Forza Motorsport 2

Discussie in 'Algemeen' gestart door mars15, 9 mei 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marius

    Marius XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.125
    Leuk Bevonden:
    11
    Waarom zou je een jaar na het laten zien van een spectaculair filmpje, wat blijkbaar gemaakt is draaiend op de GT5 engine, die zo te zien al zwaar vloeiend en gigantisch 'smooth' is, nog terug gaan naar de wanvertoning van GT:HD? Dat doe je dan toch niet meer, als die andere beelden ook al gameplay waren? Echt waar, ik ben net zo 'objectief' als jij en wil net zo graag dat het ingame beelden zijn; ik heb immers een raceframe en Logitech DFP die staan te wachten op de volgende vette titel. Maar dat snijdt echt geen hout hoor. Blijkbaar zijn ze nog lang niet zo ver als wat men wilde laten geloven met het E3 2005 filmpje. Dat wil niet zeggen dat GT5 niet zo eruit gaat zien, maar bovenstaande feiten wijzen er wat mij betreft allemaal op dat dat filmpje gewoon een mooi filmpje, gerendered met behulp van ingame assets is. Net als het Forza 2 filmpje.

    Nergens trek ik daarbij de kwaliteiten van Polyphony ter twijfel, toch? Zou een beetje vreemd zijn als ik dat deed, nadat ik bergen heb verzet om de GT4 BMW 120 series demo te bemachtigen. Nadat GT: Prologue + DFP stuur al waren aangeschaft. Waarna ik mijn PS2 heb laten modden om die japanse J-NTSC demo te kunnen spelen, en GT4 J-NTSC te importeren (met die geweldige game-GT bijbel waar ik geen reet van snap). En daarna ook nog een GT4 PAL versie heb gekocht :)

    Ben net zo'n GT fan als jij, alleen lijk wat minder defensief? GT4 heeft zijn fouten, Forza zeker ook en GT5 en Forza 2 zullen ze ook hebben..

    True. Ik zie mooie Depth of Field effecten, HDR-belichtings effecten, gigantisch hoge resolutie textures, animaties van een pitcrew die te realistisch voor woorden zijn. Zo realistisch, dat ik afvraag waarom er zoveel tijd en moeite en vooral videokaart geheugen aan verdeeld moeten worden. Die animaties lopen zo vloeiend dat Sam Fisher er lang niet aan kan tippen in de nieuwste Xbox 360 videos van de nieuwe Splinter Cell. Terwijl Sam het juist van zijn animaties moet hebben om geloofwaardig te zijn, en het in GT maar een 'bijzaak' is. Buiten dat, is de PS3 niet echt gezegend met het meest flexibele geheugen (256 Mb voor algemeen gebruik en 256 Mb voor de videokaart, tov 512 Mb vrij verdeelbaar geheugen op de 360).

    We zullen zien. Er zaten dus allemaal vette technieken in dat E3 2K5 filmpje die in de meeste spellen van nu nog niet eens goed geimplementeerd zijn. Technieken die in GT:HD ook niet zitten. Vreemd ook, dat een spel wat blijkbaar een jaar daarvoor al zo vloeiend liep, een jaar later ineens niet goed genoeg is om te demo-en, maar door een veel minder interessante demo wordt vervangen... hmmmmmm..

    Anyway. Zoals ik al zeg. We zullen zien. Want als er echt een GT5 uitkomt zoals dat filmpje liet zien, dan ben ik eerder dan verwacht genoodzaakt een PS3 aan te schaffen (voor gebruik dan :D).
     
  2. JeePee

    JeePee Guest

    Polyphony wou na de E3 van 2005 in alle rust en stilte verder werken aan GT5. Vlak voor de E3 van 2006 besloot Sony dat Polyphony wat moest laten zien op de E3 (... en terecht) Toen hebben ze snel GT:HD in elkaar gedraaid. En zoveel extra effecten zaten er niet in het filmpje wat ik poste. Ik vond het meer een GT4 met meer auto's en een hogere resolutie, die zeker verbetering kon gebruiken. Denk aan de textures van het gras en dergelijke. En HDR-belichting? Ik zie nog steeds niet veel bijzonders naast de hogere resolutie.


    Maar vergeet niet dat het in GT5 maar gewoon een filmpje is. De pitcrew doet keer op keer hetzelfde, en je hebt geen mogelijkheid de beweging van de figuren te beïnvloeden. Het enige wat je kan aanpassen is of ze wel of geen banden moeten wisselen, en of ze wel of niet moeten tanken... de rest is allemaal voorgeprogrameerd. Het is in dat opzich een eitje om het vloeiender te laten bewegen dan een figuur die je volledig zelf bestuurd.

    Maar we gaan wel heel erg offtopic. Dit is momenteel het GT5 topic geworden. Als je/iemand wil reageren op dit bericht, doe dat dan ff in de inmiddels ver weg gezakte Gran Turismo 5 thread in het overige consoles gedeelte. Die is nog wel te vinden met de zoekfunctie neem ik aan :+

    Maar is er nog een mod die toestemming geeft om de o-zo-bekende Forza 2 vs. GT5 thread te (her)starten?
     
  3. Cube

    Cube Speed Junky...

    Berichten:
    520
    Leuk Bevonden:
    0
    Van mijn mag het maar ik ben geen mod :+
    Dat is dus al drie keer ja :9
    Trouwens nu jullie het over Gran Turismo hebben toch maar weer eens deeltje 4 uit het stof halen :D
     
    Laatst bewerkt: 22 aug 2006
  4. boss

    boss Stay frosty people!

    Berichten:
    4.420
    Leuk Bevonden:
    2
    @ Oliver, juist je zetel gezien(vorige pagina), damn, best wel vet!
    Maarja, ga gewoon een bureau gebruiken. Alleen nog een perfect bureaustoel kopen :).
     
  5. Plagu3lord

    Plagu3lord Fidelis ad Mortem

    Berichten:
    372
    Leuk Bevonden:
    0
    Een demo zal nooit op een zaterdag uitkomen op Marketplace, dat is nou eenmaal het beleid van Microsoft.
     
  6. Heilproeme

    Heilproeme Active Member

    Berichten:
    848
    Leuk Bevonden:
    0
    dat is zeker interessant als er binnenkort een demo zou verschijnen!!!
     
  7. Head Ninja

    Head Ninja Ronald Cage

    Berichten:
    967
    Leuk Bevonden:
    259
    Bronnen?, waar heb je die onzin vandaan? Op zondag is nog tot daar aan toe, maar waarom niet op zaterdag dan?
     
  8. s4nd3r

    s4nd3r Active Member

    Berichten:
    932
    Leuk Bevonden:
    152
    Volgens mij had dat te maken met die technische hulp gasten voor als er iets fout gaat/is...
     
  9. Head Ninja

    Head Ninja Ronald Cage

    Berichten:
    967
    Leuk Bevonden:
    259
    Ach ja, zou kunnen, ik hoop in elk geval wel dat ie uitkomt!:b: :thumbs: _O_ \o/ :)
     
  10. Tommie

    Tommie Active Member

    Berichten:
    217
    Leuk Bevonden:
    0
  11. Tecnomic

    Tecnomic Guest

    Mooi, maar niet ingame.
     
  12. Insane/Erret

    Insane/Erret If in doubt.. Flat out

    Berichten:
    1.575
    Leuk Bevonden:
    108
    hoop dat het er wel ingame zo gaat uitzien en waarom niet? die xbox360 is toch zo krachtig laat ze het nu maar x bewijzen vin ik:cool:
     
    Laatst bewerkt: 23 aug 2006
  13. Heilproeme

    Heilproeme Active Member

    Berichten:
    848
    Leuk Bevonden:
    0
    zitten dus zeker wel ingame beelden in. En dat ziet er strak uit!

    Ik wil m NU hebben!!!:p
     
  14. | B0SS |

    | B0SS | Go!

    Berichten:
    123
    Leuk Bevonden:
    0
    Volgens mij zijn het gewoon ingame beelden, want de er gebeurt niks met de gameplay beelden wat niet mogelijk is op de 360. Dat is gewoon hoe de game eruit gaat zien (lees: zeer mooie graphics) :thumbs:
     
  15. LaZZ

    LaZZ Lord of the Rings

    Berichten:
    1.450
    Leuk Bevonden:
    0
    Ziet er enorm gaaf uit!!

    Waarom lees ik daar dat er zaterdag een demo van komt, waar komt dat vandaan?
     
    Laatst bewerkt: 23 aug 2006
  16. mars15

    mars15 Guest

    Beelden waar de camera rechtboven de auto is lijkt me zeker ingame
     
  17. geertbargeman

    geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

    Berichten:
    5.545
    Leuk Bevonden:
    308
    Hopelijk gevalletje "niet in-game, wel in-game engine" Just like BIA3 :)
     
  18. Plagu3lord

    Plagu3lord Fidelis ad Mortem

    Berichten:
    372
    Leuk Bevonden:
    0
    Bronnen in overvloed, het is al jaren bekend dat Microsoft geen grote release doet in het weekend, zelfs grote releases op maandagen en vrijdagen zijn zeer schaars. Het betreft hier niet alleen Marketplace, maar ook Windows, Office, etc. Ze doen dit voor de veiligheid, zodat altijd tijd hebben om problemen met releases nog in de werkweek op te lossen. Maar misschien wijken ze er nu wel van af, maar ik ga er niet van uit.
     
  19. Rox

    Rox Marketing 2.0..

    Berichten:
    1.831
    Leuk Bevonden:
    2
    Die trailer ziet er wel gaaf uit. Krijg steeds meer zin in het spel :+
     
  20. The Watcher

    The Watcher I'll Be Watching You

    Berichten:
    960
    Leuk Bevonden:
    0
    klopt dit bericht nou of is het bullschit?
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina