Hardere maatregelen tegen het gebruik van "kk" en "******"

Discussie in 'Xboxworld.nl : Frontpage en forum discussie' gestart door Zeroine 83, 22 aug 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Je zou denken dat iemand op VWO niveau wel begrijpt dat we hier geen behoefte hebben aan sarcasme als het gaat om een serieus onderwerp als deze. Post dan niet, als je het niet kunt laten sarcastisch te zijn....

Laatst bewerkt: 22 aug 2006
  2. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Laten we het wel een beetje normaal houden. Dit is namelijk een serieus onderwerp.

3. NapoleJon

NapoleJon Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Die edit heeft er niets mee te maken. Het wordt niet opeens sarcastisch als er in een post scriptum een non-serieuze opmerking over iets anders wordt gemaakt. Maar ik zal me gedragen meneer. Hopelijk kan ik het goed met je maken en zie je in dat ik meer dan één hersencel heb en ik boven groep 4 niveau uitstijg.O-)

Uit je beginpost snap ik wel dat jij het een serieus onderwerp vind, maar het is al zo vaak langsgekomen dat ik er een beetje moe van wordt. Ik vind het allemaal een beetje erg overtrokken en ik heb dan ook geen zin om er nog serieus op in te gaan. Dan kun je wel zeggen dat ik dan maar gewoon m'n mond moet houden. Maar hé, als iedereen gewoon z'n mond zou houden was 't wel heel saai geweest vind je niet. Niet iedereen hoeft het met elkaar eens te zijn.
    Maargoed. Mij zul je toch niet met kk zien schelden omdat het gewoon ordinair staat.

4. rikkel

rikkel Umm Kulthum

Leuk Bevonden:
    1
    Iemand zei dat het om respect ging, maar die is hier op xbw soms ver te zoeken. Zo ben ik meerderemalen beledigd vanwege mijn geloof, en daar stond geen mod tegenover om het erop te wijzen dat dat verkeerd is. En zo heb ik ook meerdere malen mensen beledigd en daar stond ook geen mod om mij erop te wijzen.

Regels ok, en mensen de het niet eens zijn gaan dan soms woorden gebruiken die niet kunnen, dat is dan ook fout. Maar verbieden helpt toch niet, omdat iemand vind dat het woord ****** niet mag gebruikt worden moet dat voor iedereen gelden, als we shit zeggen ligt niemand er wakker van is dat scheldwoord dan wel geaccepteerd. Als iemand zegt: Die game is kenker vet die moet je halen. Is zijn bedoeling niet om te kwetsen.

Doet me denken aan het nigga nigger verhaal, je hebt zwarte mensen die het afschuwelijk vinden en dat het emotioneelbeladen is, en sommige geven het een nieuwe wending.

Ik zelf gebruik het bijna nooit op fora en dergelijke maar sommige mensen hebben er blijkbaar een zeer grote fobische afkeer van, net alsof als we het woord niet zeggen dat de ziekte verdwijnt.

5. masterninja

masterninja Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik haat het woord ook er zijn al meerdere familieleden van me erdoor getroffen de ziekte dan he ik erger me er dan ook aan als het gebruikt word vooral als het iemand is die is lekker zin heeft om te schelden.
    Dan vraag ik me echt af van moet dat nou ik vind alleen wel dat als het in het context van gewoon praten over de ziekte is de kk afkorting of de zes sterretjes wel acceptabel moet kunnen zijn.

6. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Er is een groot verschil tussen het woord "shit" en het woord waar we hier over praten. Overigens ben ik niet de enige die vind dat het niet gebruikt mag worden, want er wordt tegen opgetreden dus het is gewoon tegen het beleid in. En terecht trouwens.

Nee de ziekte verdwijnt niet als we het woord niet gebruiken, maar wil je daarmee goed praten dat iedereen maar gewoon lekker zijn gang moet kunnen gaan in zijn of haar taalgebruik, zelfs als dat betekent dat ze er andere mensen mee kwetsen ? Zie ook de post van Kobold, want hij legt het vrij goed uit zodat het voor iedereen te begrijpen is.

En trouwens, als jij je beledigd voelde vanwege je geloof en dit ook uit posts van andere mensen gebleken is dan kun je die mensen net zo goed Reporten....daar is die knop voor, om de orde een beetje te bewaren hier.

EDIT : Post bedoeld naar aanleiding van die van rikkel

7. Roberto

Roberto ....

Leuk Bevonden:
    0

Voor een scheldwoord?

Mag ik dan zeggen dat jouw avatar zeer intimiderend is voor minderjarigen, ook al zijn er geen lichaamsdelen op zichtbaar? Vind ik écht niet kunnen..en zeg je dan dat ik me aanstel ? Bewijs maar eens het tegendeel dat ik het niet shockerend vind.

Bij het bovenstaande doel ik dus op dat er mogelijk véél meer dingen zijn die mensen met toeval kunnen kwetsen/niet prettig vinden. Beetje sarcastisch bedoelt ,maar zie je me punt?

Ik weet, ik zie geen enkele reden om op een gamefora te schelden met kk en alle varianten ervan, maar om een directe ban te geven zoals je op page 1 van dit topic voorstelde vind ik niet nodig. Want zo kan je namelijk tig punten aanpakken dat mogelijk kwetsend voor iemand is. Nogmaals, ik ben het met je eens dat er niet met kk gescholden moet worden, maar er moet een duidelijke grens zijn wat wel en wat niet mag.

8. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Je mag mijn avatar intimiderend vinden, ik zeg nergens dat je je aanstelt....maar voor zulke dingen hebben we de Negeer knop. Kun je mijn avatar niet uitstaan, negeer je me, hoef je um ook niet te zien. Maar als we dan toch aan het mierenneuken zijn : ik vind de meneer in jouw avatar anders ook behoorlijk provocerend overkomen in zijn videoclips :eek: Mits ik de goede voor me heb that is....

Maar nogmaals, daar gaat het hier niet om. Ik vind jouw post wederom een klein beetje een voorbeeld van om het punt heen lullen, er onnodig andere dingen bij gaan halen. Tuurlijk zijn er meerdere dingen te bedenken die andere mensen als beledigend/kwetsend kunnen oppakken....maar ik denk dat we het er allemaal wel over eens zijn dat we dergelijke uitspattingen als "kk" gewoon achterwege kunnen laten, no matter wat de rede is. Fijn dat je het daar wel mee eens bent :)

EDIT : Nog even ter toevoeging : als meerdere mensen mijn avatar zo aanstootgevend vonden dan had ik daar wel een waarschuwing voor gekregen, of eveneens strafpunten. Maar het feit dat een ieder wel strafpunten krijgt bij het gebruik van de combinatie "kk" of iets dergelijks zegt genoeg over hoe de meeste mensen hier tegenover staan lijkt me. Jij mag dat overdreven vinden voor "slechts een scheldwoord", maar veel mensen ervaren het op z'n zachtst gezegd als niet prettig als mensen dit zomaar gebruiken. We hebben het hier niet over zomaar een ziekte, maar een hele ernstige.

9. Mirik

Mirik XBW Bazin XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Het gaat niet om de betekenis voor de mensen die het gebruiken, lijkt me duidelijk, ze moeten zich gewoon 'potjandikkie' aanleren door geen kk meer te zeggen.

Als je ergens 'kracht' bij wil zetten kan dat op andere manieren. ' Ik vind dit HEEL ERG moeilijk'. Bijvoorbeeld. Het gebruikt van KK is gewoon een aangeleerde kortzichtige en egeocentrische manier waar anderen aanstoot aan nemen.

Vervang het voor iets waar mensen geen aanstoot aan nemen en klaar is kees. Gewoon in je systeem zetten, het is niet stoer om met je maten alleen maar KK te roepen en te praten. Het is wel stoer om respect te hebben voor anderen zodat deze ook respect hebben voor jou.

10. NaZ

NaZ X&Y

Leuk Bevonden:
    0
    Wanneer men over de ziekte zelf praat, maar dan ook echt in de volledige context van deze verschrikkelijke ziekte, dan moet het zeker kunnen om het woord volledig te kunnen schrijven. Het is misschien confronterend maar het is iig niet aanstootgevend.
    Verder vind ik imho dat mensen die deze ziekte als scheldwoord gebruiken flink gestraft mogen worden.. de regels van de forum zijn strikt genoeg.
    Het is te debiel voor woorden om een ziekte, die licht/zwaar emotioneel opgevat kan worden, te gebruiken als krachtterm.:{

11. Spartan_117

Spartan_117 bass

Leuk Bevonden:
    0
    gast, mn opa is aan ****** gestorven en t kan me geen fuck schelen of iemand kk zegt

12. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Jou misschien niet nee, maar heel veel andere mensen wel. Hoe moeilijk is het om ook even stil te staan bij anderen, in plaats van alleen jezelf ?

13. NaZ

NaZ X&Y

Leuk Bevonden:
    0
    Maar dat neemt niet weg dat het emotioneel opgevat kan worden.:{

14. Boogiemaster

Boogiemaster Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik zelf leg niet altijd de link dat ze het woord ****** bedoelen om te kwetsen. Ik kan begrijpen dat mensen dat wel vinden, daarom vind ik ook dom waarom we ziektes gebruiken als tering, Tiefus, want het heeft toch vaak geen kwade intentie en andere mensen kennen daar kwaad inzien. We moeten gewoon zelf (hier ergens gelezen van iemand) ''Krachttermen'' verzinnen zoals: Potverdikkie, Sapperdeflap enz...\o/

15. MiGilleS

MiGilleS Green Mile User

Leuk Bevonden:
    0
    hahah zeiden/zeggen mensen BV Hey Henk loop even niet zo te ******en.

het is dus gewoon een verstekend word, je hoeft je niet gelijk aangesproken te voelen als iemant het zegt.

nogmaals ik vind dit onzin ! en zeker als ze dan ****** <---zo doen.

(ps ik doe het zelf nooit alleen zeg het wel gewoon vaak en heb genoeg mensen die er aan dood zijn gegaan... dus dit is geen 1 of ander slecht argument !)

oow ja.

Waarom zou dan wel GVD gezegt mogen worden ? misschien ben ik wel christelijk...
    waarom zou dan wel met andere ziektes als tering gescheld mogen worden ? en zeg niet dat dat niet meer bestaat want dat bestaat wel degelijk alleen onder de naam Tuberculose !
    enzo kan ik nog wel even door gaan!

ik vind dat als mensen dat zeggen en je ergerd je er aan dat je een beete overdreven besig bent want je kan het ook gewoon negeren !

Ik zeg niet dat iedereen moet gaan zeggen inplaats van wat een kut game, wat een KK of ****** game ! maar ik vind wel dat de mensen die het zeggen niet gelijk gestraft moeten worden!

16. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ook voor jou de vraag : Hoe moeilijk is het om ook even stil te staan bij een ander, dan alleen bij jezelf ?

Ik zie hier namelijk veel reacties in de trent van "Ik vind het onzin", "Ik vind dat je moeilijk doet om niks"....maar als we nu gewoon allemaal wat meer rekening met elkaar proberen te houden zijn we al een heel eind.

EDIT : Ik zeg nergens dat andere vormen van beledigingen dan wel mogen voorkomen, het liefst zo min mogelijk....dat bedoelen we met respect voor een ander. Maar termen als "kk" worden al bestraft, het is tegen het beleid....klaar. Misschien dat een directe ban idd wat overdreven is, maar bij herhaling vind ik het dan wel weer terecht.

17. MiGilleS

MiGilleS Green Mile User

Leuk Bevonden:
    0
    ja rekening houden, ja dat kan ja alleen dat is ook wel anders dan gelijk te straffen.

en stil staan bij andere ? nou ik heb het er al zovaak met mensen over gehad en ze vind 75% die ik ken hetzelfde !

je kan ook gewoon rekening met hun houden en NEGEREN !

sorry ik vind dit gewoon best dom.

(ps niet lullig bedoeld alleen is er toevallig net iemant dood gegaan aan ****** ? <---- oow we kunnen het niet eens meer zeggen :confused: zeker weer wat straf punten :confused: raaar hoor stel je voor dat ik wiol zeggen dat me oma net is dood gegaan aan ****** (oops kan nog niet)

18. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    *Zucht* Lees mijn edit, meer heb ik er niet over te zeggen.

19. MiGilleS

MiGilleS Green Mile User

Leuk Bevonden:
    0
    lol dat meen je niet ! dit is erg erg erg dom ! :x ik ga maar van deze THreat af voordat ik een ban ofzo krijg !

Edit// Bij herhaling ! ja ok dat is al weer redelijker... PS je had het dus wel gezegt :9

maarja ik ga ik word een beetje geirriteerd

20. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Lezen dude, lezen :{ Ik besef mij dat een directe ban wat overdreven is, alleen bij herhaling mag een ban wel van mij....nee zeg jij, ik quote even een oude post terwijl ik net nog aan je vraag of je mijn EDIT even wou lezen waarin ik hierop terugkom |:-

EDIT : Oke dan is het goed ;)

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina