De HDTV Thread [Deel 6]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Arjan, 5 jun 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. TSquares

TSquares Pionier

Leuk Bevonden:
    0
    Component gebruik ik mijn Xbox voor. Dus ik neem aan dat ik dan voor VGA ga? :p

2. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Oh sorry ik had het verkeerd gelezen, ik dacht dat je je X360 op je HDTV wou aansluiten....maar dat doe je via Component dus :)

Nja je kunt je PC dan idd via VGA (of DVI, mits je die mogelijkheid hebt) aansluiten :)

3. TSquares

TSquares Pionier

Leuk Bevonden:
    0
    Wat is beter? VGA of DVI?

(En om geluid van TV op versterker aan te sluiten heb ik gewoon kabel nodig met aan beide kanten 2 mannetjes tulpen?)

4. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    VGA is analoog, DVI is digitaal....DVI is dus beter. Je hebt in beide gevallen idd zo'n los kabeltje nodig voor het geluid :)

5. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    DVI is er in twee versies, een 24-pins DVI-D (alleen digitaal) en een 29 pins DVI-I (analoog+digitaal).

6. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Yep klopt trouwens, goeie toevoeging :)

7. | B0SS |

| B0SS | Go!

Leuk Bevonden:
    0
    Voor de mensen die benieuw zijn naar het verschil in beeldkwaliteit tussen component en vga heb ik de xbox op onze jvc hdtv die beneden staat aangesloten via deze twee verbindingen en er foto's van gemaakt met de GRAW demo. Hier zijn de foto's

Component:

VGA (1280x768 ):

VGA op mijn 19" Samsung 940MW HDTV/Monitor (1360x768 ):

Uit de foto's valt te concluderen dat het beeld via component wat donkerder is en de kleuren sterker naar voren komen (dat kan natuurlijk altijd worden bijgesteld) en dat het beeld via vga wat scherper en helderder is (meer pc-game-achtig). Persoonlijk vind ik vga mooier, omdat het beeld scherper en helderder is, maar dat zal weer per persoon verschillen :b:

Laatst bewerkt: 18 aug 2006
  8. Grave

Grave Gym Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    520
    ^Zow das een aardig verschil. Ben blij dat ik m'n monster VGA kabels heb besteld en niet voor de componenten ben gegaan, vga heeft ook mijn voorkeur als ik dat zo zie, blij toe:)

9. JeePee

JeePee Guest

Hm, ik vind de Component wat mooier. Die is iets warmer.

10. Ghost Leader

Ghost Leader GT Ghost Leader NL

Leuk Bevonden:
    4
    Jep same here. Veel meer sfeer. Vind ik persoonlijk een groot iets voor het "game gevoel".

11. | B0SS |

| B0SS | Go!

Leuk Bevonden:
    0
    Zou je foto's kunnen posten wanneer je die kabel binnen hebt. Ik ben best benieuwd hoe het verschilt met de officiele kabel :9

12. Grave

Leuk Bevonden:
    520
    Is goed, komen dan zowieso pics hier te staan, maandag wordt m'n lcd bestelt, hoop ik em voor volgende week vrijdag binnen te hebben. Gister is iedergeval m'n monster optical binnen gekomen en de vga is verzonden dus die is dan ook mooi net op tijd binnen. Zal de tv dan nog wel helemaal moeten instellen naar mijn eigen smaak though.

13. Stealth TBH

Stealth TBH Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    kun je in de VGA kabel van microsoft ook gewoon je optische geluidskabel steken? net zoals bij de standaard component kabel die je erbij kreeg?

14. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Kenmerken.

DV-15S standaard-VGA-connector.
    Video-uitvoerinstellingen van 480p of 720p.
    Dolby Digital 5.1 Surround Sound-uitvoer.
    2,4 m lange afgeschermde kabel.

15. Raven Shield

Raven Shield Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Niks laat maar foute bericht.Negeer dit bericht gewoon maar;).

Laatst bewerkt: 21 aug 2006
  16. AgentSmith

AgentSmith Guest

ik lees nu in het PATS topic dat iemand ipv de bij de Premium bijgeleverde componenten kabel, de VGA HD AV Cable gekocht heeft.

Is er een groot verschil qua beeld e.d.?
    Btw. we hebben ook dezelfde LCD als de ''patser" namelijk de Samsung LE32R72B.

Er werd naar dit topic doorverwezen maar ik heb geen zin om 121 pagina's door te nemen, vandaar de vraag.

17. Grave

Leuk Bevonden:
    520
    Check vorige pagina, heeft iemand screenshots genomen van Ghost recon met Component en Vga kabel, tis maar net wat jezelf mooier vindt;)

@Boss: Kan je tv geen 1360 aan?

Laatst bewerkt: 20 aug 2006
  18. JDH

JDH Born to Rock

Leuk Bevonden:
    0
  19. | B0SS |

| B0SS | Go!

Leuk Bevonden:
    0
    Ow jawel, maar toen kreeg ik twee dunne balken aan de zijkant en omdat ik niet bekend ben met die hdtv kon ik niet snel de auto-adjust knop vinden. Zo zijn de kleuren bij de vga-kabel bij die screenshots ook niet op 100% gezet. Dit heb ik nu wel op de 940MW op mijn kamer. Maakt best veel verschil. Het beeld lijkt nu precies op de screenshots en trailers die op internet staan...alleen scherper ;)

Laatst bewerkt: 20 aug 2006
  20. LaZZ

LaZZ Lord of the Rings

Leuk Bevonden:
    0
    Gebruik nu een HD-beamer maar gezien de verhuizing naar een nieuw appartement vind ik het mooier om daar een nette LCD of Plasma neer te zetten. Ik verwacht mijn beamer voor zo'n 1100 euro te kunnen verkopen en daarmee wordt het budget van mijn nieuwe toestel 1000 - 1300 euro. Ik heb tot nu toe vooral gekeken naar de Samsung aangezien het design daarvan me wel aanstaat. Een 32" valt net binnen mijn budget al zou ik liever een 37" toestel hebben.

Iemand nog tips van leuke aanbiedingen / toestellen die binnen mijn budget vallen en het liefst 37" zijn?

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina