Dag mensen,
velen op dit forum overwegen om een LCD scherm aan te schaffen. Ook ik was dit eerst van plan. Na even wachten op nieuwere modellen (zoals de nieuwere Sony en Philips modellen), en na lange research op internet (
www.avforums.com bijvoorbeeld), maar ook na 't daadwerkelijk uittesten van mijn xbox360 in winkels, heb ik echter besloten om uiteindelijk voor Plasma te gaan, en niet voor LCD. Ondanks alle verhalen over burn-in en de lagere resolutie (1024x768 ). Omdat er wellicht meer mensen twijfelen tussen plasma en lcd wil ik graag enkele bevindingen delen.
Reden voor de keuze voor plasma is de toch betere 'overall' performance bij DVD en TV van deze schermen t.o.v. LCD.(Keuze is gevallen op Panasonic Plasma 42PV600 inclusief meubel. Het ding vandaag besteld.)
Als je het scherm puur voor Xbox360 of andere HD bronnen gebruikt dan is LCD zeker een overweging waard omdat over het algemeen een LCD scherm scherper oogt (Beste LCD scherm dat ik heb gezien is trouwens de 32v2000 van Sony.)
Anderzijds lijkt Plasma weer wat mooiere kleuren, beter contrast en mooi zwart te hebben. Mijn opinie is dat de beeldkwaliteit van de Xbox 360 op Plasma vcs LCD uiteindelijk een kwestie van persoonlijke smaak is en dat je dit het beste zelf kan testen in een winkel. In ieder geval ziet het Xbox beeld op deze Panasonic plasma er uitstekend uit. Kortom, hoewel wellicht het beeld van de xbox op een lcd er wellicht net wat beter cq scherper uit ziet (mits er geen smearing, blurring, slechte zwartwaarden optreden) is het beeld op een HD plasma uitstekend en gezien de performance op andere bronnen wat mij betreft de beste keuze.
Tot zover mijn conclusies. Nu nog afwachten of ik niet alsnog teleurgesteld wordt als het scherm in gebruik is. Ik laat, indien interesse, graag weten hoe het bevalt.
Klik om te vergroten...