dat dit niet heel Nederland is maar als de winkels in Alkmaar dit doen zullen er vast en zeker wel meer zijn.
     
  9. MrX

    MrX Active Member

    Berichten:
    809
    Leuk Bevonden:
    0
    Ah, niet duidelijk geweest. Sorry. Ik bedoelde: Xbox + Xbox360 > PS2. Elk apart zeker niet, maar tesamen zeker wel.

    Zoals je kunt lezen verwacht ik in september weer een boost met Xbox versie 1 >>> dan kan ik ze weer in grote aantallen leveren. Op dit moment, vanwege de zomermaanden zijn we wat out of stock. Overigens denk ik dat Bart en Dixons geen nieuwe voorraden meer zullen aanleggen, maar bijvoorbeeld Intertoys, Free Record Shop en MediaMarkt zeker wel, en natuurlijk alle gamestores.
     
  10. Forgottensoul

    Forgottensoul The One

    Berichten:
    1.408
    Leuk Bevonden:
    0
    waarvoor telt de ps1 niet mee bij de ps2 :-(

    lol \o/
     
  11. Tecnomic

    Tecnomic Guest

    Juist ja ik zou net zeggen, de Xbox is zo goed als dood.En ik dacht MS nog tot 2007 games zou produceren.Helaas halen ze dat bij lange na niet, want de Xbox ligt nu in het graf :emo:

    Anyway:

    Ouch! Alle winkelketens doen er alles aan om de consoles te kunnen verkopen, want ze willen er echt van af :emo: Snap überhaupt niet waarom MS nog geld in Japan zit te pompen terwijl ze toch al weten dat de console daar voor geen ruk zal lopen.Ach ja....
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 15 aug 2006
  12. Forgottensoul

    Forgottensoul The One

    Berichten:
    1.408
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja en? sommige mensen willen toch nog een xbox om de oudere titels te spelen.
     
  13. Tecnomic

    Tecnomic Guest

    Ja daar heb je gelijk in aangezien de BC op de 360 ook voor geen meter loopt =(

    Edit

    Reggie: Geen Wii60, enkel Wii aub

    [​IMG]

    Games.Fok.nl

    Een antwoord zoals je die van Reggie kunt verwachten :)
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 15 aug 2006
  14. MrX

    MrX Active Member

    Berichten:
    809
    Leuk Bevonden:
    0

    1) Per 100 spelcomputers (geen handhelds) verkocht in 2006 waren er ongeveer 13 een Xbox 1, 33 een Xbox 360 en 45 een PS2. Is de Xbox 1 dan dood? Lijkt me niet.

    2) Alle winkelketens in Japan wellicht, maar ik heb het over Nederland. Ik heb weinig kennis, noch informatie over andere markten. Bovendien vind ik het ook wel een beetje stemming makerij door met Japan te scanderen in de ene zin en vervolgens te zeggen "alle winkels" zonder dat je Japan zegt. Je suggereert dat het dus wereldwijd is, terwijl we het enkel over Nederland hebben. (Volgens mij is het zelfs maar 1 winkelketen in Japan, dus zelfs daar klopt het niet helemaal wat je zegt, maar goed, daar weet ik minder van)
     
  15. Tecnomic

    Tecnomic Guest


    Tsja jij werkt blijkbaar voor MS dus dan is het ook logisch dat je het blijft negeren.Maar goed dat de Xbox dood is kunnen we al afleiden aan het spellenaanbod op dit moment en de aankomende games.Er komen de komende maanden niks meer uit dan alleen maar multi-platform titels iets wat bij de PS2 niet het geval is, want die heeft nog genoeg exclusives.Geloof wat je wilt geloven.

    Gamed.nl

    Eerst loopt MS de controllers van de PS3 en de Wii fel te bekritiseren en vervolgens zien ze dat ze niet achter kunnen blijven op de concurrentie en komen ze dus ook met een nieuwe controller.Erg laag als je het mij vraagt.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 15 aug 2006
  16. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Er zijn nog genoeg third party games op de xbox verschenen die niet op de PS2 of Gamecube zijn verschenen ... ik zal het lijstje voor je opzoeken :)
     
  17. Tecnomic

    Tecnomic Guest

    Bespaar me die lijst, want ik heb hier zowel een Xbox als een PS2 en voor de PS2 zijn er gewoon meer toppers verschenen.Daarnaast kunnen we later dit jaar nog meer genieten van de aankomende toppers.Fardo jij heb immers geen Playstation 2 console in bezit dus dan kan je ook niet echt oordelen over het spellenaanbod.Velen zullen het me eens zijn, maar goed on topic maar weer!
     
  18. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10

    Peter Moore en andere waren juist erg enthousiast over de Wii. Moore wil er zelfs een hebben.
     
  19. Tecnomic

    Tecnomic Guest

    Bill Gates in ieder geval niet en ja dat Moore er eentje wil hebben vind ik meer om een goed woordje over Nintendo te spreken.Trouwens gamed hij uberhaupt wel ?
     
  20. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    @Teconmic - ken je feiten :)

    Deze games komen dit jaar nog uit .. er zijn er nog een aantal in aantocht


    Warpath
    Fishing Live Online Xbox
    King of Fighters, Maximum Impact Xbox
    Painkiller, Hell Wars Xbox
    Project Nomads Xbox
    Ribbit King Xbox
    Scarface, The World is Yours (Collector's Edition) PS2
    Shadow of Memories Xbox
    Shoot To Kill Xbox
    Sneakers Xbox
    The Kore Gang Xbox
    The Unseen Xbox
    Ultra Bust a Move Xbox

    edit ... ehm ... Waarom kan ik daar niet over oordelen? Jij woont toch ook niet in Japan?
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina