Xbox 360 vs. Playstation 3 vs. Nintendo Wii [deel 6]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door CaptnCook, 2 jul 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Ik verwacht dat op Leipzig de 360 de show gaat stelen en op de TGS gaat de PS3 de show stelen (of wie weet de Wii?). En de X06... ik zou het vreemd vinden moest de 360 de show er niet stelen :+.
     
  2. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    De Wii is niet op de TGS te vinden ... Nintendo boycot al jaren de TGS .. Misschien komen ze wel met een eigen show
     
  3. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Oh ja, juist. Was ik al vergeten :x. Ik verwacht niet dat ze dit jaar met een eigen show komen (Space World was het toch, niet?), want anders zou er toch nu al iets van bekend moeten zijn.
     
  4. Tecnomic

    Tecnomic Guest

    Nintendo zal net als de afgelopen jaren ook dit jaar met een eigen event komen.Deze events zijn stukken kleinschaliger, maar toch de moeite waard voor de fans.
     
  5. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Hadden ze vorig jaar een eigen show? :eek: Ik zou bijna zweren dat ze er vorig jaar geen hadden :x.

    *Moet dringend terug wat meer aandacht voor Nintendo hebben*
     
  6. Tecnomic

    Tecnomic Guest

    Ja zover ik het weet wel hoor, maar nogmaals deze zijn veel kleinschaliger.Volgens mij moet je het eerder zien als een ''persconferentie''.
     
  7. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.599
    Leuk Bevonden:
    8.702
    Ze gaan een Wii tour doen in september. Ik hoop dat deze tour ook naar nederland komt, zoals de DS Tour :)
     
  8. mr.elk

    mr.elk een beetje maar

    Berichten:
    1.226
    Leuk Bevonden:
    0
    ik heb die ds tour helemaal gemisd |:-
     
  9. | B0SS |

    | B0SS | Go!

    Berichten:
    123
    Leuk Bevonden:
    0
    Laatst bewerkt: 17 aug 2006
  10. Xwon

    Xwon het is wat het is.

    Berichten:
    2.853
    Leuk Bevonden:
    1
    Op dit moment heb ik een beetje genoeg van de vergelijkingen en wacht ik tot komende winter om echt een oordeel te kunnen vellen.
     
  11. Tecnomic

    Tecnomic Guest

    Want ? Je gaat mij toch niet vertellen dat je tweede generaties games voor de 360 als Gears of War dan al kunt vergelijken met een eerste generatie game voor de PS3 zoals bijv. Resistance ?
     
  12. Xwon

    Xwon het is wat het is.

    Berichten:
    2.853
    Leuk Bevonden:
    1
    Als we er vanuit gaan dat de PS3 eigenlijk al in de lente uit moest komen en de ontwikkelaars daarmee veel meer tijd hebben gehad om met de final hardware te testen dan ja....

    Maar....... Ik bedoel met mijn reactie dat ik eigenlijk niet meer van die vergelijkende tests hoef te zien...
    Ik ben in afwachting van de nieuwe games die er gaan komen... en wacht af hoe de launch van de PS3 gaat verlopen want zoals bekend, ik heb er weinig vertrouwen in dat die hier uit gaat komen dit jaar...

    Ik wacht dus af ;)
     
  13. boss

    boss Stay frosty people!

    Berichten:
    4.420
    Leuk Bevonden:
    2
    Ik zag een paar bladzijdes terug, zo foto's van de ps3 vs xbox 360.
    En velen vinden ps3 te groot, wel, kijk eens naar de 360(als hij volledig is):
    1ste gedeelte:
    (ik zal mooie foto's pakken he, en niet lullig gaan doen)
    [​IMG]
    2de gedeelte:
    (kan ik geen mooie foto van geven, sorry):
    [​IMG]

    De ps3:
    [​IMG]
    (Zonder voeding en HD-dvd speler is xbox 360 kleiner dan deze)

    Dus mijn punt is(we zijn toch in het vs topic bezig he):
    Dat ps3 eigelijk kleiner is dan de 360 :lol: (in het geheel)

    En dan ook dit nog:

    Microsoft heeft al zoveel keer zitten roepen dat de 360 met HD-dvd speler goedkoper is dan de ps3,...:
    Maarja, zo roepen, terwijl het 560 euro voor de 360 in totaal is(zoals Microsoft het zegt), en 600 euro voor de ps3(woow, groot verschil), maar hier een paar puntjes:
    1) ps3 is alles volledig ingebouwd
    2) ps3 heeft een HDD van 40 Gig groter!
    :cool: ps3 heeft een gemoderniseerdere chip
    4) ps3 gebruikt high tech snufjes die xbox 360 niet heeft, zoals blutooth, Wifi, HDMI, en meer ... Dit kost ook geld... Maar heeft idd geen directe impact op de console zelf
    5)blu-ray is duurder dan HD-dvd, maar ook technisch een stuk beter... Maar dit laatste heeft niet zo'n invloed eigelijk...
    Maar ik moet wel zeggen, dat ik het over het hele pakket heb, mensen die zich niets van High def film aantrekken zijn met de 360 veel goedkoper natuurlijk...

    Wilde ik toch even zeggen:), aangezien ik de laatste tijd veel in het ps3 topic heb(moeten) gediscutiërd, en dat hoort hier toch thuis eigelijk:).

    Greetz
     
  14. JeePee

    JeePee Guest

    Offtopic (over dat PGR3 racen):

    FreakyOliver BE Wil wel.
    Boss BE Wil wel, volgende week veel vrij.
    TECNOMIC NL Nog geen reactie.
    DRC JeePee Kan altijd wel, behalve dit weekend.

    vs.

    Fardo NL Heeft ook wel animo.
    InTraxZ Wil ook wel meedoen.
    MacDennis Geen reactie. Heb je Live?
    Plasticman NL Ook nog geen reactie.

    Als we gaan racen wordt dat volgende week. Laat ff weten wanneer je niet kunt, en of je uberhaupt mee wilt doen. Als er iemand niet kan is er vast wel iemand die wel mee wil/kan doen. Helemaal van Team-360 :9

    We hebben meerdere opties om te racen:
    Team Street Race
    Team Capture the Track
    Team Cone Challenge
    Cat & Mouse

    Laat ff wat horen!
     
  15. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Nou, de grootte van de console maakt mij niets uit. De 360 en HD-DVD speler heeft als voordeel dat ze apart zijn en je ze dus ook wat apart kunt zetten. Bij de PS3 moet je je dan weer geen zorgen gaan maken over waar je die Blu-Ray lezer zou moeten gaan zetten.

    Maar voor de rest ben ik het min of meer met Boss eens. Voor de zelfste prijs (360+HD-DVD) kan je een PS3 kopen waar meer functies inzitten waarvan sommige je apart moeten kopen voor de 360 (Wireless AC, kost toch al €70 of €80) en dan natuurlijk een HDD is 300% groter is. De rest van die snufjes op de PS3 laten me koud, maar als je alles zou kopen voor de 360 wat al op de PS3 zit kom je toch al gauw boven de €700 uit.
     
  16. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    1) Jep, goed punt :)
    2) Is inderdaad 40GB groter, de 'premium' versie dan.
    :cool: Je bedoelt de Cell processor neem ik aan?
    4) Xbox 360 heeft wel Wifi mogelijkheden, maar snap je punt, out of the box.
    5) Beiden maken gebruik van een blauwe laser, dezelfde resoluties en momenteel dezelfde codecs. Enige technische verschil zit hem in de opslagcapaciteit. De eerste stand-alone spelers zijn reeds getest, en de conclusie luidt: HD-DVD biedt een mooiere beeldkwaliteit, terwijl Blu-Ray films sneller opstarten. Is allemaal wel de 1e generatie spelers waar we over praten, maar juist tijdens deze periode moeten ze zich bewijzen.

    Microsoft houdt er een andere visie op na dan Sony, maar dat heeft ook te maken met de levensverwachting van de console. De PS3 moet langer meedraaien dan de Xbox 360. Tot die tijd volstaat met de huidige compressie technieken de DVD9 prima als opslagmedium. Voor de PS3 is het inderdaad een betere keuze geweest om er een Blu-Ray drive in te stoppen. Het is wel een risico dat men neemt, aangezien het niet zeker is of Blu-Ray de nieuwe standaard gaat worden.

    Edit/

    Verder wat Pegas terecht opmerkte m.b.t. de prijs van een Xbox 360 met alle functies die de PS3 standaard biedt :).
     
  17. boss

    boss Stay frosty people!

    Berichten:
    4.420
    Leuk Bevonden:
    2
    Ja, ik wilde het gewoon even attent maken :).
    Want face it, er zijn I-pods van 600 euro...:eek:
    Anyways, nog een nieuwtje voor ps3:
    "Online is werkende", game-ontwikkelaars kunnen games online testen op de ps3,...
     
  18. freakyoliver

    freakyoliver ps360

    Berichten:
    2.240
    Leuk Bevonden:
    0
    kijk dit snap ik niet, sommige mensen die ik ken kopen een ipod van tussen de 400 en 600 en dat vinden ze niet duur. en een ps3 met alles erop en eraan wel 8)
    de xbox360 vinden ze niet te duur, maar ze gaan wel de hd-dvd kopen, samen komt dat op 600 euro.

    dus eigenlijk heeft de ps3 veel voor een goedkope prijs!
     
  19. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Ik denk dat er relatief weinig mensen zijn die de HD DVD gaan kopen ... Bij de Xbox 360 heb je een keuze en zullen de spellen rond de 50-60 euro liggen (advies prijs) ... Bij de PS3 liggen de prijsen van games hoger vanwege Blu Ray ... is al een paar keer op verschillende sites bevesigd en ik verwacht dat de prijs van een spel op de TGS bekend wordt gemaakt

    Ik ben het trouwens niet eens dat Blu Ray een stuk beter is dan HD DVD er zijn al een aantal reviews geweest waar men verteld had dat HD DVD er mooier uit ziet. Tevens maakt HD DVD beter gebruik van de nieuwe compressie technieken ... Blu Ray heeft gekozen voor MPEG2

    HD DVD maakt gebruik van andere codecs!
     
  20. MacDennis

    MacDennis Active Member

    Berichten:
    1.223
    Leuk Bevonden:
    0
    De xbox 360 is relatief gezien voor een next-gen GAME console niet duur, correct. Je kunt en mag echter niet aannemen dat deze mensen ook een HD-DVD uitbreiding willen en gaan kopen. Want laten we wel wezen, dit is alleen leuk als je gaat overstappen van DVD naar HD-DVD films. Niemand verplicht je tot die aanschaf.

    HD-DVD heeft 0,0 met games te maken. We hebben het hier over game consoles heren. Wat willen we nou? Films kijken of gamen?

    Je hebt geen ander keuze ..

    Naar mijn mening gaat het Blu Ray kamp helemaal voorbij aan het feit dat de PS3 als middel wordt gebruikt om Blu Ray in de huiskamer te zetten.

    Heel leuk en aardig dat 600 EURO als een 'koopje' wordt gezien. Maar er is nog erg weinig bekend over de PS3. Hoeveel gaan straks de Blu Ray games kosten ?? Hoeveel gaan straks hier de Blu Ray films kosten ?? Hoeveel moet je straks gaan betalen voor sommige on-line spellen ?? Is het downloaden van demo's / games / filmpjes en andere content gratis ??

    Toch vrij belangrijke vragen. Bovenstaande zaken zijn potentieel prima manieren om het weggeef prijsje van 600 EURO achteraf gezien nog even te 'corrigeren' ..
     
    Laatst bewerkt: 18 aug 2006
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina