Xbox: de toppers!

Discussie in 'Algemeen' gestart door boogje, 14 aug 2006.

  1. boogje

    boogje Active Member

    Berichten:
    32
    Leuk Bevonden:
    0
    hey beste Xboxworldgamers!_0/

    Met spijt in het hart moet ik jullie meedelen (en dit wisten jullie waarsschijnlijk al lang) dat de xbox dood is, als het aan Microsoft ligt. Ze releaseden nog maar net Doom 3, Half-life2 en de 2 far cry's op ons, en hupsakee, ze gaan de xbox360 (te vroeg?) uitbrengen. Ik vond dat echter niet zo erg, maar wel op één voorwaarde : het moest een next-gen console zijn.

    Een next-gen console is voor mij, en volgens mij ook een beetje de definitie, de nieuwe generatie console die zeker niet enkel zorgt voor de verbeterde graphics, maar vooral nieuwe hardware bevat die het mogelijk maakt om de gameplay te veranderen een voorbeeldje van zo'n geslaagde transformatie : " De oddworld reeks was op de PSX in 2D, nu met de Xbox werd dit plots 3D en veranderde de gameplay plots, maar bleef dehilarische en gekende humor en het verhaal! Nu vind ik niet dat de Xbox360 momenteel (!) niets anders biedt dan " Wat ziet dat er mooier uit en wauw, wat een detail" En dit bracht launchgames met zich mee die :
    -zich focusde op de gfx en de gameplay saai werd
    - ports van pc omdat dat mogelijk werd( jeuj -_-)


    Bon, dit even terzijde. Omdat de xbox na enkele games dood is, is het tijd om eens de échte toppers van de xbox eens samen te vatten. De zware zwarte doos leverde ons heel wat plezier op de afgelopen jaren, en in mijn geval, gaan daar nog jaren op volgen, want ik doe mijn xbox nooit of te nimmer weg! Er gaat enkel een revolution uitkomen, omdat ik met het gespaarde geld die eigenlijk bedoelt was voor een x360 het beter hieraan kan besteden.

    1.) Geef het lijstje van de toppers van de goeie "oude" doos en zeg waarom!
    2.) discussier en praat wat over de good old days van de xdoos :p

    en ik maak later een filmpje met allemaal kleine stukjes uit die topgames als wijze van "afsluiter" van het Xbox1 tijdperkje ;)

    Bedankt voor het lezen,

    Boogje
     
    Laatst bewerkt: 15 aug 2006
  2. MYSTERY X

    MYSTERY X Fysiotherapeut & Dj

    Berichten:
    4.354
    Leuk Bevonden:
    31
    Dan zullen we de boel maar eens goed beargumenteren...

    De Xbox was voor mij de eerste echte Console thuis. Ik had al kennis gemaakt met de PS 1 en Nintendo 64.
    Bij mijn vrienden speelden ik voornamelijk op deze console's... En heb mij daarmee dan ook kostelijk vermaakt :).

    Na 3 maanden van de Release van de Xbox ging ook ik eens kijken. Op dat moment moest er de keuze gemaakt worden voor de Xbox, PS 2 of Nintendo Qube.
    Dit is toen de Xbox geworden wegens een aantal dingen.

    Hij was natuurlijk het nieuwste en ook was er met veel lof op gereageerd. De PS 2 kende ik al, en vond het vooral minder dat er met Memory Card's gewrkt moest worden.
    De Nintendo sprak niet aan wegens zijn spellen collectie. Vandaar dan ook de aanschaf van de Xbox :).

    Daarbij ook 3 spellen gehaald. Namelijk Formula One Racing 2001, James Bond NightFire (Dacht ik, in elk geval de éérste) én Dead Or Alive 3.
    Ow Ow Ow, wat hebben we nachten lang gespeeld :). Voornamelijk telkens met 2 maten die elk weekend te vinden waren bij mij.

    Toen de komst van Halo!
    Natuurlijk een van de toppers. En ik zal niet de eerste zijn die dit hier post!
    (typ dit stuk terwijl er nog niemand gereageerd heeft, grote kans dat dat straks anders is)
    Halo was zo top wegens zijn (voor mij) vernieuwingen. Het samen spelen en rond waggelen in de levels was den Top.

    Je kon je samen met een vriend UREN lang vermaken met dit spel, terwijl je beide bezig was.
    Zelfs SplitScreen was Top! (ik kende Xbox live nog niet) Ondanks het schermpje kijken, was het heerlijk om te doen :).
    (Nu ik Xbox live heb, is het niet meer leuk)

    Verder was voor mij persoonlijk toch wel de Splinter Cell serie de Top! :) Gewoon weg wegens het heerlijke spel concept dat mij enorm aanspreekt, en de graphics die toen der tijd geweldig waren.

    Om er dan nog maar eentje bij te noemen... De PES serie. Echter niet bekend van de Xbox aangezien hij voorheen al op de PS 2 uit kwam.

    Al met al, nu het heden...
    Heb ik al geen Console meer thuis staan :). Ben mij in de Muziek wereld gaan begeven als DiscJockey.
    Hoewel ik Gamen leuk blijf vinden en dit toch nog wel regelmatig doe bij vrienden mis ik het niet.

    Tegen de tijd dat de Console war over is, zal ik wel weer een Xbox 360 aanschaffen :).
    Hopelijk over een jaartje voor een leukere prijs dan dat nu het geval is!
     
  3. mista B

    mista B Beerrrrrrrrrrrrrr...

    Berichten:
    368
    Leuk Bevonden:
    0
    nou, jij had de tijd volgens mij:9 ik hou het ietsje korter als je het niet erg vindt. bij mij staan halo, FM en de need for speed serie hoog in het vaandel. halo, tja, behoeft geen uitleg volgens mij. we weten allemaal dat dit een perfect multiplayer spel is.

    En de need for speed serie, die is voor mij gewoon super. ik hou heel erg van dit soort spellen. toen ze begonnen met underground, kon mijn wereld niet meer stuk. het enige minpunt wat ik persoonlijk had, was dat er niet vrij rond gereden kon worden. maar dit werd opgelost in underground 2:D most wanted was dan de kroon van de serie(tot nu toe dan, zou niet weten of er nog een vervolg komt mja...) wat voor mij ook een ruig spel was. heb het in een ruk uitgespeeld*)

    Dan FM, tja, deze game heeft gwn alles wat een racer maar wilt. zeer uitgebreide range van auto's, het aanpassen van deze auto's (het tunen) vind ik zeer interessant(speel het nu nog namelijk).

    dat was het wel zo'n beetje, mijn toppers...:9toch noch best een stukje text geworden he_O_let niet op de tijdlijn want daar heb ik geen rekening mee gehouden;)
     
  4. XRC kingkoning

    XRC kingkoning Yo

    Berichten:
    1.147
    Leuk Bevonden:
    0
    My story

    Ik en m'n broertje kregen in de zomervakantie 2 jaar geleden een xbox van me pa. We mochtten zelfs nog 2 spellen erbij kiezen (dit gebeurt niet altijd, ik ben ook niet superverwend). We gingen voor de kristal versie want die groene vonden we maar lelijk. Ik wilde wel een racespelletje net als zo'n spel in een cafe met een stuurtje enzo. We kochten PGR2 die 2 maanden uit was. Bleek echt leuk te zijn (speel het nu nog intensief). Hier begonnen dus de goeie dagen. In diezelfde zomervakantie kochtten we nog Spiderman2. Bleek ook wel leuk te zijn, maar na het uit te hebben gespeelt, wat snel was, pakten we toch weer PGR2.

    Na wat maandjes in spanning wachten op Halo2 die op mijn verjaardag van 11 november uit kwam, was de pret dan ook groot. Zo'n goeie shooter hadden we nog nooit gezien. Geweldige ervaring dus. Vooral omdat iedereen in de (school)omgeving het erover had.

    Op een gegeven moment kwam er het idee van live. Bij halo2 zat een 2 month trial wat een handig uitprobeersel was. Ik was weg toen m'n vader en m'n broertje de naam "kingkoning" bedachten. Oke beetje raar. "ja we kozen een naam die lostaat aan shooters of racegames", zei m'n pa. ja, daar had ie wel gelijk in. Even later kocht me broertje een 360. wel vet, maar wel duur. ik kreeg de kristal xbox op m'n kamer dus ik ook weer blij. ik bleef de naam kingkoning houden waar veel mensen online nog steeds kingkong zeggen. (juist:confused: )

    Dit was zo ongeveer mijn story. Ik ben tot nu toe nog niet zo onder de indruk van de 360 geweest. Vandaar dat ik nog blij ben met m'n gewone.
    Ikzelf zal de Xbox nooit wegdoen. Sommige spellen blijven gewoon leuk. Zoals PGR2, FM (idd) en Pes5. Dit zijn dan ook mijn toppers.

    -PGR2 omdat het racen zo leuk is, het is nog best realistisch maar ook wel arcade (weinig afremmen, maar wel uitdagend), het is mooi en online zijn er altijd wel mensen te vinden waarmee je normaal kan racen, racen voor kudos, spelletjes als "cat and mouse", "last/first man standing" etc. dit is voor zover ik weet het enige racespel en in ieder geval het eerste racespel waar dit soort beukraces in voor komen en goed werken.

    -Forza Motorsport is wel duidelijk

    -Pes5 omdat het soepel speelt, commentators niet vervelend zijn, het heel realistisch is, elk potje anders is, goeie replay (je kan tijdens een split screen match de doelpunten opslaan wat bij FIFA 06 niet eens kan). online misschien wat minder, maar aan de single player heb je al een hele kluif

    dit waren zo'n beetje mijn toppers
     
    Laatst bewerkt: 15 aug 2006
  5. boogje

    boogje Active Member

    Berichten:
    32
    Leuk Bevonden:
    0
    zeer goed bezig jongens, zeg btw, weet je nog toen ze spraken van de "krachtige xbox" en dat er geruchten waren dat we een internet browser kregen, en films konden huren vanop onze Xbox... :'-)
     
  6. Demolition-Man

    Demolition-Man X360 / PS4 / Vita

    Berichten:
    667
    Leuk Bevonden:
    2
    Mijn topper aller tijden op deze console is toch Star Wars: Knights of the Old Republic geweest. Enorme diepgang in het verhaal, een goed uitgewerkt (vecht)systeem en verder een enorme verslaving. De wat mindere graphics vergeet je erg snel door de sfeervolle omgevingen.

    Een andere topper: The Chronicles of Riddick: Escape from Butcher's Bay. Voor mij een van de beste shooters ooit, puur vanwege de sfeer die in het spel hangt. Soms zo beklemmend dat het zweet in je handpalmen staat, soms zo heerlijk erop los knallen.. Dat gemixt met een enorm sterke grafische engine en de voice van meneer Diesel himself, maakte voor mij het spel af!
     
  7. carlito

    carlito Active Member

    Berichten:
    319
    Leuk Bevonden:
    0
    yep KOTOR en KOTOR II waren zeer goede games!

    verder hoort Ninja Gaiden ook bij de toppers!
     
  8. freakyoliver

    freakyoliver ps360

    Berichten:
    2.240
    Leuk Bevonden:
    0
    ik was altijd een nintendo fan en ben dat ook nog altijd, maar omdat de N64 snel verouderde had ik besloten om een ps2 te kopen.
    dan in maart 2001 kwam de xbox uit!
    ik heb de box direct bij de launch gekocht en daar heb nog steeds geen spijt van.

    het begon allemaal met halo, we moeten eerlijk zijn de xbox is groot geworden door deze shooter, dit was nog eens een game waar je snachts voor opstond. dan een paar jaar later kwam halo2 uit, voor vele een teleurstelling maar voor mij niet, een echte topper zowel on als ofline.

    dan hadden we ook bij de launch van de xbox rallysport challenche.
    voor mij nog altijd de beste arcade rallygame die bestaat. ik had wrc al op de ps2 maar toen ik deze speelde wist ik niet wat ik zag, die stofdeeltjes... dit was next gen. ook toen een paar jaar later kwam er een vervolg en deze was dubbel zo lang en dubbel zo mooi en het bevatte xbox-live.

    nog een topper voor mij bij de launch is PGR.
    ik was op de ps2 gewoon van GT3 en ridge racer dus een uber realistische en een uber arcade game, dus ik wist niet wat ik moest verwachten van de game. maar het veraste mij helemaal het was een mix van de twee. wat pgr speciaal maakte was het kudossysteem. ook op deze game werd dan een vervolg gemaakt en die was natuurlijk ook weer mooier en beter en ook op xbox-live een van de beste racers ooid.

    dan hebben we oddworld, deze game heb ik gekozen vanwege zijn prachtige gfx, het fungehalte en de puzzels en de geslaagde overgang van 2d naar 3d.

    nog een topper voor de xbox is moto gp.
    ook op de ps2 was er een moto gp en die had ik ook gespeeld dus ik wist weer niet wat ik moest verwachten.
    toen ik het spel opstarte viel ik al direct van mijn stoel van de gfx, toen de race starte wist ik niet wat mij overkwam. bij moto gp op de ps2 ging de koereur direct van links naar rechts zonder enig probleem maar bij de xbox versie is dit niet waar. dit moet je voorzichtig doen en getimed of je ligt uit de bocht. ook zijn in dit game alle parcours en coureurs aanwezig een topper dus. ook kwamen er op dit spel vervolgen uit. die waren ook weer mooier en beter en met xbox-live.

    voor mij ook een topper is fable.
    een prachtige rpg met een mooi verhaal waar je zowel de goede of de slechte kant kunt kiezen. een zeer leuk en goed uitgewerkt vechtsysteem waar je direct met vertrouwd was.
    msh tog een negatief puntje is de speelduur, die was veel te kort.

    nog een rpg is jade empire.
    gemaakt door dezelfde makers, maar deze game had veel meer dan fable.
    en vooral een langere speelduur.
    alleen was de moeilijkheidsgraad wat hoog en de instapdrempel ook.

    dan een zekere topper is ninja gaiden.
    deze game had alles wat een topper moest hebben, mooie gfx, soepele gameplay...
    maar wat deze game groot maakte was de gameplay, alles verliep zo vlot, een het vechtsysteem was zo uitgebreid. het verhaal was ook niet aan de slechte kant.
    msh ook een minpuntje is de moeilijkheidsgraad, vele legden het spel opzij vanwege de moeilijkheidsgraad.


    en dan de laatste topper die ik bespreek is FORZA.
    dit moest de killer worden van gt3 en 4.
    persoonlijk vind ik ze allebei prachtige games.
    forza heeft betere AI en xbox-live, maar gt3 en 4 hebben meer auto's en een langere speelduur.
    welk spel het realistisch aanvoelt durf ik mij niet uitspreken.
    maar wie geen ps2 heeft is forza de realistsische race game ooid.
    wat ook leuk is aan forza is dat je via xbox-live een clan kan oprichten en zo racen tegen andere clan.

    tot zo ver mijn lijst van toppers.

    natuurlijk zijn er nog zo veel zoals:
    BIA
    BIA 2
    PES4 en 5
    GR
    GR2
    GR ss
    Unreal championship
    ...
     
  9. vision 360

    vision 360 Unregistered User

    Berichten:
    237
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik kocht mijn xbox zo'n 3 jaar geleden van mijn eerste maandsalaris (krantenwijk buitenaf = een flink uurloon) + een beetje zakgeld, Ik kocht toen het pakket waar Halo en Midtown Madness 3 bij zaten. Ik heb sinds die tijd geweldige games gespeelt op mijn Xbox en ik ben verschillende genres meer gaan waarderen zoals bijvoorbeeld de westerse RPG (KotOR). Voor de Xbox speelde ik vooral op de pc en op de N64, maar had ik nog weinig verstand van gaming en alles wat daarbij komt kijken. Met de Xbox begon ik snel meer te leren en nu weet ik maar al te goed wat mij interesseert en wat niet.

    Nu heb ik sinds de launch een Xbox 360 (mijn xbox verkocht ik na 2 jaar) en daar ben ik erg tevreden mee tot nu toe. Hij heeft nog niet zoveel indrukwekkende en interessante games, maar met de games die er binnenkort aankomen is mijn aankoop zeker gerechtvaardigd. Nu ben ik vooral hooked aan XBLA, wat naar mijn mening een prachtservice is. Ik kijk dan ook uit naar de XNA projecten die hun weg zullen vinden naar XBLA.

    Een aantal echte toppers voor mij waren:

    Ninja Gaiden
    Dit spel heeft gewoon alles om je echt in het spel te betrekken; mooie graphics, een vloeiende gameplay, een goede moeilijkheidsgraad, een interessante 'omgeving' en goede online ondersteuning.

    The Chronicles of Riddick: Escape from Butcher's Bay
    Een fantastische sleeper hit! Ook deze game had alle elementen om je bij het spel te betrekken; de verhaallijn, de spanning, het realisme in de actie en de mooi weergegeven gevangenis.

    Project Gotham Racing 2
    De beste Project Gotham voor mij, dit deel was echt lekker uitdagend en ik was maandenlang elke dag wel een uurtje bezig met het uitspelen van de singleplayer op een hogere moeilijkheidsgraad. Dit was ook de beste racegame voor mij op de Xbox, want de balans tussen arcade en realisme was voor mij precies goed. Easy to pick up, very hard to master.

    Halo 2
    Behoeft geen uitleg; urenlang plezier van de multiplayer. (online en splitscreen)
     
    Laatst bewerkt: 15 aug 2006
  10. Booster

    Booster verified user

    Berichten:
    763
    Leuk Bevonden:
    0
    PES serie heb ik me uitermate mee vermaakt verder natuurlijk de Halo's, PGR 2 en Rainbow 6
     
    Laatst bewerkt: 15 aug 2006
  11. KevskiVD

    KevskiVD Active Member

    Berichten:
    949
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb mn Xbox pas gekocht toen Halo 2 uitkwam.
    Eerlijk gezegd vond ik hem zwaar tegen vallen.
    Ik had Halo 1 bij vrienden op de Xbox egt helemaal verrot gespeeld :p
    Daarna op de PC
    Toen vond ik Halo 2 eigenlijk meevallen. Het verhaal was minder (niet van die mooie, spannende plotwendingen)
    Ik vond dat je veel te snel naar de 2de Halo ging, ik had liever wat extra levels op aarde gehad.
    Via Xbox Live wel een leuke game op zich, maar de matchmaking vond ik nu ook niet top werken. Je zat soms heel lang te wachten voordat er een goede match was zeg maar.
    Ik had liever nog als extra mogelijkheid gewoon de ouderwetse serverlist gezien, met custom gametypes etc.

    Verder heb ik PGR2 heeel veel gespeeld.
    De Single Player al heel lang mee zoet geweest (en nog steeds)
    Gewoon een goed opgezet systeem.
    Het racen heeft een goede balans tussen arcade/simulatie.

    Multiplayer ook heel veel gespeeld. Was in het begin erg gezellig veel Nederlanders online. Zat vaak in een server met alleen maar Nederlanders.
    Verder kun je online gewoon van alles doen. De game is goed geschikt voor serieus racen. Maar spelletjes als Cat & Mouse waren ook altijd erg leuk.

    Echt een geweldige game zeker een van mn toppers ;)

    Verder Forza Motorsports vond ik wel aardig goed. Simulatieracer met heel veel mogelijkheden. Online vond ik niks aan, iedereen met getunede auto's, lastig om een goede auto te kiezen dan vind ik altijd.
    De carriere modus wel leuk op zich, alleen soms te veel ristricties vind ik.
    Wat ik ook jammer vind is dat er een beetje weinig banen zijn (Ik was natuurlijk PGR2 gewend)

    De rest typ ik nog wel....
    Heb ik nu geen zin in ;)
     
  12. Azumi

    Azumi *

    Berichten:
    1.173
    Leuk Bevonden:
    25
    Ik heb nog steeds de goeie oude zwarte doos :cool:
    Heb nog geen behoefte om voor 400 euro een luxere witte aan te schaffen als ik nu nog volop geniet van mijn zwarte koelkast.

    Ben nu vooral Kingdom under Fire: The Crusaders aan het spelen, heerlijk gewoon. Degene die het spel zelf gespeeld hebben weten wel waarom. Tactisch, uitdaging en het speelt gewoon lekker als je het even door hebt.

    Daarnaast heb ik me lang beziggehouden met Dead or Alive: Ultimate, altijd leuk om met vrienden te doen, of gewoon zelf. Speelt soepel, lekkere moves, knappe dames en heel wat geknok :cool:

    Halo 1 vond ik persoonlijk beter dan deel 2. Dit ligt puur aan de singleplayer (heb geen live). Natuurlijk heb ik me met deel 2 ook vermaakt, maar de good old Halo. Heerlijk om te coopen met iemand erbij, en verdere uitleg is ook niet echt nodig denk ik.

    Ik zal ook een van de weinige zijn die zich flink vermaakt heeft met Dynasty Warriors 4 & 5. Lekker hakken, en ik vond het zelfs nog interessant om de encyclopedy door te lezen, wat een spelleke je allemaal wel niet laat doen.
    De graphics zijn niet eens zo onaardig, wel jammer dat je niet heel ver kan kijken, KuF ziet er wat beter uit, maar toch een uitermate aardig spel. (voor de liefhebber)

    Daarnaast zijn er natuurlijk nog zat andere spellen die zeker het vermelden waard zijn, zoals pakweg San Andreas en Ninja Gaiden, maar dan wordt de post een beetje lang en ik heb honger dus ik ga nu eten :cool:
     
    Laatst bewerkt: 15 aug 2006
  13. de bengel

    de bengel Holy Fuck-nuts!

    Berichten:
    609
    Leuk Bevonden:
    0
    De eerste keer dat ik in aanraking kwam met een de xbox was bij een vriend van me. We hebben daar veel op gespeeld met spellen zoals: halo, james bond (weet niet meer welke) en formula 1.
    Ik had het geld er nog niet voor, maar na lang sparen heb ik hem eindelijk gekocht.
    halo
    Het eerste echt goede spel wat ik kocht was Halo.
    De single player was echt enorm goed, ik moet bekennen dat ik nog wel eens een leveltje speel om die nostalgie weer te proeven.
    Ook de multiplayer is geweldig. later kocht ik samen met die vriend een LAN kabel. waar we met vrienden urenlang mee hebben geLANt, nu nog steeds overigens.
    We speelden het spel ook vaak over xbox connect, samen met vrienden en we waren onverslaanbaar.

    splintercell
    Dit spel heb ik ook echt genoten van de singleplayer.
    Daarna kwam deel 2 met weer een goeie singleplayer en urenlang gespeelde vernieuwende multiplayer.

    Brothers in Arms
    Dit vind ik ook een geweldig spel, door zijn steengoede tactische gameplay.
    Deze wil ik wel naast Halo zetten, vanwege de gameplay, graphics en verhaal.

    net geen toppers zijn:
    halo 2: teleurstellende singleplayer, maar toch een goeie multiplayer.
    Splintercell 3: evengoede singleplayer als eerdere delen, maar multiplayer weinig gespeeld.
    GTA:confused:A : gewoon een leuk spel, maar geen echte topper, ook al heb ik er veel tijd in gestoken
    KOTOR: ook een leuk spel, waar ik ook veel spel waar ik veel tijd in heb gestoken, maar ik vond dat je op sommige gebieden wel wat meer had kunnen doen.
     
    Laatst bewerkt: 15 aug 2006
  14. Qontroller

    Qontroller Q-dance fan

    Berichten:
    310
    Leuk Bevonden:
    0
    Het begon bij mij een tijd terug. Ik had een N64 waar ik veel plezier mee heb gehad, maar ik kreeg van vrienden verhalen te horen over een nieuwe gameconsole genaamd Xbox. Ooit had ik iets over de Xbox gelezen en dat deze door Microsoft zou worden uitgebracht was ik er zeer sceptisch over. Ik dacht dat t niets zou worden, dat je er spellen op zou moeten installeren en dat t eigenlijk gewoon een computer was. Een paar jaar later veranderde deze kijk toen ik de verhalen van mijn vrienden dus hoorde.
    Ze hadden Halo gespeeld, en dat zag er zo vet uit. Je kon met meerdere tegen elkaar en er zaten voertuigen in. De graphics waren zo goed dat je zelfs de sniperkogels zag vliegen en t gras niet meer gewoon een groen vlak was maar een texture van gras. Dat was voor mij de reden om de Xbox te gaan halen.
    Terug van de winkel pakte ik hem uit, en wat was ie groot, dat had ik niet verwacht. Dat was niet het enige grote, want die controller, dat was toch niet normaal meer en dat speelt toch niet lekker. Maar na eventjes spelen wist ik het. De graphics waren onbeschrijvelijk en de controller speelde eigenlijk gewoon fantastisch. En toen opende zich nog veel meer mogelijkheden. Een paar vrienden hadden ook een xbox met Halo en we konden dus gaan lannen. Zoiets had ik nog nooit meegemaakt, meerdere tv's en ieder een groot scherm en dan tegenelkaar, ik dacht dat het niet beter kon worden, ik kon ook toen nog niet weten dat xbox live zou gaan ontstaan.

    Er kwamen vele goede games op uit, waaronder splinter cell. En op het hoesje van splinter cell stond iets vreemds, download nieuwe content via live. Ik had geen idee wat het moest betekenen, en pas later bij unreal waar een versie van de xbox live lobby op stond, kwam ik erachter wat het inhield. Je kon je xbox aansluiten op het internet en dan via dat games spelen met vrienden! Je had er alleen ADSL voor nodig, iets wat nog totaal niet bekend was in Nederland en waarin ISDN een luxe was. Maar een paar maanden later lag hier toch een ADSL aansluiting en kon ik op Live. Ik was alleen de enige van mn vrienden die Live had, en ik wist ook niet of het echt iets was. Daar kwam verandering in toen er een paar ook Live kregen en Rainbow Six uitkwam. Dat was pas wat, via internet die game samen met vrienden spelen. En er kwamen meer Live toppers uit, o.a. Splinter Cell: Pandora Tomorrow waarin een zeer goede multiplayer zat tussen spies en mercs.
    En toen kwam HET spel. Het spel waar iedereen vanaf bijna het begin van de xbox op had zitten te wachten, het vervolg op HALO, HALO 2! En vanaf dat moment wist ik niet meer waarom lannen ooit zo perfect was geweest, want dit was HET gewoon, het LIVE spel. Uren, en nog eens uren mee bezig geweest via Live, niet meer slepen met televisie's, met kabels en consoles. Nee gewoon vanuit je kamer met je vrienden en dan ook nog tegen andere mensen kunnen spelen.

    Vele mensen vonden Halo 2 tegenvallen, maar mijn ervaring met Halo 2 is niet meer overtroffen op de xbox, en eigenlijk ook nog niet op de 360. En dat komt doordat het eigenlijk de perfecte multiplayer game was, en sommige mensen hebben dat niet ingezien doordat ze nooit anders dan singleplayer hebben gespeeld. Na Halo zijn er nog wel games uitgekomen die vet waren, Splinter Cell: Chaos Theory, Grand Theft Auto: San Andreas, Brothers in Arms enz.. Maar als ik terug denk aan de xbox dan denk ik aan Halo en aan zijn vervolg die de toon hebben gezet voor de multiplayer en wat de xbox heeft gemaakt tot wat het is.
     
  15. Demolition-Man

    Demolition-Man X360 / PS4 / Vita

    Berichten:
    667
    Leuk Bevonden:
    2
    Is Splinter Cell 3 nou net zo goed als deel 1?? Was betreft single player dan? Deel 2 vond ik tegenvallen.
     
  16. partyproof

    partyproof What's next?

    Berichten:
    79
    Leuk Bevonden:
    0
    @boogje:

    Zoals hierboven gequote krijg ik het gevoel dat jij nog niet het next-gen gevoel te pakken hebt met de xbox360. Ikzelf denk er toch iets anders over. Hardware matig is deze console vele malen sterker dan je geliefde zwarte doosje. (ik voel je liefde voor deze zwarte prachtstukje, maar dat terzijde..)
    Qua games heb je helemaal gelijk, is idd met de launch met name games geweest die geport waren of wel mooi maar niet interessant..
    Zoals bij elke console launch zal je misschien 1 a 2 goede games hebben die echt als launchtitel gamers moet overhaven tot aanschaf van die betreffende console. Alle goede games komen over algemeen later uit wanneer ontwikkelaars meer bekend zijn met het kunnen van de betreffende console..
    MS heeft sinds enig jaren strijd aangegaan met Sony d.m.v. van launch van je geliefde zwarte doosje: de xbox. Sony had toen al jaren ervaring met de PS1/PS2 en was al in ontwikkeling van de uitwerking voor opvolging van PS2, nl de PS3. MS heeft dus naast het neerzetten van zijn xbox zich ook moeten leggen op het winnen van marktaandeel die Sony en Nintendo al had. Daarnaast moesten zij ook zich richten op ontwikkeling van de xbox360 om de concurrentie aan te kunnen gaan met de te volgen PS3. In mijn ogen is ze dat goed gelukt.
    Met de multi media opties (Multimediacenter-pc) , multi platformgaming ( MSFiesta) , xboxlive arcade (XNA software) wirelesscontrollers (webcam e.d.) en verdere uitwerking van live netwerk heeft MS toch dingen gedaan waardoor ik dit wel als next-gen ervaar. Maar goed zo zie ik het...

    Om antwoord op je vraag te geven van toppers voor de xbox ga ik het kort houden, anders wordt het een nog grotere post dan bedoeling:

    Halo
    Kung Fu Chaos
    CoR: Escape from butcher Bay
    GTA the box (alle zijn goed)
    Max Payne (alle)
    Toca Touring car/DTM Racer/Sega GT
    Rally Sport Challenge
    Splinter Cell (alle)
    en een shitload aan FPS...
     
  17. Qontroller

    Qontroller Q-dance fan

    Berichten:
    310
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind deel 3 veel beter geworden qua single-player.
    Deel 1, goede single-player begin van de reeks
    Deel 2, is door andere Ubi studio uitgebracht, single meer van tzelfde alleen dan slechtere omgeving, viel daardoor bij mij tegen maar de multiplayer maakte t goed
    Deel 3, beste single-player, vond er erg vette levels tussen zitten, ziet er mooier uit en heeft nieuwe elementen, in combinatie met de multiplayer en de nieuwe co-op is het zeker een goed spel en een kopertje als je deel 1 al goed vond.
     
    Laatst bewerkt: 15 aug 2006
  18. boogje

    boogje Active Member

    Berichten:
    32
    Leuk Bevonden:
    0
    @partyproof. ik zei dan ook "momenteel (!) " en neen, je hebt hierin gelijk, ik heb het next-gen gevoel helemaal niet te pakken omdat het voor mij zo lijkt dat ze opeens hebben gezegd bij MS : " ej mannen, gaan we nekeer nen nieuwe console uitbrengen?" ( overdreven uiteraard ;-) ), want het nut van die 360 ontbreekt me echt wel hoor. ik wil gerust toegeven, en da's puur een feit, dat Doom 3 op de Xbox er niet zo goed uitziet als Quake 4 op de xbox360. Maar kijk naar het verschil...we spreken over next-gen, geen "update" (!!!), is het verschil een nieuwe generatie het wel waard? Moet dat nu next-gen voorstellen, verre van IMO.

    maar ik begrijp je wel, het komt bij mij enkel zo over dat ze ons bijna verplichten om in de buidel te tasten nu ze de Xbox 100 % ( 0,0 games nog voor MS's Xbox die nog iets gaan voorstellen) plots hebben laten vallen om hun pseudo-nextgen console te kopen

    bah, dat komt zo verkeerd over bij mij.
     
  19. Demolition-Man

    Demolition-Man X360 / PS4 / Vita

    Berichten:
    667
    Leuk Bevonden:
    2
    Tja, dat is altijd zo geweest. Zodra er een nieuwe console komt, kun je de oude aan de kant schuiven. Ik sta er nog van te kijken dat ik me nog steeds vermaak met de Xbox, want erg veel komt er niet meer uit. En als er iets uitkomt dan ziet het er op de 360 beter uit (tomb raider, world cup etc). Aan het eind van het jaar kun je helemaal niets meer met je normale box, en dan komen er alleen nog maar games uit voor de 360. Geen punt hoor, ik heb zeker 3/4 jaar kunnen genieten van de Xbox. Ik heb dan ook 30 games liggen, waarvan er 20 nooit meer weggaan zo goed zijn ze.

    De laatste topper die is uitgekomen imo is Black.. Heerlijke shooter!
     
  20. Biba

    Biba Active Member

    Berichten:
    1.232
    Leuk Bevonden:
    0
    Leuk topic, goed idee!

    Goed, ik ben een paar jaar ook met mn verzameling begonnen, hier even de echte highlights:

    Halo: Combat Evolved
    Tjah, de game van de xbox 1, ook mijn 2e game die ik kreeg. Echt een fantastisch spel, op alle niveaus uitgespeeld, lamme gamecubebezitters werden door de coop overgehaald om toch ook maar een xbox te kopen. Toppertje.

    Halo 2
    Iets mindere singleplayer, maar gewoon het sfeertje/het verhaal en alle easter eggs maakten een hoop goed. Multiplayer echt briljant, zoveel gespeeld... Echt een van de Multiplayer-verslavingsgames, dat in het rijtje van Red Alert, Diablo, Counterstrike en nu WoW thuishoort.

    Star Wars: KotOR
    Eerst vond ik dit maar niks, echt hartstikke vaag met dat halve turnbased achtige gedoe, maar het was zo leuk om dingen te kopen, en te upgraden, en het verhaal was als een echte star wars film, dat dit uiteindelijk een van mn favoriete spellen werd. Ook is dit volgens mij het spel met de langste single-player ooit.

    Star Wars: KotOR: The Sith Lords
    Was ook weer een geweldig spel. Ik kreeg het net vlak voor een vakantie, dus kon er meteen goed mee aan de slag. Dit deel vond ik zeker niet slechter, het was gewoon meer van hetzelfde, toppie dus.

    Project Gotham Racing 1 & 2
    Gewoon geweldig uitdagende racespellen.

    Fable, Sudeki en Jade Empire
    Allemaal RPG's met een geweldig sfeertje. Allemaal Leuke muziek, en meeslepende verhalen. De spellen lijken niet echt op elkaar, maar ik vond ze wel allemaal ongeveer even goed, ze hadden allemaal wel iets speciaals: Fable had leuke muziek en veel opties, Sukeki had echt een originele speelwereld en Jade Empire was de eerste game die volledig in het teken van oosterse vechtsporten/stijlen stond, incl. echte samurai muziek:cool:

    Brothers in Arms: Road to Hill 30 & Earned in Blood
    Eerst intereseerde deze spellen me niet zoveel, totdat ik ze in afgelopen vakantie, na Band of Brothers part 1 tm 10 gekeken te hebben, achter elkaar uitgespeeld heb. Geweldige teamsfeer, heel leuk dat het zo ontzettend realistisch is.

    Dit zijn de spellen die meteen zo bij me opkomen, er zijn er vast nog veel meer, maar voor mij zijn dit toch wel de echte klassiekers denk ik zo.

    Succes met het filmpje/de lijst!
     
    Laatst bewerkt: 15 aug 2006

Deel Deze Pagina