Vragen over nieuwe pc en/of onderdelen [Deel 7]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Arjan, 5 jun 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Wat voor een merk en type moederbord heb je?

    Dan kunnen we de fabrikant van het BIOS identificeren, en zo de betekenis van de piepjes achterhalen :).
     
  2. Edris

    Edris Gamechick

    Berichten:
    632
    Leuk Bevonden:
    0
    ergens iets van je hardware dood.
     
  3. 9Huntelaar9

    9Huntelaar9 PSN: Ch1merA1989

    Berichten:
    126
    Leuk Bevonden:
    0
    hoe kan ik dat zien dan??? wat voor merk/type moederbord ik heb???
     
  4. McSparkle

    McSparkle Well-Known Member

    Berichten:
    7.028
    Leuk Bevonden:
    1.189
    Moederbord boekjes, doosjes, opdrukken op cd's en misschien kan je nog in de bios komen zodat je kan zien wat voor bios versie je hebt.
     
  5. 9Huntelaar9

    9Huntelaar9 PSN: Ch1merA1989

    Berichten:
    126
    Leuk Bevonden:
    0
    ik heb alleen geen boekjes meer, en ik kan met de computer niks meer doen
     
  6. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Daarom : boekjes altijd bewaren is mij geleerd :)

    Mja das zuur man....ik zou het zo ook niet weten dan.
     
  7. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Everest Home Edition en soms ook dxdiag in uitvoeren, maar dat geld alleen als je systeem zelf is samengesteld (dus geen Dell ofzo is).

    EDIT: Lees juist dat je niet meer kunt doen op je pc (nogal logisch eigelijk). Doe je case dan open en zoek naar het merk en naam. Dat staat meestal tussen de uitbreindingssloten (pci,...) en de processor. Of zie gewoon op de BIOS chip, kan ons ook helpen.
     
    Laatst bewerkt: 17 aug 2006
  8. 9Huntelaar9

    9Huntelaar9 PSN: Ch1merA1989

    Berichten:
    126
    Leuk Bevonden:
    0
    hoe ziet zo'n BIOS chip er uit:confused:
     
  9. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Op je moederbord staat waarschijnlijk t.p.v. het AGP-slot of de PCI-sloten een merk en type nummer opgedrukt van de fabrikant.

    Zo ziet een BIOS chip er meestal uit:

    [​IMG]
     
  10. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Ik denk meestal rechthoekig bovendien is de kans groot dat er een sticker op plakt ofzo. Maar als je die niet vindt dat moet je gewoon naar de naam op je moederbord zoeken.
     
  11. *Xink*

    *Xink* Spartan U13

    Berichten:
    2.525
    Leuk Bevonden:
    0


    Ahh bedankt man :)
    Zulke 'meevallende' bedragen per onderdeel en dan zo'n groot bedrag, hehe


    En huntelaar, als je in de bios kan komen kan je volgens mij zien wat wel en niet reageert... weet niet 100% zeker though..
     
  12. TheProf82

    TheProf82 Geen pr0, geen 25 8)

    Berichten:
    1.273
    Leuk Bevonden:
    0
    Maar het is zeker een pracht-systeem. Hij lijkt erg op mijn huidige pc, echter heb ik 'maar' een harddisk, wat overigens meer dan zat is voor mij. Ik kan je vertellen, met zo' n pc kan je alles op highest spelen, op oblivion na(moest een paar balkjes iets terugdraaien, so what, prachtige graphics alsnog.

    Maar waar op azerty staat die crossfire ready kaart? Kan geen X1900XT kaartje van 325,- vinden om eerlijk te zijn, en vind het een verdachte prijs aangezien mijn X1900XT al 370,- kostte.
     
  13. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Hier en hier nog wat goedkoper en dit is toch het toppunt. Ik krijg zin om eventjes €300 te gaan uitgeven :x.

    De X1900 reeks heeft een paar dage geleden een prijsdaling gekregen :).

    Met CF Ready wordt gewoon bedoeld dat je deze kaart in CF kunt zetten mits je een CF kaart hebt hé ;).
     
    Laatst bewerkt: 17 aug 2006
  14. TheProf82

    TheProf82 Geen pr0, geen 25 8)

    Berichten:
    1.273
    Leuk Bevonden:
    0
    WoW, zo wordt CF wel errug intressant. Maar het zal niet gebeuren hier:

    -~5600 in 3dmark06 is toch best wat:b:
    -Ouders vonden 1600,- voor een pc compleet met randapparatuur(exlusief speakers, had ik nog) al veel te veel.
    -Als ik CF wil, moet ik een nieuw(duur) moederbord hebben, beetje zonde aangezien dit moederbord prima werkt.

    Maar wel leuk voor de pc-bouwers! De X1900XT is nu veel aantrekkelijker dan de 7900GT, omdat laatstgenoemde nu niet 100,- goedkoper meer is, maar 40,- ofzo.
     
  15. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Nvidia komt binnekort met de 7950GT welk eigelijk gewoon een lager geclockte 7900GTX is en deze krijgt een adviesprijs van $299. Ook komen ze met de 7900 GS welk gewoon een hoger geclockte 7800 GT en deze krijgt een adviesprijs van $199.

    Maar aangezien de X1900XT minstens zo goed is als de 7900GTX zal het niet veel verandering brengen, buiten dat de consument nog meer verward geraakt :+.
     
  16. TheProf82

    TheProf82 Geen pr0, geen 25 8)

    Berichten:
    1.273
    Leuk Bevonden:
    0
    De X1900XT is inderdaad snel:eek: . In reviews gaat hij in D3D games vaak de 7900GTX voorbij! De 7950GT zal over dik een maand pas echt goed leverbaar worden, en veranderd niet echt veel aan de situatie, tenzij de 7900GT(X) dik in prijs daalt, maar dat betwijfel ik. De prijzen zullen ong. als volgt worden:

    7600GS: 120,-
    7600GT: 165,-
    7900GS: 209,-
    7900GT: 249,-
    7950GT: 309,-
    7900GTX: 349,-
    7950 GX2: 499,-

    De X1900XT is dus nu al voor 293,- te krijgen, en zal dus alsnog voordeliger zijn dat NVIDIA's tegenhangers.
     
  17. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Het blijft leuk om te horen dat ik een goede keus heb gemaakt wat betreft videokaart(en) 8)

    Sorry....zal nu echt ophouden :+
     
  18. Inferius

    Inferius Baller.

    Berichten:
    3.843
    Leuk Bevonden:
    45
    Ik heb een vraagje, sinds kort heb ik een nieuwe pc en ik wil een aantal belangrijke files overzetten van de oude naar de nieuwe, ik heb een crossover kabel maar als ik de wizard "bestanden en instellingen over zetten" gebruik vind hij de ene pc niet. Wat te doen?
     
  19. McSparkle

    McSparkle Well-Known Member

    Berichten:
    7.028
    Leuk Bevonden:
    1.189
    Het is in jouw geval misschien niet mogelijk. Maar als ik iets van een andere pc/hd wil hebben, dan hang ik deze hd simpel weg even aan een IDE, SATA kabeltje en dan is het zo overgezet.
     
  20. Inferius

    Inferius Baller.

    Berichten:
    3.843
    Leuk Bevonden:
    45
    Hoezo misschien niet mogelijk? Het moet toch gewoon te doen zijn?
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina