De HDTV Thread [Deel 6]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Arjan, 5 jun 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LaZZ

LaZZ Lord of the Rings

Leuk Bevonden:
    0
    Weet jij toevallig of die speakers eraf kunnen? Zo ja dan inderdaad ook voor mij het overwegen waard..

2. Pjotrski

Pjotrski Army of One

Leuk Bevonden:
    0
    Ik vrees van niet, heb hier de handleiding even doorgelezen, maar zie niks staan over verwijderbare speakers bij de DV 3251.

Je kan er natuurlijk wel je eigen speakerset aan hangen, maar het ziet er naar uit dat de orginele speakers er niet af kunnen. Gelukkig heb ik genoeg ruimte in de breedte. :)

3. Sony

Sony Geriatric Gamer

Leuk Bevonden:
    0
    Klopt inderdaad, maar wat te groot voor mijn smaak. Ik was al aan het twijfelen tussen 37 en 42 inch. Na even gamen op 42 inch was de keuze trouwens snel gemaakt.

Bij lagere resolutie, dus 1024 x 720 (of 768 ) moet je dus het 1280 beeld vertikaal iets downscalen. In theorie betekent dit wellicht kwaliteitsverlies. Je moet je echter afvragen of je daar nu echt wat van merkt. Oplossing is eenvoudig: xbox360 aansluiten en vergelijken. Dit werkt beter dan allerlei theoretische beschouwingen over resolutie (geldt ook voor kijkafstand; gewoon proberen).

Tevens gaat het om de uiteindelijke beeldkwaliteit en hoe je deze ervaart. Resolutie is daarin slecht 1 factor. Daarbij is zoals gezegd het verschil in resolutie wellicht niet zo relevant. Ik heb echter die 50 inch niet vergeleken met de 42 inch dus ik kan dit niet met zekerheid zeggen. Als er een goede 42 inch plasma was met 1280 x 720 en enigzins betaalbaar dan had ik wel gekocht. Overigens kost de 42pv600 inclusief belachelijk duur meubel (650 euro) ook zo'n 3K (Goedkoper is de 42pv60, deze heeft het zelfde scherm). Maar geld moet rollen....4.000 euro is echter wat te veel van het goede.

Hoe dan ook, er is een ding duidelijk wat 'platte' Tv's betreft: het blijft voorlopig compromissen sluiten.

Zodra er nieuwe technologie komt zonder alle nadelen van tegenwoordig, dan gaat deze plasma naar de slaapkamer en de CRT naar familielid of zo.

Laatst bewerkt: 21 aug 2006
  4. badmf

badmf Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    http://www.kieskeurig.nl/kopen/BEC9ED71981392F5C12571C0004C2C9A.htm

42 Inch
    720p / 1080i
    8 ms
    1200:1
    2 Jaar garantie aan huis (op de site staat wel anders vermeld|:- )

1370 euro incl verzendkosten.

IPV voor 1200 een 37 inch te geven heb je voor iets meer een 42 inch met degelijke specs (contrastratio kan altijd hoger)

5. JeePee

JeePee Guest

Maar hij wil Plasma, geen LCD.

Zelf zijn wij één van de weinige met een Plasma hier volgens mij. Ben nog steeds heel erg tevreden met onze PDP-436RXE van Pioneer. We hebben die 200 branduren er al een poosje opzitten, dus het contrast is al omhoog gegaan. Voor inbranden hoeven we nu niet meer te vrezen (bij die Panasonic al helemaal niet). En dat downscalen van 1280 naar 1024 beeldlijnen is echt te verwaarlozen.

6. LaZZ

LaZZ Lord of the Rings

Leuk Bevonden:
    0
    Wij hebben hier ook een PDP-436XDE hangen, prachtig toestel. Maar de keuze tussen Plasma en LCD wordt al snel bepaald door de prijs van een plasma, die vaak toch aanzienlijk hoger ligt..

7. JeePee

JeePee Guest

Idd, en vaak vind men een Plasma ook te groot. De kleinste HDTV maat is volgens mij 42".

8. Sony

Sony Geriatric Gamer

Leuk Bevonden:
    0
    Je hebt ook 37 inch HD plasma. Een goede HD plasma is 37PV60 van Panasonic. Kost € 1575,00 (zonder voet). LCD is natuurlijk goedkoper verkrijgbaar. Bij grotere maten wordt LCD geloof ik weer duurder.

Voor discussie over plasma vs lcd zijn er diverse topics, b.v.:

http://www.avforums.com/forums/showthread.php?t=379600&highlight=plasma lcd

Overigens wordt in dit topic ook weer gesproken over bepaalde plasma artefacten (groen schijnsel) dat de ene persoon wel kan zien en de andere weer niet. Je wordt als koper sowieso een beetje paranoide 8) als je te veel reviews leest....Zo schijnt normale CRT ook allemaal rare dingen te hebben die je pas opmerkt als mensen je erop gaan attenderen...

Nog even over LCD en de diverse typen:

de Sony KDL 32V2000 of 40V2000 krijgt overal en eenduidig uitstekende reviews en zou mijn keuze zijn indien ik LCD had gekozen. Is wel wat prijzig.

Tevens wordt de Panasonic 32LX500 meestal als goed in testen en fora beoordeeld. Over populaire merken als JVC (b.v. LT 32x70) en Samsung (b.v. 32M71) zijn de meningen op de fora wat meer verdeeld. Op dit forum zijn er echter behoorlijk wat Samsung 'aanhangers' en tevreden eigenaars.
    Verder wordt, met name op engelstalige fora, de Toshiba 32WL66 vaak als potentiele kandidaat genoemt. Ben ik hier geloof ik nog niet veel tegen gekomen. Wellicht dat Toshiba hier in nederland wat minder bekendheid geniet.

Bij plasma is het meer Panasonic, Pioneer en, in mindere mate, Hitachi wat de klok slaat. Met uitzondering van Panasonic dus weer wat andere merken.

Laatst bewerkt: 21 aug 2006
  9. miQe Amersfoort

miQe Amersfoort Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    probleem Samsung LE40r71 --> laptop

he mensen,

ik heb een probleem met me LCD (samsung LE40r71) en ik kan t niet uitstaan :mad: Ik kan mijn laptop aansluiten op de LCD en dan lekker een filmpje kijken. (wat ik ook al een paar x heb gedaan)

Nou wil ik dat dus net ook doen, doet ie t niet....
    Als ik mijn LCD op de "pc-stand" zet valt ie binnen 10sec. in de stand-by stand :'-( Het stomme is dat als ik me VGA kabel uit de tv haal, hij gewoon aanblijft (in de pc-stand dus). Zodra ik die VGA kabel er weer in de tv druk, valt die tv weer na 10sec. in de stand-by stand. |:-

Hulp verreist!!!!!!!!!! :emo:

(joostpolletje --> jij bent de samsung kenner bij uitstek, toch??)

10. Grave

Grave Gym Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    520
    Hoe kan je het beste checken of je nieuwe lcd dode pixels etc heeft? Programmatje voor oid? Want als ie dode pixels heeft mogen de ophang mensen em meteen omruilen, dus wil meteen kijken of alles goed is:)

11. Daninho NL

Daninho NL 360

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb hier ook een 1 meter doorsnee plasma, maar hoe zit het precies met die branduren? Ik heb hier nog nooit van gehoord namelijk...

12. JeePee

JeePee Guest

Nou, de Pioneer die wij gekocht hadden was nogal gevoelig voor inbranden, maar dit is alleen de eerste 150 à 200 uur. Op het begin moesten wij dus een laag contrast en heel veel dingen uitzetten, om inbranden te voorkomen. Na die 200 uur is hij daar niet meer gevoelig voor, en kun je alles rustig naar eigen wensen instellen. Om aan te geven hoe inbranden in zijn werk gaat:

Als je in procenten gaat denken, brand elke pixel in onze TV toen hij voor het eerst aanging op 130% van zijn kracht. Dit aantal neemt sterk af in de eerste 150 à 200 branduren. De kracht van een pixel gaat in die tijd van 130 naar 100%. Als hij dat eenmaal bereikt heeft gaat hij in de volgende 150 uur slechts van 100 naar zeg maar 98% van zijn kracht. Hij is dus veel minder gevoelig geworden. Een pixel verliest het meeste kracht bij wit beeld. Het gene dat het snelste inbrand is het SBS6 logo, omdat deze zeer fel is. Als je dus heel lang naar het SBS6 logo zit te kijken, zijn op de plek waar zich dat logo bevond de pixels sneller in hun kracht gedaald, dan op de plekken waar het beeld donkerder was. Als je dan een volledig wit of grijs beeld voor je ziet, zul je zien dat er op de plek van het SBS6 logo de pixels wat minder fel zijn dan elder. Je ziet dus het logo ingebrand zitten. Vandaar is het bij ons model verstandig geweest om het contrast op het begin vrij laag te zetten. Dat voorkomt dus inbranden. Ook moet je soms even zappen als je te lang naar een logo kijkt. Dit is eigenlijk alleen het geval bij SBS6 en Discovery Channel. Als je iets ingebrands hebt zie je dat alleen bij witte of grijze beelden.

13. Daninho NL

Daninho NL 360

Leuk Bevonden:
    0
    Aha, bedankt voor de uitleg, gelukkig heb ik nergens last van!

14. miQe Amersfoort

Leuk Bevonden:
    0
    :'-( Sorry mensen, ik *kick* m ff...... moet echt antwoord hebben. Hellup me :'-(

15. Metal Mark

Metal Mark VIP Dino XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    454
    Huh :confused: Me LE32R71B begint echt raar te doen. Heb nu al 5x gehad dat het beeld zwart onder het rijden (PGR:cool:. Het is maar voor 1 seconden. Me subwoofer staat nu niet meer naast me tv en hij begint raar te doen. Straks even alle kabels nog controleren..

16. 360man

360man Active Member

Leuk Bevonden:
    46
    sowieso niet slim om je vga kabel aan te sluiten terwijl je laptop en tv aan staan. Als het goed is staat in de handleiding dat de tv uit moet staan voordat je wat aansluit.
    Ik heb met mijn oude tv hier slechte ervaring mee gehad toen ik mijn pc aansloot terwijl me tv aanstond. Twee AV aansluitingen van de tv hierdoor kapot.
    Maar jou probleem is denk ik dat de resolutie of refresh rate te hoog is ingesteld waardoor je een signal over range krijgt. Check dit even.

17. miQe Amersfoort

Leuk Bevonden:
    0
    Ik zit net te lezen, maar staat niet in de handleiding :confused: Maar dankzij jou ben ik er wel uitgekomen. Het had niet met de resolutie te maken, maar je zat er wel bij in de buurt. Op mijn laptop zit een NVIDIA GeForce 7300 GS. In de instellingen kan je kiezen wat je primaire en secundaire beeldscherm is. Ik had dus beeldscerm laptop op primair en LCD-tv (via VGA) op secundair. Om 1 of andere vage reden heeft die videokaart zich terug gezet naar de fabrieksinstellingen waardoor hij mijn LCD-tv niet meer zag.
    Al met al zat bij mij de schrik er goed in....

\o/ Dus daarom roep ik 360man uit tot held van de dag \o/
    En ik ben weer blij
    Gelijk defQon 2006 opgezet......... tering, wat een feest was het 8) ...

18. danster360

danster360 Guest

Jij moet je nog meer wijs gaan maken men broertje is zelf verkoper van TV's en dit is dikke bullshit wat je zegt.

19. JeePee

JeePee Guest

Nou niet dus.

Maar als jij er zo zeker van bent mag je mij uit gaan leggen hoe het dan wel komt dat bepaalde Plasma's inbranden...

20. Daninho NL

Daninho NL 360

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben erg benieuwd waar je broer dan wel niet TV's verkoopt... ;)

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina