Xbox 360 vs. Playstation 3 vs. Nintendo Wii [deel 6]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door CaptnCook, 2 jul 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Slurpgeit

    Slurpgeit Moderator XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.492
    Leuk Bevonden:
    7
    Echtwel. Dat ziet mijn broertje nog wel.
     
  2. Marius

    Marius XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.125
    Leuk Bevonden:
    11
    Nu de PS3 een beetje meer 'down to earth' is, en Sony flink wat kritiek voor zijn kiezen heeft gehad is de hele console war een stuk gelijkwaardiger, en ook leuker.

    Voorlopig blijft de 360 mijn enige keus. Mocht ik door de Wii overtuigd worden dat het meer dan een gimmick is voor mij (ben bang dat het voor mij snel oud wordt) dan komt die ook wel een keer.

    En de PS3 ga ik alleen halen als GT5 héél erg vet wordt of er spellen in 'mijn genres' komen die zoveel vetter zijn dan hun tegenhangers op de 360. Vooral race/sport spellen. Buiten dat vind ik shooters en actie spellen (en af en toe een westerse RPG) soms heel tof. De PS3 heeft alles behalve afgedaan. Het lijkt een prima apparaat te worden. Maar voorlopig met een te hoge prijskaart en wat spellen betreft heeft hij weinig extra's te bieden voor mij. Ik zal er ongetwijfeld op de langere termijn wel 1 kopen.
     
  3. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    [​IMG]

    leuk stukje :) Mogelijk toch games op HD DVD in de toekomst :eek:
     
  4. Forgottensoul

    Forgottensoul The One

    Berichten:
    1.408
    Leuk Bevonden:
    0
    Ow.. nou ja zeg :p We shall see of het wat wordt :p
    had ik eigenlijk niet verwacht :D
     
  5. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
  6. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Vaaaaaaag dan verplichten ze je alsnog een add-on te kopen?!
     
  7. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    "Goed" nieuws :)

    Dan zullen ze in de toekomst dus de HD-DVD drive waarschijnlijk integreren in de console i.p.v. een add-on. Ben benieuwd hoe ze dan de mensen die geen add-on hebben gekocht, of willen kopen aan de HD-DVD willen krijgen! Gratis vervanging of iets dergelijks? We zullen zien :b:
     
  8. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    ik houd het voorlopig op een mis-quote ... maar het is wel vaag
     
  9. | B0SS |

    | B0SS | Go!

    Berichten:
    123
    Leuk Bevonden:
    0
    Nee dat denk ik niet. Waarschijnlijk zullen de spellen dan op hd-dvd EN meerder dvd's verschijnen voor diegene die geen hd-dvd drive hebben.
     
  10. Forgottensoul

    Forgottensoul The One

    Berichten:
    1.408
    Leuk Bevonden:
    0
    sp disc
    mp disc ;)
     
  11. basovich

    basovich Guest

    over een jaar koop ik toch een HDtv, dan zal die HD speler ook wel wat goedkoper worden, en als er echt games op HD komen ga ik dat ding pas kopen.
     
  12. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Dat is een 19" scherm, nu niet bepaald handig om ff voor een zetel te zetten (wat dan toch al een afstand van zeker 1m zal zijn) en bovendien kan die de 1920x1080 resolutie niet aan.


    Zou me eigenlijk niet verbazen moest de HD-DVD speler uiteindelijk geïntegreerd worden in de 360 en dat er games op HD-DVD's uitkomen. Alleen denk ik wel dat dat MS geld gaat kosten om de fans van het "eerste" uur tevreden te houden.



    Online games met de Wii wordt gratis:
    Volledig bericht: Tweakers

    Daar waar de Wii me eerst niet interesseerde begint ie toch interesanter en interesanter te worden. De sterke launch line-up (imo de beste van de drie), sterke franchise, goede 3rd pary support en dan nu gratis online gamen (met uitzondering) maken de Wii moeilijk om te weerstang
     
    Laatst bewerkt: 16 aug 2006
  13. MacDennis

    MacDennis Active Member

    Berichten:
    1.223
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat geneuzel over 1080p .. toon mij eens een tv die ik NU kan kopen in Nederland en die zowel 1080p kan weergeven en die dit ook kan accepteren?

    1080p Meaningless this Generation
    http://ozymandias.com/archive/2006/08/14/Home-Theater-Magazine_3A00_-No-Difference-Between-1080i-and-1080p-for-Movies.aspx

     
  14. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Zover ik weet is geen tv op de markt (Nederland, Belgïe) beschikbaar die echt 1080p kan weergeven (dus niet 1080i deïnterlacen naar 1080p).
     
  15. JeePee

    JeePee Guest

    PGR3 heeft op een HDTV 2xAA. Dat is echt weinig, en dat is ook de reden dat de carmodels in PGR3 alles behalve 'smooth' zijn. Photomode heeft 16xAA.

    En nu nog de racegames :):
     
  16. Ralfje

    Ralfje Active Member

    Berichten:
    770
    Leuk Bevonden:
    0
    Een verplichte hd-addon? Zou ik echt een naaistreek vinden. Komen we als nog aan de prijs van de ps3.
     
  17. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Opzicht is 2xAA genoeg, maar hoe hoger de resolutie hoe minder AA er moet worden toe gepast (maar ik blijft nog steeds "tegen" 1080).

    Voor de racegames: Online mode op 1 DVD en de Arcade op de andere. Of Arcade op 1 DVD en op de andere de Carreer mode?
     
  18. mr.elk

    mr.elk een beetje maar

    Berichten:
    1.226
    Leuk Bevonden:
    0
    het verschil tussen 30 fps en 60 fps zie je alleen als je ze vlak na elkaar speelt. tv en films zijn vaak minder dan 30 fps.
     
  19. JeePee

    JeePee Guest

    Nou kijk, bij een shooter heb je MP-maps en SP-maps. Die kan je dus op twee verschillende disc's uitbrengen. Bij een racegame moet je ALLE circuits en ALLE auto's en ALLE physics op één en dezelfde disc hebben staan. De SP-mode is slechts een kleine code. Het zijn de circuits en de carmodels die de ruimte innemen.

    Gaat Microsoft inzien dat de DVD verouderd...=(
     
  20. MacDennis

    MacDennis Active Member

    Berichten:
    1.223
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat is het nou JeePee? Wel of niet AA? Blijkbaar wel dus. :+
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina