Antwoord op surround/Dolby Digital vragen [Deel 8]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Graveheart, 1 feb 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. II Gamer II

    II Gamer II ?! Hmmm ... !?

    Berichten:
    183
    Leuk Bevonden:
    0
    Inderdat, Sarah McLachlan bv. "Surfacing" is ook Zeer Goed qua muziek als opname maar helaas net niet beter in vergelijking met Katie Melua "Piece By Piece".
    In vergelijking met boven genoemd Sarah of Maria net iets mooier in algemeen spreiding als laag.
     
    Laatst bewerkt: 21 aug 2006
  2. gompy

    gompy Tropilatakroba

    Berichten:
    1.525
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik wil volgende maand een nieuwe DVD speler kopen, omdat de Xbox360 de DVD's maar als stront afspeeld. M'n oude goedkope Cyber Home heeft daarbij een kut optische uitgang. Ik wil dus voor een wat kwaliteitieve en goede speler gaan. Heb lang gezocht, en ik kwam op de DENON DVD-1920 uit. Maar nu nog een aantal vragen, de speler kan de beelden upscalen naar 1080i. Wat word daarmee bedoeld? Word dan de resolutie verhoogd ofzo? Ik zoek verder een speler die lekker veel kan afspelen, is het rijtje wat er op kieskeurig.nl staat goed, of kan ik beter verder zoeken naar een speler die meer afspeeld? De DVD speler heeft geen digitale decoder staat er bij. Kan de speler dan wel gewoon digitaal geluid uitpoepen? Dus een optical aansluiting waarmee ik dan ook 5.1 geluid heb.

    Alvast bedankt voor reacties.
     
  3. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    De resolutie wordt inderdaad verhoogt, maar het verschilt per DVD of het er mooier op wordt. Het zal nooit de kwaliteit van 'echt' HD materiaal kunnen benaderen, aangezien de standaard resolutie wordt opgeblazen.

    Als je een 5.1 receiver hebt, kan je met deze DVD-speler gewoon van 5.1 surround genieten. De decoder zit namelijk in de receiver, dus de DVD-speler hoeft alleen maar de data via de optische uitgang aan te leveren. Tevens is de informatie die op Kieskeurig staat niet juist (hoe kan het ook anders). De 1920 beschikt wel degelijk over een Dolby Digital en DTS decoder. Maar goed, die zijn eigenlijk een beetje overbodig, aangezien de decoders ook al in de receiver zitten.

    @ II Gamer II en limpbixkit,

    Thx voor de tips :thumbs:.
     
  4. 360man

    360man Active Member

    Berichten:
    1.593
    Leuk Bevonden:
    46
    ik heb een yamaha rx-v357 receiver http://www.kieskeurig.nl/product/9595F0E0BF8C0531C1256FDA00535845.htm
    Deze heb ik via toslink op me pc aangesloten. Alleen wanneer ik een mp3 afspeel kan ik geen dolby digital selecteren, alleen pro logic etc.
    Als ik muziek via mijn xbox afspeel dan kan dat wel met dolby digital.
    Dan moet het toch ook kunnen met mijn pc, want de decoder zorgt er dan toch voor dat het dolby digital wordt? Of heb ik dan een geluidskaart met DD encoding nodig?
     
  5. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    MP3's worden standaard niet ge-encodeerd in Dolby Digital, dus zodoende kan je ze er ook niet in afspelen vanaf de PC. Qua geluidskwaliteit maakt het niets uit btw (van MP3 naar DD via de PC). Je kan de MP3's wel via bepaalde software laten encoderen, maar dat vreet processorkracht. Als je geluidskaart over een Dolby Digital Live encoder beschikt, worden alle audio signalen omgezet naar Dolby Digital. Je hebt dus inderdaad een geluidskaart nodig met Dolby Digital Live. :)
     
  6. SjoerdV NL

    SjoerdV NL Hardcore Poster?

    Berichten:
    2.135
    Leuk Bevonden:
    2
    Hey,

    met de Denon 1920 haal je een erg goede dvd speler in huis. Het is algemeen bekend dat Denon erg veel kwaliteit voor zn geld biedt. Zoals ik al eerder zei heb ik afgelopen week een Denon 1910, het model dat een jaar eerder is uitgekomen, gekocht voor mn pa (kreeg overigens bijna de 1920 mee8)). Ik heb alleen Lotr Fellowship of the Ring Extended in actie gezien (zeer goede kwaliteit dvd, wordt vaak als referentiemateriaal gebruikt) en daar maakte hij een zeer, maar dan ook zeer mooi plaatje van. Enorm scherp en erg veel detail. Met upscalen maakt hij er inderdaad een HD resolutie van, en het is het dichste dat je bij HD kan komen.
    Je zal geen miskoop doen, en de dvd speler zal waarschijnlijk in prijs zakken/ is in prijs gezakt omdat Denon inmiddels al de opvolger, de Denon 1930 heeft aangekondigd.

    Laat het ons weten!

    Groetjes Sjoerd
     
  7. JKI

    JKI Ik wil bolletje

    Berichten:
    2.680
    Leuk Bevonden:
    0
    Als je dvd-speler niet upscaled, doet je weergever (bijv. beamer) dat dan toch gewoon voor je?
    Mijn dvd-speler upscaled namelijk niet, maar toch vind ik de beelden die op mijn beamer verschijnen vaak echt ontzettend scherp.

    Die Zuccherp, wat is dat voor soort muziek?
    Enne, hoe zijn de ervaringen met de sub:)? Ik zie op kieskeurig dat 'ie al vanaf 18hz speelt, klopt dit echt:eek: .
    Iig veel plezier ermee!!!
     
    Laatst bewerkt: 21 aug 2006
  8. SjoerdV NL

    SjoerdV NL Hardcore Poster?

    Berichten:
    2.135
    Leuk Bevonden:
    2
    Faroudja chip de gekste 8)

    Als je een beetje dvd speler hebt ziet het er meestal al goed tot erg goed uit, maar ik wist niet wat ik zag bij die upscaling. Als ik terug ben ga ik em wel eens testen. Master and Commander, snelle films (denk aan race's), donkere stukken enz. enz.

    Ben nu paar daagjes op introductie, spreek jullie donderdag of vrijdag weer.

    Au revoir!

    Sjoerd
     
  9. II Gamer II

    II Gamer II ?! Hmmm ... !?

    Berichten:
    183
    Leuk Bevonden:
    0
    Inderdat, de muziek van Zuchero is Zeer Goed alleen de opnames op de cd valen wat tegen, jammer.

    Voor Zeer Mooi platsing van de instrumenten, diepte en laag en ook Zeer Goed opnames, probeer ook naar deze cd's te luisteren:

    - Norah Jones "Come Away With Me"
    - Jennifer Warnes "The Hunter"
    - Roger Waters "Amused To Death"
    - Robbi Williams "Swing When You're Winning".

    Dvd's (96Khz / 24Bit):

    - Dave's True Story - Sex Without Bodies (Chesky Records)
    - Sara K. - Hobo (Chesky Records).


    Alvast, Veel Luister Plezier !!!
     
    Laatst bewerkt: 21 aug 2006
  10. Rutger98

    Rutger98 Active Member

    Berichten:
    139
    Leuk Bevonden:
    0
    hallo, ff een vraagje tussendoor ik wil de logitech z-5400 begin september online kopen en ik heb een vraag voor jullie.

    kan ik mijn logitech z-5400 bij www.yorcom.nl bestellen zodat ik er geen problemen mee krijg dat ik heb betaalt en dat ik bv niks krijg?

    en nog 1 vraagje

    als ik €30-€40 aan een optische kabel kan besteden wie kan mij dan adviseren welke ik dan het beste kan kopen?

    alvast bedankt voor het lezen:b:

    mvg Rutger98
     
  11. gompy

    gompy Tropilatakroba

    Berichten:
    1.525
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb net even voor je gekeken, maar als je zeker wilt zijn voor een goede en snelle levering kan je even kijken op http://www.komplett.nl Ik had hem na 3 dagen al binnen, wat ik zelf vrij snel vind.
    Heb zelf een simpelle optische kabel voor de Xbox gekocht, wel deze.
    Vind hem tot nu toe goed, hij klikt ook goed in de VGA kabel van MS. Let wel even op dat je ook een 1 m. kabel kan kopen, voor die paar euro's meer had ik deze genomen omdat de 1 m. niet op voorraad was. Had hiervoor even een kabel van m'n broer geleend, waneer je die aanraakte viel die er al uit, moest je helemaal met je hand achter je Xbox, en zo vervelend:)

    Tevens bedankt voor de reactie op mijn vraag over de DENON DVD-1920. Ga hem nu bijna zeker volgende maand kopen. Ik laat het dan nog wel even weten, ik zal tevens wat foto's posten dan.
     
    Laatst bewerkt: 21 aug 2006
  12. Tecnomic

    Tecnomic Guest


    Bij Komplett.nl is de Z-5400 tijdelijk uitverkocht Gompy ;)
     
  13. gompy

    gompy Tropilatakroba

    Berichten:
    1.525
    Leuk Bevonden:
    0
    Oh, sorry. Ik had eigenlijk even moeten kijken. Misschien dan even wachten tot hij weer op voorraad is;)
     
  14. Ghost Leader

    Ghost Leader GT Ghost Leader NL

    Berichten:
    759
    Leuk Bevonden:
    4
    Ik ben me wat aan het verdiepen in recievers en boxen.
    Ik zag deze:

    http://www.pioneer.nl/nl/product_detail.jsp?product_id=12543&taxonomy_id=42-98

    Deze ondersteunt 7 boxen. Maar kan er ook probleemloos een 5.1 setje op aan gesloten worden? Is dit een verschil met een reciever die max. 5 boxen ondersteunt, of blijf bij een 7 box reciever gewoon 2 sloten open en werkt die als een 5.1 reciever, net zo goed etc?

    Of gaat dit anders in zijn werk?

    Waarschijnlijk samen met deze boxen:

    http://www.pioneer.nl/nl/product_detail.jsp?product_id=8948&taxonomy_id=42-99

    Mocht de verhuizing nog lang op zich laten wachten, dan neem ik misschien "sateliet boxjes", iig voor de achterkant. Of ik wacht, want die lange boxen zijn echt mooi :eek:

    Zijn deze 2 producten wat? Heeft hier iemand ervaring met deze producten of vergelijkbare, of een combinatie met deze 2 producten? Of raden jullie mij iets anders aan? Hoe lager de prjis hoe beter ;).

    De HDMI splitter in de reciever is een groot pluspunt voor in de toekomst, samen met de meerdere digitale audio aansluitngen.

    Ik hoor het wel ;)

    Cheers
     
    Laatst bewerkt: 21 aug 2006
  15. Smok3y

    Smok3y Dark Souls!

    Berichten:
    3.670
    Leuk Bevonden:
    277
    Ik ga deze week ook de denon 1920 halen.
    Ik zag hem voor 199 ,- liggen.
    Ik hoorde dat ze niet meer in de maak zijn,dus dan maar snel aanschaffen.\o/

    edit:is er trouwens nog een bepaalde kabel die ik erbij moet kopen?
    Om aan te sluiten op m,n denon 3806 receiver???????????
     
    Laatst bewerkt: 21 aug 2006
  16. Offtrack

    Offtrack ForzaGT :)

    Berichten:
    632
    Leuk Bevonden:
    6
    Dat is dan zeker een mooie prijs! De adviesprijs van de DVD 1920 is €399,- en van de 1720 €199,-.

    Om het aan te sluiten op je receiver voor je surround geluid kun je een optische toslink kabel nemen of digitale coax. Die kosten tussen de 10 en meer dan 100 euro, maar aangezien het een digitaal signaal is, is het de vraag of je het kwaliteits verschil hoort. (NOFI, ik wil hier geen discussie mee aanwakkeren.)
    Een mooiere kabel koop je dan ook niet alleen voor de betere geluidskwaliteit, maar ook de bouwkwaliteit en de degelijkheid spelen een rol.
     
  17. Smok3y

    Smok3y Dark Souls!

    Berichten:
    3.670
    Leuk Bevonden:
    277
    Thanx

    Dus geen hdmi kabel?
     
  18. Offtrack

    Offtrack ForzaGT :)

    Berichten:
    632
    Leuk Bevonden:
    6
    De 3806 heeft volgens mij nog geen hdmi in en uit-gangen. Maar je kan natuurlijk wel een hdmi kabel gebruiken tussen je dvd speler en de tv (als deze een hdmi ingang heeft). Voor het geluid heb je dan nog steeds de hierboven beschrevenkabels nodig, (naar je receiver).
     
  19. Aleko

    Aleko Niet? Nou, dan toch!

    Berichten:
    795
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb de 916, een stapje lager dus. Hierop kun je zonder problemen een 5.1 setje op aansluiten(heb ik ook). Je kan een willekeurig aantal aansluiten (2.0, 2.1, 4.0, 4.1 etc.) het aantal boxen wat je hebt aangesloten stel je gewoon in in de receiver en hij verdeelt het geluid dan over de aangesloten speakers.
    Als je hem 5.1 aansluit dan blijven er dus 2 open. Hierop kan je volgens mij een setje speakers op aansluiten en die in een andere kamer zetten, waardoor je daar dus ook geluid hebt vanuit je receiver. Ook kan je aansluitingen gebruiken om de frontspeakers te bi-ampen(?), dus dubbel (met twee speakerkabels per speaker) aansluiten waardoor je ook weer een beter geluid krijgt.

    Wat ik altijd doe als ik iets wil aanschaffen is de handleiding van de site downloaden en ff doorlezen. Je weet dan precies wat hij wel/niet kan. Op sites als kieskeurig klopt de informatie vaak niet. De handleiding van de fabrikant downloaden geeft wel betrouwbare informatie.
     
  20. gompy

    gompy Tropilatakroba

    Berichten:
    1.525
    Leuk Bevonden:
    0
    Nu wil ik wel de DENON DVD-1920 kopen. Maar nog een vraag. Ik wil de speler waarschijnlijk op mijn 24" monitor aansluiten. Deze heeft een BNC en VGA ingang. Kan ik dan via een HDMI naar DVI en dan nog een DVI-VGA stekker de speler moeiteloos op mijn monitor aansluiten.
    Ik kan ook nog een component naar VGA stekker en op die manier aansluiten.

    Wat is de beste optie?
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina