De HDTV Thread [Deel 6]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Arjan, 5 jun 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cjpunt

cjpunt Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb een Samsung HD ready lcd 32inch.. Nou vraag ik me af... is het nog wat waard om de originele Component te ververvangen door een component monstercable?

2. AgentSmith

AgentSmith Guest

Budget ???

Ik dacht dat Quote 500 erfgenamen daar geen last van hadden.

3. LaZZ

LaZZ Lord of the Rings

Leuk Bevonden:
    0
    Tja als ik beschikking had over dat geld, en daarnaast was dat appartement + inrichting al aardig aan de prijs... En het is maar net hoe je met geld omgaat, je kunt het weggooien, je kunt er ook gewoon mee omgaan. Dit is wat ik aan een toestel wil uitgeven, en daar blijf ik dus bij.

Voorlopige keuze zou de Samsung LE37S71B zijn, ivm met design en contrastratio. Prijs van 1249 euro lijkt me ook wel oke.

Je moet trouwens deze hebben:

4. TSquares

TSquares Pionier

Leuk Bevonden:
    0
    Welke VGA kabel raden jullie aan om mijn PC aan te sluiten op HDTV?

Ik heb hier een kabel gezien http://www.allekabels.nl/product.php?cat=0&product=1345. Maar even later zie ik dan weer bij Mycom een kabel van 1,8m voor €25. http://www.mycom.nl/MyCom/Store/productdetailedinfo.do?productID=99899&productType=1

Ik vind dat behoorlijk duur voor een kabel. Ook omdat ik minstens 2,5m nodig zal hebben. Ik begrijp dat het verschil in kwaliteit aanwezig zal zijn, maar hoeveel zie je daar werkelijk van?

5. | B0SS |

| B0SS | Go!

Leuk Bevonden:
    0
    Ik vraag me ook af of monster vga-kabels verschillen met de officiele microsoft vga-kabels.

Laatst bewerkt: 20 aug 2006
  6. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Kreeg net de volgende E-Mail
    De reden van de Bodemprijzen krijg je pas te zien , als je meer info over het product wilt hebben.

7. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    Conrad 3m voor € 15,95
    Gebruik hem zelf ook !!!

8. TSquares

TSquares Pionier

Leuk Bevonden:
    0
  9. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    De kwaliteit van Conrad is heel goed.
    www.conrad.nl ( artikelnr: 981745 - 89 ).

Kies voor zekerheid in data-overdracht met verliesarme, hoogwaardige kabelverbindingen!
    Dubbel afgeschermd
    Extra grote bevestigingsschroeven
    Vergulde aansluitingen
    Knikbescherming
    Levenslange garantie

10. Sony

Sony Geriatric Gamer

Leuk Bevonden:
    0
    Panasonic Plasma

Dag mensen,

velen op dit forum overwegen om een LCD scherm aan te schaffen. Ook ik was dit eerst van plan. Na even wachten op nieuwere modellen (zoals de nieuwere Sony en Philips modellen), en na lange research op internet (www.avforums.com bijvoorbeeld), maar ook na 't daadwerkelijk uittesten van mijn xbox360 in winkels, heb ik echter besloten om uiteindelijk voor Plasma te gaan, en niet voor LCD. Ondanks alle verhalen over burn-in en de lagere resolutie (1024x768 ). Omdat er wellicht meer mensen twijfelen tussen plasma en lcd wil ik graag enkele bevindingen delen.

Reden voor de keuze voor plasma is de toch betere 'overall' performance bij DVD en TV van deze schermen t.o.v. LCD.(Keuze is gevallen op Panasonic Plasma 42PV600 inclusief meubel. Het ding vandaag besteld.)

Als je het scherm puur voor Xbox360 of andere HD bronnen gebruikt dan is LCD zeker een overweging waard omdat over het algemeen een LCD scherm scherper oogt (Beste LCD scherm dat ik heb gezien is trouwens de 32v2000 van Sony.)

Anderzijds lijkt Plasma weer wat mooiere kleuren, beter contrast en mooi zwart te hebben. Mijn opinie is dat de beeldkwaliteit van de Xbox 360 op Plasma vs LCD uiteindelijk een kwestie van persoonlijke smaak is en dat je dit het beste zelf kan testen in een winkel. In ieder geval ziet het Xbox beeld op deze Panasonic plasma er uitstekend uit. Kortom, hoewel wellicht het beeld van de xbox op een lcd er wellicht net wat beter cq scherper uit ziet (mits er geen smearing, blurring, slechte zwartwaarden e.d. optreden) is het beeld op een HD plasma uitstekend en gezien de performance op andere bronnen wat mij betreft de beste keuze.

Tot zover mijn conclusies. Nu nog afwachten of ik niet alsnog teleurgesteld wordt als het scherm in gebruik is. Ik laat, indien interesse, graag weten hoe het bevalt.

Laatst bewerkt: 21 aug 2006
  11. LaZZ

LaZZ Lord of the Rings

Leuk Bevonden:
    0
    Vanwaar die aanbiedingen ineens want dan wordt de keuze voor mij ineens wel heel makkelijk. 37" Samsung LCD-TV voor 1100 euro...

EDIT: Nu zie ik het addertje... Dan toch liever een nieuw toestel...

12. TSquares

TSquares Pionier

Leuk Bevonden:
    0
    Gevonden :)

Maar is dat een grap? €8 toeslag voor te lage bestelwaarde en dan ook nog eens €7 verzendkosten?

13. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    Daar heb ik niet naar gekeken omdat mijn bestellingen nooit onder de € 50 uitkomen.

14. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    Iig goede research gedaan. En over dat burn-in dat is al niet meer van toepassing in deze generatie plasma schermen (meestal). Want de fabricanten hebben iets verzonnen waardoor de pixels toch steeds veranderen (maar dat ziet het menselijk oog niet).

Enige waar je mee zit bij plasma is de resolutie, toch net iets anders (1024x768 ) dus geen 720p

15. Pjotrski

Pjotrski Army of One

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben van plan in de nabije toekomst een LCD TV te kopen en nu ben ik o.a. na deze LCD TV test geinteresseerd geraakt in de BenQ DV3251. Nog een review

Het zou een goed 32" (game)beeldscherm zijn, die online te krijgen is voor minder dan 900,-

Zijn er hier mensen die deze tv in bezit hebben en ervaringen willen delen?
    Ik zou ze graag horen :)

16. Dik KlootWijk

Dik KlootWijk Active Member

Leuk Bevonden:
    0
  17. Ghost Leader

Ghost Leader GT Ghost Leader NL

Leuk Bevonden:
    4
    En hoe zit het met deze? de Panasonic TH-50V600

http://www.panasonic.nl/Products_Info.asp?M=3278|603|602|601|4|1

Deze heeft een hogere resolutie, hetzelfde als de vele LCD samsungs hier.

18. LaZZ

LaZZ Lord of the Rings

Leuk Bevonden:
    0
    Dat is een 50" toestel, een beeldiagonaal van 127cm. Dat is voor de meeste mensen hier denk ik veel te veel. En daarnaast met dik 4000 euro redelijk aan de prijs.

19. badmf

badmf Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Soms staat er bij een toestel het volgende:

8 ms (grijs-grijs) en dan ook nog 16 ms (aan/uit)

Oftewel twee verschillende reactietijden. Welke reactietijd moet je dan nemen om met andere schermen te vergelijken?

En is dit dan snel genoeg zodat je geen ghosting krijgt. Of zou je dan 4ms GtoG en 8ms(aan/uit) moeten hebben (welke weinig LCDtvs ondersteunen)

20. Pjotrski

Pjotrski Army of One

Leuk Bevonden:
    0
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina