Antwoord op surround/Dolby Digital vragen [Deel 8]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Graveheart, 1 feb 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SjoerdV NL

    SjoerdV NL Hardcore Poster?

    Berichten:
    2.135
    Leuk Bevonden:
    2
    Ik wordt niet heel wijs uit je tekst, wat bedoel je nou precies?
     
  2. Sandertje

    Sandertje Achievements

    Berichten:
    325
    Leuk Bevonden:
    0
    Jij vindt all in one kwalitatief "niets" en gaat liever voor losse componenten.

    In principe zeg je laat dat all in one systeem links liggen en spaar ff door
    om een fatsoenlijke instap te maken in het homecinema gebeuren.

    Ik dacht dat de 2 setjes een redelijk alternatief waren voor het Logitech
    setje waar je alleen maar slechte berichten over hoort ( Ploppen)
     
  3. SjoerdV NL

    SjoerdV NL Hardcore Poster?

    Berichten:
    2.135
    Leuk Bevonden:
    2
    Ok nu begrijp ik het.

    Dat ik all in one setjes niets vind is misschien wat overdreven. Ik heb er tenslotte zelf 1,5 jaar naar geluisterd, maar ik heb besloten om voor beter te gaan. Vandaar dat mijn advies is, ga in een keer voor wat beter. Het is dan wel wat meer geld, maar je geluid wordt exponentieel beter. Maar dat zou ik dus doen.
    Er zijn ook zat mensen die jaaaren doen met een all in one set. Het is jouw keus, maar mijn advies is: spaar ff door en ga voor beter. Will be worth the money.

    Als je nog vragen hebt of hierop wil reageren hoor ik het graag :)

    Mvg,

    Sjoerd
     
  4. Sandertje

    Sandertje Achievements

    Berichten:
    325
    Leuk Bevonden:
    0

    Ik denk dat je wel gelijk hebt. Mijn grote fout is, dat ik mijn xbox360 heb
    aangesloten op de losse componenten set van mijn pa en om teleurstellingen
    te voorkomen in geluid etc. moet ik nog maar ff doorsparen om zo'n Pioneer VSX-416 instapmodel + JBL SCS 260.5 te kopen.

    Mvg,
    Sander
     
  5. dynamike

    dynamike i love astrid

    Berichten:
    2.702
    Leuk Bevonden:
    0
    Voorkantje netfilter bijna af :) Sneak peek:

    [​IMG]
     
  6. joostpolletje

    joostpolletje Active Member

    Berichten:
    1.393
    Leuk Bevonden:
    0
    Sander, Ik zou inderdaad dit advies aannemen, DE mogelijkheden van zo''n setje zijn groter dan een alles-in-een setje. Ik kan je de JBL SCS 200.5 nu aanbieden voor 185 euro, waar deze mij 3maanden geleden 289 euro gekost heeft. Dit icm met een reciever van rond de 200euro. MAakt je set compleet voor 385 euro.
     
  7. Smok3y

    Smok3y Dark Souls!

    Berichten:
    3.670
    Leuk Bevonden:
    277
    Kan ik dan niet beter wachten met zo,n aankoop aangezien blu-ray en hd-dvd zijn opwachting maakt?
     
  8. SjoerdV NL

    SjoerdV NL Hardcore Poster?

    Berichten:
    2.135
    Leuk Bevonden:
    2
    Tja aangezien je al over een mooie tv beschikt kan je ook een "goedkopere" dvd speler kopen, eentje met een component/dvi/hdmi uitgang waarmee je ook een zeer mooi plaatje kan neerzetten. Ik heb dit ook gedaan (Denon 1400, tweedehands in nieuwstaat) en kan het hiermee makkelijk uitzingen totdat HD beetje door begint te komen, vooral als het op een mooie LCD of beamer wordt aangesloten. Eer HD beetje is doorgekomen duurt nog wel een tijdje, vooral voordat er betaalbare hd-dvd/bluray spelers uitkomen. Een dvd speler die nu 100 kost en je dan voor een euro of 50 tot 80 kan verkopen is zn geld wel waard toch.
     
  9. Schranseman

    Schranseman Heeft altijd honger

    Berichten:
    205
    Leuk Bevonden:
    0
    Een erg goede dvd speler voor een schappelijke prijs (€155,00) is de pioneer dv-696. Krijgt erg goede kritieken. kan zo even geen linkje vinden, maar zoek maar eens via google of het HTforum..
     
  10. JKI

    JKI Ik wil bolletje

    Berichten:
    2.680
    Leuk Bevonden:
    0
    Ziet er mooi uit;). Maar wat kan je nou eigenlijk precies met zo'n netfilter?
     
  11. joostpolletje

    joostpolletje Active Member

    Berichten:
    1.393
    Leuk Bevonden:
    0
    Naar mijn weten, Filtert deze het ruis eruit
     
  12. kruimeltje69

    kruimeltje69 Active Member

    Berichten:
    2
    Leuk Bevonden:
    0
    Of de OPPO OPDV971H-E. Kost 225 euro en heeft een Faroudja DCDi chip (die de dure Denon DVD-spelers ook hebben) die het beeld opschaalt naar 720p.
    Ik heb hem zelf ook en ben zeer _O_
     
  13. Smok3y

    Smok3y Dark Souls!

    Berichten:
    3.670
    Leuk Bevonden:
    277
    Ik dnek dat ik voor een denon dvd speler ga aangezien ik ook een denon receiver binnenkrijg een dezer dagen.
     
  14. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Een netfilter beschermt tegen hoogfrequentstoringen op het net.
     
  15. JKI

    JKI Ik wil bolletje

    Berichten:
    2.680
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben langzamerhand wel weer toe aan nieuwe, beter speakers. Het duurt nog even voordat ik sowieso genoeg geld bij elkaar heb, maar ik heb echt geen idee in welke prijsklasse ik moet zoeken.
    Mijn huidige frontspeakers kostten ongeveer 6 jaar terug samen 600 euro. Zijn de speakers van nu die €600 kosten beter? Ik beluisterde nl. laatst de Monitor Audio RS1 (samen €500). Die vond ik opzich wel aardig klinken, maar als ik de opnames die ik op die speakers luisterde thuis draaide, vond ik het heel erg veel mooier dan in de winkel. Dit kan natuurlijk ook komen door de ruimte en de plaatsing van de speakers (je moest gaan staan om ze op oorhoogte te hebben), maar toch...
     
  16. II Gamer II

    II Gamer II ?! Hmmm ... !?

    Berichten:
    183
    Leuk Bevonden:
    0
    Inderdat, dat komt ook door de ruimte en de plaatsing van de speakers in een winkel, het is niet optimaal.
    Wat je laatst beschrijft over Mijn Hifi, ik kom daar vak maar alleen om te kijken want het klinkt gewoon niet goed in dit winkel.
    De luisterkamers zijn klein, volgepropt met div. wat resonanties veroorzakt en de samenstelling van versterker / luidspreker is niet juist.

    Als het kan, dan is het beter om het thuis uit te proberen en anders bij STASSEN in Venlo bouwen deze de luisterkamers naar je omgeving na, wordt wel aangeraden om er van te voren afsprak voor maken.
     
    Laatst bewerkt: 18 aug 2006
  17. CylonNL

    CylonNL Active Member

    Berichten:
    833
    Leuk Bevonden:
    0
    Alles theoretisch tegenwoordig beter moeten klinken dan ca. 5 jaar geleden.

    -Kosten gaan omlaag, Technologische vooruitgang.

    Maar dat heeft ook zo zijn keerzijde:

    - Vroeger waren speakers degelijker gebouwd, Althans met de hand.
    Elk onderdeeltje stuk voor stuk gecontroleerd.

    Meestal zijn die verschillen cq verbeteringen minimaal bij speakers.
    Ach, ga gewoon lekker luisteren.
    Waar je geen ideale luisteropstelling aantreft moet je ook geen oordeel vellen.
    Zoek en gij zult vinden.
     
  18. Dead Rising

    Dead Rising viel tegen

    Berichten:
    690
    Leuk Bevonden:
    0
    Waar kan ik ergens de Advanced Scart kabel en Toshlink kopen?

    -laat maar al besteld-
     
    Laatst bewerkt: 18 aug 2006
  19. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Vandaag voor de grap eens bij Media Markt rondgelopen op de 'HT-afdeling'. Erg grappig dat ze nog steeds meedere subs laten meespelen wanneer iemand speakers wilt beluisteren :{. Tone control staat dan op +6 Bass, en ook de subs staan helemaal open gedraaid. En op een dusdanige manier dat de subs het niet aankunnen. Ik zag dat ze dit ook deden bij iemand die een sub wilde horen. Leuk, denk je dat je naar een budget sub hebt staan luisteren, 'geweldig' geluid! Eenmaal thuis en alles aangesloten valt het toch een partij tegen. Tja, wist jij veel dat ze altijd een Jamo THX sub mee laten spelen.

    En dan het personeel...
    Sta ik bij een setje te kijken/luisteren (receiver+DVD-speler en 5.1 speaker set), komt er een medewerker aanlopen en die drukt gewoon voor m'n neus dat setje uit. Waarom? Omdat hij aan een andere mogelijke koper een ander setje wilde laten horen. Nu was ik niet van plan om dat setje te kopen, maar dat wist hij niet.

    Even later staat ie een lulverhaal op te hangen over de voordelen van een optisch digitale aansluiting t.o.v. coaxiaal. Zo zou optisch beter zijn, omdat alles vanaf de DVD-speler automatisch zou worden ingesteld:confused:.

    Ben maar gauw de winkel uitgelopen.....

    Mijn advies, koop daar alleen iets als je al weet wat je wilt hebben en genoegen neemt met het soms onvriendelijke personeel.
     
  20. Smok3y

    Smok3y Dark Souls!

    Berichten:
    3.670
    Leuk Bevonden:
    277
    @ ARjan

    haha klopt idd,hier in utrecht ook bij de mm.
    Ik stelde een keer een vraag en ik kreeg zo,n dom antwoord:{ dat hij beter z,n mond kon houden.
    Vraag me dan ook af of ze wel echt verstand van zaken hebben,of vakantie kracht zijn.


    Ik heb btw de SvS plus 2 subwoofer op het oog!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Ik weet niet of iemand hier daar al van gehoord heeft maar wat een monster!!!!
    900watt!!!! en de sub weegt rond de 70 kilo!!!8)

    Dat word dus mijn toekomstige sub.
    Jaaa toekomstig jaa,aangezien de sub een prijskaartje van 1200,- euro heeft!

    http://www.svsound.com/products-sub-box-plus2.cfm

    Lees voor de lol is sommige reacties van mensen
    http://www.audioreview.com/cat/speakers/subwoofers/svs/PRD_337068_2741crx.aspx#review0
     
    Laatst bewerkt: 18 aug 2006
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina