Hardere maatregelen tegen het gebruik van "kk" en "******"

Discussie in 'Xboxworld.nl : Frontpage en forum discussie' gestart door Zeroine 83, 22 aug 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Beste mede XBW-ers,

De laatste tijd erger ik mij meer en meer aan posts waarin mensen de combinatie "kk" of de bekende 6 sterren (****** ), of iets dergelijks gebruiken. Aangezien we allemaal dondersgoed weten wat hiermee bedoeld wordt, zou ik graag een oproep willen doen om dit soort mensen harder aan te pakken.

Dat je je woede wilt uiten op een forum is nog tot daar aan toe, maar gebruik van dergelijke woorden vind ik gewoon ontoelaatbaar....er is geen excuus voor het schelden met deze verschrikkelijke ziekte. Ikzelf heb al voorgenomen om meteen van de Report knop gebruik te maken zodra ik een dergelijke post tegenkom, ongeacht in welke context de woorden gebruikt worden. Mijn vraag is of andere members hier ook wat meer op willen gaan letten en gebruik gaan maken van de Report knop.

Tot slot nog een oproep aan de mods : ik heb gemerkt dat het per mod verschilt welke maatregelen er getroffen worden bij personen die hiermee de fout in gaan. Waar de ene mod gelijk strafpunten uitdeelt, zal de andere mod een member slechts waarschuwen door te vragen "of ze op hun taalgebruik willen letten." Ik vroeg mij af of er in zijn algemeenheid geen strengere/duidelijkere maatregelen getroffen kunnen gaan worden tegen mensen die dergelijke vormen van idioot taalgebruik hanteren ?

Ik reken op jullie begrip :)

Greetz,
    Leroy a.k.a. Z3R0-P4R4DOX

Laatst bewerkt: 22 aug 2006
  2. Volkoren

Volkoren Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Bijna altijd als een member met KK of ****** scheld krijgen ze strafpunten, ze weten dus dondersgoed dat het verboden is, hardere maatregelen is niet nodig, aangezien ze al altijd aangepakt worden.

Ik hoop wel dat members zich wel meer gaan realiseren dat schelden op een openbaar forum niet gewaardeerd word.

3. Hoosie

Hoosie The Race is ON!

Leuk Bevonden:
    1.295
    Ik ben het helemaal met je eens, en ik gebruik ook vaak de report knop bij dit soort reacties. Er moet zeker strenger tegen opgetreden worden aangezien het een verschrikkelijke ziekte is!

4. Raven Shield

Raven Shield Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Is idd erge ziekte en daar hoort dus niet meegescholde te worden.Ik zeg nooit het woord maar ik wist dus nog niet dat ze dan strafpunten kregen:eek:

5. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Maar wat is het nu ? Bijna altijd of altijd ? Mijn ervaring is dat er niet altijd strafpunten worden uitgedeeld....daarom vroeg ik mij af of er in die zin niet een wat strenger/duidelijker beleid gevoerd kan worden ?

6. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Het kan zijn dat we een thread over het hoofd hebben gezien .. als deze niet gerapporteerd is .. Kunnen wij geen actie ondernemen ... daarom is de [​IMG] handig :)

7. Volkoren

Leuk Bevonden:
    3
    Hangt ervanaf, alleen mods kunnen op dit moment zien of er strafpunten worden uitgedeeld. We gaan nog kijken of dat kan worden veranderd, dat zou wel wat duidelijker worden in mijn ogen.

Als we het zien word er tegenopgetreden.

8. Tecnomic

Tecnomic Guest

Tsja ik heb me ook al een paar uitgelaten over het beleid(daar valt dit dus ook onder) hier op XBW en de crewleden moeten hier echt heel snel werk van maken, want dit kan echt niet doorgaan.

Maar goed waar staat nou precies de report knop, is dat nou die multi-quote knop ofzo ?

9. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Eerlijk gezegd vind ik dat strafpunten systeem nog een vrij lichte maatregel....ik zou eigenlijk willen pleiten voor een directe ban zodra mensen op deze manier aan het schelden gaan, maar goed.

10. Volkoren

Leuk Bevonden:
    3
    Tjah, wat is er dan niet goed aan het beleid? Volgens mij is alles goed in PM's aan je uitgelegd dus ik snap niet dat je nog steeds aan het zeuren bent.

De report knop staat linksonder naast de signature.

11. Pegas

Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    22
    "kk" een scheldwoord? Wist ik niet, ik gebruik dat altijd i.v.p. "k" (oké). Gelukkig gebruik ik op een forum zelden of nooit afkorting :+.

Om eerlijk te zijn heb ik nog nooit iemand "kk" of die *'tjes zien gebruiken (en ik heb ook geen flauw idee wat het betekend). Maar als het daadwerkelijk een vorm van schelden is ga ik akkoord om een strafpunt (of ban bij overdadig gebruik).

12. Tecnomic

Tecnomic Guest

Zeuren mag altijd, want dan kan je ook meteen als kritiek opvatten.Ik heb al een aantal crewleden over dit soort zaakjes op de hoogte gesteld, dus ik hoop dat ze wat ermee gaan doen(ga ik wel vanuit).

Trouwens je hoeft je niet zo aangesproken te voelen hoor :):

13. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Kijk voor de gein maar eens in de Halo 2 Live Experience Thread, nu de laatste tijd valt het wel mee moet ik zeggen....maar er is een tijd geweest dat het daar blijkbaar "normaal" was :{

We hebben het overigens over de verschrikkelijke ziekte "cancer", en het lijkt mij overduidelijk wanneer "kk" of "******" gebruikt wordt om daar naar te refereren, dan wanneer het gebruikt wordt zoals in jouw voorbeeld.

14. Spartan_117

Spartan_117 bass

Leuk Bevonden:
    0
    jezus,...

ga huilen

/Mod Bedankt voor deze fan-tas-tische toevoeging! Post dan niet... - the matrix

15. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Als je iemand in je directe omgeving, die je lief is, door deze ziekte ziet aftakelen....nou dan huil je wel ja _0/

Denk toch eens na voordat je iets roept....het niveau hier soms, dat is overigens ook om te huilen |:-

16. CasPerZerZ

CasPerZerZ *Sorteert Pallets

Leuk Bevonden:
    0
    Achterlijke censuur overal.

Met het woord wordt niet indirect verwezen naar de ziekte, maar gewoon als krachtterm.

Tikkeltje overdreven om daar zo'n aanstoot aan te nemen.

17. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    :confused: Krachtterm ?

Ook geen ervaring met de ziekte binnen de familie zeker ? Aan de ene kant zeg ik wees blij, aan de andere kant....denk ff na voordat je oordeelt over hoe andere mensen dit kunnen oppakken. Damn, ik had toch wel wat volwassenere reacties verwacht maar goed :{

18. Vigil

Vigil Active Member

Leuk Bevonden:
    18
    Die gozer heeft daar vaker last van meen ik zo langzamerhand te hebben opgemerkt. Anyways, on-topic: Volledig mee eens, strafpunten geven voor dat woord. Tot nu toe zijn er twee familieleden die ik goed ken(de) getroffen door deze ziekte, kan het dan ook niet uitstaan wanneer het zo te pas en te onpas gebruikt wordt.

19. basovich

basovich Guest

oh als ik KK typ vind ik het niet echt 'ziekte'... maar doe het dan ipv. 'ziekte' te typen, gebruik het net zoals 'k*t' (kualtitatief uitermate teleurstellend) zal ik maar zeggen

20. CasPerZerZ

CasPerZerZ *Sorteert Pallets

Leuk Bevonden:
    0

Mijn oma is er na 3 maanden lijden aan doodgegaan, een goede kennis van mijn ouders ,en de buurvrouw, die eerst genezen bleek te zijn maar toen nog leukemie kreeg:{ .

En toch ben ik niet fobisch voor het woord. De aandoening itself is zacht gezegd vrij klote, maar om als je het woord hoort je daar vreselijk verslagen en aangevallen bij te voelen, nee.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina